Brzdová kapalina
Moderátor: Colommbo
Re: Brzdová kapalina
Z poměrně jednoduché operace uděláte problém na 2 hodiny.
Prostě to nechte vytéct,žádný odsávání,pokud je trochu usazenin jen na dně nádobky tak to vůbec nevadí,není to pro vnitřnosti jed,pak pozavírat,dolejt,odvzdušnit několikrát,vyzkoušet s posilovačem,doplnit min-max,podle stavu desek,nevím li tak plný a KONEC.
Prostě to nechte vytéct,žádný odsávání,pokud je trochu usazenin jen na dně nádobky tak to vůbec nevadí,není to pro vnitřnosti jed,pak pozavírat,dolejt,odvzdušnit několikrát,vyzkoušet s posilovačem,doplnit min-max,podle stavu desek,nevím li tak plný a KONEC.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdová kapalina
JJ celkem sranda to tu číst Ale alespoň,že Itall něco dělá Jinak základ je opravdu odsátí nádobky,popřípadě vyčištění pomocí uchošťouchů,nalití nové kapaliny,průhledná hadička na odvzdušňováku,našlapat,pak sešlápnout pedál (páčku) a povolit odvzdušňovák. Tešně před koncem chodu pedálu (páčky) utáhnout odvzdušňovák. sleduju jaká kapalina teče (barva a kolik jde nebo nejde bublin) Tímto stylem jednak vyměním kapalinu a zároveň to krásně odvzdušním. Malinko jinej systém je při výměně kapaliny v systému s elektrickým posilovačem,ale to do toho nebudu motat Toto je můj postup,když už teda každej si napsal ten svůj
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Brzdová kapalina
1) Modifikovaná relevantní rada, kterou už teď nepotřebuji, by zněla asi: Zasuneš do nádržky hadičku, aby se dotýkala dna a odsaješ co se dá. Pak ji zasuneš na dno ve druhé polovině nádržky (pro druhý okruh) a opět odsaješ co se dá .emge píše:Je to síce nepríjemné, ale načo tam potrebuješ vidieť pri odsávaní? Zasunieš do nádržky striekačku, hadičku... tak, aby sa dotýkala jej dna a odsaješ čo sa dá.
Na väčšej ploche hladiny v širokej nádržke sa stará kvapalina s novou premieša viacej, ako v tenkých rúrkach a hadičkách. Preto v tom rozdiel je
Pri Felicii je uvedené množstvo vymenenej kvapaliny 0,2 - 0,3 l pre každé zadné koleso a 0,1 - 0,2 l pre každé predné koleso.
Síce Peugeot nepoznám, ale pochybujem, že priemer rúrok, hadičiek... brzdovej sústavy by bol tak iný, že by 0,5 l brzdovej kvapaliny postačovalo na jej kompletnú výmenu.
2) Já zas vím, že u Favorita (možná se ani neliší od Felicie) je celkové množství kapaliny v systému 0,6 L. P107 je mnohem kratší auto, ale má ABS. Po vypuštění kapaliny z jednoho okruhu zcela a zavzdušnění, už jsem v druhém okruhu v nádržce štamprli kapaliny nechal. Což mě netrápí, páč až to budu dělat příště... 0,5 L mi vyšlo tak, že v nádržce je kapalina mezi ryskami, blíže té horní a je tak stále i po ujetí několika set km. Jistě jsem mohl vycmrndat i 0,75 L, např. To není problém. Ale zas, proč...
3) Vyzkoušeno otcem při krizovém brzdění. Srnky jsou celé a auto také. Porychtovali jsme to dobře a ještě je i prostor pro zlepšování...
Re: Brzdová kapalina
Tož, bezhlavě se do věcí nepouštím, ale o dělené nádržce jsem se včas nedomákl. Vychází to sice samozřejmě z principu dvouokruhové brzdové soustavy, nicméně nepatřím mezi ty, které to samozřejmě napadlo, aniž by o tom byli poučeni (a těch bude zajisté spousta ). Mě to napadlo až pak...Což při mé chabé paměti má svůj význam, neb jest známo, že na co přijdeš sám, to si lépe pamatuješ . Koneckonců nebyla to až taková komplikace.Pitris píše:Víš, kdo to má dělat, tak o tom něco ví. A konkrétně u brzd se předpokládá, že do nich "poleze" jen někdo, kdo o tom něco ví; a ten kdo o tom něco ví, tak ví co má jak a s čím dělat.
Neříkám, že nemáš odvahu nebo že seš technický antitalent a je dobře, že se práce na autě nebojíš, ale jsou určité věci do kterých by se ten, kdo o tom moc neví, bezhlavě pouštět neměl a naopak by měl být rád za informace od někoho, kdo ví. A ne obracet většinu toho co zde ten kdo ví napíše....
Re: Brzdová kapalina
Ano, stále jsem nepochopil, jaký je rozdíl v situaci v nádržce, mezi odsátím naprosté většiny kapaliny z nádržky a vypuštěním naprosté většiny kapaliny z nádržky. Opravdu musím připustit, že je to marný, je to marný, je to marný .Návštěvník píše:Ty v tom rozdíl nevidíš, ale to je jen tvé nepochopení problematiky. Když totiž naprostou většinu staré kapaliny z nádobky odsaješ (zásadně se nic nevypouští, neboť hrozí zavzdušnění) a naliješ novou, pracuješ už pak jen s čistou náplní, díky čemuž dokážeš dostatečně přesně určit, v jakém momentě ti z odvzdušňováku teče jen ta nová kapalina. Atd. atd. Ale je to zbytečné, je to zbytečné, je to zbytečné...
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdová kapalina
rozdíl je v tom,že proč ten humus z celé nádobky si tahat přes celý systém? Ono stačí,jaká humus hmota se dělá sama o sobě na gumičkách u pístků ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Brzdová kapalina
Ten muj se na 100% kryje s tvym!Durex píše:... Toto je můj postup,když už teda každej si napsal ten svůj
Re: Brzdová kapalina
To je zase jiná věc, než míšení kapaliny staré a nové . Do nádržky, bohužel, nevidím, byl bych schopen pouze "nějak" kapalinu vysát, možná s částí nečistot, pokud tam jsou. Jestli je něco na dně, stejně bych to neviděl a bylo by to pak v nové kapalině . Nezdá se mi to jako podstatné. Pokud jsem nějaké nečistoty v kapalině viděl, pak jen při vypouštění ze zadních válečků na první druhé šlápnutí.Durex píše:rozdíl je v tom,že proč ten humus z celé nádobky si tahat přes celý systém? Ono stačí,jaká humus hmota se dělá sama o sobě na gumičkách u pístků ...
Re: Brzdová kapalina
Oj, zapomněl jsem napsat nick, tak neplést s Návštěvníkem, což jest snadno, neb jsme prakticky stejně chytří .
Re: Brzdová kapalina
Viz predchozi odpoved Durexe.Itall píše:... Ano, stále jsem nepochopil, jaký je rozdíl v situaci v nádržce, mezi odsátím naprosté většiny kapaliny z nádržky a vypuštěním naprosté většiny kapaliny z nádržky. ...
Ja k tomu za sebe dodam tri veci:
1/ Jak poznas, ze jsi "vypustil naprostou vetsinu kapaliny z nadrzky", zvlaste pak kdyz do ni nevidis a k tomu je jeste navic delena
2/ Pokud nechces michat novou kapalinu se starou (coz je chyba, jak jsme si ji osvetlili), vzdy hrozi zavzdusneni systemu
3/ Vyprazdnovat nadobku pres system je ve vsech ohledech kontraproduktivni.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdová kapalina
Já netvrdím,že to je z mísení kapalin. Jen že se tam tvoří a proč do toho ještě tahat nečistoty z nádobky a že tam jsou. Nevím jak v autech,ale na motorkách se v nádobce tvoří šlem,který si rád hoví u dna v záhybech a když se neodstraní,tak nová kapalina ho hezky rozvíří a pak se to krásně nasává do pístku a tím pádem dál do hadic. Toto je hlavně markantní u hydraulicky ovládané spojky,kde kapalina černá o mnoho rychleji než u brzd.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Brzdová kapalina
ad1) To poznám špatně. Příště budu kapalinu vysávat, tak uvidím, zda to poznám lépe. Vizuálně těžko, stejně jako u vypouštění. Dám-li hadičku (snad) na dno, mohu předpokládat, že kapalina je (snad) vysáta.Návštěvník píše:Ja k tomu za sebe dodam tri veci:
1/ Jak poznas, ze jsi "vypustil naprostou vetsinu kapaliny z nadrzky", zvlaste pak kdyz do ni nevidis a k tomu je jeste navic delena
2/ Pokud nechces michat novou kapalinu se starou (coz je chyba, jak jsme si ji osvetlili), vzdy hrozi zavzdusneni systemu
3/ Vyprazdnovat nadobku pres system je ve vsech ohledech kontraproduktivni.
P.S.: Ona je nádržka dělená?
Re: Brzdová kapalina
Jak u blbejch na dvorku! Co je na tom, kyho dasa, k nepochopeniItall píše:[ad1) To poznám špatně. Příště budu kapalinu vysávat, tak uvidím, zda to poznám lépe. Vizuálně těžko, stejně jako u vypouštění...