BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
torro
Příspěvky: 583
Registrován: ned led 15, 2017 19:19

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od torro »

Bramborak3 píše:No když jsme u kotoučů...Příští rok budu muset dělat zadní...Známý doporučuje na Bmw zimrmanny. Vemu obyčejné neděrované. Jen jake k tomu destičky,? Taky zimrmanny ? Hlavní je jak je zajedu, abych je nespalil nebo se nezkroutily. Takže ze zacatku mírně a po 200km párkrát zabzdit ze 120 na 50km/h polovic silou. Ale nezastavit a pořád jet, aby se ochladily.
Mrkni sem:
https://www.mjauto.cz/zajizdeni-brzdovy ... -a-kotoucu

Třeba ti to pomůže. :wink:
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Bramborak3 »

Ano přesně toto jsem tady našel...kdysi.
Imho jaký je pak zajiždení čistě jenom desek ? Některé kotouče bo většina vydrží dvoje destičky..
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od bjukemen »

Shi: nebavme sa o koncerne ale vseobecne o znackach ktore maju brzd. system nastaveny normalne, to znamena preco davat 150e za ds 2500 z FF ked sa daju kupit za 60e platnicky ktore maju GG a to je kurva rozdiel, ci platit zbytocne alebo vybrat dobre, teda u mna je to tak,cena zohrava velku rolu, sam mam e39 kde su brzdy nastavene ako u teba daju sa pekne davkovat ziadny prehnany ucinok, otestoval som rozne platnicky na tomto aute a povodne co boli na aute hawk hps (FF) mi neprisli nicim vynimocne, samozrejme netestoval som ich na okruhu ale pri beznom jazdeni cez serpentiny u nas v okoli, v porovnani napr s metelli ktore maju GG a prasia menej tie hawk mali pocitovo horsi nabeh ucinku a za tepla vadli skorej lebo F.. je toho vela nechce sa mi tolko pisat
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od bjukemen »

bramborak: hlavne kup HC kotuce nie obycajne, a dosky sa daju vybrat rozne kludne napis SZ ake mas na vyber nieco vyberieme
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Bramborak3 »

Jo jasně. Chlazene uvnitř budou. Jen to není ta verze s vyvrtanyma dirkama jak u motorek....Pro mě zbytečné
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od bjukemen »

nemyslel som chladene z vnutra, to je samozrejme, myslel som vysoko uhlikove kotuce (GG15HC) napr. aj TRW ma take v ponuke
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Shi
Příspěvky: 1340
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Shi »

bjukemen píše:Shi: nebavme sa o koncerne ale vseobecne o znackach ktore maju brzd. system nastaveny normalne, to znamena preco davat 150e za ds 2500 z FF ked sa daju kupit za 60e platnicky ktore maju GG a to je kurva rozdiel, ci platit zbytocne alebo vybrat dobre, teda u mna je to tak,cena zohrava velku rolu, ...
Přiznám se, že vyšší hodnota součinitele tření, kterou mají GG oproti FF se žádným podstatným způsobem neodrazila v dojmu, která jsem z brzd měl. OEM, Green, Yellow a DS2500 subjektivně brzdí stejně. V čem byl podstatný rozdíl mezi DS2500 a všemi ostatními, které jsem kdy na autech měl, tak ve schopnosti jemně regulovat brzdný "výkon" díky zpětné vazbě, kterou pedál s těmito destičkami poskytoval.
GG vs FF bych určitě ocenil v situaci, kdy by mi vypadl posilovač. Za jízdy jsem žádný podstatný rozdíl mezi Green a Yellow, což by měl být rozdíl mezi GG a FF, opravdu nepozoroval.
(Jsem možná necitlivé poleno, ale když přezuji ze zimních 16" na letní 17", tak celkem zřetelně poznám, že kvůli větším setrvačným silám musím víc šlapat na brzdu. )

Nebráním se levnějším destičkám, DS2500 se mi za rozumnou cenu podařilo ulovit jen jednou. EBC umím koupit levněji než Feroda, takže jsme skončil u EBC. U EBC mám tu výhodu, že jsou k destičkám alespoň nějaké infomace. U většiny ostatních výrobců (VALEO, TRW, ATE, ...),je k dispozici hromada keců o ekologii, hluku a já nevím čem všem, sem tam i nějaké to líbivé video, ale jakékoliv technické informace celkem slušně tají. Že si brzdy občas písknou je to poslední co mě na brzdách zajímá, ale pro většinu výrobců je to asi priorita. :cry:
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od bjukemen »

fajn som rad ze sme sa pochopili, ano ebc su za velmi slusne ceny aj kvalitou, ale este by stali za skusku black diamond predator tie maju dokonca HH v cenovke v priemere 70e

ps:mame info aj ku konkretnym dostickam, horsie je to ze treba konkretne udaje z dosticky lebo nie kazdy vyrobca uvadza edge kod ale da sa vycitat koeficient aj z typu zmesi ktora sa tiez uvadza na platnicke
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Bramborak3 »

bjukemen píše:nemyslel som chladene z vnutra, to je samozrejme, myslel som vysoko uhlikove kotuce (GG15HC) napr. aj TRW ma take v ponuke
Tak to snad zimermanny mají...
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Jerry3 »

Když ono nelze říct, co je lepší, vždy je to totiž o kompromisu: "víceocelové" se sice mnohem méně opotřebovávají, ale zato z nich nestrhneš rez a snadněji se kroutí; "vícelitinové" se opotřebovávají výrazně rychleji, ale po delší odstávce je snadněji zbavíš oreznutí v činné ploše a méně se kroutí. :idea:
Shi
Příspěvky: 1340
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Shi »

bjukemen píše:fajn som rad ze sme sa pochopili, ano ebc su za velmi slusne ceny aj kvalitou, ale este by stali za skusku black diamond predator tie maju dokonca HH v cenovke v priemere 70e

ps:mame info aj ku konkretnym dostickam, horsie je to ze treba konkretne udaje z dosticky lebo nie kazdy vyrobca uvadza edge kod ale da sa vycitat koeficient aj z typu zmesi ktora sa tiez uvadza na platnicke
Díky za tip na Black diamond predator. Teplotní odolnost zhruba jako EBC Green, cena o kousíček nižší než EBC Green. Tradičně však informace, které má tento výrobce na webu (http://www.blackdiamondperformance.com/), jsou velmi bídné - technické informace naprosto žádné (pouze rozměry), explicitně vyjádřenou informaci o schválení pro provoz na veřejných komunikacích jsme taky nenašel. Mají i zajímavé kotouče, ale informačně bohužel čistá nula. To EBC aspoň uvádí, že je to litina G3000. Black Diamond dělá maximum pro to, abych si žádný jejich produkt vybrat nemohl.

A pokud bych byl takový idiot, abych si brzdové komponenty vybíral podle hezkého názvu a super ceny, tak šáhnu po značnce A.B.S. (moje auto má ABS tak co může být lepšího, ne? Cenu mají téměř poloviční a silniční homologaci mají ...).
Svět se bohužel zbláznil a technické informace asi po výrobcích nikdo nepožaduje.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Pedro »

V rijnu po koupi Yi jako vzdy kdyz neco pritahnu domu, jsem vsechno rozebral co se tyka rizeni,brzd,ulozeni...vymeneny kolova loziska,kotouce a desky. To nebylo,jaxy predstavuju.
Dnes,po pul roce a 7tkm, bylo nutne kotouče znova vymenit. Paradox,ze jsem vratil ty puvodni co tam byly
Tenkrát se mi zdaly olezly, předchozí majitelka pred prodejem uz moc nejezdila. Tloušťka byla ok.
Ještě ze nesly do sběru.
Ty co tak brzo zdechly, zn. TRW. Desky Champion,ubyly o cca 1-2mm.
Shi
Příspěvky: 1340
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Shi »

To je přesně ono - člověk se nemá při nákupu čeho chytit a pak zkombinuje tvrdé desky s měkkým kotoučem a nestačí se divit. Přitom to vůbec neznamená že TRW má špatné produkty, pouze se nejspíš potkala nevhodná kombinace slušných komponent. Ve výsledku to nejspíš brzdilo velmi slušně, akorát to sežralo kotouče.
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od bjukemen »

tak nie kazdy ma moznost objednat si na predajnu nejake platnicky a odpisat si z nich cislo zmesi alebo edge kod, kazdopadne vsetci normalny vyrobcovia robia kotuce z materialu GG20 a vysoko uhlikove su GG15HC (G3000) a som presvedceny o tom ze vysoko uhlikove sa malo kedy zvlnia, kdezto obycane ano
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od bjukemen »

TRW v poslednych rokoch pouziva zmes REMSA kedze ich vlastnia (a spada pod nich aj RH)
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Odpovědět