Brzdové kotouče
Moderátor: Colommbo
Rez bude vždycky tvrdší, než obložení na desce. Jinak souhlas, že Brembo = kvalita.McMatej píše:.....Vhodně tvrdá destička se nebude rzí vydírat.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Tak proč by nebrzdila, ale podle něčeho si vybrat musím. A našel jsem katalog brembo, kde doporučují kotouč i destičku, takže je rozhodnuto. http://bremboaftermarket.com/It/Car_Dis ... earch.aspx Čísla sedí např. s katalogem elit.cz
Anabaza s brzdami patri medzi velmi zaujimave moznosti, ako (ne)urobit zly krok ...
Vsetko je to zavisle od toho, co uzivatel ocakava od brzdoveho ustrojenstva. Pokial je to o beznom uzivani, tak tam je to asi najzlozitejsie. Mnozstvo vyrobcov a mnostvo kombinacii robi situaciu neprehladnou viac ako sa to zda ...
Ma som original (Japonec) kotuce a dosticky Nissin a brzdilo to. Sice nic moc, ale clovek si zvykne. (Brzdovy ucinok pri studenych brzdach velmi slaby ....)
Po vymene na znacku EBC v zakladnom prevedeni velky posun pozitivnym smerom. (Pomer cena - uzitkova hodnota asi naj ...., ale kupovane priamo v UK).
Drazkovane kotuce mozu vydavat (pri beznom jazdeni, nehovoriac o ich praskani a pod.) neprijemne zvukove prejavy.
Vsetko je to zavisle od toho, co uzivatel ocakava od brzdoveho ustrojenstva. Pokial je to o beznom uzivani, tak tam je to asi najzlozitejsie. Mnozstvo vyrobcov a mnostvo kombinacii robi situaciu neprehladnou viac ako sa to zda ...
Ma som original (Japonec) kotuce a dosticky Nissin a brzdilo to. Sice nic moc, ale clovek si zvykne. (Brzdovy ucinok pri studenych brzdach velmi slaby ....)
Po vymene na znacku EBC v zakladnom prevedeni velky posun pozitivnym smerom. (Pomer cena - uzitkova hodnota asi naj ...., ale kupovane priamo v UK).
Drazkovane kotuce mozu vydavat (pri beznom jazdeni, nehovoriac o ich praskani a pod.) neprijemne zvukove prejavy.
Já jsem na škodovku vždy kupoval kotouče ve značkovém servisu, takže co jsem dostal, to jsem namontoval. Mám za to, že na Favorita to byly jednou i Brembo. Zkroutily se časem také. U motorky mám s brzdami Brembo dobrou zkušenost. Jsou lépe dávkovatelné, než Nissin.Pitris píše:Rez bude vždycky tvrdší, než obložení na desce. Jinak souhlas, že Brembo = kvalita.McMatej píše:.....Vhodně tvrdá destička se nebude rzí vydírat.
Ital: Zkroucené kotouče prý často nebývají ani tak zkroucené, ale bývá na nich nestejnoměrný nános pojiva z brzdových destiček, který se tam dostal díky tomu, že brzdové destičky nebyly správně zajeté. Tento nános je základ toho, že se kotouč začne nestejnoměrně opotřebovávat a pak to při brždění vibruje ve volantu. Zvlnit kotouče nadměrným teplem se hned tak někomu nepovede (ne že by to nešlo). Možné však je kotouč rozžhavit a kotouče běžné konstrukce se začnou kroutit, ale jakmile vychladnou, tak je to zase O.K. Takže pokud člověk s horkem vibrujícími kotouči běžně nejezdí, tak je toto tepelné zkroucení vratné a nemá při běžném provozu následky v podobě vibrací ve volantu.
V 90 procentech případů jsou vibrace ve volantu dané tím, že destičky (a kotouče) nebyly zajety postupem, který je běžně k nalezení na internetu.
Jinak bacha, časová konstanta brzdových destiček/kotoučů je v řádově minutách, takže delší dynamickou jízdou je možné brzdové komponenty rozžhavit, protože brzdy na normální teplotu nezchladnou za desítky sekund, ale až za jednotky minut (10 až 20minut).
V 90 procentech případů jsou vibrace ve volantu dané tím, že destičky (a kotouče) nebyly zajety postupem, který je běžně k nalezení na internetu.
Jinak bacha, časová konstanta brzdových destiček/kotoučů je v řádově minutách, takže delší dynamickou jízdou je možné brzdové komponenty rozžhavit, protože brzdy na normální teplotu nezchladnou za desítky sekund, ale až za jednotky minut (10 až 20minut).
Ještě dvě věci k tomu zkroucení:
- Nejčastěji k němu dojde poté, co s kotouči "do červena" člověk zastaví a zůstane stát na fleku bez možnosti dalšího pohybu a navíc s nohou na pedálu brzdy. Desky, jejichž pozice vůči kotouči se tak nemění a navíc jsou na něj tlačeny, z něho lokálně odvedou teplo a je vymalováno. Házení kotoučů (kopání do volantu) se následně objeví hned při prvním použití brzd.
- Jiným případem, který se ovšem v praxi projevuje úplně stejně (kopáním do volantu), je nestejnoměrná tloušťka opotřebení kotouče. Zde se kromě toho, co už zmínil Shi, projeví i oreznutí plochy dotyku deska/kotouč po odstavení vozu na delší dobu při "nevysušených" brzdách. Ono místo, kde "přirezla deska", se totiž opotřebovává rychleji, než zbytek činné plochy kotouče.
- Nejčastěji k němu dojde poté, co s kotouči "do červena" člověk zastaví a zůstane stát na fleku bez možnosti dalšího pohybu a navíc s nohou na pedálu brzdy. Desky, jejichž pozice vůči kotouči se tak nemění a navíc jsou na něj tlačeny, z něho lokálně odvedou teplo a je vymalováno. Házení kotoučů (kopání do volantu) se následně objeví hned při prvním použití brzd.
- Jiným případem, který se ovšem v praxi projevuje úplně stejně (kopáním do volantu), je nestejnoměrná tloušťka opotřebení kotouče. Zde se kromě toho, co už zmínil Shi, projeví i oreznutí plochy dotyku deska/kotouč po odstavení vozu na delší dobu při "nevysušených" brzdách. Ono místo, kde "přirezla deska", se totiž opotřebovává rychleji, než zbytek činné plochy kotouče.
A jak jsi ty kotouče zajížděl ?
Dobré čtení:
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_bedinfaq.shtml
a pak k zajíždění destiček, ale i kotoučů:
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_bedinstock.shtml
Dobré čtení:
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_bedinfaq.shtml
a pak k zajíždění destiček, ale i kotoučů:
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_bedinstock.shtml
Musel bych překládat, takže jsem to nečetl. Ale - to nemyslíš vážně, zajíždění kotoučů a destiček. Co mohu říci jistě je, že nebyly vystaveny žádné extrémní námaze, ale hlavně - svádění problémů s nekvalitním výrobkem na jeho nesprávné užívání jsem už zažil. Potíž je v tom, že jiný výrobek stejný způsob užívání snáší bez problémů. Pracuji proto na tom, abych si vybíral ten výrobek, který bez problémů drží, než ten, ke kterému jsou složitá doporučení na užití a nakonec stejně nevydrží.Shi píše:A jak jsi ty kotouče zajížděl ?
Dobré čtení:
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_bedinfaq.shtml
a pak k zajíždění destiček, ale i kotoučů:
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_bedinstock.shtml
Je to myšleno smrtelně vážně - nové kotouče, nebo nové desky, a nebo nové obojí JE POTŘEBA (pro někoho není potřeba, ale je to velmi vhodné) "zajet" správným způsobem. Dá se tím těmto komponentům podstatně zvýšit životnost i účinnost - i když je fakt, že pokud je prd po tom materiálu, ze kterého to je vyrobeno, tak je prostě po něm prd.....z ho*na bič neupleteš - je potřeba se při koupi neorientovat ani tak na cenu, ale v tomto případě spíše na značku.....Itall píše:Ale - to nemyslíš vážně, zajíždění kotoučů a destiček.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
No, na Favoritu jsme měli (mám za to) i Brembo. Už je to dávno, ale tehdy jsem se divil životnosti kotoučů 40000 km. Vydržely tak původní kotouče, i ty další. Je možné, že Brembo byly až ty ještě další, které se dávaly po 80000 km. Je také ale možné, že to byly ty 40000-80000 km. Brembo tam zkrátka figurovaly a něco mi říká, že vydržely, jako ty původní, čili 40000 km. Auto se prodalo se 112000 km, tak tam byly třetí kotouče, jejichž životnost už jsem nedozkoušel .Pitris píše:Je to myšleno smrtelně vážně - nové kotouče, nebo nové desky, a nebo nové obojí JE POTŘEBA (pro někoho není potřeba, ale je to velmi vhodné) "zajet" správným způsobem. Dá se tím těmto komponentům podstatně zvýšit životnost i účinnost - i když je fakt, že pokud je prd po tom materiálu, ze kterého to je vyrobeno, tak je prostě po něm prd.....z ho*na bič neupleteš - je potřeba se při koupi neorientovat ani tak na cenu, ale v tomto případě spíše na značku.....Itall píše:Ale - to nemyslíš vážně, zajíždění kotoučů a destiček.....
Na potřebu "záběhu" brzd jsem byl upozorněn při koupi nového vozu VŽDY! Podle tvrdosti setu trval záběh 200 - 1500 km.McMatej píše:Kotouče ani destičky jsem nikdy nezajížděl a nikdy se mi nezkroutili ani nic podobného. Jen někdy, když se odloupla část vrstvy koroze z kraje činné plochy, tak bylo hlavně slyšet, jak jak zbylá zkorodovaná části naráží do destičky.