Castrol Magnatec 10W40 do HTP?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Castrol Magnatec 10W40 do HTP?

Příspěvek od Návštěvník »

Koupil jsem ojetou Fabii 1.2HTP 47Kw a dle samolepky tam je Castrol Magnatec 10W40. Schválen dle norem VW 505.00, MB 229.1, splňuje požadavky normy VW 500.00. Jenže v návodu k obsluze od auta je uvedeno, že je třeba olej norem VW 501.01, 502.00 nebo 504.00. Nalil to tam autorizovaný servis Škoda, nevím, jestli se ho mám rychle zbavit nebo to nemám řešit. Při další výměně jsem chtěl použít Mogul Extreme 10W40, ale koukám, že to je asi to samý jak ten Castrol.....
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

V případě jakékoli ojetiny bych především IHNED vyměnil VŠECHNY provozní náplně s výjimkou chladiva v okruhu klimy a oleje v okruhu posilovače řízení! A samozřejmě bych použil výhradně to, co splňuje požadavky předpisu výrobce vozu.
Návštěvník

Re: Castrol Magnatec 10W40 do HTP?

Příspěvek od Návštěvník »

[quote="Anonymous"]Koupil jsem ojetou Fabii 1.2HTP 47Kw a dle samolepky tam je Castrol Magnatec 10W40. Schválen dle norem VW 505.00, MB 229.1, splňuje požadavky normy VW 500.00. Jenže v návodu k obsluze od auta je uvedeno, že je třeba olej norem VW 501.01, 502.00 nebo 504.00. Nalil to tam autorizovaný servis Škoda, nevím, jestli se ho mám rychle zbavit nebo to nemám řešit. Při další výměně jsem chtěl použít Mogul Extreme 10W40, ale koukám, že to je asi to samý jak ten Castrol.....[/Norma 501 01 jsou převážně oleje 15W-40 a 502 00 5W-40. 10W-40 samozřejmě použít jde, pokud má normu 500 00.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Castrol Magnatec 10W40 do HTP?

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:Koupil jsem ojetou Fabii 1.2HTP 47Kw a dle samolepky tam je Castrol Magnatec 10W40. Schválen dle norem VW 505.00, MB 229.1, splňuje požadavky normy VW 500.00. Jenže v návodu k obsluze od auta je uvedeno, že je třeba olej norem VW 501.01, 502.00 nebo 504.00. Nalil to tam autorizovaný servis Škoda, nevím, jestli se ho mám rychle zbavit nebo to nemám řešit. Při další výměně jsem chtěl použít Mogul Extreme 10W40, ale koukám, že to je asi to samý jak ten Castrol.....
Norma VW 500.00 je na kvalitativně vyšší úrovni - odpovídá ACEA A3 - než 501.01 - ta odpovídá ACEA A2 - takže olej 505.00 do Fabie HTP použít lze. Pokud chceš dostát i té normě 502.00, která je kvalitativně "ještě výš", jsou to většinou oleje 5w/xy, ale i v "desítce" se dají najít - např. http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=121 Norma 504.00 je samozřejmě taktéž použitelná, ale je zbytečná.

Jinak, po koupi ojetého auta je opravdu lepší vyměnit (všechny) provozní kapaliny, ať je na případném štítku od výměny napsáno cokoliv - upřímě řečeno, nevím proč by si měl prodávající ještě před prodejem "dělat starosti" s novým olejem.....

A já osobně - pokud bych měl volit mezi Castrolem Magnatec, a Mogulem Extreme, bych "vzal" ten Mogul. Třída 10w40 je dobře použitelná, ale pokud by bylo hodně studených startů, a krátkých jízd po městě - a hlavně v zimě - spíš bych hledal "pětkový" olej (např. Total Quartz 5w40, Q8 Excel 5w40, nebo Liqui Moly, Shell, Agip, Esso, Mobil, Motul, Valvoline, Mogul.....a samozřejmě z těchto značek by se dala vybrat i ta 10w40).
Brunno

olej do HTP

Příspěvek od Brunno »

S tym olejom 10W40 by som si to asi rozmyslel lebo prvonapln do tychto motorov je 5W30 a dovod su hydraulicke sponovaky rozvodovej retaze ktore napinaju retaz tlakom oleja. A casto tento rozvod skoci ked hustejsi olej nestihne hned po starte nestihne 10W40 natlacit sponovaky.
Návštěvník

Re: olej do HTP

Příspěvek od Návštěvník »

Brunno píše:S tym olejom 10W40 by som si to asi rozmyslel lebo prvonapln do tychto motorov je 5W30 a dovod su hydraulicke sponovaky rozvodovej retaze ktore napinaju retaz tlakom oleja. A casto tento rozvod skoci ked hustejsi olej nestihne hned po starte nestihne 10W40 natlacit sponovaky.
To se stávalo ze začátku, později byl tento problém odstraněn.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Je vidět, že jsi dobře informován. Proto se zeptám: Je či byl s tím rozvodem v případě daného motoru ještě nějaký další problém, který si žádá servisní zásah mnohem dříve, než by odpovídalo původnímu konstrukčnímu záměru? Nebo se vše točí právě a jen kolem toho napínáku?
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:Je vidět, že jsi dobře informován. Proto se zeptám: Je či byl s tím rozvodem v případě daného motoru ještě nějaký další problém, který si žádá servisní zásah mnohem dříve, než by odpovídalo původnímu konstrukčnímu záměru? Nebo se vše točí právě a jen kolem toho napínáku?
Osvědčilo se mě používat u těchto motorů spíše oleje s nižší zimní viskozitou, to je 0W nebo 5W, letní může být 30 nebo 40 příslušné specifikace VW. Olej je též vhodné hlavně při převládajících kratších jízdách měnit tak po 8 až 10 000 km a rozhodně se vyvarovat prodloužených intervalů. Jinak s rozvody při užívání vhodného oleje a včasných výměnách obyčejně problémy nebývají. Podívej se ještě na stránky cimbu.cz tam je o problémech těchto motorů také článek.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Díky za info!
Odpovědět