brzdova kvapalina
Moderátor: Colommbo
brzdova kvapalina
Ahojte, poradite, prosim? Mozem dat do Swifta, r.v. 2007 brzdovku DOT3. Mam ju zadara. Auto nieje nijako pretazované, tzn. na 2 roky a von z brzd. Dakujem
brzdova kvapalina
Mas pravdu a vazim si tvoj nazor. Ale DOT 3 mám orig. zabalenu "zo starých zasob". Ide mi len, ci mozem použit nizsiu triedu DOT 3 oproti DOT 4. Auto jazdi len po meste a kratke trasy, ročne cca. 5 tis km.
Re: brzdova kvapalina
Pokud jsou ty "starý zásoby" déle jak 5let, tak to tam nedávej - nestojí to za to riziko....ivan píše:....Ale DOT 3 mám orig. zabalenu "zo starých zasob".
Jinak, zaměnit DOT 3 za DOT 4 lze za předpokladu, že plní stejné normy (SAE J1703 atd.), ale "trojka" má NIŽŠÍ bod varu
Něco jiného je kapalina DOT 5 - ta by se s jinými míchat neměla, a pokud není vysloveně předepsaná, neměla by se ani používat (snad kvůli snášenlivosti s některými částmi brzdového systému - někde jsem četl, že je dost "agresivní").
Ale to jsem trochu "odbočil" od původního dotazu....
S tema brzdovkama to tu psal jiz Brembo.
Brzdovka DOT5 je povetsinou silikonovy olej a je tedy nepouzitelna do br. okruhu s/misto DOT3 a DOT4. Silikonovy olej je vsak s tesnenim brzdoveho okruhu v zasane komp. Problem je v jinem chovani silikonu.
Brzdovka DOT5.1 bez silikonovych primesi je zpetne kompatibilni s DOT3 a DOT4.
k puvodnimu dotazu: DOT3 bych klidne pouzil, pokud ji vyrobce auta pripousti. Prakticky totiz rok stara DOT4 = nova DOT3.
Otazka je, jak moc je "navlhla" ze skladovani.
Ja osobne bych nemel strach ani tak z bodu varu, jako spis z koroze vnitrku brzdoveho systemu.
Takze by bylo idealni bod varu zkontrolovat.
Brzdovka DOT5 je povetsinou silikonovy olej a je tedy nepouzitelna do br. okruhu s/misto DOT3 a DOT4. Silikonovy olej je vsak s tesnenim brzdoveho okruhu v zasane komp. Problem je v jinem chovani silikonu.
Brzdovka DOT5.1 bez silikonovych primesi je zpetne kompatibilni s DOT3 a DOT4.
k puvodnimu dotazu: DOT3 bych klidne pouzil, pokud ji vyrobce auta pripousti. Prakticky totiz rok stara DOT4 = nova DOT3.
Otazka je, jak moc je "navlhla" ze skladovani.
Ja osobne bych nemel strach ani tak z bodu varu, jako spis z koroze vnitrku brzdoveho systemu.
Takze by bylo idealni bod varu zkontrolovat.
V autě kde je předepsaná DOT4 při tak malém provozu by se dala použít i DOT3. Známý jednou omylem místo DOT4 použil DOT3 a říkal že žádnou změnu nepocítil za rok dvakrát tam a zpět projel alpy kde brzdy hodně zatěžoval a problém nezaznamenal. Pro jistotu to ale vyměnil po roce a zase se pak ale vrátil k DOT4. Pokud je to opravdu stará zásoba tedy 4 roky a více tak bych už ji nepoužil určitě. Osobně bych ale taky raději i kdyby ta DOT 3 byla nová zaplatil 60-150 za 0,5 až 1l DOT4 a použil ji a tu DOT3 věnoval nějakému škodovkáři za pivko. Není to žádná závratná suma.