chladicí nemrznoucí směs
Moderátor: Colommbo
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladicí nemrznoucí směs
Tak pokud by byly úplně stejné,tak proč vlastně dělat G48 když mám G11 ... Alespoň takhle to vidím já. Proto by mě zajímalo,čím se liší,popřípadě čím se musí lišit motor (materiál chladícího systému) aby bylo lepší použití G48 oproti G11 ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: chladicí nemrznoucí směs
Citace ze http://envi.upce.cz/pisprace/prezencni/ ... _01_04.pdf od str. 10
....chladící kapalina Fridex G 48 je shodná s chladící kapalinou Škoda G11....
....chladící kapalina Fridex G 48 je shodná s chladící kapalinou Škoda G11....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: chladicí nemrznoucí směs
Označení kapalin G11 a G12 je záležitost koncernu Škoda. A G48 tak si ji značí např. Velvana. Jinak jsou to oba typy C podle normy VW. Dál to tady nebudu rozepisovat. Je to jedna a ta samá kapalina.
VW TL 774 typ C
Místo toho, aby používali VW TL 774 typ C, tak ve Škodovce mají G11. Je to stejný jen název je jiný. Je to jen slovíčkaření.
VW TL 774 typ C
Místo toho, aby používali VW TL 774 typ C, tak ve Škodovce mají G11. Je to stejný jen název je jiný. Je to jen slovíčkaření.
Re: chladicí nemrznoucí směs
WSS-M97B44-D můžeš místo ní použít VW TL 774 D. Např. Fridex G Plus nebo něco jiného co plní VW TL 774 D/F.
Obě dvě používají stejnou technologii inhibitorů koroze OAT bez silikátů.
Obě dvě používají stejnou technologii inhibitorů koroze OAT bez silikátů.
Re: chladicí nemrznoucí směs
Příspěvek byl smazán.
Naposledy upravil(a) e1H dne ned bře 26, 2017 19:55, celkem upraveno 1 x.
Re: chladicí nemrznoucí směs
Já bych do toho určitě nešel, protože to nemá smysl ani cenově a ani to nemá VW normu. Nenašel jsem tam viskozity a nic podobného, takže to ve mně nebudí vůbec důvěru.
Re: chladicí nemrznoucí směs
Příspěvek byl smazán.
Naposledy upravil(a) e1H dne ned bře 26, 2017 19:55, celkem upraveno 1 x.
Re: chladicí nemrznoucí směs
Nikde som hlavne nenašiel z čoho je ten zázrak vyrobený, všade píšu že je to patentované a neviem čo ale nikde zloženie. A tie veci akože voda v chladiacom systéme je niečo zlé a že zhrdzavie celý motor zvnútra v dnešnej dobe hádam nikto nejazdí na čistú vodu z vodovodu a ak tam predsa je aspoň liter nejakej tej nemrznúcej tak určite tam nebude ani vodný kameň a hrdza. Sám som vypustil z auta po 5-tich rokoch chladiacu náplň a bola dokonale čistá. Dokonca aj vodná pumpa bola pri výmene rozvodov ako nová. Takže to bu bu bu sa mi zdá prehnané.
Re: chladicí nemrznoucí směs
Pravidelná údržba a servis sa opláca už 11 ročnou bezchybnou prevádzkou
Re: chladicí nemrznoucí směs
to e1H: Evans Coolants vím že existuje, ale vyzkoušeno nemám. Nevím, ale jak píšeš - kdyby to byl "šmejd", asi by se k distribuci toho třeba právě ten Millers nepropůjčil....
A jak je to s VW normami pro "antifreeze" netuším, ale hodnota alkality je jen jedno z kritérií....
to filo0 a Autoxxxrady: Já když vypustím po 4 letech červenou chladicí kapalinu, tak je taky čistá
A jak je to s VW normami pro "antifreeze" netuším, ale hodnota alkality je jen jedno z kritérií....
to filo0 a Autoxxxrady: Já když vypustím po 4 letech červenou chladicí kapalinu, tak je taky čistá
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: chladicí nemrznoucí směs
Pro e1H: U chladící kapaliny se parametry mění. Nové kapaliny nejsou vhodné pro staré motory. Chladící kapaliny mají různé složení a různé inhibitory koroze, které jsou vhodné pro jiné materiály. Do felicie nebudeš dávat G12++ nebo G13
Re: chladicí nemrznoucí směs
G48 a G11 jsou stejné. To jen každý to značí jinak. G11 to značí Škodovka. Neni v tom potřeba hledat zbytečně vedu.Durex píše:Tak pokud by byly úplně stejné,tak proč vlastně dělat G48 když mám G11 ... Alespoň takhle to vidím já. Proto by mě zajímalo,čím se liší,popřípadě čím se musí lišit motor (materiál chladícího systému) aby bylo lepší použití G48 oproti G11 ...
Nebo je to taky kapalina typu VW TL 774 C podle normy VW tak ji řikají ve VW. Jsou to všechny stejné kapaliny, ale každý tomu říká po svym. Škodovka prodá hodně vozidel, tak si dělá svoji normu. Pak se v tom spotřebitelé akoráť ztrácejí. G48 ji značí výrobci kapalin.
Debata čím se liší G48 a G11 je nesmysl jsou obě uplně stejné. Jen G48 obchodní název výrobce kapaliny a G11 norma co splňuje.
Re: chladicí nemrznoucí směs
Příspěvek byl smazán.
Naposledy upravil(a) e1H dne ned bře 26, 2017 19:55, celkem upraveno 1 x.
Re: chladicí nemrznoucí směs
Tak to je v pohodě. Všude dávat G13 a je to. Je nejnovější a nejlepší. To se to bude chladit.
G12++ můžeš míchat v jedný tabulce G12 a G12+ a v druhý jen s G13 atd.
G11 bych nemíchal s žádnou. G12 a G12+ to jsou kapaliny sejné. Bez silikátů ty klidně míchej. A G12++ obsahuje silikáty.
Kam patří G12 klidně dávej G12 nebo G12+
Kam patří G12+ dávej G12+
Kam patří G12++ dávej G12++
Kam patří G13 dávej G13
Nevidim důvod nic nahrazovat jinou lepší. Ty kapaliny odpovídají složení materiálů chladících systémů. Lepší kapalinou do starýho systému si moc nepomůžeš.
G13 se asi dá použít jako náhrada i za G11 teď to nevim na 100%, ale nevidim důvod to dělat, když se dá sehnat kvalitní G11. Jedině, že by G13 byla levnější nebo G11 se přestala vyrábět.
G12++ můžeš míchat v jedný tabulce G12 a G12+ a v druhý jen s G13 atd.
G11 bych nemíchal s žádnou. G12 a G12+ to jsou kapaliny sejné. Bez silikátů ty klidně míchej. A G12++ obsahuje silikáty.
Kam patří G12 klidně dávej G12 nebo G12+
Kam patří G12+ dávej G12+
Kam patří G12++ dávej G12++
Kam patří G13 dávej G13
Nevidim důvod nic nahrazovat jinou lepší. Ty kapaliny odpovídají složení materiálů chladících systémů. Lepší kapalinou do starýho systému si moc nepomůžeš.
G13 se asi dá použít jako náhrada i za G11 teď to nevim na 100%, ale nevidim důvod to dělat, když se dá sehnat kvalitní G11. Jedině, že by G13 byla levnější nebo G11 se přestala vyrábět.
Naposledy upravil(a) Autoxxxrady dne ned zář 15, 2013 19:16, celkem upraveno 2 x.