Budeš se muset ještě hódně učit, hochu! Jinak bys totiž nemohl napsat, co jsi napsal.Itall píše:... Nějaký bordel z brzdičů neteče, proplach starou kapalinou přes šrouby je zbytečný. ...
Brzdová kapalina
Moderátor: Colommbo
Re: Brzdová kapalina
Re: Brzdová kapalina
Ty přece kapalinu z nádobky vysáváš, ne? Takže přes šrouby proteče jen zbytek z potrubí a něco málo navíc. Podle toho, co vytékalo mě, a jak to vypadalo, to bohatě stačí. Ovšem - já mám skoro nové auto, to zas jo...Návštěvník píše:Budeš se muset ještě hódně učit, hochu! Jinak bys totiž nemohl napsat, co jsi napsal.Itall píše:... Nějaký bordel z brzdičů neteče, proplach starou kapalinou přes šrouby je zbytečný. ...
Re: Brzdová kapalina
Klíčovou otázkou je, jak poznáš, že už teče jen nová kapalina. Kromě toho, zavíral pomocník poctivě ty odvzdušňovací šrouby před každým povolením brzdového pedálu? Dělali jste tlakovou zkoušku?
Re: Brzdová kapalina
Kapaliny se určitě trochu smíchají, zde byl rozdíl barvy mezi oběma znatelný - poznám...plus minus. Zas tak se z toho nestřílí. Šrouby jsem zavíral já, starý otec přece nepoleze do jámy za mě... Tlaková zkouška? Neznám. Popiš, prosím.
Odvzdušňoval jsem tak, že když na 2 šlápnutí "nové" kapaliny neprobublal vůbec žádný vzduch, nechal jsem. Na pedálu je to za jízdy dobré.
Odvzdušňoval jsem tak, že když na 2 šlápnutí "nové" kapaliny neprobublal vůbec žádný vzduch, nechal jsem. Na pedálu je to za jízdy dobré.
Re: Brzdová kapalina
Je vidět, že vůbec netušíš, jaká je role těch dvou lidí, když se to nedělá vakuovým odsáváním. Raději se nebudu rozepisovat, aby to nevypadalo, že tě poučuji, jen to prozatím (ostatní až osobně) uzavřu konstatováním: "Skoro všechno špatně!"
Re: Brzdová kapalina
Ale mě můžeš poučovat, já to mám rád .
Pokud je myšleno tlakovou zkouškou silné sešlápnutí brzdového pedálu a držet aspoň 10 sec., to jsme zkusili. OK. Změnu výšky brzdového pedálu "našlapáním" ještě přezkouším, ale bude to dobré, pedál nízko nejde.
Jestli u tebe je pomocník pod autem, to je rarita.
Pokud je myšleno tlakovou zkouškou silné sešlápnutí brzdového pedálu a držet aspoň 10 sec., to jsme zkusili. OK. Změnu výšky brzdového pedálu "našlapáním" ještě přezkouším, ale bude to dobré, pedál nízko nejde.
Jestli u tebe je pomocník pod autem, to je rarita.
Re: Brzdová kapalina
U mne pomocník "šlape" (např. dřevěnou násadou na koště skrz stažené okénko dveří řidiče) na pedál brzdy dle mých pokynů, já pak po sejmutí kola dělám to důležité, tj. hraju si s odvzdušňovákem, dolévám kapalinu a především sleduji dění uvnitř průhledné hadičky vedoucí "vrchním obloukem". Jen tak totiž mohu mít jistotu, že operace nebyla zku.vena, pedál nepedál!Itall píše:... Jestli u tebe je pomocník pod autem, to je rarita.
P.S.: Pod tlakovou zkouškou chápu to, že si po dokončení práce na každém třmenu ověřím, že kapalina při silném sešlápnutí pedálu brzdy (samozřejmě za běžícího motoru) nikde neprolíná.
Re: Brzdová kapalina
U nás doma si pomocník pohodlně sedne do auta, máš se ještě co učit, kamaráde... Mačkat pedál koštětem přes okénko je dost komedie, hledě hlavně na to, že násada se snadno smekne a jsi tam, kde jsi být nechtěl...(jako já )Návštěvník píše:U mne pomocník "šlape" (např. dřevěnou násadou na koště skrz stažené okénko dveří řidiče) na pedál brzdy dle mých pokynů, já pak po sejmutí kola dělám to důležité, tj. hraju si s odvzdušňovákem, dolévám kapalinu a především sleduji dění uvnitř průhledné hadičky vedoucí "vrchním obloukem". Jen tak totiž mohu mít jistotu, že operace nebyla zku.vena, pedál nepedál!
P.S.: Pod tlakovou zkouškou chápu to, že si po dokončení práce na každém třmenu ověřím, že kapalina při silném sešlápnutí pedálu brzdy (samozřejmě za běžícího motoru) nikde neprolíná.
Já se zas přiznám, že průhlednou hadičku jsem neměl (dal mi jí otec, on je takový staromódní ), ale měl jsem konec ponořený do kapaliny, takže vzduch jsem vystihl dobře. O významu nějakého horního oblouku úplně přesvědčen nejsem, ale asi je to s ním lepší.
U kol mi kapalina neteče, to by bylo!!! Vše je zánovní . Ani pedál jsme nesešlapovali až k podlaze, zkrátka samá opatrnost .
Re: Brzdová kapalina
Bez ní a metody "horního oblouku" to ovšem nemá smysl dělat: jen v něm totiž vidíš "pěnu" - sledování bublinek na konci hadičky, tj. v nádobce, je úplně k ničemu!Itall píše:... průhlednou hadičku jsem neměl (dal mi jí otec, on je takový staromódní ), ale měl jsem konec ponořený do kapaliny, takže vzduch jsem vystihl dobře. O významu nějakého horního oblouku úplně přesvědčen nejsem, ale asi je to s ním lepší..
Kromě toho musíš mít mezi průhlednou (obvykle tvrdou) hadičkou ještě i gumový mezikus, kterým spojíš tu hadičku s odvzdusňovákem - to abys jím mohl v pohodě hýbat, aniž by ti hadička z něho spadla, když ho povoluješ při stlačování pedálu brzdy (pěkně až na podlahu) a utahuješ před uvolněním pedálu. Navíc je třeba pedál párkrát prošlápnout při dotaženém odvzdušňováku a následně znovu trochu kapaliny prohnat systémem: obvykle vyhrkne další bordel, někdy i "pěna".
Nemluvil jsem o tečení, ale o prolínání. A to hned tak nezpozoruješ. Kromě toho, ty odvdušňováky je třeba utáhnout právě jen tak, aby již neprolínaly, poněvadž jinak je příště dost možná vůbec nepovolíš!Itall píše:...U kol mi kapalina neteče, to by bylo!!!
Chyba - viz výše.Itall píše:... Ani pedál jsme nesešlapovali až k podlaze, zkrátka samá opatrnost .
Re: Brzdová kapalina
Vy z toho zase děláte vědu. Ale proč to dělat jednoduše, když to jde složitě.
Já povolím odvzdušňovák a stará kapalina začne sama vytékat, já jen kontroluju hladinu v nádržce. Když teče pomalu, tak šlápnu na pedál, bublinky (pokud tam nějaké jsou) popojedou o 10 cm, když pedál pustím, tak se o 2 cm vráti.
Vrchní - spodní oblouk neřeším, v 6 mm odvzdušňovací hadičce tlačí kapalina bublinku i svisle dolů.
Já povolím odvzdušňovák a stará kapalina začne sama vytékat, já jen kontroluju hladinu v nádržce. Když teče pomalu, tak šlápnu na pedál, bublinky (pokud tam nějaké jsou) popojedou o 10 cm, když pedál pustím, tak se o 2 cm vráti.
Vrchní - spodní oblouk neřeším, v 6 mm odvzdušňovací hadičce tlačí kapalina bublinku i svisle dolů.
Re: Brzdová kapalina
A občas se do třmenu při povolení pedálu - bez utažení odvzdušňováku - vrátí. Nemluvě o tom, že vzduch si třmen dokáže přisát i kolem závitu povoleného odvzdušňováku, což ani na "horním oblouku" vidět není. Jinými slovy: Jak si zku.vit vlastní snažení!mnd píše:... bublinky (pokud tam nějaké jsou) popojedou o 10 cm, když pedál pustím, tak se o 2 cm vráti.
Vrchní - spodní oblouk neřeším, v 6 mm odvzdušňovací hadičce tlačí kapalina bublinku i svisle dolů.
Re: Brzdová kapalina
Proč by si přisával vzduch kolem závitu odvzdušňováku, když si může pohodlně přisát kapalinu odvzdušňovákem.... No nic, nechne to být.
Jinak souhlasím s Italem.
Jinak souhlasím s Italem.
Re: Brzdová kapalina
Jednoduše proto, že platí cesta menšího odporu. A tou je nezřídka právě cesta vzduchu přes závit, než kapaliny skrz tělo odvzdušňováku. Prakticky vyzkoušeno ve snaze obstarat výměnu kapaliny bez pomocníka.nmd píše:Proč by si přisával vzduch kolem závitu odvzdušňováku, když si může pohodlně přisát kapalinu odvzdušňovákem...
Re: Brzdová kapalina
Teda pánové. Číst to,fakt síla.
Tak předně,brzdovka se dá vyměnit v jednom člověku. Výše popsané postupy nejsou špatně,ani ty Itallovi,takhle se to prostě dělá,jen by se mělo postupovat od určitého kola,ale není to podmínkou. U dvouokruháčů.
Pokud pedál drží stálou výšku už při druhém natlakování před povolením odfrkávače,je to v pořádku. Pokud ne,může i propouštět hlavní pumpa. Bude tam bublinka. To se odstraní opakovaným odfrknutím všech kol.
Pokud měl Itall brzdovku,kvalitní,6 let,tak při jeho způsobu jízdy,který se podobá i mému,poslední roky,nic nepokazil. Není až tak pravdou,že tam bude spousta vody,která bude vařit. Proboha,kdo z vás to zkoušel na zkušebně? Víte kolik vody tam musí být? A že koroze ,no ,kolik z vás dělalo válečky třeba na Žuku,š 1203 ap.,s červenou ,nebo zelenou kapalinou?
Ano,tam se to stávalo. S nástupem žluté 205,toto zmizelo z 99%. A že se termíny přetahovaly dost.
Kdo jezdí ostře,hodně ostře,pro dobrý pocit,nechť mění co 2 roky.
Průměrnej jezdec,nemá šancí,mimo jízdy z GG na vyhozenku nebo s courákem velikosti chaty,nynější brzdovky,uvařit.
Proč se neustále číslo zvyšovalo? Mimo jiné? Navíc složení částečně ochrání proti korozi. Trubky i v dnešní době,reznou a loupou se zvenku a dělají se póry.
Ani na dálnici,při prudkém brždění,není možné kapalinu,i více jak 6ti letou uvařit. Pokud se jedná o nouzové brzdění 1-2x. Nikoliv stále,tam je to pak o způsobu jízdy magorů brza-plyn.
Uf.
Tak předně,brzdovka se dá vyměnit v jednom člověku. Výše popsané postupy nejsou špatně,ani ty Itallovi,takhle se to prostě dělá,jen by se mělo postupovat od určitého kola,ale není to podmínkou. U dvouokruháčů.
Pokud pedál drží stálou výšku už při druhém natlakování před povolením odfrkávače,je to v pořádku. Pokud ne,může i propouštět hlavní pumpa. Bude tam bublinka. To se odstraní opakovaným odfrknutím všech kol.
Pokud měl Itall brzdovku,kvalitní,6 let,tak při jeho způsobu jízdy,který se podobá i mému,poslední roky,nic nepokazil. Není až tak pravdou,že tam bude spousta vody,která bude vařit. Proboha,kdo z vás to zkoušel na zkušebně? Víte kolik vody tam musí být? A že koroze ,no ,kolik z vás dělalo válečky třeba na Žuku,š 1203 ap.,s červenou ,nebo zelenou kapalinou?
Ano,tam se to stávalo. S nástupem žluté 205,toto zmizelo z 99%. A že se termíny přetahovaly dost.
Kdo jezdí ostře,hodně ostře,pro dobrý pocit,nechť mění co 2 roky.
Průměrnej jezdec,nemá šancí,mimo jízdy z GG na vyhozenku nebo s courákem velikosti chaty,nynější brzdovky,uvařit.
Proč se neustále číslo zvyšovalo? Mimo jiné? Navíc složení částečně ochrání proti korozi. Trubky i v dnešní době,reznou a loupou se zvenku a dělají se póry.
Ani na dálnici,při prudkém brždění,není možné kapalinu,i více jak 6ti letou uvařit. Pokud se jedná o nouzové brzdění 1-2x. Nikoliv stále,tam je to pak o způsobu jízdy magorů brza-plyn.
Uf.
Re: Brzdová kapalina
PePe, naprostý souhlas
Nechápu, proč se Návštěvník snaží za každou cenu poučovat všechny o svém jediném správném náhledu na věc. Místy je to fakt úsměvné a třeba s tou brzdovkou až paranoidní
Jinak abych nebyl úplně OT, brzdovku si měním sám a zatím jsem ještě tady. (ťuk ťuk)
Nechápu, proč se Návštěvník snaží za každou cenu poučovat všechny o svém jediném správném náhledu na věc. Místy je to fakt úsměvné a třeba s tou brzdovkou až paranoidní
Jinak abych nebyl úplně OT, brzdovku si měním sám a zatím jsem ještě tady. (ťuk ťuk)
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16