Celoročné pneu namiesto letných...

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Celoročné pneu namiesto letných...

Příspěvek od Pedro »

Za zimu najedu 1tkm, za cely rok 5. Nyni je na nich 11tkm. To proto, ze prvni mesice po koupi auta, jsem ho používal jako sluzebni, dobrovolně, abych zjistil, zda mi bude vyhovovat a jak je na tom technicky.
Koupil jsem je 10/19 (DOT 8/19). 10/22 je v plánu, nahradit cerstvejma a ty,, stare,, prodam za par kil na Bazosi.
Ovsem, člověk mini, osud meni. Kdo ví, co bude...
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Celoročné pneu namiesto letných...

Příspěvek od lengy60 »

yosemitak píše:
dany01 píše:celoročky aj v testoch porážajú origo zimaky bežných značiek.
A byl by odkaz na nejaky takovy test?
To víš že existuje, Google napoví.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: Celoročné pneu namiesto letných...

Příspěvek od yosemitak »

lengy60 píše:
yosemitak píše:
dany01 píše:celoročky aj v testoch porážajú origo zimaky bežných značiek.
A byl by odkaz na nejaky takovy test?
To víš že existuje, Google napoví.
Ne, ze by argumentacni bremeno bylo na moji strane, ale dobre... Tak treba test celorocnich pneu od ADAC.

Brzdeni na snehu, referencni zimni guma (byt neuvedena) zastavi na 24,5 metrech. Prvni nejlepsi celorocni guma (v tomto testu Nokian) to zvladne az o 1,4 metru dal. To je o 6 % horsi vysledek. A nejhorsi all season guma v testu, Bridgestone*, zastavi az po 33 metrech. To je o 8,5 metru dal a o 34 % horsi vysledek nez referenci zimak.

Nasel jsem i test kde jedna jedina celorocni guma z mnoha, Fulda Multicontrol, v brzdeni na snehu o jeden bod porazila referencni Continental TS860 a i celkove handling mela obdobny, ale potom zase propadla v lete oproti referencni letni gume. Vsech ostatnich 7 celorocnich gum uz bylo na snehu horsich.

Ty zastupy celorocnich gum, ktere v testech hromadne porazi zimni a/nebo letni gumy jsem kazdopadne nenenasel.

Ale jasne, at si kazdy jezdi na cem chce. Kdyz nekdo najezdi fakt jen 5 tis. km, tak to smysl asi nema. Ja taky netvrdim, ze se na tom jezdit neda, ale na zimni gume se jezdi mnohem, mnohem lepe.

Ja obcas jedu na hory, obcas nasnezi i u nas na Morave a na snehu proste chci zastavit na co nejkratsi vzdalenosti, protoze...
Pitris píše:Není.... Ani sebelepší celoročka nebude v zimních podmínkách lepší jak dobrá zimní.
Ano, těm co se šomtají ve městě celoročky vyhovět můžou, ale v krizové situaci (do které se může dostat i ten co předvídá a jezdí opatrně) to s celoročkama pak může bolet :( Ale dyť si jezděte na čem chcete :)
...by mohl potvrdit muj kamos, ktery koupil ojetinu na starsich zimakach, ale moc se mu nechtelo to resit, i kdyz uz vedel, ze jsou sjety. Ta podstatna cast tohoto pribehu je, ze v noci jel a za zatackou na snehu v Jesenikach pomalu jela kolona aut. O nejakyho pul metru to nedobrzdil. Skoda na aute pred nim 20 tis. Kc, na svem aute platil komplet asi 50 tis. Kc (vc. teda prelakovani narazniku a nejakych dalsich drobnosti, co chtel resit stejne). V krizove situaci je proste i ten rozdil 1,4 metru v brzdeni, jenom o 6 % horsi, rozdil mezi skodou za 0 Kc a (zbytecnou) skodou za desitky tisic.

*To by i vysvetlovalo moji katastrofalni zkusenost s Bridgestone all season gumama vs. Continental zimnima. To auto bylo na snehu proste uz nebezpecne.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Celoročné pneu namiesto letných...

Příspěvek od lengy60 »

Já myslel, že se ptáš ze zvědavosti, nemám potřebu zde argumentovat nebo někomu něco vyvracet. :D
Vybral jsi test ADAC,kde vítězem je samozřejmě Conti,to samo o sobě už je pro mě nezajímavé .:lol:
A ten příběh o kamarádovi na ojetých starších gumách? Jak byly staré 1,2,3 nebo 4 roky? Zimní guma je (stejně jako celoročka) 3 rok na hraně použití bez ohledu na hloubku dezénu.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Celoročné pneu namiesto letných...

Příspěvek od pepoh »

yosemitak píše:
lengy60 píše:
yosemitak píše: A byl by odkaz na nejaky takovy test?
To víš že existuje, Google napoví.
Ne, ze by argumentacni bremeno bylo na moji strane, ale dobre... Tak treba test celorocnich pneu od ADAC.
1) na adac sa treba vysrat, bo vzdy tam vyhra conti 8)
2) tvoj prvy komentar vnimam asi tak- can't see the forest for the trees :)
3) par fotiek z mojho odkazu
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
co z toho vyplyva?
4) ze "rally styl" a strata sekundy na kolo ci meter, v normalnej premavke ako argument je o nicom.
5) ano su pripady ked c-r je lepsi.
6) c-r su lepsie jak "gumy z opacnej sezony". zialbohu casty zjav na parkoviskach
7) najvacsiu stratu, 5-10% je brzda... opakujem, ze sofer ma prisposobit a predvidat 8) (zaparkovat na svestku sa da s kazdou gumou)
8 ) casto ludia ziadaju rovnaky test po zjazdeni, lebo guma nevydrzi vecne nova (roky/mm).. toto sa zialbohu stale netestuje.

o sezonnych gumach sa da uvazovat ak: sportove auto a pravidelne sport vyuzitie, alebo ked dosiahnu lepsi sezonny vykon ako iba +10%.
(v mojom pripade na obe otazky odpovedam nie, cize je rozhodnute) :mrgreen: :wink:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1867
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Celoročné pneu namiesto letných...

Příspěvek od BigBang »

ADAC test né vždy vyhraje Conti guma, ale vždy je v top5. Neviděl bych v tom to, že je to zaplacený, ale že test dělají na Contidromu za přispění contitestovacích řidičů. A co vím, tak ty lidi, co v conti jezdí, jezdí včechny disciplíny jako přes kopírák - totální „automatizace“, objektivní disciplíny s rozptylem v řádu centimetrů. Když se o stejný test pokusí nezávislí novináři, rozptyl na stejných pneu jsou desítky centimetrů mezi pokusy...

A zmíněné testy přesně reflektují vlastnost celoroček - umí všechno ale ne nic pořádně. Na suchu jsou prostě horší než letní, ve sračkách zase horší než zimní. Můžeme tady polemizovat o tom kdy jaká situace nastane a s jakou pravděpodobností, ale pokud příjde opravdu krizovka v nějakých z extrémních podmínek, vždycky bude lepší účelová guma. Extrémními podmínkami nemyslím zrovna -30°C a půl metru sněhu, ale třeba rozježděný sračky, se kterýma se potkáme asi nejčastěji v případu „setkání se sněhem“. Samozřejmě se bavím o situaci srovnávání špičky v zimních/letních/celoročních. Přiznám se, i já jsem momentálně zvažoval nákup celoroček na čerstvě pořízené Tčko, protože plánovaný roční nájezd s ním budu mít tak do deseti ročně. Jsou tam ale nazutý zánovní letní, takže jsem nakonec koupil zimáky.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: Celoročné pneu namiesto letných...

Příspěvek od yosemitak »

lengy60 píše:Já myslel, že se ptáš ze zvědavosti, nemám potřebu zde argumentovat nebo někomu něco vyvracet. :D
Vybral jsi test ADAC,kde vítězem je samozřejmě Conti,to samo o sobě už je pro mě nezajímavé .:lol:
A ten příběh o kamarádovi na ojetých starších gumách? Jak byly staré 1,2,3 nebo 4 roky? Zimní guma je (stejně jako celoročka) 3 rok na hraně použití bez ohledu na hloubku dezénu.
Ptal jsem se ze zvedavosti a zcela vazne, ale odpoved "tak si to vygoogli" je vazne o nicem. :D Jinak to je fuk (jinak ty gumy bylu dost novy, ale sjety), podstatny je ze nekdy toho pul metru rozdilu v brzdne draze staci, abys autu pred tebou neodlamal vsechny parkovaci senzory. A prave na snehu je rozdil mezi zimnima gumama a univerzalnima o dost vetsi. (Jiste, na suchu je to obracene, ale tam se auto vetsinou chova konzistentne, narozdil od jizdy ve srackach kdy clovek nevi jestli jede po snehu, po ledu, nebo po obojim, a kdyz zacne brzdit, tak se tezko odhaduje kdy presne uplne zastavi.)
pepoh píše: 1) na adac sa treba vysrat, bo vzdy tam vyhra conti 8)
2) tvoj prvy komentar vnimam asi tak- can't see the forest for the trees :)
3) par fotiek z mojho odkazu
co z toho vyplyva?
4) ze "rally styl" a strata sekundy na kolo ci meter, v normalnej premavke ako argument je o nicom.
5) ano su pripady ked c-r je lepsi.
6) c-r su lepsie jak "gumy z opacnej sezony". zialbohu casty zjav na parkoviskach
7) najvacsiu stratu, 5-10% je brzda... opakujem, ze sofer ma prisposobit a predvidat 8) (zaparkovat na svestku sa da s kazdou gumou)
8 ) casto ludia ziadaju rovnaky test po zjazdeni, lebo guma nevydrzi vecne nova (roky/mm).. toto sa zialbohu stale netestuje.
Vsak v tomto testu Continental skoro vyhral taky (koukam zejmena na snih). :D Ale jo, tady uz jsou ty rozdily u tech lepsich A/S doopravdy zanedbatelne. A A/S Bridgstone opet propadl, je pravda, jejich univerzalky mou averzi zapricinily v prvni rade. Mozna jim jeste nekdy dam sanci pro nejaky mestsky vozitko, ale zrovna ted budu muset zimni sadu kupovat novou a budou to opet normalni zimaky.

5) Na snehu jich proste moc neni, v jinych situacich samozrejme ano a opet viz vyse.
6) No to zcela nepochybne. :D
7) Rovnez souhlas.
o sezonnych gumach sa da uvazovat ak: sportove auto a pravidelne sport vyuzitie, alebo ked dosiahnu lepsi sezonny vykon ako iba +10%.
(v mojom pripade na obe otazky odpovedam nie, cize je rozhodnute) :mrgreen: :wink:
Tak to ja bych o nich prave uvazoval jedine tehdy, kdybych vedel, ze za celou zimu neuvidim snih (coz v Brne uz pomalu nastava, v horach se bez nej jeste neobejdou :D ). V lete by mi to bylo docela jedno. Za me klidne na leto levnou dobrou cinskou sadu, ale na zimu proste gumu ktera bude na snehu a ledu co nejlepsi.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5789
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Celoročné pneu namiesto letných...

Příspěvek od jerome »

yosemitak píše:Za me klidne na leto levnou dobrou cinskou sadu, ale na zimu proste gumu ktera bude na snehu a ledu co nejlepsi.
Jak píše lengy. Po cca 3 rokoch sú tie zimné, bárs aj s 6mm dezénom vhodné akurát tak na korčulovanie. Kto ich v takomto stave vymení ? 99% nie. Ak máš celoročky po 3 rokoch ich vyjazdíš, na zimu kúpiš nové a ak napadne sneh jazdíš bezpečnejšie jak ten s 3 ročnými zimnými :!: :idea:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
abc
Příspěvky: 1072
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: Celoročné pneu namiesto letných...

Příspěvek od abc »

jerome nemá Kaufland celoročky :?: :idea: :D
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5789
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Celoročné pneu namiesto letných...

Příspěvek od jerome »

Žiaľ nemá :| Max.tak Tesco ;)
Niekto to tu spomínal,že v zásade kupuje len značkové gumy. To,že existuje nejaký neznačkový Nexen, ktorý v pohode prešťáva tie značkové gumy,dotyčný netuší,alebo nechce tušiť :) To isté je aj s olejmi :)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Celoročné pneu namiesto letných...

Příspěvek od pepoh »

v tom teste mnohe maju novu generaciu. cc+ ma buduci rok prijst nova verzia cc2, aj preto zaostaval. a005 su tiez uz stare.

chlapi dve sady nestacia ! to musite poladit aspon jak wrc :mrgreen:
http://www.michelinmotorsport.com/conte ... lte+EN.pdf
http://michelinmotorsport.com/content/d ... rre+EN.pdf
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Celoročné pneu namiesto letných...

Příspěvek od lefort »

Ne! WRC nejezdí na celoročkách? Blázni...
Vždyť by s tím zvládli všechno, od Švédska přes Korsiku až po Finsko.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Celoročné pneu namiesto letných...

Příspěvek od pepoh »

:wink: chlapi..4 rocne obdobia - 4 sady na rok. a aspon 2 stupne tvrdosti. kazda nanose.kunda sa pocita.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Celoročné pneu namiesto letných...

Příspěvek od jarson1 »

tu mate páni relatívne asi najčerstvejší test k téme:
https://magazin.autobazar.eu/video-spec ... k5404.html
..a ni eje to ADAC :mrgreen:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5789
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Celoročné pneu namiesto letných...

Příspěvek od jerome »

Zbytočná debata. Každý má svoj rozum a nech si jazdí na čom chce :)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Odpovědět