brzdové kotouče

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
honza.02

brzdové kotouče

Příspěvek od honza.02 »

Dobrý den, zajímalo by mě jestli máte někdo problémy s brzdovýma kotoučema na Octavii I. 1.9TDI. Kotouče jsem dali nové a při brždění mě třepe volan a kope pedál.
David00

Příspěvek od David00 »

Ten stejnej problém jsem řešil taky, zkoušel různé výrobce kotoučů jak neoriginál tak i poměrně drahé originály a po ujetí cca 5000 tisic km to začalo zase. Přestalo to až mě kamarád vyměnil obě přední ložiska kol.
Pkod

Příspěvek od Pkod »

Probehla kontrola "hazivosti" kotoucu po instalaci (ma byt samozrejmosti)? Byva pozadovana hazivot pod 0,03mm.
Vliv muze mit take nastaveni geometrie predni napravy.
Ty loziska mohou byt take moznost a pri mereni hazivosti se daji diagnostokovat.
V krajnim pripade mohou vibrace zpusobovat i zadni brzdy (jeden hydraulicky okruh).
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

....presne ako piše Pkod zmerať hadzavosť kotuča a podla toho sa uvidí tiež som na svojich autach maturoval z trasenim pri brzdeni...no na oktafkach to zvyknu robiť tie ložiská..
FF

Příspěvek od FF »

...ale ináč tie kotúče (a nielen kotúče) z druhovýroby bývajú dosť nekvalitné. Ja som ich na felde musel vyhodiť po 2 rokoch (zo začiatku paráda, potom trasenie), len bohužiaľ neviem akej boli značky. Teraz mi tam "môj mechanik" dal TRW - tak som zvedavý.
...a o spojke nechcem ani počuť!!!!!!
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

Jaký máte názor na stáčení koutoučů. Modeláři, změnil se tvůj dřívější názor?
byloObrázek
je Obrázek
modelář

Příspěvek od modelář »

Kvalitně stočené kotouče mi pravidelně vydrží citelně déle, než nové. Musí to ale dělat někdo, kdo to skutečně umí a má na to také vybavení. V každém případě nestačí soustruh, ale musí následovat finiš na brusce. V každém případě varuji před stáčením tzv. na ose!
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..prečo na ose mal som už aj tak stočene kotuče a hadzavost nulova oproti novím,všetko sa da len treba chcieť,a aj ja si davam pravidelne stačať kotuče teda pokial sa ešte daju a niesu pod limit a mam s tým len dobre skusenosti...
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

byloObrázek
je Obrázek
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

Něco k tématice - ohýbání brzdových trubek

http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.p ... 601c8d5c94
byloObrázek
je Obrázek
Anonymní

kotouče

Příspěvek od Anonymní »

při výměně kotoučů doporučuji překontrolovat a případně vyměnit i veškereé díly které mohou mit na toto vliv, tzn. svislé a kulové čepy, silenbloky ramen, gumové vložky čepů v brzdičích a čepy brzdičů, toto vše jsem vyměnil, dal nové kotouče, destičky a zatím je klid....
modelář

Příspěvek od modelář »

Já především doporučuji urazit pracky každému pneuservisákovi, který začne montáž kola tím, že přiloží disk na náboj a pneumatickým kladivem utáhne hned ten první šroub (či matku) na fest! To je totiž jedna z hlavních příčin křivých kotoučů.
modelář

Příspěvek od modelář »

bjukemen píše:..prečo na ose mal som už aj tak stočene kotuče a hadzavost nulova oproti novím,všetko sa da len treba chcieť,a aj ja si davam pravidelne stačať kotuče teda pokial sa ešte daju a niesu pod limit a mam s tým len dobre skusenosti...
Také jsem byl nadšen, když jsem to poprvé viděl vystavené (a provozované) na ženevském autosalonu někdy v r. 1992. Mé praktické zkušenosti bohužel za proklamovanou dokonalostí této technologie nejenže silně pokulhávají, ale dokonce učinily brzdy mého vozu téměř nepoužitelnými...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Co já mám zkušenost s přesoustružením brzdových kotoučů, (i bubnů), tak to jde, ale ne každý soustružník to umí, a udělá dobře. Na toto musí být "machr", a musí mít dobrý soustruh, nůž, měřidlo - "hodinky", (a trpělivost) na srovnání a vystředění. Já mám výhodu, že takovýho znám (a mám) - táta; dělal to na spoustě aut, a NIKDY nebyl problém.
Ale pod minimální předepsanou tloušťku kotouče, nebo naopak nad maximální povolený průměr bubnu se "jít" NESMÍ !! (Na brusce jsme ale srovnávali brzdové destičky)
modelář píše:Já především doporučuji urazit pracky každému pneuservisákovi, který začne montáž kola tím, že přiloží disk na náboj a pneumatickým kladivem utáhne hned ten první šroub (či matku) na fest! To je totiž jedna z hlavních příčin křivých kotoučů.
Bohužel, i takový jsou :( :cry:
Odpovědět