Benzínový motor
Moderátor: Colommbo
Re: Benzínový motor
Tedy něco jako zužování množiny možných řešení mnohočetným opakováním aplikace metody pokus-omyl?
Re: Benzínový motor
Nn, jen mentálně, na empiricky výzkum není čas
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Re: Benzínový motor
Moc nerozumím jazyku Tvého kmene, ale pokud potřeba olej "low saps", tak ACEA C3. Ale proč do "benzinu"? A pokud "low saps", tak moc na výběr v aditivaci není (vhodnější jsou C3-10, C3-12), a DŮLEŽITÉ měnit včas / brzo. A u hodně teplotně či výkonově zatěžovaném motoru radši volit olej xw/40/50. Něco "eko"moderního, že "low saps"?vita_k píše:Ja jsem doiteroval (ac by se mnou nekdo nesouhlasil) k 5w30 A3. Ten by mel dlouhodobe zrejme stacit.
Nicmene i pro pocit, ze pro to neco delam bych stale poprosil o odpoved (Nenasel se nejaky zajimavy olej low saps low calcium hodne molybden a fosfor a i tak aby trochu mazal?)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Benzínový motor
No je fakt, ze jsem to neuvedl - myslel jsem si, ze je problematika uz notoricky znama:
www.slideshare.net/AftonChemical/afton- ... ngine-oils
zde se rika, ze low saps low calcium, high molybden a fosfor = malo LSPI
C3 je mid saps C4 je low saps.
www.slideshare.net/AftonChemical/afton- ... ngine-oils
zde se rika, ze low saps low calcium, high molybden a fosfor = malo LSPI
C3 je mid saps C4 je low saps.
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Re: Benzínový motor
Celé je to naprostá kravina! Ono by se totiž nemělo zapomínat na to, že benzínový motor zůstává benzínovým motorem, a jako s takovým by s ním mělo být zacházeno.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzínový motor
Jenže ono je to těžký,když dnešní motory používají vlastně věc původně myšlenou pro závodní použití a to turbo. Dřív,když auto mělo turbo,tak to bylo něco a rozhodně to nebyla nákupní taška.
Dnes je to vlastně všudem kolem nás a tím,že z malýho benzínu se dokáže vydolovat díky turbu přes 150 Nm už od 1500 ot,tak lidi jsou spokojený,jak to jede a jak jim to málo točí a jak to málo žere. A když novináři píší,jak se s autem hezky jede,že ve městě to pobere 50 na 5-ku a při potřebě zrychlit stačí šlápnout na plyn … tak se vůbec nedivým,že tu je další strašák a že začínají praskat písty. Místo toho,co by se lidi naučili jezdit,tak se bude zase něco konstrukčně řešit,přijdou jiné oleje,aby automobilky vyřešily problém,který si vlastně sami způsobily ...
Dnes je to vlastně všudem kolem nás a tím,že z malýho benzínu se dokáže vydolovat díky turbu přes 150 Nm už od 1500 ot,tak lidi jsou spokojený,jak to jede a jak jim to málo točí a jak to málo žere. A když novináři píší,jak se s autem hezky jede,že ve městě to pobere 50 na 5-ku a při potřebě zrychlit stačí šlápnout na plyn … tak se vůbec nedivým,že tu je další strašák a že začínají praskat písty. Místo toho,co by se lidi naučili jezdit,tak se bude zase něco konstrukčně řešit,přijdou jiné oleje,aby automobilky vyřešily problém,který si vlastně sami způsobily ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Benzínový motor
Nevim presne, jakou informaci s z teto odpovedi mam odnest.
Jinymi slovy, Jerry3 rika, ze olej s doporucenim pro benziny s parametry low saps, high molybden, high fosfor nesplnuji zadne oleje c3 a c4.
existuje nejaky dalsi kandidat/specifikace, ktere by se dalo drzet?
Jinymi slovy, Jerry3 rika, ze olej s doporucenim pro benziny s parametry low saps, high molybden, high fosfor nesplnuji zadne oleje c3 a c4.
existuje nejaky dalsi kandidat/specifikace, ktere by se dalo drzet?
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Re: Benzínový motor
Ano, nikdo nemá odvahu říct pravdu. A sice, že veškerých úspor na spotřebě bylo dosaženo za cenu kurvení motorů.
A vzkaz pro vitu_k: vybodni se hledání zázračného oleje a normálně jezdi, tj. ignoruj rádce řazení.
A vzkaz pro vitu_k: vybodni se hledání zázračného oleje a normálně jezdi, tj. ignoruj rádce řazení.
Re: Benzínový motor
Co to je za motor/auto Kolik najeto Jak a kde budeš jezditvita_k píše:existuje nejaky dalsi kandidat/specifikace, ktere by se dalo drzet?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Benzínový motor
Motor mám v podpisu a jezdím úplně všude. Najeto 120k
Že se nemám řídit šipkou na budikach vím už od koupě.
Že se nemám řídit šipkou na budikach vím už od koupě.
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Re: Benzínový motor
5w30 A3 bych volil když by převažovaly klidné jízdy. Jestli tomu často šlapeš na krk tak raději 5w40 A3. A když by hodně studených startů, dá se i 0w40. Něco se řešilo tady: http://www.oleje.cz/forum/pao-ester-oil ... t6367.html ale jestli jen nezávodíš, tak je pro motor lepší i běžný olej měněný brzo jako přejížděný superolej. Ten Shell Helix 5w30 je dobrý olej, ale pokud bys chtěl jiný tip, tak třeba Mobil1 0w40, Yacco Galaxie RS 0w40, Millers oils CFS 5w40, Penrite HPR 5 5w40, Sunoco Synturo Gold 5w40....
A rozhodně si motor bude pamatovat když budeš měnit do 10-ti tkm A když plnej, tak i po 5-ti tkm.
PS: Sportovní olej a ekoolej dohromady moc nejde Eko má jiné priority....
A rozhodně si motor bude pamatovat když budeš měnit do 10-ti tkm A když plnej, tak i po 5-ti tkm.
PS: Sportovní olej a ekoolej dohromady moc nejde Eko má jiné priority....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Benzínový motor
Jezdím v zimě asi víc než v létě bezkuju.
Ja pracuji spíš s pravděpodobností. Nehledám vsespasu, ale snížení pravděpodobnosti lspi a detonací.
Tim padem moje hledání je o tom jak snizit výskyt detonací a lspi.
Moc díky za doporučení.
Co si myslíte, že do tohoto motoru je doporučen formula f a1 b1 a5 a b5
Ja pracuji spíš s pravděpodobností. Nehledám vsespasu, ale snížení pravděpodobnosti lspi a detonací.
Tim padem moje hledání je o tom jak snizit výskyt detonací a lspi.
Moc díky za doporučení.
Co si myslíte, že do tohoto motoru je doporučen formula f a1 b1 a5 a b5
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Re: Benzínový motor
Ford (a nejen on) k tomu byl "dotlačen" ekology. Netvrdím že je to špatný olej, ale JEN na krátké jízdy....vita_k píše:Co si myslíte, že do tohoto motoru je doporučen formula f a1 b1 a5 a b5
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzínový motor
Doporučení je hezký,ale A1 nebrat. Když,tak A5,ale sem pro A3. A pokud se chceš vyhnout problému detonací,tak nepodtáčet resp víc točit a pokud motor musí fungovat pod velkým zatížením,tak v otáčkách a né pod 2000 ot/min ...
A když už mám benzínový motor,tak proč dávat olej přizpůsobený pro ropáky s filtry pevných částic?
A když už mám benzínový motor,tak proč dávat olej přizpůsobený pro ropáky s filtry pevných částic?
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis