BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Jezevcik »

Návštěvník píše:Klasické přesoustružení na soustruhu + finiš povrchu na brusce je kvalitnější, ale pracnější. Většinou to nedělá přímo sám servis, ale vozí to k soustružníkovi/brusiči, který má potřebné vybavení, přípravky a hlavně know-how. Já u takového platím od 100 do 300 Kč za srovnání jednoho páru přinesených kotoučů. Dokonce si mohu poruručit, co a jak chci udělat... :D
To je skoro zadarmo.Když si uvědomím,že co zákazník,to pravděpodobně jiný přípravek,opotřebení nožů aj.,tak to vychází asi tak,jako bys mu přinesl košík hrušek. :lol:
Zaplaťbůh za tyhle starý fotry(možná se mýlím,ale tuším,že to bude starý fotr).
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Jaké auto?

Příspěvek od skodovkar »

Jezevcik píše:Zaplaťbůh za tyhle starý fotry.
O tom my, tradiční škodovkáří, víme své!
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

Jezevcik píše:... co zákazník,to pravděpodobně jiný přípravek,opotřebení nožů aj.,tak to vychází asi tak,jako bys mu přinesl košík hrušek. :lol:
Zaplaťbůh za tyhle starý fotry(možná se mýlím,ale tuším,že to bude starý fotr).
Pokud jsem si všiml, tak těch přípravků tam zase tak moc nemá. Jediné, co odmítá dělat, je broušení bez předchozího soustružení - to aby si "nezanesl" kameny rzí a neopotřeboval si je předčasně. V případě mých zadních kotoučů (vně ventilované, uvnitř buben na ručku) neumí finiš povrchu na vnitřním bubnu bruskou, jelikož na to nemá potřebný typ brusky. Práce má přehršel, neboť jeho šikovnost je vyhlášená široko daleko! :wink: :D

Věkově ho odhaduji na 50, v dílně už pracuje i jeho syn (tak 20 - 25 let věku).
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Pitris »

Jen víc takových machrů :wink: A já mám štěstí, že jednoho mám v rodině. Tátu.
Hodinkama vyrovnat, přesoustružit, a na brusce zarovnat. Dělal to na pět tisícin :wink:
I v dnešní přetechnizované době není nad zkušenosti a um(ění) starších poctivých chlapů.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Jezevcik »

Pitris píše:Jen víc takových machrů :wink: A já mám štěstí, že jednoho mám v rodině. Tátu.
Hodinkama vyrovnat, přesoustružit, a na brusce zarovnat. Dělal to na pět tisícin :wink:
No jo,s bruskou se to dělá na tisíciny,to jsi o řád jinde.
Ono si můžeš s jedním přípravkem vystačit i na dva typy,což jsem myslím viděl,ale více nevím,asi už by to bylo moc děravé a musel bys ty díry opravdu dobře odlišit a označit,aby ses v tom vyznal,na jaké je to auto.
Edit:Návštěvníku,jestli je tomu pánovi 50,tak je to mladej fotr a syn fotřík.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od NOVON »

Myslím,že kotouče musí trošičku házet..Jinak by nerostáhly desky,ne..Já nechávám kotouče soustružit taky u jednoho staršího pána a SUPER.. :wink: Za 200 kč/pár
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od NOVON »

Modelář napsal: Zvlněné kotouče ale nejsou na vyhození, tím jejich životnost rozhodně nekončí! Není problém je srovnat (přesoustružení + přebroušení), a to dokonce několikrát (limitujícím faktorem je pouze jejich minimální stanovená tloušťka), přičemž po srovnání obvykle vydrží mnohem déle "rovné", než v případě výměny za nové! :wink: :idea:

Většinou se zvlní brzy opět,údajně se po přehřátí změní struktura materiálu.. :?
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Pitris »

Pitris píše:Hodinkama vyrovnat, přesoustružit, a na brusce zarovnat. Dělal to na pět tisícin....
NOVON píše:Myslím,že kotouče musí trošičku házet..Jinak by nerostáhly desky,ne....
Nikdy nebyl problém :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Návštěvník »

NOVON píše:Většinou se zvlní brzy opět,údajně se po přehřátí změní struktura materiálu.. :?
Je třeba rozlišit, zda "kopání" skutečně způsobuje jejich "zkroucení"/axiální házení (snadno odměřitelné "hodinkami"), nebo přepálení povrchu, tj. změna struktury materiálu (je to poznat podle tzv. "pecek" na povrchu), která i po "srovnání" způsobí to, že se na ně v rámci záběhu (zvláště pak nesprávného) nerovnoměrně natáhne vrstvička pojiva z desek. Takové kotouče jsou už na vyhození.

Já však hovořil o prvním případu: tam jde o to, že někdy povolí tepelná úprava z výroby, a pak srovnání pomůže, jelikož "se rovná" materiál již zbavený pnutí vlivem teplotních změn.
Návštěvník

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Návštěvník »

NOVON píše:Myslím,že kotouče musí trošičku házet..Jinak by nerostáhly desky,ne..
Ne! Limitní max. axiální házivost samotných kotoučů po montáži je stanovena hodnotou 0,1 mm na jejich okraji. O "odbrzdění" se mají postarat zejména prachovky brzdových pístků ve třmenech, vyfutrování brzdových desek a rovněž "vyúhlování" vodítek brzdových třmenů. K úplnému odbrzdění v případě dobré konstrukce a provedení kotoučové brzdy dochází i při nulové házivosti kotouče/náboje kola!
Quido

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Quido »

Návštěvník píše:
NOVON píše:Myslím,že kotouče musí trošičku házet..Jinak by nerostáhly desky,ne..
Ne! Limitní max. axiální házivost samotných kotoučů po montáži je stanovena hodnotou 0,1 mm na jejich okraji. O "odbrzdění" se mají postarat zejména prachovky brzdových pístků ve třmenech, vyfutrování brzdových desek a rovněž "vyúhlování" vodítek brzdových třmenů. K úplnému odbrzdění v případě dobré konstrukce a provedení kotoučové brzdy dochází i při nulové házivosti kotouče/náboje kola!
:lol: :lol: Prachovky určitě ne, ty chytráku. :roll: :roll:
Návštěvník

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Návštěvník »

Vždyť si to zkus u nějakého povedeného auta - uvidíš sám! Jenže se nesmíš bát se zamazat a bacha, ať ty pístky nevypadnou, chytráku! :mrgreen:
Quido

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Quido »

To jsou "argumenty". :roll:

O odbržďování, tj vratný pohyb brzdového pístu se stará těsnící kroužek, který má čtvercový průřez a je zamontován v drážce, která má lichoběžníkový průřez. Proto se při pochybu pístu jednostranně deformuje.

Ke zpětnému pochybu dochází i když je třmen vymontován, takže desky a vodítka s tím nemají vůbec nic společného.
Návštěvník

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Návštěvník »

Quido píše:O odbržďování, tj vratný pohyb brzdového pístu se stará těsnící kroužek, který má čtvercový průřez a je zamontován v drážce, která má lichoběžníkový průřez. Proto se při pochybu pístu jednostranně deformuje.
No vida, to už je alespoň debata o něčem! :wink:
Quido píše:Ke zpětnému pochybu dochází i když je třmen vymontován, takže desky a vodítka s tím nemají vůbec nic společného.
To je sice pravda, ovšem bez prachovek už hodně záleží na tom, jak dobře ty pístky chodí: u nových brzd problém nebývá, u starších je to obvykle horší, ale hodně záleží i na tom, jak moc jsou pístky v pracovní poloze vysunuté - což je zase funkcí míry sjetosti desek a kotoučů...

Při namontovaném třmenu doporučuji prakticky si ověřit, jaký vliv mají na odbrzďování podložky na deskách, přes které se na ně přenáší tlak od třmenu, perka, která vymezují pohyb desek vůči jejich držáku/držáku třmenu, a rovněž poměrně složitý pohyb třmenu při zabrzdění, který se opakuje - ale v opačném smyslu - při odbrzdění. Netvrdím, že to tak mají všechny vozy, ale v každém případě to platí pro ty, které umějí brzdu po odbrzdění zcela uvolnit, i když se kolo vůbec neotáčí. :D
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od bjukemen »

..mne sa raz stocene kotuce po predchadzajucom zvlneni uz nezvlnili, material ostal teplotne stabilny, myslim ze je to velmi osvedcene si ich dat stocit, len dnes to malo kto vie..
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Odpovědět