Pitris píše:A nemám Ti to i vyměnit. Víš co, najdi si to sám. A jestli je pro Tebe Total až podezřele levnej, tak nepátrej po SG, a běž do servisu pro litr oleje SM za Palackýho. To bude echt olej....
Tak nad čím vlastně špekuluješ? Vždyť to tam je. Pod výkonnostní úroveň API, která je do motoru předepsaná by se jít nemělo - a já ten Elf 5w50 zmínil jenom okrajově. Ono ale i v olejích API SL a SN se dají najít dobré A3 oleje s 5w40, 10w40, 5w50 i 10w50.... Jaké už tu na první straně bylo. Důležité je ale měnit je včas.
Jerry3 píše:Jde o to, jaký smysl v tom hledáš. Jestli ti jde o to, které oleje byly z hlediska mazání motoru nejlepší, tak ty v API SH. A chceš vědět, proč?
reaguju i na pitrise.
Ano chtěl bych vědět proč
Už vím jak se liší A3 vs A5 a A1, vs C3 a ostatní. Tam je to dobře popsnáno, tlouštka filmu a obsah SAPSu.
Ale u těch výkonnostních tříd rozdíly neznám a nenašel jsem čím se co liší.
Proč? Inu proto, že až do SH hrály prim výhradně potřeby mazání motoru, zatímco dále pak už čím dál tím víc jen emise, hlavně pak emise CO2. Ale i tohle tu již částečně zaznělo.
API SH a SJ na tom z hlediska mazání byly zhruba stejně (dobře), a SI nebylo zavedeno. Ale bohužel ty SH a SJ se už nedělají a ono asi stejně nezbude než zvolit API SL (výš se dá), a vybrat si něco od 5w40 do 10w50. Ty oleje to v pohodě zvládnou za předpokladu výměny do 10-ti tkm nebo po roce.
Mně šlo spíše o to, že v API SH jsi měl ještě jistotu, že nenarazíš na nic se sníženou HTHS viskozitou. V API SJ, resp. počínaje SJ, taková jistota už nebyla. Normy API totiž HTHS nezohledňují.