Benzínový motor
Moderátor: Colommbo
Benzínový motor
právě vyšlo
http://www.autorevue.cz/tvorba-karbonu- ... ych-ojetin
čili pro nás olejáře nic nového, ale alespoň osvěta pro ostatní
http://www.autorevue.cz/tvorba-karbonu- ... ych-ojetin
čili pro nás olejáře nic nového, ale alespoň osvěta pro ostatní
Re: Benzínový motor
Doufám, že můj 1.8T motor ještě nějaký ten pátek vydrží, protože vůbec netuším, jakou náhradu bych za něj zvolil
Re: Benzínový motor
Za článek díky. Jsem zvědav, co na to Čumil a jeho nohsledi.
Je zvláštní, že i v těchto případech výrobce nenajde odvahu upozornit na ono nebezpečí a nezruší dlouhé výměnné intervaly.
Je zvláštní, že i v těchto případech výrobce nenajde odvahu upozornit na ono nebezpečí a nezruší dlouhé výměnné intervaly.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Benzínový motor
Proc se nedoporucuje pouzivani full saps oleju? Pokud nemam filtr pevnych castic, tak proc nemit vyssi TBN?
Re: Benzínový motor
To jezevcik: protože marketing automobilek
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Benzínový motor
Protože full saps oleje obsahují ve správném množství správné prvky mající blahodárný vliv na mazání motoru jako takového (popeloviny obsahující m.j. fosfor a SÍRU.) Doporučení raději nepoužívat tyto oleje se v článku týká (stejně jako obsah článku celého) jen a pouze PŘÍMOVSTŘIKOVÝCH motorů, u systému s nepřímým vstřikem to nevadí, naopak...Pandora píše:Proc se nedoporucuje pouzivani full saps oleju?...
Cit.: "Pokud by motor nasával pouze vzduch, nemusel by být problém tak veliký, ale moderní motory musejí mít systém zpětného vedení zplodin zpět do sání, aby došlo k jejich dočištění. U dieselů nebo některých benzínových motorů to obstarává EGR ventil, do sání se ale vrací například i odvětrání klikové skříně. Tento vzduch obsahuje zbytky nespáleného paliva, zbytky spáleného paliva a také částečky oleje, které se nestačí setřít z povrchu válce a dohoří na jeho stěnách. Velikým problémem jsou saze reagující se sírou při nižších spalovacích teplotách, to je přímo živná půda pro tvorbu karbonu. Směs se pak vrací do sání a když jí dáte do cesty překážku, začne se na ní usazovat. A největší překážkou je samozřejmě sací ventil."
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Benzínový motor
P.s.: Ale je pravda, že nepriame vstrekovanie by sa hodilo tiež.e1H píše:Pri mojej prevádzke a pravidelnom používaní full SAPS oleja by to bola časom istá smrť motora, aleeee ja EGR a podobné zvrhlosti v motore nemám.
Naposledy upravil(a) e1H dne ned dub 10, 2016 23:20, celkem upraveno 1 x.
Re: Benzínový motor
P.s.: Ale je pravda, že nepriame vstrekovanie by sa hodilo tiež.e1H píše:Pri mojej prevádzke a pravidelnom používaní full SAPS oleja by to bola časom istá smrť motora, aleeee ja EGR a podobné zvrhlosti v motore nemám.
Re: Benzínový motor
Pro neznalé četl jsem to a mám tfsi tj. příme vstřikování a používám mobil1 5w50 je to ok??Dekuju
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Benzínový motor
V intencích uvedeného článku by se olej full saps, jímž Mobil1 Peak Life dozajista je (ACEA A3/B3,B4), používat neměl, ale kde je pravda...? Osobně jsem toho názoru, že není-li motor permanentně podtáčený (což při použití tohoto oleje nepředpokládám) a olej je měněn v inteligentních intervalech, má i tento olej v motoru své místo.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Benzínový motor
Děkuju za odpověd protože se v tom moc nevyznam tak se ptam.Jak poznal FullSaps olej?Hledal jsem na netu a nic jsem nenasel:-) ani u pana googla Kuba
Re: Benzínový motor
LOW a MID SAPS oleje mají specifikaci ACEA C1, C4 a C2, C3.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Benzínový motor
Aha takže yacco galaxie 5w50 je taky Full saps že?
jinak ja si vždy něco přečtu a pak se děsím co jsem zase udělal špatně:-)
jinak ja si vždy něco přečtu a pak se děsím co jsem zase udělal špatně:-)
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Benzínový motor
Ano a hodně dobrý, píší dokonce o polyalfaolefinech a esterech.
Yacco GALAXIE GT 5W-50
100% syntetický olej, API SN/CF (přesahuje požadavky API SG, SH, SJ, SL a SM), ACEA A3/B3 - 10, ACEA A3/B4 - 07, MB 228.3, VW 502.00 / 505.00
Yacco GALAXIE GT 5W-50
100% syntetický olej, API SN/CF (přesahuje požadavky API SG, SH, SJ, SL a SM), ACEA A3/B3 - 10, ACEA A3/B4 - 07, MB 228.3, VW 502.00 / 505.00
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90