brzdové kotouče
Moderátor: Colommbo
brzdové kotouče
Dobrý den, zajímalo by mě jestli máte někdo problémy s brzdovýma kotoučema na Octavii I. 1.9TDI. Kotouče jsem dali nové a při brždění mě třepe volan a kope pedál.
Probehla kontrola "hazivosti" kotoucu po instalaci (ma byt samozrejmosti)? Byva pozadovana hazivot pod 0,03mm.
Vliv muze mit take nastaveni geometrie predni napravy.
Ty loziska mohou byt take moznost a pri mereni hazivosti se daji diagnostokovat.
V krajnim pripade mohou vibrace zpusobovat i zadni brzdy (jeden hydraulicky okruh).
Vliv muze mit take nastaveni geometrie predni napravy.
Ty loziska mohou byt take moznost a pri mereni hazivosti se daji diagnostokovat.
V krajnim pripade mohou vibrace zpusobovat i zadni brzdy (jeden hydraulicky okruh).
Také jsem byl nadšen, když jsem to poprvé viděl vystavené (a provozované) na ženevském autosalonu někdy v r. 1992. Mé praktické zkušenosti bohužel za proklamovanou dokonalostí této technologie nejenže silně pokulhávají, ale dokonce učinily brzdy mého vozu téměř nepoužitelnými...bjukemen píše:..prečo na ose mal som už aj tak stočene kotuče a hadzavost nulova oproti novím,všetko sa da len treba chcieť,a aj ja si davam pravidelne stačať kotuče teda pokial sa ešte daju a niesu pod limit a mam s tým len dobre skusenosti...
Co já mám zkušenost s přesoustružením brzdových kotoučů, (i bubnů), tak to jde, ale ne každý soustružník to umí, a udělá dobře. Na toto musí být "machr", a musí mít dobrý soustruh, nůž, měřidlo - "hodinky", (a trpělivost) na srovnání a vystředění. Já mám výhodu, že takovýho znám (a mám) - táta; dělal to na spoustě aut, a NIKDY nebyl problém.
Ale pod minimální předepsanou tloušťku kotouče, nebo naopak nad maximální povolený průměr bubnu se "jít" NESMÍ !! (Na brusce jsme ale srovnávali brzdové destičky)
Ale pod minimální předepsanou tloušťku kotouče, nebo naopak nad maximální povolený průměr bubnu se "jít" NESMÍ !! (Na brusce jsme ale srovnávali brzdové destičky)
Bohužel, i takový jsoumodelář píše:Já především doporučuji urazit pracky každému pneuservisákovi, který začne montáž kola tím, že přiloží disk na náboj a pneumatickým kladivem utáhne hned ten první šroub (či matku) na fest! To je totiž jedna z hlavních příčin křivých kotoučů.