chladicí nemrznoucí směs

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
e1H

Re: chladicí nemrznoucí směs

Příspěvek od e1H »

Příspěvek byl smazán.
Naposledy upravil(a) e1H dne ned bře 26, 2017 19:55, celkem upraveno 1 x.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: chladicí nemrznoucí směs

Příspěvek od skodovkar »

Kupoval jsem nedávno Fridex Stabil za 120Kč za litr :o Pamatuji časy, kdy stával 80Kč a i to mi přišlo moc :shock:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: chladicí nemrznoucí směs

Příspěvek od Pitris »

Když se mrkneš třeba na Heureku, tak cena litru Fridexu Stabil je od 77 do 149,-Kč. Málo nebo moc :?:
Ale Stabil je pro (když tu padly škodovky) stovky, tisícovky, spartaky....
Do Favoritu G48, do Feldy buď G48 nebo G PLUS, a do Fabčí a Oktávek min. G PLUS
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Autoxxxrady

Re: chladicí nemrznoucí směs

Příspěvek od Autoxxxrady »

Ve světě motorů v čísle 47/2013 vyšel test nemrznoucích kapalin.
Testovali v laboratoři tyto kapaliny Sheron Antifreeze Maxi D, Škoda Aditiv G13, Velvana Fridex G Plus, Auto Kelly Starline K12, Carlson Antifrost G12, Elit XT Antifreeze D, Vif Antifreeze D, Agrimex Antifreeze D, Sunoco Antifreeze G12, Cinol D Extra a Carline antifreeze G12+

Výsledky ve zkratce:
Testem prošly kapaliny Sheron Antifreeze Maxi D tato kapaliny splňuje vše co má podle normy takže za jedna
Škoda Aditiv G13 také za jedna
Velvana Fridex G Plus za dvě měla v sobě obsah silikátů což podle normy G12+ mít nesmí. Ale nejnovější normy G12++ a G13 je zase připouští. Takže to zas není takový problém

Tyto tři kapaliny prošly v pořádku

Obstojně dopadly ještě Auto Kelly Starline K12 a Carlson Antifrost G12 u nich se doporučuje zkrátit interval výměny na 3 roky díky nižšímu obsahu aditiv a nižší alkalické rezervě.

Ostatní dopadly špatně
Autoxxxrady

Re: chladicí nemrznoucí směs

Příspěvek od Autoxxxrady »

e1H píše:Do môjho auta ide ešte G12++, ale mám info, že keď si objednáš u Škodovky G12++, už ti pošlú rovno G13-ku. :roll:
A jinak Škodovka by už měla prodávat v autorizovaných servisech jenom G13 kapalinu. Takže máš správný info. Dá se použít místo předešlých kapalin.
e1H

Re: chladicí nemrznoucí směs

Příspěvek od e1H »

Příspěvek byl smazán.
Naposledy upravil(a) e1H dne ned bře 26, 2017 20:01, celkem upraveno 1 x.
Autoxxxrady

Re: chladicí nemrznoucí směs

Příspěvek od Autoxxxrady »

Je to tak, že máš silikáty jako klasické inhibitory koroze a pak organické inhibitory.
Silikáty používaly všechny kapaliny až typy G12 a G12+ je nepoužívali. Pak přišla G12++ ta je zas používá a G13 taky. Jestli máš předepsanou G12++ tak silikáty máš.
Je to tak, že ty nové moderní kapaliny je obsahují v takové formě, že nedělají úsady a nezhoršují přestup tepla. Starší kapaliny co je obsahují dělají úsady a to u moderních motorů, kde jsou malé chladiče vadilo. Proto se se používali první G12 a G12+ bez nich. Ale jako všechno se vyvíjí, tak nové receptury je zase mají, ale takové, že úsady nedělají. Proto se dá G13 použít všude.
A ty když píšeš, že máš předepsanou G12++ tak ta silikáty už taky má. Takže G13 není problém. A není problém ani, když bys měl G12+ bez silikátů, protože G13 už má recepturu, že netvoří úsady i když je obsahuje.
Snad je to pochopitelný .)
Ty silikáty by měly poskytovat okamžitou ochranu kovovým částem. Ale tvoří úsady a ty pak zhoršují přestup tepla což u starších vozidel nevadí. Moderní vozidla mají chladiče bez rezervy, tam to vadí. Oni je zase začali používat, protože je umí udělat, aby už úsady netvořili.
e1H

Re: chladicí nemrznoucí směs

Příspěvek od e1H »

Příspěvek byl smazán.
Naposledy upravil(a) e1H dne ned bře 26, 2017 20:07, celkem upraveno 1 x.
Autoxxxrady

Re: chladicí nemrznoucí směs

Příspěvek od Autoxxxrady »

Žádný protichůdný vlastnosti nejsou :) chladící kapaliny to je směs monoetylenglykol a zbytek aditiva. Pak jsou ještě na bázi propylenglykolu to jsou jako eko, protože není tak jedovatý .) ale těch se moc nedělá. Spíš v Americe se prodávají.

Je tam rozdíl jen v těch aditivech. Na jaký kovy působí. A ty první červený kapaliny pro moderní vozidla G12 a G12+ vynechaly silikáty, aby nedělaly úsady a G12++ a G13 se k nim vrátily, protože už úsady nedělají. Do starších vozidel použiješ G11 zelená(modrozelená) do nový G12 a nebo G13 není to žádná věda. Když máš předepsanou G12 jakoukoliv, tak tam můžeš šoupnout G13.
Tomas-SA

Re: chladicí nemrznoucí směs

Příspěvek od Tomas-SA »

Pocujte, v tomto sa moc nevyznam. V lete mi vyvrela voda a musel som doliat cistu vodu.
Tak teraz musim vypustit napln a naliat na novo nemrznucu, aj vodu.

Co ma ale zaujima, ze aku nemrznucu ? Viem, ze som tam mal ruzovu. Nejak podla farby to ludia zvykli rozlisovat.
Motor je liatinovy, nieje to hlinik. American. V servisnom manualy pise, ze tam ma ist nemrznuca na baze etylenglykolu - ale ved to je tusim vacsina. Takze neviem teraz, ktory. Lebo je este aj zeleny, ale v tom neviem aky je rozdiel.
Vdaka za help. Berte ma ako uplneho laika, lebo v tomto sa absolutne ale vobec nevyznam :D
Autoxxxrady

Re: chladicí nemrznoucí směs

Příspěvek od Autoxxxrady »

Na bázi etylenglykolu jsou všechny .)
Jestli jsi tam měl růžovou, tak to je VW TL 774 D/F nebo VW TL 774 G
V manuálu bys měl mít napsáno co tam má být. S největší pravděpodobností jsi tam měl VW TL 774 D/F. Takže tam můžeš dát Fridex G Plus, SHERON Antifreeze Maxi D nebo třeba Glysantin G30.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: chladicí nemrznoucí směs

Příspěvek od Pitris »

Anebo nedolívej, ale vyměň to komplet. Nevím jak dlouho ji tam máš, ale víc jak 5let (3roky modrá) by tam být neměla. Vypustit, propláchnout, a nalít novou. A budeš vědět co a jak dlouho tam máš :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Autoxxxrady

Re: chladicí nemrznoucí směs

Příspěvek od Autoxxxrady »

Jsem ho pochopil, že to tak chce udělat dát celou novou náplň.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: chladicí nemrznoucí směs

Příspěvek od Pitris »

Jo, asi jo. A ještě doplním, že většinou jsou....
Tomas-SA píše:....som tam mal ruzovu....Lebo je este aj zeleny, ale v tom neviem aky je rozdiel....
....růžové, červené či fialové na 5let, a modré a zelené na 3roky a že rozdíl v nich je v aditivech; proto by se tyto různé (dle doby použitelnosti) neměly míchat - právě kvůli té různé aditivaci.... :idea:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: chladicí nemrznoucí směs

Příspěvek od Durex »

Tak sem si koupil jmenovaný Svět motorů,kde je onen test chladících kapalin a málem sem spadnul do mdlob. Mondeo,Transit i Focus je plnej Cinolu G12,kterej naprosto propadnul. To co jsem si přečetl mi udělalo úplnou tmu před očima. V Mondeu je 2 roky. Do Transita i Focina jsem to nalil letos. Zbylo mi ještě cca 6 litrů. A teď co s nima. Když zítra vypustím Mondeo,tak váhám,zda koupit ten Sheeron,kterej dopadnul nejlíp a nebo třeba na rok tam nalejt ještě novej cinol co mi zbyl a za rok to opět vyměnit? Každopádně ta značka u mě skončila ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Odpovědět