Brzdové kotouče

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

I překřížená drážka brzdí, taky jsem se podivoval, ale 2000Km a nemáme s tím problém. Při otevřeném okénku, jde slyšet šumění při brzdění, možná se to ještě zabíhá.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27507
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

McMatej píše:.....Vhodně tvrdá destička se nebude rzí vydírat.
Rez bude vždycky tvrdší, než obložení na desce. Jinak souhlas, že Brembo = kvalita.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
McMatej

Příspěvek od McMatej »

Tak proč by nebrzdila, ale podle něčeho si vybrat musím. A našel jsem katalog brembo, kde doporučují kotouč i destičku, takže je rozhodnuto. http://bremboaftermarket.com/It/Car_Dis ... earch.aspx Čísla sedí např. s katalogem elit.cz
feroF
Příspěvky: 142
Registrován: úte led 25, 2005 23:21

Příspěvek od feroF »

Anabaza s brzdami patri medzi velmi zaujimave moznosti, ako (ne)urobit zly krok ...
Vsetko je to zavisle od toho, co uzivatel ocakava od brzdoveho ustrojenstva. Pokial je to o beznom uzivani, tak tam je to asi najzlozitejsie. Mnozstvo vyrobcov a mnostvo kombinacii robi situaciu neprehladnou viac ako sa to zda ...
Ma som original (Japonec) kotuce a dosticky Nissin a brzdilo to. Sice nic moc, ale clovek si zvykne. (Brzdovy ucinok pri studenych brzdach velmi slaby ....)
Po vymene na znacku EBC v zakladnom prevedeni velky posun pozitivnym smerom. (Pomer cena - uzitkova hodnota asi naj ...., ale kupovane priamo v UK).
Drazkovane kotuce mozu vydavat (pri beznom jazdeni, nehovoriac o ich praskani a pod.) neprijemne zvukove prejavy.
Itall

Příspěvek od Itall »

Pitris píše:
McMatej píše:.....Vhodně tvrdá destička se nebude rzí vydírat.
Rez bude vždycky tvrdší, než obložení na desce. Jinak souhlas, že Brembo = kvalita.
Já jsem na škodovku vždy kupoval kotouče ve značkovém servisu, takže co jsem dostal, to jsem namontoval. Mám za to, že na Favorita to byly jednou i Brembo. Zkroutily se časem také. U motorky mám s brzdami Brembo dobrou zkušenost. Jsou lépe dávkovatelné, než Nissin.
Shi
Příspěvky: 1346
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Příspěvek od Shi »

Ital: Zkroucené kotouče prý často nebývají ani tak zkroucené, ale bývá na nich nestejnoměrný nános pojiva z brzdových destiček, který se tam dostal díky tomu, že brzdové destičky nebyly správně zajeté. Tento nános je základ toho, že se kotouč začne nestejnoměrně opotřebovávat a pak to při brždění vibruje ve volantu. Zvlnit kotouče nadměrným teplem se hned tak někomu nepovede (ne že by to nešlo). Možné však je kotouč rozžhavit a kotouče běžné konstrukce se začnou kroutit, ale jakmile vychladnou, tak je to zase O.K. Takže pokud člověk s horkem vibrujícími kotouči běžně nejezdí, tak je toto tepelné zkroucení vratné a nemá při běžném provozu následky v podobě vibrací ve volantu.
V 90 procentech případů jsou vibrace ve volantu dané tím, že destičky (a kotouče) nebyly zajety postupem, který je běžně k nalezení na internetu.

Jinak bacha, časová konstanta brzdových destiček/kotoučů je v řádově minutách, takže delší dynamickou jízdou je možné brzdové komponenty rozžhavit, protože brzdy na normální teplotu nezchladnou za desítky sekund, ale až za jednotky minut (10 až 20minut).
modelář

Příspěvek od modelář »

Ještě dvě věci k tomu zkroucení:

- Nejčastěji k němu dojde poté, co s kotouči "do červena" člověk zastaví a zůstane stát na fleku bez možnosti dalšího pohybu a navíc s nohou na pedálu brzdy. Desky, jejichž pozice vůči kotouči se tak nemění a navíc jsou na něj tlačeny, z něho lokálně odvedou teplo a je vymalováno. Házení kotoučů (kopání do volantu) se následně objeví hned při prvním použití brzd.

- Jiným případem, který se ovšem v praxi projevuje úplně stejně (kopáním do volantu), je nestejnoměrná tloušťka opotřebení kotouče. Zde se kromě toho, co už zmínil Shi, projeví i oreznutí plochy dotyku deska/kotouč po odstavení vozu na delší dobu při "nevysušených" brzdách. Ono místo, kde "přirezla deska", se totiž opotřebovává rychleji, než zbytek činné plochy kotouče.
Itall

Příspěvek od Itall »

Myslím, že u Favorita se zkroutily, aniž by byly do červena. Další nové - totéž po stejné porci km. Je to v těch kotoučích, nikoliv ve způsobu zacházení s nimi.
Shi
Příspěvky: 1346
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Příspěvek od Shi »

A jak jsi ty kotouče zajížděl ?

Dobré čtení:
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_bedinfaq.shtml

a pak k zajíždění destiček, ale i kotoučů:
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_bedinstock.shtml
Itall

Příspěvek od Itall »

Shi píše:A jak jsi ty kotouče zajížděl ?

Dobré čtení:
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_bedinfaq.shtml

a pak k zajíždění destiček, ale i kotoučů:
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_bedinstock.shtml
Musel bych překládat, takže jsem to nečetl. Ale - to nemyslíš vážně, zajíždění kotoučů a destiček. Co mohu říci jistě je, že nebyly vystaveny žádné extrémní námaze, ale hlavně - svádění problémů s nekvalitním výrobkem na jeho nesprávné užívání jsem už zažil. Potíž je v tom, že jiný výrobek stejný způsob užívání snáší bez problémů. Pracuji proto na tom, abych si vybíral ten výrobek, který bez problémů drží, než ten, ke kterému jsou složitá doporučení na užití a nakonec stejně nevydrží.
McMatej

Příspěvek od McMatej »

Kotouče ani destičky jsem nikdy nezajížděl a nikdy se mi nezkroutili ani nic podobného. Jen někdy, když se odloupla část vrstvy koroze z kraje činné plochy, tak bylo hlavně slyšet, jak jak zbylá zkorodovaná části naráží do destičky.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27507
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Itall píše:Ale - to nemyslíš vážně, zajíždění kotoučů a destiček.....
Je to myšleno smrtelně vážně - nové kotouče, nebo nové desky, a nebo nové obojí JE POTŘEBA (pro někoho není potřeba, ale je to velmi vhodné) "zajet" správným způsobem. Dá se tím těmto komponentům podstatně zvýšit životnost i účinnost - i když je fakt, že pokud je prd po tom materiálu, ze kterého to je vyrobeno, tak je prostě po něm prd.....z ho*na bič neupleteš - je potřeba se při koupi neorientovat ani tak na cenu, ale v tomto případě spíše na značku.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Příspěvek od Itall »

Pitris píše:
Itall píše:Ale - to nemyslíš vážně, zajíždění kotoučů a destiček.....
Je to myšleno smrtelně vážně - nové kotouče, nebo nové desky, a nebo nové obojí JE POTŘEBA (pro někoho není potřeba, ale je to velmi vhodné) "zajet" správným způsobem. Dá se tím těmto komponentům podstatně zvýšit životnost i účinnost - i když je fakt, že pokud je prd po tom materiálu, ze kterého to je vyrobeno, tak je prostě po něm prd.....z ho*na bič neupleteš - je potřeba se při koupi neorientovat ani tak na cenu, ale v tomto případě spíše na značku.....
No, na Favoritu jsme měli (mám za to) i Brembo. Už je to dávno, ale tehdy jsem se divil životnosti kotoučů 40000 km. Vydržely tak původní kotouče, i ty další. Je možné, že Brembo byly až ty ještě další, které se dávaly po 80000 km. Je také ale možné, že to byly ty 40000-80000 km. Brembo tam zkrátka figurovaly a něco mi říká, že vydržely, jako ty původní, čili 40000 km. Auto se prodalo se 112000 km, tak tam byly třetí kotouče, jejichž životnost už jsem nedozkoušel :P .
Itall

Příspěvek od Itall »

Kotouče ani desky jsem nikdy nezajížděl a jejich životnost je velmi různá. Opět u Favorita se desky většinou dříve rozpadly, než se sjely. Něco, jako ty kotouče. Také na kotoučích nebyly žádné nánosy z destiček, to by bylo vidět, ne?
modelář

Příspěvek od modelář »

McMatej píše:Kotouče ani destičky jsem nikdy nezajížděl a nikdy se mi nezkroutili ani nic podobného. Jen někdy, když se odloupla část vrstvy koroze z kraje činné plochy, tak bylo hlavně slyšet, jak jak zbylá zkorodovaná části naráží do destičky.
Na potřebu "záběhu" brzd jsem byl upozorněn při koupi nového vozu VŽDY! Podle tvrdosti setu trval záběh 200 - 1500 km.
Odpovědět