BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Moderátor: Colommbo
Re: Jaké auto?
V takom připadku mám radši starověrce nebo zaspavší dobu, než charakterní řidiče, kteří to vždy u značky obce zahamstnou z 90 na 50. To tedy my, bezcharakterní, zkrátka dobře nechápeme, no (i když je to přesně podle zákona, to zas jo, prosím, to zas jo). Podle zákona by bylo vůbec nejlepčí, zpomalit z 90 na 50 asi během 7 cm, což je zhruba(?) tloušťka sloupku u značky. Tam by se pak lámaly charaktery a nejen charaktery, brďo .
Re: Jaké auto?
Samozřejmě pak i za cedulí zrychlit! Jenže na to je nutno lovit v jiné kategorii vybíraných aut.Itall píše:... Podle zákona by bylo vůbec nejlepčí, zpomalit z 90 na 50 asi během 7 cm, což je zhruba(?) tloušťka sloupku u značky. Tam by se pak lámaly charaktery a nejen charaktery, brďo .
Takhle je alespoň možno ty ubohé nepoužívané (a v krizové situaci nepoužitelné !) brzdy udržovat v náležité kondici.
P.S.: Jinak, co stále tvrdím? Stejnotempař!
Re: Jaké auto?
Už vím proč chce Itall malou konzervu http://www.youtube.com/watch?v=caaMJuoo ... r_embedded
Re: Jaké auto?
Přesně tak, malej, ale šikovnej .skodovkar píše:Už vím proč chce Itall malou konzervu http://www.youtube.com/watch?v=caaMJuoo ... r_embedded
Re: Jaké auto?
Itall píše:....Na fóru Suzuki někomu snad odešlo vypínací ložisko spojky. A to je právě ono u ojetin: nemohu vědět, jestli předchozí uživatel (Pražák) neměl ve zvyku na každém semaforu trvale stát na spojce.....Honda Jazz - viděl jsem jen jednu recenzi, kde si uživatel stěžoval na velmi brzy zkroucené kotouče předních brzd (20000 km?)....
Pitris píše:Za to ale nemůže auto, ale blbej řidič. Když místo neutrálu stojí na spojce, nebo "spálí" brzdy
Ale i u ojetého auta při zkušební jízdě - která by měla být samozřejmostí, se dá jejich stav zjistit.
Itall píše:Za tu spojku asi ano. Za zkroucené kotouče - těžko. Favorita si pamatuji moc dobře. Kotouče na 40000 km. Pravidelně, jedno jaké. Zajímavé je, že u předchozího ani dalších aut jsem kotouče "nespálil".
Teda čekal jsem od Tebe hodně, ale srovnávat kvalitu kotoučů (a vlastně celých brzd) na Favoritu a na Hondě Jazz..... Ty asi fakt nevíš která bije Ale když už chceš srovnávat Škodovku s Hondou, tak tchán měnil brzdové kotouče na Fabii HTP 47kW po 60-ti tkm, a já na Civicovi po 230-ti tkm
(Ale prosím Vás Vy všichni ostatní - JÁ se srovnáváním brzd Škoda vs. Honda NEZAČAL. Já ne)
Pokud si myslíš, že když skoro nebrzdíš, že kotoučům pomáháš, tak seš na omylu. Neříkám že brzdit "na prase" pořád je dobře - to určitě ne, ale jednou za čas je potřeba z brzd "strhnout" zoxidovanou vrstvu.....Když to neděláš, tak to nesváděj na špatné kotouče. Vina je mezi volantem a sedadlemItall píše:Vím, jak jezdím a skoro nebrzdím. Kotouče se zajisté dají poškodit brutálním dlouhým brzděním, ale pokud k tomu nikdy nedojde, jsou to jen nejakostní nebo chybně navržené kotouče.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaké auto?
Lobby jede http://www.novinky.cz/domaci/292497-obc ... selum.html málo se kupují nová auta.
Re: Jaké auto?
Nejkratší životnost kotoučů, o které jsem slyšel, je u Hondy Jazz (20000 km). Samozřejmě, jedná se o jednotlivý případ a nevím, co se s nimi dělo. Nemusí to být ani pravda, když půjdeme do důsledku. Ale spíš myslím, že to pravda je a že, s výjimkou brutálního zacházení, by takový díl auta měl vydržet mnohem déle, v to počítám i určitou přiměřenou "blbovzdornost". Návod k užívání brzd zajisté není součástí uživatelského manuálu k autu. Nějaké důvody, že v Evropě to nejde a nedá se, mě zas tak moc nezajímají, i když jim věřím. Je věc výrobce, aby si jakost zajistil. Pro mě má auto značku Honda.Pitris píše:Teda čekal jsem od Tebe hodně, ale srovnávat kvalitu kotoučů (a vlastně celých brzd) na Favoritu a na Hondě Jazz..... Ty asi fakt nevíš která bije Ale když už chceš srovnávat Škodovku s Hondou, tak tchán měnil brzdové kotouče na Fabii HTP 47kW po 60-ti tkm, a já na Civicovi po 230-ti tkm
(Ale prosím Vás Vy všichni ostatní - JÁ se srovnáváním brzd Škoda vs. Honda NEZAČAL. Já ne)
U Fáva, jak jsem řekl, 40000 km - r.v. 1992, třeba se to pak zlepšilo. Každopádně se měnily ve 40000 km, 80000 km, a pak už ne, páč prodáno (112 000 km). U Fábie to bylo 80000 km a po očištění výměna ve 100000 km, spolu s deskami. To už je životnost ucházející.
Nemyslím, že kotoučům pomáhám nebrzděním, nebrzdění má zcela jiné důvody . Však jsem tu už psal, že kotouče se buď opotřebí a nebo nepoužíváním vyreznou. Nepopírám, že nejsem školen ve správném používání brzd, takže jim třeba škodím. Nicméně, u různých modelů (páč mluvím u Škodě), je životnost kotoučů, při stejném způsobu používání, velmi různá. Takže to zcela jasně není jen mezi volantem a sedadlem. Jsem zvědav v tomto ohledu na zkušenost s P107. Mám najeto zatím přes 65000 km a zatím se zdá být vše OK.Pitris píše:Pokud si myslíš, že když skoro nebrzdíš, že kotoučům pomáháš, tak seš na omylu. Neříkám že brzdit "na prase" pořád je dobře - to určitě ne, ale jednou za čas je potřeba z brzd "strhnout" zoxidovanou vrstvu.....Když to neděláš, tak to nesváděj na špatné kotouče. Vina je mezi volantem a sedadlemItall píše:Vím, jak jezdím a skoro nebrzdím. Kotouče se zajisté dají poškodit brutálním dlouhým brzděním, ale pokud k tomu nikdy nedojde, jsou to jen nejakostní nebo chybně navržené kotouče.
Re: Jaké auto?
Zvlněné kotouče ale nejsou na vyhození, tím jejich životnost rozhodně nekončí! Není problém je srovnat (přesoustružení + přebroušení), a to dokonce několikrát (limitujícím faktorem je pouze jejich minimální stanovená tloušťka), přičemž po srovnání obvykle vydrží mnohem déle "rovné", než v případě výměny za nové!Itall píše:Nejkratší životnost kotoučů, o které jsem slyšel, je u Hondy Jazz (20000 km). Samozřejmě ... s výjimkou brutálního zacházení, by takový díl auta měl vydržet mnohem déle ...
Tak zrovna o tomhle např. v manuálu k Fabii zmínka je. Bohužel se tam nic nepíše o správném způsobu záběhu brzd, o čemž však bývá kupující nového vozu poučen při jeho převzetí, alespoň mne vždy v tomto ohledu prodejce "zaškolil".Itall píše:... v to počítám i určitou přiměřenou "blbovzdornost". Návod k užívání brzd zajisté není součástí uživatelského manuálu k autu.
Co znamená "očištění"?Itall píše:... U Fábie to bylo 80000 km a po očištění výměna ve 100000 km, spolu s deskami. To už je životnost ucházející.
Ještě tam chybí to zvlnění. Ale i zbývající dvě věci jsou snadno řešitelné srovnáním (samozřejmě vždy v mezích limitu min. tloušťky), což dokonce patří mezi nepříliš náročné servisní úkony a servisy to běžně dělají.Itall píše:... Nemyslím, že kotoučům pomáhám nebrzděním, nebrzdění má zcela jiné důvody . Však jsem tu už psal, že kotouče se buď opotřebí a nebo nepoužíváním vyreznou.
Různé modely mají pochopitelně různé brzdy, které by měly být přiměřené výkonovým parametrům vozu.Itall píše:Nepopírám, že nejsem školen ve správném používání brzd, takže jim třeba škodím. Nicméně, u různých modelů (páč mluvím u Škodě), je životnost kotoučů, při stejném způsobu používání, velmi různá. ...
Pozn.: dokonce i výrobci vědí, že "svižná jízda" není o tempu bez brzdění, ale o dynamice jízdy, která se bez výkonných brzd neobejde!
Za většinou problémů s brzdami však stojí jejich zanedbaná údržba: výrobci předepisují jejich rozborku, kontrolu, vyčištění a promazání při každé návštěvě servisu v rámci servisního plánu, zákazník jim za to v paušálu za servisní prohlídku platí, ale ony to povětšinou nedělají
Častou příčinou zku.vení kotoučů také bývá plácnutí nových desek na nesrovnané kotouče. A důvodem je zhusta snaha majitele vozu ušetřit za ono rovnání několik stokorun, přestože bývá upozorněn na rizika. Takže si potom holt musí brzy koupit nové kotouče + desky, pokud se mu je podařilo spálit, což po takto zpackaném servisním zásahu nebývá zas až takový problém.
Re: Jaké auto?
Jestli myslíš značkové servisy,tak jsem měl zato,že se s tím vůbec neobtěžují.To zírám.Návštěvník píše: ....snadno řešitelné srovnáním (samozřejmě vždy v mezích limitu min. tloušťky), což dokonce patří mezi nepříliš náročné servisní úkony a servisy to běžně dělají.
Je to tak,že tam někde mají soustruh s různými upínacími přípravky a stáčí to,nebo jsem to špatně pochopil?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Jaké auto?
Dle mých zkušeností s tím mívají problém pouze značkové servisy tzv. prémiových značek: Mercedes, BMW...Jezevcik píše:Jestli myslíš značkové servisy,tak jsem měl zato,že se s tím vůbec neobtěžují.To zírám.
Jak kde: tzv. "přesoustružení na ose" má své výhody (obejde se bez demontáže úchytů třmenů a samotných kotoučů, dokáže "zarovnat" i nějakou tu házivost náboje kola), ale i nevýhody (nejde udělat na všech vozech, u hodně tvrdých kotoučů nedokáže zajistit dostatečnou hladkost povrchu - "nezajezdí se"). Klasické přesoustružení na soustruhu + finiš povrchu na brusce je kvalitnější, ale pracnější. Většinou to nedělá přímo sám servis, ale vozí to k soustružníkovi/brusiči, který má potřebné vybavení, přípravky a hlavně know-how. Já u takového platím od 100 do 300 Kč za srovnání jednoho páru přinesených kotoučů. Dokonce si mohu poruručit, co a jak chci udělat...Jezevcik píše:Je to tak,že tam někde mají soustruh s různými upínacími přípravky a stáčí to,nebo jsem to špatně pochopil?
Re: Jaké auto?
A jakým konkrétně způsobem? Zajímá mne pochopitelně činná plocha kotoučů.
Re: Jaké auto?
Ono se jednalo hlavně o "nečinnou" plochu, ale do činné to částečně zasahovalo. V tomto případě očištění jen podomácku, pouhým oklepáním.Návštěvník píše:A jakým konkrétně způsobem? Zajímá mne pochopitelně činná plocha kotoučů.
Re: Jaké auto?
Pak se jednalo o čistě estetický zásah, bez pozitivního dopadu na funkčnost, neboť činnou plochu lze "očistit" pouze jejím srovnáním na soustruhu, pokud možno s následným přebroušením.Itall píše:... ale do činné to částečně zasahovalo. V tomto případě očištění jen podomácku, pouhým oklepáním.
Jinak oklepání rzi na nečinné ploše se má dělat při každém pravidelném servisu vozidla!