BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Moderátor: Colommbo
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Aha, pokud jsou staré kotouče děrované a sjíždí destičky rovnoměrně, tak to pak smysl dává a varianta 2 mi přijde rozumnější, protože si nechceš znečistit nový kotouč materiálem starých (jiných) destiček a v celém procesu jde mj i o to, že se na kotouči má vytvořit vrstvička z materiálu destiček, které pak budou používány.
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Já zde asi před dvěma lety napsal že na předek dávám kotouče Textar a desky EBC Greenstuff. A musím říct že to byla velmi dobrá volba. Mám s nimi najeto asi 30 tkm >> desky jsou tak v půlce a z kotoučů ubylo téměř neznatelně. Brzdí to velice solidně a velký plus těch zelených EBC desek je i fakt docela malá prašnost
Objednám je znovu do zásoby....
Objednám je znovu do zásoby....
Naposledy upravil(a) Pitris dne čtv srp 17, 2023 6:20, celkem upraveno 1 x.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
ja som už po zábehu úspešnom.. a zmes FK8/FL5 OEM kotúč + Pagid RST1 je citelne vylepšenie už tak veľmi dobrého po každej stránke (prašnosť povedal by som rovnaká..)
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Chlapi, jdu pro radu zkušenějších ...
kamarádovi jsem na autě (Insignia 2019) zjistil totálně sjeté destičky na zadní nápravě. Kotouče mají 10,8 mm (min je předepsáno 10,5 mm, nové jsou 12mm) a jelikož nejsou zvlněné, 0% plochy je rezavé, nekopou a obecně až na ten vyjetý kant jsou v dobrém stavu, je nám líto je ještě vyhazovat. Chtěl bych na to napasovat nějaké MĚKČÍ desky, aby ty kotouče ještě nějakou dobu vydržely a až přijde jejich čas, tak by se to vzalo rovnou s novými deskami (čili tyhle ať klidně ubývají rychle, hlavně ať nežerou kotouče). Jakou značku mám objednat? Zatím jsem zjistil, že TRW ani Brembo ne - tvrdé.
DÍKY!
kamarádovi jsem na autě (Insignia 2019) zjistil totálně sjeté destičky na zadní nápravě. Kotouče mají 10,8 mm (min je předepsáno 10,5 mm, nové jsou 12mm) a jelikož nejsou zvlněné, 0% plochy je rezavé, nekopou a obecně až na ten vyjetý kant jsou v dobrém stavu, je nám líto je ještě vyhazovat. Chtěl bych na to napasovat nějaké MĚKČÍ desky, aby ty kotouče ještě nějakou dobu vydržely a až přijde jejich čas, tak by se to vzalo rovnou s novými deskami (čili tyhle ať klidně ubývají rychle, hlavně ať nežerou kotouče). Jakou značku mám objednat? Zatím jsem zjistil, že TRW ani Brembo ne - tvrdé.
DÍKY!
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Fakt jsou Bremba tvrdá? Podle toho jak práší a ubývají bych řekl, že je to přesně co hledáš.
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Jo Bremba jsou tvrdé. Teď jsem dělal brzdy vepředu. Po 6 letech kotouče brembo KO, desky taky brembo - OK, neměly ani sjeté úkosy...
Nasadil jsem bosch + textar.
S ohledem na cenu plných zadních kotoučů bych se s tím nesral, koupil mainstream desky SKF a až to doslouží, tak to doslouží.
Nasadil jsem bosch + textar.
S ohledem na cenu plných zadních kotoučů bych se s tím nesral, koupil mainstream desky SKF a až to doslouží, tak to doslouží.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Ok, já měl na zadku desky Bremba a kotouče TRW nebo textar už nevím přesně. A ty desky daly pod 40 000 km a kotouče jedou dál. Disky vepředu čistý (ATE), zadek (Brembo) po týdnu úplně černej i přesto, že s autem jezdí manželka. Takže pokud to jde "brembám" se vyhýbám. Bohužel jsem tenkrát omylem objednal dvě sady zadních desek.
- Colommbo
- Příspěvky: 9957
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Ahoj! 40tis.km na zadní destičky mi přijde sakra málo. Jestli si to dobře pamatuju, na Omče jsem je nechával měnit při nájezdu 140tis.km plus. Na výrobce těch původních si už ale nevzpomínám. Kotouče původní ATE.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
No jo no, máme tu hodně kopců. Auto má teď 127 000 km a desky jsou tam třetí. Origo vydržely cca 70 000km a měnily se i s kotouči. Potom Brembo zhruba těch 40 000km, teď je tam druhá sada bremb a dal už je nechci ani vidět. Než se ale sjede tahle poslední sada, tak se zřejmě auto převede jen na městský provoz a bude sloužit spíš jen jako záloha, tam to půjde pomaleji.
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Tvrdosť brzdových dosiek je vyznačená priamo na doskách a označuje súčiniteľ trenia(FF,FG,GG atď), čím vyššie písmeno tým tvrdšie. Väčšinou sú ATE z tých najbežnejších značiek najtvrdšie. Ale prax ukazuje, že sa tým celkom nedá orientovať, pretože na každom aute si sadne iná kombinácia, a často pískajú aj tie akože papierovo mäkšie dosky. Napr. na jednom aute komplet Bosch OK, na inom napr.na Golfoch už zopár ľudí nezávisle povedalo že pískaju, ďalší príklad Brembo kotúč a Brembo dosky zachvíľu pôjdu už tretie na jednom kotúči...atď. Čo auto, to iná kombinácia.
Zas netreba zabúdať na to, že nemusi byť Brembo jak Brembo, alebo ATE jak ATE atď. Dnes sa tieto diely vyrábajú kade tade, ale hlavne pre aký trh.
Zas netreba zabúdať na to, že nemusi byť Brembo jak Brembo, alebo ATE jak ATE atď. Dnes sa tieto diely vyrábajú kade tade, ale hlavne pre aký trh.
Peugeot 508 GT 2.2HDI,Ravenol VMP 5W30 (predtým Total Ineo MC3 5W30), prevodovka Ravenol TW-S
Peugeot 307 2.0HDI 100kw,Ravenol VST 5W40(predtým Total Quartz 9000 5W40)
Peugeot 307 2.0HDI 100kw,Ravenol VST 5W40(predtým Total Quartz 9000 5W40)
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Díky za odpovědi chlapi.
Nakonec jsem našel, že těch 10,5 mm byl nějaký zvláštní údaj - většina výrobců uvádí jako min shodně 10 mm. Čili kotouče jsou při 10,8 mm ještě ve 40 %. Co jsem se díval na ty levnější desky, tak hodně jich tvarem neodpovídalo originálu. Nebudu tedy experimentovat s kvalitou a vezmu Textar. Třeba se to pak potká obojí v budoucnu na současnou výměnu. Máte někdo eventuálně zkušenosti s kombinací nové kotouče + staré desky?
Nakonec jsem našel, že těch 10,5 mm byl nějaký zvláštní údaj - většina výrobců uvádí jako min shodně 10 mm. Čili kotouče jsou při 10,8 mm ještě ve 40 %. Co jsem se díval na ty levnější desky, tak hodně jich tvarem neodpovídalo originálu. Nebudu tedy experimentovat s kvalitou a vezmu Textar. Třeba se to pak potká obojí v budoucnu na současnou výměnu. Máte někdo eventuálně zkušenosti s kombinací nové kotouče + staré desky?
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Isteze to mozne je. Ovsem naposledy som to aplikoval v davnej historii na s120. Stare desky sa predtym zrovnavali.
Ale dnes uz obvykle byva cyklus 2:1 , tj. dvoje desky na jeden kotuc. Takze nie je bezne davat stare desky na novy kotuc. Kazdopadne viem, ze to ludia robia....napr. takí "expetri" co sa im furt "vlnia " kotuce, a teda ich dokola menia po 5-10tkm a je im luto peniaze za dosky...
Ale myslim , ze touto cestou nechces ist.
Mimochodom , radsej pri montazi skontroluj ci strmen pekne chodí ( vycistit , premazat vodiace capy). "Totalne sjete desticky" kludne moze mat na svedomi aj on.
Ale dnes uz obvykle byva cyklus 2:1 , tj. dvoje desky na jeden kotuc. Takze nie je bezne davat stare desky na novy kotuc. Kazdopadne viem, ze to ludia robia....napr. takí "expetri" co sa im furt "vlnia " kotuce, a teda ich dokola menia po 5-10tkm a je im luto peniaze za dosky...
Ale myslim , ze touto cestou nechces ist.
Mimochodom , radsej pri montazi skontroluj ci strmen pekne chodí ( vycistit , premazat vodiace capy). "Totalne sjete desticky" kludne moze mat na svedomi aj on.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
- Colommbo
- Příspěvky: 9957
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Nové destičky na starý kotouč běžně ano, staré destičky na nový kotouč raději nee (není-li to nezbytně nutné)...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Řekl bych, že to totální sjetí odpovídá nájezdu (115 tis km). Koupilo se to v 60 tis km, a od té doby se na brzdy nesahalo. Nevím jak desky, ale kotouče budou původní (desky by mohly eventuálně taky - má to natočené dálniční km).
Každopádně to celé rozeberu a přemažu vodící čepy pastou (samozřejmě k tomu určenou od TRW).
Každopádně to celé rozeberu a přemažu vodící čepy pastou (samozřejmě k tomu určenou od TRW).
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Ach tak ... No zda sa , ze necitam pozorne a tych 40tkm od Fahrera , som si spojil s tebou.
Ale bud ako bud, udrzbou strmena určite nic nepokazis, naopak by som povedal, ze by to u slusneho mechanika mala byt pri vymene dosiek samozrejmost.
Mimochodom ja na vodiace capy mam pastu Textar hydratec silikonovu.
Ale bud ako bud, udrzbou strmena určite nic nepokazis, naopak by som povedal, ze by to u slusneho mechanika mala byt pri vymene dosiek samozrejmost.
Mimochodom ja na vodiace capy mam pastu Textar hydratec silikonovu.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey