Brzdová kapalina
Moderátor: Colommbo
Re: Brzdová kapalina
Hlavně to musí splňovat normu VW 555.55
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Brzdová kapalina
Kapaliny specifikací DOT3, DOT4 a DOT5.1 jsou tedy obecně na stejné bázi, splňují-li případné další normy, tož jsou v podstatě vzájemně zaměnitelné či mísitelné a liší se zvyšujícím se bodem varu, zatímco kapalina specifikace DOT5 je svým složením zcela odlišná a kategorie sama o sobě. Takhle nějak jsem si to potřeboval ujasnit a snad si to budu i pamatovat, opravdu děkuju!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Brzdová kapalina
Tak to není. Lze míchat, i když se to nedoporučuje, pouze kapaliny DOT 4 a DOT 5.1Colommbo píše:Kapaliny specifikací DOT3, DOT4 a DOT5.1 jsou tedy obecně na stejné bázi, splňují-li případné další normy, tož jsou v podstatě vzájemně zaměnitelné či mísitelné a liší se zvyšujícím se bodem varu, zatímco kapalina specifikace DOT5 je svým složením zcela odlišná a kategorie sama o sobě. Takhle nějak jsem si to potřeboval ujasnit a snad si to budu i pamatovat, opravdu děkuju!
Žádné jiné.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Re: Brzdová kapalina
Proč lze míchat jen DOT 4 a DOT 5.1??? Tomu nerozumim. Lze je smíchat i s DOT 3. Tyhle kapaliny lze vzájemně míchat.
Re: Brzdová kapalina
Když máš předepsanou DOT 3, tak ji můžeš nahradit DOT 4 nebo DOT 5.1. DOT 4 zas můžeš nahradit DOT 5.1. Když tam dáš kapalinu s vyšším bodem varu nic se neděje.
Problém je, když naliješ DOT 5 tam kam nepatří. Pak ti může rozleptat těsnění.
Ale kapaliny DOT 3, 4 a 5.1 se míchat můžou. Jsou na stejné bázi. Při jejich smíchání žádný problém není.
Pro moderní vozidla se pak používají kapaliny, které mají nižší viskozitu, aby měly systémy jako ESP a ABS rychlejší odezvu. Výrobce ATE ji například označuje jako DOT 4 SL.6
Problém je, když naliješ DOT 5 tam kam nepatří. Pak ti může rozleptat těsnění.
Ale kapaliny DOT 3, 4 a 5.1 se míchat můžou. Jsou na stejné bázi. Při jejich smíchání žádný problém není.
Pro moderní vozidla se pak používají kapaliny, které mají nižší viskozitu, aby měly systémy jako ESP a ABS rychlejší odezvu. Výrobce ATE ji například označuje jako DOT 4 SL.6
Re: Brzdová kapalina
Tohle tvrdí prodejci a mechanici, když nemají tu správnou po ruce.Autoxxxrady píše:Když máš předepsanou DOT 3, tak ji můžeš nahradit DOT 4 nebo DOT 5.1. DOT 4 zas můžeš nahradit DOT 5.1. Když tam dáš kapalinu s vyšším bodem varu nic se neděje.
Problém je, když naliješ DOT 5 tam kam nepatří. Pak ti může rozleptat těsnění.
Ale kapaliny DOT 3, 4 a 5.1 se míchat můžou. Jsou na stejné bázi. Při jejich smíchání žádný problém není.
Na bázi ano ale s jiným chemic. složením.
Nahradit ano, ale míchat DOT 3 s jinými je čuňárna. Může se to srazit, nadělat krupičky.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Re: Brzdová kapalina
Má nižšia viskozita výhodu aj pre autá bez ESP?Autoxxxrady píše:Pro moderní vozidla se pak používají kapaliny, které mají nižší viskozitu, aby měly systémy jako ESP a ABS rychlejší odezvu. Výrobce ATE ji například označuje jako DOT 4 SL.6
Tiež som použil ATE SL.6 a bol som dosť nepríjemne prekvapený na TK, keď kvapaline sa ešte len blížil dvojročný výmenný interval a už nespĺňala bod varu.
Podľa čoho vyberať kvalitnú brzdovú kvapalinu? Bod varu a mokrý bod varu sú jasné parametre. Otázkou je, ako dlho deklarovaný bod varu vydrží.
Podobné parametre ako ATE SL.6 má uvádzaná aj kvapalina Syntol HD 265 Plus. Tu je tých parametrov uvádzaných viacej:
http://www.velvana.cz/data/uploads/tl/cs/10-tl.pdf
ATE
Podľa čoho vyberať kvalitnú brzdovú kvapalinu?
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdová kapalina
já mám naprosto jasno. Už pár let sem spokojený s touto: http://www.novakoil.cz/produkt/elf-moto ... ot-4-0-5l/ Tam jí nekupu,to je jen pro názornost. I po 4 letech byla v pohodě. Zkoušel sem i obyč Sheron dot4 a taky to brzdilo Ale s tím elfem sem spokojenej a že už jsem ho navyměňoval desítky litrů ... Jezdím to i v autě a taky max spokojenost
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Brzdová kapalina
Syntol HD 265 Plus je taky brzdovka třídy DOT 4 se sníženou viskozitou. Je to jako ATE DOT 4 SL.6
U starších vozidel ti to moc výhod nepřinese, tam stačí obyčejná DOT 4. U novějších kde jsou elektronický pomocníci od ABS, ESP přes protiprokluz a elektronickou náhradu diferenciálů kde se na všechno používá přibržďování tam mají svoje opodstatnění. Někdy se může stát, že když se dá obyčejná DOT 4 nemusí tyto systémy správně fungovat. Když máš starší vozidlo deseti let kde je jenom ABS stačí normální DOT 4.
U starších vozidel ti to moc výhod nepřinese, tam stačí obyčejná DOT 4. U novějších kde jsou elektronický pomocníci od ABS, ESP přes protiprokluz a elektronickou náhradu diferenciálů kde se na všechno používá přibržďování tam mají svoje opodstatnění. Někdy se může stát, že když se dá obyčejná DOT 4 nemusí tyto systémy správně fungovat. Když máš starší vozidlo deseti let kde je jenom ABS stačí normální DOT 4.
Re: Brzdová kapalina
Dvouroční interval je maximální. Většina aut má brzdovou kapalinu prošlou. Všechny kapaliny a oleje degradují a ztrácejí vlastnosti. A jejich výměnné intervaly jsou uváděny jako maximální. Že nevydržela dva roky není nic zvláštního.
Když koupíš Syntol od Velvany nebo ATE tak by měly být dost kvalitní. Když budeš měnit kapalinu po každé jízdě, tak je pro tebe suchý bod varu zajímavý. Ale to asi dělat nebudeš. Takže je pro tebe zajímavý mokrý bod varu, protože máš kapalinu v autě delší dobu a bude v sobě mít navázanou vodu. Takže pro normální použití je dobrý sledovat jaký mají mokrý bod varu.
Mokrý bod varu mají Syntol HD 265 Plus i ATE SL.6 min. 175°C, obyčejný DOT 4 ho mají zhruba 165°C
Takže použití modernějších DOT 4 má význam i u starších vozidel díky jejich většímu bodu varu. Ale stačí používat i DOT 3 kde je to předepsáno. Hlavní je pravidelně měnit max. po dvou letech.
Když koupíš Syntol od Velvany nebo ATE tak by měly být dost kvalitní. Když budeš měnit kapalinu po každé jízdě, tak je pro tebe suchý bod varu zajímavý. Ale to asi dělat nebudeš. Takže je pro tebe zajímavý mokrý bod varu, protože máš kapalinu v autě delší dobu a bude v sobě mít navázanou vodu. Takže pro normální použití je dobrý sledovat jaký mají mokrý bod varu.
Mokrý bod varu mají Syntol HD 265 Plus i ATE SL.6 min. 175°C, obyčejný DOT 4 ho mají zhruba 165°C
Takže použití modernějších DOT 4 má význam i u starších vozidel díky jejich většímu bodu varu. Ale stačí používat i DOT 3 kde je to předepsáno. Hlavní je pravidelně měnit max. po dvou letech.
Naposledy upravil(a) Autoxxxrady dne čtv črc 11, 2013 9:23, celkem upraveno 1 x.
Re: Brzdová kapalina
Příspěvek byl smazán.
Naposledy upravil(a) e1H dne ned bře 26, 2017 19:36, celkem upraveno 1 x.
Re: Brzdová kapalina
Jak to myslíš?
Normální DOT 4 má viskozitu zhruba max. 1800
DOT 5.1 max. 900
DOT 4 třídy 6 max. 700
Nevidím problém nahradit kapalinu s vyšší viskozitou kapalinou s nižší viskozitou. Problém může nastat, když dáš do vozidla kde je předepsána nižší viskozita kapalinu s vyšší viskozitou pak míň tekutá kapaliny nemusí protékat malými kanálky dostatečně rychle a elektronické systémy vázané na brzdy nemusí správně fungovat.
Když místo DOT 4 dáš DOT 4 třídy 6 neměl by být problém. Obráceně bys to zaměňovat neměl.
Normální DOT 4 má viskozitu zhruba max. 1800
DOT 5.1 max. 900
DOT 4 třídy 6 max. 700
Nevidím problém nahradit kapalinu s vyšší viskozitou kapalinou s nižší viskozitou. Problém může nastat, když dáš do vozidla kde je předepsána nižší viskozita kapalinu s vyšší viskozitou pak míň tekutá kapaliny nemusí protékat malými kanálky dostatečně rychle a elektronické systémy vázané na brzdy nemusí správně fungovat.
Když místo DOT 4 dáš DOT 4 třídy 6 neměl by být problém. Obráceně bys to zaměňovat neměl.
Naposledy upravil(a) Autoxxxrady dne čtv črc 11, 2013 9:51, celkem upraveno 2 x.
Re: Brzdová kapalina
Něco k brzdovkám je tady: http://www.fuchs-oil.cz/index.php/autom ... alina.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Brzdová kapalina
Dobrý článek, Pitrisi... Osobně momentálně (jeden rok) používám tuto http://www.automedik.cz/autodily.html?p ... 78212&path a u mě dobrý...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90