BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Itall

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Itall »

V takom připadku mám radši starověrce nebo zaspavší dobu, než charakterní řidiče, kteří to vždy u značky obce zahamstnou z 90 na 50. To tedy my, bezcharakterní, zkrátka dobře nechápeme, no (i když je to přesně podle zákona, to zas jo, prosím, to zas jo). Podle zákona by bylo vůbec nejlepčí, zpomalit z 90 na 50 asi během 7 cm, což je zhruba(?) tloušťka sloupku u značky. Tam by se pak lámaly charaktery a nejen charaktery, brďo :) .
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:... Podle zákona by bylo vůbec nejlepčí, zpomalit z 90 na 50 asi během 7 cm, což je zhruba(?) tloušťka sloupku u značky. Tam by se pak lámaly charaktery a nejen charaktery, brďo :) .
Samozřejmě pak i za cedulí zrychlit! Jenže na to je nutno lovit v jiné kategorii vybíraných aut. :idea:
Takhle je alespoň možno ty ubohé nepoužívané (a v krizové situaci nepoužitelné :evil: !) brzdy udržovat v náležité kondici.

P.S.: Jinak, co stále tvrdím? Stejnotempař! :x
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Jaké auto?

Příspěvek od skodovkar »

Už vím proč chce Itall malou konzervu http://www.youtube.com/watch?v=caaMJuoo ... r_embedded :lol: :wink:
Itall

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Itall »

skodovkar píše:Už vím proč chce Itall malou konzervu http://www.youtube.com/watch?v=caaMJuoo ... r_embedded :lol: :wink:
Přesně tak, malej, ale šikovnej :wink: .
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

Takhle přece brzdila ta dodávka na videu! :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Pitris »

Itall píše:....Na fóru Suzuki někomu snad odešlo vypínací ložisko spojky. A to je právě ono u ojetin: nemohu vědět, jestli předchozí uživatel (Pražák) neměl ve zvyku na každém semaforu trvale stát na spojce.....Honda Jazz - viděl jsem jen jednu recenzi, kde si uživatel stěžoval na velmi brzy zkroucené kotouče předních brzd (20000 km?)....
Pitris píše:Za to ale nemůže auto, ale blbej řidič. Když místo neutrálu stojí na spojce, nebo "spálí" brzdy :?: :!:
Ale i u ojetého auta při zkušební jízdě - která by měla být samozřejmostí, se dá jejich stav zjistit.
Itall píše:Za tu spojku asi ano. Za zkroucené kotouče - těžko. Favorita si pamatuji moc dobře. Kotouče na 40000 km. Pravidelně, jedno jaké. Zajímavé je, že u předchozího ani dalších aut jsem kotouče "nespálil".

Teda čekal jsem od Tebe hodně, ale srovnávat kvalitu kotoučů (a vlastně celých brzd) na Favoritu a na Hondě Jazz.....:( Ty asi fakt nevíš která bije :roll: Ale když už chceš srovnávat Škodovku s Hondou, tak tchán měnil brzdové kotouče na Fabii HTP 47kW po 60-ti tkm, a já na Civicovi po 230-ti tkm :shock:
(Ale prosím Vás Vy všichni ostatní - JÁ se srovnáváním brzd Škoda vs. Honda NEZAČAL. Já ne)
Itall píše:Vím, jak jezdím a skoro nebrzdím. Kotouče se zajisté dají poškodit brutálním dlouhým brzděním, ale pokud k tomu nikdy nedojde, jsou to jen nejakostní nebo chybně navržené kotouče.
Pokud si myslíš, že když skoro nebrzdíš, že kotoučům pomáháš, tak seš na omylu. Neříkám že brzdit "na prase" pořád je dobře - to určitě ne, ale jednou za čas je potřeba z brzd "strhnout" zoxidovanou vrstvu.....Když to neděláš, tak to nesváděj na špatné kotouče. Vina je mezi volantem a sedadlem :?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Jaké auto?

Příspěvek od skodovkar »

Lobby jede http://www.novinky.cz/domaci/292497-obc ... selum.html málo se kupují nová auta.
Itall

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Itall »

Pitris píše:Teda čekal jsem od Tebe hodně, ale srovnávat kvalitu kotoučů (a vlastně celých brzd) na Favoritu a na Hondě Jazz.....:( Ty asi fakt nevíš která bije :roll: Ale když už chceš srovnávat Škodovku s Hondou, tak tchán měnil brzdové kotouče na Fabii HTP 47kW po 60-ti tkm, a já na Civicovi po 230-ti tkm :shock:
(Ale prosím Vás Vy všichni ostatní - JÁ se srovnáváním brzd Škoda vs. Honda NEZAČAL. Já ne)
Nejkratší životnost kotoučů, o které jsem slyšel, je u Hondy Jazz (20000 km). Samozřejmě, jedná se o jednotlivý případ a nevím, co se s nimi dělo. Nemusí to být ani pravda, když půjdeme do důsledku. Ale spíš myslím, že to pravda je a že, s výjimkou brutálního zacházení, by takový díl auta měl vydržet mnohem déle, v to počítám i určitou přiměřenou "blbovzdornost". Návod k užívání brzd zajisté není součástí uživatelského manuálu k autu. Nějaké důvody, že v Evropě to nejde a nedá se, mě zas tak moc nezajímají, i když jim věřím. Je věc výrobce, aby si jakost zajistil. Pro mě má auto značku Honda.
U Fáva, jak jsem řekl, 40000 km - r.v. 1992, třeba se to pak zlepšilo. Každopádně se měnily ve 40000 km, 80000 km, a pak už ne, páč prodáno (112 000 km). U Fábie to bylo 80000 km a po očištění výměna ve 100000 km, spolu s deskami. To už je životnost ucházející.
Pitris píše:
Itall píše:Vím, jak jezdím a skoro nebrzdím. Kotouče se zajisté dají poškodit brutálním dlouhým brzděním, ale pokud k tomu nikdy nedojde, jsou to jen nejakostní nebo chybně navržené kotouče.
Pokud si myslíš, že když skoro nebrzdíš, že kotoučům pomáháš, tak seš na omylu. Neříkám že brzdit "na prase" pořád je dobře - to určitě ne, ale jednou za čas je potřeba z brzd "strhnout" zoxidovanou vrstvu.....Když to neděláš, tak to nesváděj na špatné kotouče. Vina je mezi volantem a sedadlem :?
Nemyslím, že kotoučům pomáhám nebrzděním, nebrzdění má zcela jiné důvody :) . Však jsem tu už psal, že kotouče se buď opotřebí a nebo nepoužíváním vyreznou. Nepopírám, že nejsem školen ve správném používání brzd, takže jim třeba škodím. Nicméně, u různých modelů (páč mluvím u Škodě), je životnost kotoučů, při stejném způsobu používání, velmi různá. Takže to zcela jasně není jen mezi volantem a sedadlem. Jsem zvědav v tomto ohledu na zkušenost s P107. Mám najeto zatím přes 65000 km a zatím se zdá být vše OK.
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:Nejkratší životnost kotoučů, o které jsem slyšel, je u Hondy Jazz (20000 km). Samozřejmě ... s výjimkou brutálního zacházení, by takový díl auta měl vydržet mnohem déle ...
Zvlněné kotouče ale nejsou na vyhození, tím jejich životnost rozhodně nekončí! Není problém je srovnat (přesoustružení + přebroušení), a to dokonce několikrát (limitujícím faktorem je pouze jejich minimální stanovená tloušťka), přičemž po srovnání obvykle vydrží mnohem déle "rovné", než v případě výměny za nové! :wink: :idea:
Itall píše:... v to počítám i určitou přiměřenou "blbovzdornost". Návod k užívání brzd zajisté není součástí uživatelského manuálu k autu.
Tak zrovna o tomhle např. v manuálu k Fabii zmínka je. Bohužel se tam nic nepíše o správném způsobu záběhu brzd, o čemž však bývá kupující nového vozu poučen při jeho převzetí, alespoň mne vždy v tomto ohledu prodejce "zaškolil". :mrgreen:
Itall píše:... U Fábie to bylo 80000 km a po očištění výměna ve 100000 km, spolu s deskami. To už je životnost ucházející.
Co znamená "očištění"? :shock:
Itall píše:... Nemyslím, že kotoučům pomáhám nebrzděním, nebrzdění má zcela jiné důvody :) . Však jsem tu už psal, že kotouče se buď opotřebí a nebo nepoužíváním vyreznou.
Ještě tam chybí to zvlnění. Ale i zbývající dvě věci jsou snadno řešitelné srovnáním (samozřejmě vždy v mezích limitu min. tloušťky), což dokonce patří mezi nepříliš náročné servisní úkony a servisy to běžně dělají.
Itall píše:Nepopírám, že nejsem školen ve správném používání brzd, takže jim třeba škodím. Nicméně, u různých modelů (páč mluvím u Škodě), je životnost kotoučů, při stejném způsobu používání, velmi různá. ...
Různé modely mají pochopitelně různé brzdy, které by měly být přiměřené výkonovým parametrům vozu.
Pozn.: dokonce i výrobci vědí, že "svižná jízda" není o tempu bez brzdění, ale o dynamice jízdy, která se bez výkonných brzd neobejde! :twisted:

Za většinou problémů s brzdami však stojí jejich zanedbaná údržba: výrobci předepisují jejich rozborku, kontrolu, vyčištění a promazání při každé návštěvě servisu v rámci servisního plánu, zákazník jim za to v paušálu za servisní prohlídku platí, ale ony to povětšinou nedělají :!: :x

Častou příčinou zku.vení kotoučů také bývá plácnutí nových desek na nesrovnané kotouče. A důvodem je zhusta snaha majitele vozu ušetřit za ono rovnání několik stokorun, přestože bývá upozorněn na rizika. Takže si potom holt musí brzy koupit nové kotouče + desky, pokud se mu je podařilo spálit, což po takto zpackaném servisním zásahu nebývá zas až takový problém. :P
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Jezevcik »

Návštěvník píše: ....snadno řešitelné srovnáním (samozřejmě vždy v mezích limitu min. tloušťky), což dokonce patří mezi nepříliš náročné servisní úkony a servisy to běžně dělají.
Jestli myslíš značkové servisy,tak jsem měl zato,že se s tím vůbec neobtěžují.To zírám.
Je to tak,že tam někde mají soustruh s různými upínacími přípravky a stáčí to,nebo jsem to špatně pochopil?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

Jezevcik píše:Jestli myslíš značkové servisy,tak jsem měl zato,že se s tím vůbec neobtěžují.To zírám.
Dle mých zkušeností s tím mívají problém pouze značkové servisy tzv. prémiových značek: Mercedes, BMW...
Jezevcik píše:Je to tak,že tam někde mají soustruh s různými upínacími přípravky a stáčí to,nebo jsem to špatně pochopil?
Jak kde: tzv. "přesoustružení na ose" má své výhody (obejde se bez demontáže úchytů třmenů a samotných kotoučů, dokáže "zarovnat" i nějakou tu házivost náboje kola), ale i nevýhody (nejde udělat na všech vozech, u hodně tvrdých kotoučů nedokáže zajistit dostatečnou hladkost povrchu - "nezajezdí se"). Klasické přesoustružení na soustruhu + finiš povrchu na brusce je kvalitnější, ale pracnější. Většinou to nedělá přímo sám servis, ale vozí to k soustružníkovi/brusiči, který má potřebné vybavení, přípravky a hlavně know-how. Já u takového platím od 100 do 300 Kč za srovnání jednoho páru přinesených kotoučů. Dokonce si mohu poruručit, co a jak chci udělat... :D
Itall

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše: Co znamená "očištění"? :shock:
Přece zbavení rzi, co jiného.
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

A jakým konkrétně způsobem? Zajímá mne pochopitelně činná plocha kotoučů.
Itall

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:A jakým konkrétně způsobem? Zajímá mne pochopitelně činná plocha kotoučů.
Ono se jednalo hlavně o "nečinnou" plochu, ale do činné to částečně zasahovalo. V tomto případě očištění jen podomácku, pouhým oklepáním.
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:... ale do činné to částečně zasahovalo. V tomto případě očištění jen podomácku, pouhým oklepáním.
Pak se jednalo o čistě estetický zásah, bez pozitivního dopadu na funkčnost, neboť činnou plochu lze "očistit" pouze jejím srovnáním na soustruhu, pokud možno s následným přebroušením.

Jinak oklepání rzi na nečinné ploše se má dělat při každém pravidelném servisu vozidla!
Odpovědět