Brzdová kapalina

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
bloke

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od bloke »

Veď OK, na tých pár EUR sa nijak extra nehandrkujem, len ja chodím so všetkým s autom na úkony do servisu (kde vidím trend každé 2 roky za práce postupne +40% až +100%), teraz musím ešte objednať za 20 EUR nové odvzdušňováky na predných brzdách (+ešte ďalších 6-7 nesúvisiacich vecí s týmto).. Tie dve brzdovky vo finále mi už prišli parametrovo pomerne porovnatelné (tak som z toho nerobil vedu a zobral tú 4x lacnejšiu za kus) - navyše nerád plytvám z princípu (som mierne, približne na 15% uvedomelo ekologicky uvažujúci, v porovnaní so 100% etalónom zapáleného environmentalistu). Keby som potreboval 1 liter tak zoberiem hneď tú ATE, ale aspoň "vyskúšam" aj tento nevšedný výrobok :)
Možno z nepodstatného rozmaru ma už prestali baviť tie samí Cinoly, obyčajné Castroly a Bosche v dostupnej ponuke (parametrovo úplne štandardné; posledné 2 značky som mával doteraz).
Návštěvník

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Návštěvník »

Výměna brzdové kapaliny není ani v amatérských podmínkách žádný problém, jenom k tomu povětšinou potřebuješ pomocníka, který bude šlapat na brzdu dle tvých pokynů. Ušetříš za nové odvzdušňováky a hlavně víš, co v systému máš a kdy to bylo měněné.
bloke

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od bloke »

Na sídlisku, bez garáže je servisovanie auta trocha problém, tiež s odvzdušnením, s likvidáciou opotrebovanej, ... a staré odvzdušňováky jedného dňa v istých prípadoch vymeniť treba. Ideálne amatérske podmienky na menšie servisovanie vlastného vozidla sú vlastný rodinný dom s garážou a najlepšie aj jamou.
šulda

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od šulda »

Návštěvník píše:a hlavně víš, co v systému máš a kdy to bylo měněné.
Bohužel takhle to u nás je, pokud jen odevzdáš auto s klíčema, je vysoká pravděpodobnost že tě ojebou. Dělám to jak píšeš a to taky bydlím v paneláku, respektive v bytovce, ale radši pohledám a konkrétně při výměně brzdovky dělám tu šlapku :mrgreen:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9941
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Colommbo »

šulda píše: ...a konkrétně při výměně brzdovky dělám tu šlapku :mrgreen:
Netřeba se stydět, háček na kánoi taky není tak důležitý, ale bez něho to nejde... :wink:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Brembo »

230 km/hod na okruhu dosiahne bez problémov i seriové auto,no 1,2 TSI to nebude! Nemysli si,že ked to 1,2 prdkáč nedokáže,tak iné auto nie. A žeby 1,2 TSI malo už sériovo športové alebo racingové brzdy pochybujem. To by auto predávali trochu drahšie. Tomu auto maximálne postačuju seriové brzdy,nemá nejaké užasné a výnimočné parametre. Ostatne zrýchlenie nad 11s na 100 km/hod je len bežný seriový parameter,ktorý dosahuju bez problémov i ostatné autá. A výkon 63 kW nestojí ani za povšimnutie. Napríklad obyčajné Stilo má 93 kW a hmotnost je podobná.
Naposledy upravil(a) Brembo dne sob srp 16, 2014 9:24, celkem upraveno 1 x.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Brembo »

Návštěvník píše:Výměna brzdové kapaliny není ani v amatérských podmínkách žádný problém, jenom k tomu povětšinou potřebuješ pomocníka, který bude šlapat na brzdu dle tvých pokynů. Ušetříš za nové odvzdušňováky a hlavně víš, co v systému máš a kdy to bylo měněné.
Ked si trošičku zdatný a máš pomocníka,urobíš to i na parkovisku,dokonca možno i bez zdviháku-záleží od umiestnenia a diskov. A hlavne treba mat vhodný trubkový alebo prstencový kluč,inak je po paráde. A dotahovat jemne s citom,žiadne na doraz-potom ozaj možeš bežat do servisu,to už na parkovisku nedáš do poriadku. Hops,chcel som reagovat na BLOKE
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Návštěvník

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Návštěvník »

Já vím - přesně tak! Stačí postupně sundavat disky, jáma je v daném případě úplně k ho.nu A odvzdušňováky měnit? Fakt mne nenapadá důvod. :o
bloke

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od bloke »

Na starších vozidlách sa často menia aj také "zbytočné súčiastky", ktoré iných nenapadnú, lebo im pri ich autách takto nemali čas zostarnúť (typicky skrutky), aj vyžraté a zapečené odvzdušňováky na odvŕtanie
e1H

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od e1H »

Brembo píše:230 km/hod na okruhu dosiahne bez problémov i seriové auto,no 1,2 TSI to nebude! Nemysli si,že ked to 1,2 prdkáč nedokáže,tak iné auto nie. A žeby 1,2 TSI malo už sériovo športové alebo racingové brzdy pochybujem. To by auto predávali trochu drahšie. Tomu auto maximálne postačuju seriové brzdy,nemá nejaké užasné a výnimočné parametre. Ostatne zrýchlenie nad 11s na 100 km/hod je len bežný seriový parameter,ktorý dosahuju bez problémov i ostatné autá. A výkon 63 kW nestojí ani za povšimnutie. Napríklad obyčajné Stilo má 93 kW a hmotnost je podobná.
Brembo, prečo musíš hovoriť stále od veci? Ja som nikde nepísal o tom, že sériové auto nedosiahne na okruhu 230 km/h. Ja som písal to, že tam kde sériové auto pôjde 230 km/h, tam ani 1.2 TSI nepôjde 100 km/h, ako si to ty načrtol. Len pre tvoju informáciu a aby si bol obraze, tak maximálka v cieľovej rovinke pri mojom aute je na pomalom okruhu Hungaroring okolo 160 km/h, na Slovakiaringu 175 km/h. Ak by som vychádzal z rozdielu ktorý si tu na začiatku napísal (100 km/h oprot 230 km/h) a moje auto je to ktoré brzdí zo 100-ky, tak prosím ťa aké je to auto ktoré na Hungaroringu brzdí pred prvou zákrutou z rýchlosti 368 km/h? Jednoducho 2,3-násobný rozdiel v rýchlosti tam v žiadnom prípade nie je, napriek tomu že si myslíš že 1.2 TSI je pomalé prdítko. Čo sa týka zrýchlenia 0-100 km/h, nesekol si sa o moc, ale keď už sem ťaháš konkrétne čísla, tak sa prosím ťa pozri aspoň do tabuliek. Môj motor má totiž 77 kW (76 kW nameraných normovaných) a nie 63 kW, a pri mojom aute to je konkrétne 10,2 sekúnd. Reálne síce priemerné číslo, ale DSG krátko pred stovkou radí aj trojku, Na okruhu ale nikdy nezrýchľuješ z nuly na sto. Samozrejme o výkone motora vypovedá niečo aj toto, ale oveľa viac zaujímavé je pružné zrýchlenie zo 60-80-100 km/h pri výjazdoch zo zákrut, a tam má napriek malému objemu 1.2 TSI vďaka DSG doceľa navrch aj oproti väčším kubatúram, a zo skúseností viem, že to Stilo by som na okruhu určite potrápil. Jazdil som totiž podobné časy ako chipnuté 140+ koňové Bravo 1.4 TJet s lepším podvozkom na väčších diskoch (mal 17", možno aj 18"). Dával mi asi 1-2 sekundy na 6 kilometrovom okruhu a vždy mi ušiel až v cieľovej rovinke, kde mi od 150-160 km/h vyššie už oveľa viac chýbal výkon. Bolo vidieť, že mať veľa krátkych prevodových stupňov je na okruhu výhodou (kým ich nemusíš radiť sám).
A keď už sme pri mojom malom aute, tak doriešme aj brzdy. Nemám žiadne extra brzdy, sú sériové, ale rovnaké sériové aké má Fabia RS (132 kW), tj. v predu 288x25, vzadu samozrejme tiež kotúče (veľkosť teraz neviem). 8) Samozrejme na Porsche a iné športové autá sa v krátkosti bvrzdnej dráhy nechytám, ale vzhľadom na cenovú kategóriu auta som už pár ľudí prekvapil (nie, nevybrzďoval som), vrátane inštruktorov na škole šmyku. V bežnej premávke brzdia naozaj dobre, nikdy som nepotreboval silnejšie. Skôr by som uprednostnil ABS ktoré zasahuje menej alebo neskôr.
Návštěvník

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Návštěvník »

bloke píše:... aj vyžraté a zapečené odvzdušňováky na odvŕtanie
Když měníš kapalinu každý rok a na odvzdušňovácích máš čepičku, tak nevidím sebemenší důvod potřeby jejich výměny.
Návštěvník

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Návštěvník »

e1H píše:... sú sériové, ale rovnaké sériové aké má Fabia RS (132 kW), tj. v predu 288x25, vzadu samozrejme tiež kotúče (veľkosť teraz neviem). ... Skôr by som uprednostnil ABS ktoré zasahuje menej alebo neskôr.
Je to evidentně přebrzděné na předek. Pokud to chceš řešit, zvol větší/lepší brzdy vzadu.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9941
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Colommbo »

Když se bloke rozhodl vyměnit odvzdušňovací šrouby, tož ať je vymění a je přece úplně jedno, jestli to někdo považuje za zbytečné nebo nee... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Návštěvník »

Ale já vím, proč je musí vyměnit: následek to dlouhodobé nevýměny brzdové kapaliny, tedy se bojí, že je (někdo utrhne) anebo je už utrhnul. Hlavně že potřebuje "nejlepší" brzdovou kapalinu... :mrgreen:
emge
Příspěvky: 370
Registrován: pon bře 12, 2012 22:33

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od emge »

bloke píše:...no tá sa vyrába v najmenšej verzii 1-litrovej, takže pol litra by som zbytočne preplatil a neupotrebil.
Mne pripadá 0,5 litra brzdovej kvapaliny na výmenu málo. Si si istý, že to na Tvojom aute stačí?
U mňa je to podľa servisného manuálu presne 1 liter. Predné kolesá menej, zadné viacej, plus nádržka.
Ja vypúšťam brzdovú kvapalinu pri výmene do ociachovanej fľaše, aby som mal prehľad, koľko som vymenil. Inak by mi nestačil ani ten 1 liter.
Odpovědět