Benzínový motor

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
vita_k
Příspěvky: 37
Registrován: úte lis 21, 2017 13:39

Re: Benzínový motor

Příspěvek od vita_k »

Postupně myslenkove dospěl k názoru :)
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzínový motor

Příspěvek od Jerry3 »

Tedy něco jako zužování množiny možných řešení mnohočetným opakováním aplikace metody pokus-omyl? :mrgreen:
Uživatelský avatar
vita_k
Příspěvky: 37
Registrován: úte lis 21, 2017 13:39

Re: Benzínový motor

Příspěvek od vita_k »

Nn, jen mentálně, na empiricky výzkum není čas
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Benzínový motor

Příspěvek od Pitris »

vita_k píše:Ja jsem doiteroval (ac by se mnou nekdo nesouhlasil) k 5w30 A3. Ten by mel dlouhodobe zrejme stacit.

Nicmene i pro pocit, ze pro to neco delam bych stale poprosil o odpoved (Nenasel se nejaky zajimavy olej low saps low calcium hodne molybden a fosfor a i tak aby trochu mazal?)
Moc nerozumím jazyku Tvého kmene, ale pokud potřeba olej "low saps", tak ACEA C3. Ale proč do "benzinu"? A pokud "low saps", tak moc na výběr v aditivaci není (vhodnější jsou C3-10, C3-12), a DŮLEŽITÉ měnit včas / brzo. A u hodně teplotně či výkonově zatěžovaném motoru radši volit olej xw/40/50. Něco "eko"moderního, že "low saps"?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
vita_k
Příspěvky: 37
Registrován: úte lis 21, 2017 13:39

Re: Benzínový motor

Příspěvek od vita_k »

No je fakt, ze jsem to neuvedl - myslel jsem si, ze je problematika uz notoricky znama:
www.slideshare.net/AftonChemical/afton- ... ngine-oils

zde se rika, ze low saps low calcium, high molybden a fosfor = malo LSPI

C3 je mid saps C4 je low saps.
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzínový motor

Příspěvek od Jerry3 »

Celé je to naprostá kravina! Ono by se totiž nemělo zapomínat na to, že benzínový motor zůstává benzínovým motorem, a jako s takovým by s ním mělo být zacházeno. :idea:
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzínový motor

Příspěvek od Durex »

Jenže ono je to těžký,když dnešní motory používají vlastně věc původně myšlenou pro závodní použití a to turbo. Dřív,když auto mělo turbo,tak to bylo něco a rozhodně to nebyla nákupní taška.

Dnes je to vlastně všudem kolem nás a tím,že z malýho benzínu se dokáže vydolovat díky turbu přes 150 Nm už od 1500 ot,tak lidi jsou spokojený,jak to jede a jak jim to málo točí a jak to málo žere. A když novináři píší,jak se s autem hezky jede,že ve městě to pobere 50 na 5-ku a při potřebě zrychlit stačí šlápnout na plyn … tak se vůbec nedivým,že tu je další strašák a že začínají praskat písty. Místo toho,co by se lidi naučili jezdit,tak se bude zase něco konstrukčně řešit,přijdou jiné oleje,aby automobilky vyřešily problém,který si vlastně sami způsobily ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
vita_k
Příspěvky: 37
Registrován: úte lis 21, 2017 13:39

Re: Benzínový motor

Příspěvek od vita_k »

Nevim presne, jakou informaci s z teto odpovedi mam odnest.

Jinymi slovy, Jerry3 rika, ze olej s doporucenim pro benziny s parametry low saps, high molybden, high fosfor nesplnuji zadne oleje c3 a c4.

existuje nejaky dalsi kandidat/specifikace, ktere by se dalo drzet?
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzínový motor

Příspěvek od Jerry3 »

Ano, nikdo nemá odvahu říct pravdu. A sice, že veškerých úspor na spotřebě bylo dosaženo za cenu kurvení motorů.

A vzkaz pro vitu_k: vybodni se hledání zázračného oleje a normálně jezdi, tj. ignoruj rádce řazení.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Benzínový motor

Příspěvek od Pitris »

vita_k píše:existuje nejaky dalsi kandidat/specifikace, ktere by se dalo drzet?
Co to je za motor/auto :?: Kolik najeto :?: Jak a kde budeš jezdit :?:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
vita_k
Příspěvky: 37
Registrován: úte lis 21, 2017 13:39

Re: Benzínový motor

Příspěvek od vita_k »

Motor mám v podpisu a jezdím úplně všude. Najeto 120k
Že se nemám řídit šipkou na budikach vím už od koupě.
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Benzínový motor

Příspěvek od Pitris »

5w30 A3 bych volil když by převažovaly klidné jízdy. Jestli tomu často šlapeš na krk tak raději 5w40 A3. A když by hodně studených startů, dá se i 0w40. Něco se řešilo tady: http://www.oleje.cz/forum/pao-ester-oil ... t6367.html ale jestli jen nezávodíš, tak je pro motor lepší i běžný olej měněný brzo jako přejížděný superolej. Ten Shell Helix 5w30 je dobrý olej, ale pokud bys chtěl jiný tip, tak třeba Mobil1 0w40, Yacco Galaxie RS 0w40, Millers oils CFS 5w40, Penrite HPR 5 5w40, Sunoco Synturo Gold 5w40....
A rozhodně si motor bude pamatovat když budeš měnit do 10-ti tkm :wink: A když plnej, tak i po 5-ti tkm.
PS: Sportovní olej a ekoolej dohromady moc nejde :evil: Eko má jiné priority....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
vita_k
Příspěvky: 37
Registrován: úte lis 21, 2017 13:39

Re: Benzínový motor

Příspěvek od vita_k »

Jezdím v zimě asi víc než v létě :) bezkuju.
Ja pracuji spíš s pravděpodobností. Nehledám vsespasu, ale snížení pravděpodobnosti lspi a detonací.
Tim padem moje hledání je o tom jak snizit výskyt detonací a lspi.
Moc díky za doporučení.
Co si myslíte, že do tohoto motoru je doporučen formula f a1 b1 a5 a b5
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Benzínový motor

Příspěvek od Pitris »

vita_k píše:Co si myslíte, že do tohoto motoru je doporučen formula f a1 b1 a5 a b5
Ford (a nejen on) k tomu byl "dotlačen" ekology. Netvrdím že je to špatný olej, ale JEN na krátké jízdy....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzínový motor

Příspěvek od Durex »

Doporučení je hezký,ale A1 nebrat. Když,tak A5,ale sem pro A3. A pokud se chceš vyhnout problému detonací,tak nepodtáčet resp víc točit a pokud motor musí fungovat pod velkým zatížením,tak v otáčkách a né pod 2000 ot/min ...

A když už mám benzínový motor,tak proč dávat olej přizpůsobený pro ropáky s filtry pevných částic?
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Odpovědět