brzdova kvapalina

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

ivan

brzdova kvapalina

Příspěvek od ivan »

Ahojte, poradite, prosim? Mozem dat do Swifta, r.v. 2007 brzdovku DOT3. Mam ju zadara. Auto nieje nijako pretazované, tzn. na 2 roky a von z brzd. Dakujem
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Já bych to nedělal! Kolik stojí půllitr brzdovky DOT-4? Stovku, stodvacet korun? Je to investice hodná jistoty neselhání brzd v kritický okamžik?

P.S.: A jakou máš jistotu, že ta DOT-3 "zadara" není náhodou třeba stará, už plná vzdušné vlkosti, a tedy o podstatně nižším bodu varu, než je zdrávo?
ivan

brzdova kvapalina

Příspěvek od ivan »

Mas pravdu a vazim si tvoj nazor. Ale DOT 3 mám orig. zabalenu "zo starých zasob". Ide mi len, ci mozem použit nizsiu triedu DOT 3 oproti DOT 4. Auto jazdi len po meste a kratke trasy, ročne cca. 5 tis km.
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Příspěvek od bio »

Brzdy jsou důležitější než motor , nikdy nevíš jaký kopec pojedeš nebo jak budeš muset prudce brzdit. Klidně tam nalij .... ale pak se nediv, že jsi na maděru a platíš někomu do konce života regres.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pepa.

Příspěvek od Pepa. »

Tak tak, jednoduše: NE.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: brzdova kvapalina

Příspěvek od Pitris »

ivan píše:....Ale DOT 3 mám orig. zabalenu "zo starých zasob".
Pokud jsou ty "starý zásoby" déle jak 5let, tak to tam nedávej - nestojí to za to riziko....

Jinak, zaměnit DOT 3 za DOT 4 lze za předpokladu, že plní stejné normy (SAE J1703 atd.), ale "trojka" má NIŽŠÍ bod varu :!:
Něco jiného je kapalina DOT 5 - ta by se s jinými míchat neměla, a pokud není vysloveně předepsaná, neměla by se ani používat (snad kvůli snášenlivosti s některými částmi brzdového systému - někde jsem četl, že je dost "agresivní").
Ale to jsem trochu "odbočil" od původního dotazu....
Brembo

Příspěvek od Brembo »

DOT 5.1 sa taky mozu pouzivat,vhodne a predpisovane najma pre systemi ABS. S tymi DOT 5 je to pravda,su agresivnejsie voci gume
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

DOT 5 jsem jednou použil a takovou chybu už víckrát neudělám! Stálo mě to hóóódně peněz na opravě - výměně těch těsnění!!!
PKod1

Příspěvek od PKod1 »

S tema brzdovkama to tu psal jiz Brembo.
Brzdovka DOT5 je povetsinou silikonovy olej a je tedy nepouzitelna do br. okruhu s/misto DOT3 a DOT4. Silikonovy olej je vsak s tesnenim brzdoveho okruhu v zasane komp. Problem je v jinem chovani silikonu.
Brzdovka DOT5.1 bez silikonovych primesi je zpetne kompatibilni s DOT3 a DOT4.

k puvodnimu dotazu: DOT3 bych klidne pouzil, pokud ji vyrobce auta pripousti. Prakticky totiz rok stara DOT4 = nova DOT3.
Otazka je, jak moc je "navlhla" ze skladovani.
Ja osobne bych nemel strach ani tak z bodu varu, jako spis z koroze vnitrku brzdoveho systemu.
Takze by bylo idealni bod varu zkontrolovat.
Brembo

Příspěvek od Brembo »

Pri DOT 5 uz podaktori vyrobcovia upustaju od silikonoveho oleja a pisu,ze su miesatelne s ostatnymi DOT (Motul Respondes Factory Line). Ale to i nieco stoji,niekedy mozu gumene casti zmaknut.
řepoňa

Příspěvek od řepoňa »

dot 5 je silikón a dot 5,1 je glykólovka kerá se muže mišat ze fšema dotkama mimo pětke. čistá silikónovka dot 5 se všema vostatnima majonézuje.
Escort
Příspěvky: 182
Registrován: pon dub 10, 2006 15:29

Příspěvek od Escort »

V autě kde je předepsaná DOT4 při tak malém provozu by se dala použít i DOT3. Známý jednou omylem místo DOT4 použil DOT3 a říkal že žádnou změnu nepocítil za rok dvakrát tam a zpět projel alpy kde brzdy hodně zatěžoval a problém nezaznamenal. Pro jistotu to ale vyměnil po roce a zase se pak ale vrátil k DOT4. Pokud je to opravdu stará zásoba tedy 4 roky a více tak bych už ji nepoužil určitě. Osobně bych ale taky raději i kdyby ta DOT 3 byla nová zaplatil 60-150 za 0,5 až 1l DOT4 a použil ji a tu DOT3 věnoval nějakému škodovkáři za pivko. Není to žádná závratná suma.
PPP

Příspěvek od PPP »

da sa nejako podomacky zistit v akom stave je brzdovka?
Joker

Příspěvek od Joker »

Jistě, dle bodu varu.

Potřebné vybavení: brzdovka, nádoba na ohřev, zdroj tepla a nejlépe digitální teploměr s ponorným čidlem. :wink:
Odpovědět