chladica kvapalina Toyota SLLC
Moderátor: Colommbo
Re: chladica kvapalina Toyota SLLC
https://kapaliny.heureka.cz/motul-motocool-expert-1-l/#
Používal jsem hlavně Elf, ale ta už nejspíš na trhu není.
Používal jsem hlavně Elf, ale ta už nejspíš na trhu není.
Re: chladica kvapalina Toyota SLLC
To neděláš dobře! za bezpečnou hranici je považováno -30, za "zlatý standard" pak -32 st. C.Pedro píše:...Micham vzdy na - 20*.
Re: chladica kvapalina Toyota SLLC
jerry, ten odkaz je pre motorky
ale nevadí, asi som na nieco narazil:
https://pemacz.cz/zbozi/chladici-kapali ... -1l_249245
ale nevadí, asi som na nieco narazil:
https://pemacz.cz/zbozi/chladici-kapali ... -1l_249245
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: chladica kvapalina Toyota SLLC
Co je dobré pro moto, nutně musí být ještě lepší pro auto!
Re: chladica kvapalina Toyota SLLC
Jrs1
Castrol. Krome motoil, (i tam jsem ho daval. 15w40 High Mil.), vsude Fidel.
Nyni s náplněma do vseho a vsude, bude Valvo. Snad bude fungovat.
Mam ve sklepe mix všeho od vseho. I od zákazníků. A uz mi to neba.
Castrol. Krome motoil, (i tam jsem ho daval. 15w40 High Mil.), vsude Fidel.
Nyni s náplněma do vseho a vsude, bude Valvo. Snad bude fungovat.
Mam ve sklepe mix všeho od vseho. I od zákazníků. A uz mi to neba.
Re: chladica kvapalina Toyota SLLC
J3-
Proc malo? U osobaku vetsich aut, je problém s chlazením. V horku.
Pokud oponujes tim, ze za jizdy po rozjezdu, je napor na chladič, ver tomu ze - 20 fakt v CZ stačí.
Nemyslíš snad, ze hustší rovná se lepší do vnitrnisti motoru?
Proc malo? U osobaku vetsich aut, je problém s chlazením. V horku.
Pokud oponujes tim, ze za jizdy po rozjezdu, je napor na chladič, ver tomu ze - 20 fakt v CZ stačí.
Nemyslíš snad, ze hustší rovná se lepší do vnitrnisti motoru?
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladica kvapalina Toyota SLLC
Co se mazivosti a ochraně proti korozi týká, tak rozhodnopadně lepší hustší. Co se chlazení týká, tak nejlepší je samotná voda. Jinak moto chladičky určitě mohou do auto ... Někdy jsou i lepší
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: chladica kvapalina Toyota SLLC
technicky vzato asi mate pravdu ( s tým že moto do auto ano), ovšem tu ide o premix do -25, co je teda na hrane , zvlast ked si uvedomime , že po akomkolvek poctivom preplacu a vypustení, vždy v motore niečo zoatane . Teda sa to este doriedi. Poznáte tabulky...pri tak malých objemoch ( u mna 4,5l) to kludne v reale vyjde na minus 18-20C a to by som u nas teda fakt neriskoval. Možno mate u vas globalne oteplenie, ale tu to obcas lokalne teda fakt ztuhne
Ale k veci. Chapem, že na vdacnú temu ma každý potrebu prihodit svoje múdro, a dakujem ... ale aj tak. Chcem len vediet, či nahodou niekto nepozná PRIAMU nahradu za Toyota pre mixed coolant GREEN, toyota OEM: 08889-80021, prípadne ci nevie niekde zistit ake normy to vlastne plní, aby sa dal najst nejaky ekvivalent. Neriešil by som to, keby sa to proste dalo kupit. Nehladam "nieco čím to nahradím". Hladam toto konkretne , alebo toto , možno v "inej flaške".
dakujem za pochopenie
Ale k veci. Chapem, že na vdacnú temu ma každý potrebu prihodit svoje múdro, a dakujem ... ale aj tak. Chcem len vediet, či nahodou niekto nepozná PRIAMU nahradu za Toyota pre mixed coolant GREEN, toyota OEM: 08889-80021, prípadne ci nevie niekde zistit ake normy to vlastne plní, aby sa dal najst nejaky ekvivalent. Neriešil by som to, keby sa to proste dalo kupit. Nehladam "nieco čím to nahradím". Hladam toto konkretne , alebo toto , možno v "inej flaške".
dakujem za pochopenie
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: chladica kvapalina Toyota SLLC
K tomu druhému Ti taky rozumím, a přímou náhradu neznám A múdro neprihodím
A k tomu prvnímu: I kdyby byla v motoru směs naředěná na -20 a náhodou by bylo -25, tak co jsem kdysi četl tak ona směs nezmrzne "natuho", ale zgelovatí a motor nepoškodí.
Chápu že toto asi fungovat nebude když to bude naředěno na -5 a bude těch -25, ale směsi naředěné na -20 bych se na 95-ti % území Česko-Slovenska nebál.
A k tomu prvnímu: I kdyby byla v motoru směs naředěná na -20 a náhodou by bylo -25, tak co jsem kdysi četl tak ona směs nezmrzne "natuho", ale zgelovatí a motor nepoškodí.
Chápu že toto asi fungovat nebude když to bude naředěno na -5 a bude těch -25, ale směsi naředěné na -20 bych se na 95-ti % území Česko-Slovenska nebál.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: chladica kvapalina Toyota SLLC
Není rozhodně pravda, ze hustší lepsi.
Pro motor. Přiměřeně cca k ucelu fungovani.
A ze hodne vyzkouseno. Hodne. A ne na nakych osobacich.
V praxi a i na zkušebně vyzkouseno, co psal Pitris.
Minus 20 a bude li 25,teda v cesku ani nevim kde, nic se nestane.
Jezdis li do hor nebo někam do vic fuj v zime, dej hustší.
Co jsem z vojny od Zvolena - 25, pres 30 let, vic jak 15 jsem nezazil a to max jednou.
No nic, ber rady jiných. Praxe je k nicemu.
Edit-
Vic ja 1/4 stoleti u jedné fy, kde uz naštěstí nejsem, se casem zjistilo, ze tehdejsi motory poziraly lehce nejen oil, ale i chlacici směs.
Zjisili jsme ze nejlepší pomer na brezen listopad, bylo 1:10. Ideal chlazeni, ztraty nejmenší. Koroze osetrena, mazivost taky. Pred zimou se trochu zhustlo, na - 20.
Pro motor. Přiměřeně cca k ucelu fungovani.
A ze hodne vyzkouseno. Hodne. A ne na nakych osobacich.
V praxi a i na zkušebně vyzkouseno, co psal Pitris.
Minus 20 a bude li 25,teda v cesku ani nevim kde, nic se nestane.
Jezdis li do hor nebo někam do vic fuj v zime, dej hustší.
Co jsem z vojny od Zvolena - 25, pres 30 let, vic jak 15 jsem nezazil a to max jednou.
No nic, ber rady jiných. Praxe je k nicemu.
Edit-
Vic ja 1/4 stoleti u jedné fy, kde uz naštěstí nejsem, se casem zjistilo, ze tehdejsi motory poziraly lehce nejen oil, ale i chlacici směs.
Zjisili jsme ze nejlepší pomer na brezen listopad, bylo 1:10. Ideal chlazeni, ztraty nejmenší. Koroze osetrena, mazivost taky. Pred zimou se trochu zhustlo, na - 20.
Re: chladica kvapalina Toyota SLLC
Je to sice OT, ale je tomu cca 7-8 let nazpět, co jsem startoval ve Stč. kraji (pravda, na úpatí Brd) při tepotě -22°C.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: chladica kvapalina Toyota SLLC
Tak zrovna tohle není pravda ani náhodou. Např. italská firma Paraflu měla (možná stále ještě má, ale hledat to teď nebudu) v nabídce chlad. kapalinu o bodu varu 132 st. C za atmosférického tlaku. Ukažte mi takovou vodu!Durex píše:...Co se chlazení týká, tak nejlepší je samotná voda...
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladica kvapalina Toyota SLLC
Ano to je pravda. Ostatně tento bod varu 130 st. C umí i ten „obyčejný“ Motul Motocool pro moto, na který si dával odkaz. Samozřejmě při dodržení potřebného přetlaku v soustavě.
S ředěním chladící kapaliny vodou sice klesá vysoký bod varu,ale já žil v domění,že na ohřátí 1kg vody o 1 stupeň C je potřeba cca 2x tolik energie,než v případě etylenglykolu nebo propylenglykolu. Protože třeba u závodních 2T motorů by byl vysoký bod varu k prdu,když některé nejlíp fungovali při cca 70 st C …
A taky jako jediné povolené chladící médium v podobě samotné vody je v případě závodů na přírodních okruzích z důvodu ekologie při havarii. Ale že ty motory jdou do kytek, protože voda moc nemaže je věc druhá …
Ale nebudu plevelit. Spíš by mě zajímalo,zda se svou teorií jsem opravdu mimo
S ředěním chladící kapaliny vodou sice klesá vysoký bod varu,ale já žil v domění,že na ohřátí 1kg vody o 1 stupeň C je potřeba cca 2x tolik energie,než v případě etylenglykolu nebo propylenglykolu. Protože třeba u závodních 2T motorů by byl vysoký bod varu k prdu,když některé nejlíp fungovali při cca 70 st C …
A taky jako jediné povolené chladící médium v podobě samotné vody je v případě závodů na přírodních okruzích z důvodu ekologie při havarii. Ale že ty motory jdou do kytek, protože voda moc nemaže je věc druhá …
Ale nebudu plevelit. Spíš by mě zajímalo,zda se svou teorií jsem opravdu mimo
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: chladica kvapalina Toyota SLLC
Pro mistniho MotoDuru-
S tou teoretickou pouckou, ti za sebe neporadim. V PHM uz se daaaavno nepohybuji. Je dost mozne ze a) jsem to zapomel, b) nepovazovali nam na kurzech a školeních to oznamit.
Hledat to v netu nebudu, abych to sem napsal a byl za chytryho, coz se tu u par jedincu obcas deje.
Radeji vychazim z praxe a toho co funguje ku prospechu veci. Ale to ty taky.
Chtel jsem Jrs1 poradit, co do babusky, to co fungovalo i v me stare Corolle. (skoda ji a moje chyba s prodejem, byl to v CZ skoro atyp).
Asi uz zde neni co dodat.
S tou teoretickou pouckou, ti za sebe neporadim. V PHM uz se daaaavno nepohybuji. Je dost mozne ze a) jsem to zapomel, b) nepovazovali nam na kurzech a školeních to oznamit.
Hledat to v netu nebudu, abych to sem napsal a byl za chytryho, coz se tu u par jedincu obcas deje.
Radeji vychazim z praxe a toho co funguje ku prospechu veci. Ale to ty taky.
Chtel jsem Jrs1 poradit, co do babusky, to co fungovalo i v me stare Corolle. (skoda ji a moje chyba s prodejem, byl to v CZ skoro atyp).
Asi uz zde neni co dodat.
Re: chladica kvapalina Toyota SLLC
Ano, glykol hůře vede teplo. Teď jde jen o to, co je pro daný chlad. systém důležitější, zda přenos tepla, nebo bod varu. A to už záleží na tom kterém případu.