BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Pitris »

bjukemen píše:....som nahodil kotuce Starline....
Otázkou je, kolik vydrží, a taky brzdit a brzdit je rozdíl.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od bjukemen »

..tak ako brzdim ja brzdim malo kto na brzdy z plneho plynu..inak so starline kotucmi mam dobre skusenosti, vyraba ich jeden znamy vyrobca brzd,neraz uz kotuce starline boli prebalene brembo kotuce a tak :) :wink:
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: listopad

Příspěvek od Pedro »

Plnej plyn,brzda,plnej plyn...a motor TDS?
Brzo si cvicne vymenis tesneni pod palici,v lepsim pripade.
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od bjukemen »

..toho sa nemusis bat PePe, tds vela vydrzi v spravnych rukach kupil som ho iba koli ladeniu ;) a dari sa dobre :)
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od bjukemen »

bjukemen píše:..toho sa nemusis bat PePe, tds vela vydrzi v spravnych rukach kupil som ho iba koli ladeniu ;) a dari sa dobre :)

..nieje problem ho vynemit, mam to uz nacvicene,ked sme menili na ocovom lebo nas chytrak navravel ze je prdnute a nic mu nebolo :) ale tak trening nezaskodi :)
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Pedro »

Já se nebojim,bo to nemusim pak dělat,ale mám své zkušenosti,že právě TDS,na rozdíl od sériového 324 TD,nevydrží tolik,a jestli ho nabušíš ke 2.bar,no,nevim.
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od bjukemen »

..neviem preco ma každy strach o tds a pali ho to, o auto sa prikladne staram, zhorievam a dochladzujem ho a nikdy ani otec nemal problem a to mal tds-ko 3 roky spravil 140000km a po dialniciach fest rychlo bezne sa jazdieva 160-180 a tiez bolo chipnute.. :)
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Itall

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Itall »

Pitris píše:
Itall píše:....Na fóru Suzuki někomu snad odešlo vypínací ložisko spojky. A to je právě ono u ojetin: nemohu vědět, jestli předchozí uživatel (Pražák) neměl ve zvyku na každém semaforu trvale stát na spojce.....Honda Jazz - viděl jsem jen jednu recenzi, kde si uživatel stěžoval na velmi brzy zkroucené kotouče předních brzd (20000 km?)....
Za to ale nemůže auto, ale blbej řidič. Když místo neutrálu stojí na spojce, nebo "spálí" brzdy :?: :!:
Ale i u ojetého auta při zkušební jízdě - která by měla být samozřejmostí, se dá jejich stav zjistit.
Za tu spojku asi ano. Za zkroucené kotouče - těžko. Favorita si pamatuji moc dobře. Kotouče na 40000 km. Pravidelně, jedno jaké. Zajímavé je, že u předchozího ani dalších aut jsem kotouče "nespálil". Vím, jak jezdím a skoro nebrzdím. Kotouče se zajisté dají poškodit brutálním dlouhým brzděním, ale pokud k tomu nikdy nedojde, jsou to jen nejakostní nebo chybně navržené kotouče.
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris píše:
Itall píše:....Na fóru Suzuki někomu snad odešlo vypínací ložisko spojky. A to je právě ono u ojetin: nemohu vědět, jestli předchozí uživatel (Pražák) neměl ve zvyku na každém semaforu trvale stát na spojce.....Honda Jazz - viděl jsem jen jednu recenzi, kde si uživatel stěžoval na velmi brzy zkroucené kotouče předních brzd (20000 km?)....
Za to ale nemůže auto, ale blbej řidič. Když místo neutrálu stojí na spojce, nebo "spálí" brzdy :?: :!:
Ale i u ojetého auta při zkušební jízdě - která by měla být samozřejmostí, se dá jejich stav zjistit.
Itall píše:Za tu spojku asi ano. Za zkroucené kotouče - těžko. Favorita si pamatuji moc dobře. Kotouče na 40000 km. Pravidelně, jedno jaké. Zajímavé je, že u předchozího ani dalších aut jsem kotouče "nespálil". Vím, jak jezdím a skoro nebrzdím. Kotouče se zajisté dají poškodit brutálním dlouhým brzděním, ale pokud k tomu nikdy nedojde, jsou to jen nejakostní nebo chybně navržené kotouče.
1/ Usuzovat dle jedné recenze jediného uživatele na kroutící se kotouče jakéhokoli vozu je vyložená hloupost, jelikož:
- mohl to být blbej řidič, jenž netuší, že po intenzivním brzdění až do úplného zastavení vozu je pak třeba sundat nohu z pedálu provozní brzdy a v případě potřeby zatáhnout ruční, aby nedošlo k lokálnímu odvedení tepla z kotouče přes přitisknuté desky (tím jsem chtěl říct, že i kondice brzd je věcí správného zacházení - viz též bod 2);
- ke zkroucení mohlo dojít např. najetím do hluboké kaluže v závěru intenzivního dobržďování (kolega takhle málem utopil auto pod zatopeným viaduktem po průtrži mračen a ještě se divil, že kromě zkroucených kotoučů se mu přes odvzdušnění dostala voda do převodovky);
- Honda Jazz se vyrábí v Japonsku, Koreji a Číně, verze "žebrák" pochází z Číny (zdrojem většiny technologicky jednoduchých a hmotnostně náročných dílů bývá sama země výroby/montáže vozu);
- základní příčinou kroucení kotoučů je nevhodně zvolená kombinace desky/kotouče, přičemž obojí může být vysoce jakostní, jen si to prostě vzájemně nerozumí (vše je o kompromisu, např. tvrdé desky sice vydrží i vpředu až 120 tis. km, ale zase mají tendenci likvidovat kotouče, měkké desky to nedělají a navíc lépe brzdí v běžných situacích, mají ovšem citelně nižší tepelnou odolnost, houby vydrží a špiní disky kol).

2/ Téměř nebrzdit je vyloženě špatný recept na udržování kotoučů v dobré kondici, neboť se postupně zhoršuje parametr rozložení tlaku v brzdné stopě desek na kotouči, a pak stačí jedno výraznější zabrzdění na to, aby se v kotouči vytvořily hluboké rýhy a/nebo aby se zkroutil, o nedostatečném a nerovnoměrném brzdném účinku ani nemluvě!

3/ Znovu se potvrzuje to, že dosahovat deklarované spotřeby lze prakticky jen "stejnotempařstvím", tj. nebrzdit, nezrychlovat, nerespektovat rychlostní limity ať už zdola (to je sice legální) nebo shora (tohle ale už ne). Jen mi stále není jasné, jak se "skoro nebrzdit" snoubí se "svižnou jízdou"? :shock: :?
Itall

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:Znovu se potvrzuje to, že dosahovat deklarované spotřeby lze prakticky jen "stejnotempařstvím", tj. nebrzdit, nezrychlovat, nerespektovat rychlostní limity ať už zdola (to je sice legální) nebo shora (tohle ale už ne). Jen mi stále není jasné, jak se "skoro nebrzdit" snoubí se "svižnou jízdou"? :shock: :?
Někdo neumí cizí jazyky, někdo zas jezdit svižně a úsporně. Je to v genech (a systému vzdělávání a v poslední řadě v píli) :) . Nenech se tím znervóznit, některé věci je třeba přijmout tak, jak jsou.
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

A někomu zas chybí elementární respekt k potřebám těch, kdož se v dnešním provozu snaží dodržovat pravidla a přitom rovněž jezdit svižně! To není ani o vzdělání, ani o píli, to je o charakteru :!: :idea:
Itall

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Itall »

Ba, souhlasím, je to zkrátka v genech :D . Nějak jsme pominuli vliv výchovy, čeče. Ale taková odborná témata nebudeme otvírat, což?
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

Ano, raději nebudeme, poněvadž bychom se určitě neshodli na míře (v %) genové podmíněnosti, z jedné strany, a výchovy, z druhé strany, vnějších projevů charakteru jedince.

K tomu navíc přistupuje ještě i vliv prostředí, jelikož např. strava a společenské zvyky se nepopiratelně podílejí na stavu organismu, jenž není ničím jiným, než chemickou fabrikou, která větší či menší produkcí těch nebo oněch hormonů zase zpětně ovlivňuje způsob fungování mozku.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9940
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Colommbo »

Já bych to viděl docela jednoduše, hoši... :idea: (Skoro) každej se postupem času a nasbíranými zkušenostmi dopracuje k určitýmu řidičskýmu stylu, kterej mu prostě vyhovuje. V lepším případě vyhovuje i všem ostatním okolo, v horším případě bude lepčí, když nablízku zrovna nebudu... :mrgreen: Ať si každej jezdí, jak chce a jak třeba v tu chvíli uzná za vhodné, tu svižněji, tu pomaleji, je to jeho věc a nejdůležitější je, aby neohrožoval nebo nějak výrazně neomezoval ostatní a abychom aspoň my, kluci, co spolu mluvíme, dojeli dycky tam, kam máme namířeno. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

Colommbo, mám pocit, že jsi buď starověrec anebo si zaspal dobu (případně obojí). To já jezdím jako debil až (nebo už, jak se komu líbí) od 1. 7. 2006! :mrgreen:
Odpovědět