BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Shi
Příspěvky: 1340
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Shi »

rosso píše: Shi: s EBC spokojenost?
rosso: Vysloveně nadšený jsem byl z Ferodo DS2500 - výtečně se dávkovaly. Nicméně EBC Yellowstuff stojí o dost míň než DS2500, za studena brzdí dobře a mám jistotu, že je na silnici nepřehřeji, ani když pojedu brzda-plyn. Na okruh nejezdím. Váhal jsem trošku mezi Greenstuff a Yellowstuff, ale byly před pár lety za podobnou cenu, tak jsem přešel z Green na Yellow a teď jsme to bez přemýšlení zopakoval. Dávkovatelnost Yellostuff mi přijde stejná jako u Greenstuff, DS2500 byly v tomto o kus lepší - podle mě je to stlačitelností destiček. Yellow i Green za studena (prvni šlápnutí na brzdu) brzdí o trošku lépe než DS2500. U Yellow i u DS2500 je cítit jak s teplotou roste součinitel tření, což mi celkem vyhovuje. Navíc Yellowstuff prý nejsou nijak moc háklivé na správné zajetí, což je taky bonus. Už od prvního metru jízdy brzdí výborně, což se hodí, protože skoro pokaždé když jedu s úplně novými destičkami (nebo novým autem), tak mi někdo skočí nebo vjede do cesty. A mají hezkou žlutou barvu :lol:

Neřešit peníze, tak jdu do DS2500. Yellowstuff je volbou z rozumu, poskytuje mi obrovskou teplotní rezervu
a věřím, že oproti OEM destičkám z dálničních rychlostí o něco zkracuje brzdnou dráhu.

K materiálům brzd velmi slušně shrnul informace Dany:
http://typer.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=551

(Redstuff se na moje auto nedělají, respektive mohl bych je mít jen na jedné nápravě a opravdu nechci mít vpředu něco jiného než vzadu).
Naposledy upravil(a) Shi dne pon dub 13, 2020 21:03, celkem upraveno 2 x.
rosso
Příspěvky: 513
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od rosso »

S jakými kotouči si je používal\používáš?
Jinač díky za odezvu a shrnutí :wink:
Shi
Příspěvky: 1340
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Shi »

Normální OEM kotouče, ale chystám se objednat si hladké EBC Premium, ty svou tvrdostí pasují k EBC Yellow, o kvalitě nemám pochyb a vyjdou mě levněji než OEM v autorizáku. Pouze u těch DS2500 jsme měl pocit, že žerou kotouče o trošku víc, než OEM nebo EBC Green, ale stejně mi to dlouhodobě vychází tak, že na dvě sady desek spotřebuji jedny kotouče, tak je to jedno. Za drážkované nebo vrtané EBC si připlácet nehodlám, nevidím v tom přínos.
Naposledy upravil(a) Shi dne pon dub 13, 2020 21:20, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1761
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od kornel »

Shi píše:rosso: Vysloveně nadšený jsem byl z Ferodo DS2500 .
Rovnaké pozitívne skúsenosti s doskami DS2500.. už som to tu kedysi aj niekde v téme spomínal. Výborne fungujú aj nie moc zahriate, a zároveň nevadnú ani pri nakladačke.. nie sú zvlášť agresívne (no stále účinnejšie než 99% bežných sériových dosiek), ale to je len malá daň za vyvážené vlastnosti a skvelú dávkovateľnosť.

EDIT.. len doplním, že DS2500 majú rady tvrdé intenzívne a krátkodobé brzdenie, nie tzv. státie na brzde
rosso
Příspěvky: 513
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od rosso »

Srovnání Ultimax a Greenstuff asi nemáš, co?
Shi
Příspěvky: 1340
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Shi »

Nemám, ultimaxy by zhruba měly odpovídat OEM deskám, přitom Greenstuff se dá sehnat za dobrou cenu. k EBC jsem kdysi šel proto, že jsem chtěl zkrátit brzdnou dráhu při jízdách po německých dálnicích a ultimax by mi v tomto směru neposkytl nic navíc.
rosso
Příspěvky: 513
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od rosso »

Jasný, chápu a díky :wink:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Jerry3 »

Červené desky EBC + drážkované EBC kotouče, toť skvělá kombinace! :wink: Jen trochu hlučná...
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od bjukemen »

tie DS2500 za tie prachy ako sa predavaju niesu nic moc, koeficient trenia maju oznaceny ako FF a to nieje nic zavratne, jedina vec co maju voci seriovkam je vyssia teplotna odolnost
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Shi
Příspěvky: 1340
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Shi »

bjukmen: A s čím to srovnáváš ? Já mám srovnání jen s nejrůznějšími OEM destičkami a pak EBC Green a Yellow. Na DS2500 se mi líbila ta zcela exaktní dávkovatelnost brzdného účinku, kterou jsem u jiných desek dosud nepoznal. Jestli je součinitel FF nebo GG mi je celkem jedno. Pokud je projevem GG to, že u žádné ze služebních škodovek nejsem schopný dávkovat brzdný účinek, vždycky mi to nehezky škubne a já musím ubrat, a navíc to vyvolává klamavý pocit, jak skvěle to brzdí, tak děkuji, ale GG opravdu nechci.

Faktem je, že kdo řídil moje auto, ten měl prý pocit, že mi to nebrzdí. Vzhledem k tomu, jak mi to reálně brzdilo (UHP pneumatiky, tlumiče KonI FSD a destičky DS2500), mě to vždy pobavilo. Ten dojem nebude dán destičkami, ale úhlem posezu za volantem a celkovým nastavením brzdového systému, který se chová velmi lineárně - malý tlak brzdí málo, velký tlak brzdí hodně. Lidé asi čekají variantu - malý tlak brzdí víc než člověk čeká a netuší že pak následuje nemilý střet s realitou a zjištění, že velký tlak brzdí míň než člověk čeká.
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1761
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od kornel »

Shi.. niet čo dodať.
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od jarson1 »

ano, uvedený sposob brzdenia je priam podstatný napríklad pre prevadzku auta bez ABS :wink:
Mam sice uplne ine brzdy - Jurid, ale to je len cast "uspechu". System ako taky je zrejme už skonstruovaný na tento sposob brzdenia ( mal som samozrejme aj ine brzdy a chovalo sa to podobne). Mne sa to velmi páči. Krásne to dávkuje, vsetko mam pod kontrolou. A to je na 28 rocnom aute bez nicoho z oblasti bezpecnosti , velmi dolezité. VW system "face na skle" som si par krat vyskusal a teda bol to horror. Dotknes sa pedalu a letiš, naopak ked potrebujes , zrazu ako keby mali brzdy práve obednú prestávku.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Jerry3 »

Jenže takhle je to u VAGu udělané zcela záměrně, prostě na efekt.
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Bramborak3 »

No když jsme u kotoučů...Příští rok budu muset dělat zadní...Známý doporučuje na Bmw zimrmanny. Vemu obyčejné neděrované. Jen jake k tomu destičky,? Taky zimrmanny ? Hlavní je jak je zajedu, abych je nespalil nebo se nezkroutily. Takže ze zacatku mírně a po 200km párkrát zabzdit ze 120 na 50km/h polovic silou. Ale nezastavit a pořád jet, aby se ochladily.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9940
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Colommbo »

jarson1 píše:...Krásne to dávkuje, vsetko mam pod kontrolou. A to je na 28 rocnom aute bez nicoho z oblasti bezpecnosti , velmi dolezité...
Mé současné auto je o pouhé dva roky mladší a ač má ABS, když už nic jiného, tož brzdy pochválit opravdu musím. :wink: Je pravda, že přední i zadní jsou komplet prakticky nové už od minulého majitele (značku jsem zatím nezjišťoval), ale hlavně vpředu jsou (poprvé v mém autoživotě) čtyřpístky... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět