Benzín od Globusu
Moderátor: Colommbo
Rejpal: samozrejme mas pravdu... Prave proto jsem schvalne zminoval to, ze to muze fungovat jen v modernich autech.
Jeste bych doplnil, ze nejvetsi vliv to melo na trivalcovou Toyotu Aygo, s kterou stooktan doslova cvicil - motor se choval naprosto jinak. Kultivovaneji, sel lepe do otacek... Nejsem sam, co tohle pozoruje...
Jeste bych doplnil, ze nejvetsi vliv to melo na trivalcovou Toyotu Aygo, s kterou stooktan doslova cvicil - motor se choval naprosto jinak. Kultivovaneji, sel lepe do otacek... Nejsem sam, co tohle pozoruje...
Jen pro info: ŘJ motoru má nainstalována určitý datový pole od výrobce z kterýho vychazí. Dostává vstupní hodnoty od snímačů (počet ot KH,případně vačky, snímač polohy KH nebo vačky,snímače polohy škrtící klapky, meřič hmotnosti nasávanýho vzduchu,teploty vzduchu,tlaku/podtlaku v sacím potrubí,teploty motoru,lambda sondy a taky od jednoho nebo víc snímačů klepání (detonačního hoření). Z toho vychází a dává pokyny akčním členúm- délka ukostření vstřiků(pod stabilizovaným napětím a tlakem paliva)a zapalovacím modulům u svíček.
Motor sleduje hranici detonačního hoření každou -myslím druhou otáčku-motoru a pokouší se najít co nejvyšší hodnotu předstihu pro dané zatížení.Pokud motor tzv zaklepe,snímač klepaní zareaguje a řj předstih zmenší. Tak se tomu dějě neustále. Aby jednotka nemusela hranici hledat neustále-trvalo by jí to příliš dlouho,korekční hodnoty od základního datovýho pole se ukládají a řj se jakoby "učí" jízdní styl a z něj vychází.
Proto pokud má motor snímač klepání,má dostatečně vysoký kompresní poměr, a pokud má jednotka v datovým poli horní hranici dostatečně vysokou,potom by se měl projevit zvýšený točivý moment a tím pádem i výkon motoru při používání 98 okanů a víc.
Motor sleduje hranici detonačního hoření každou -myslím druhou otáčku-motoru a pokouší se najít co nejvyšší hodnotu předstihu pro dané zatížení.Pokud motor tzv zaklepe,snímač klepaní zareaguje a řj předstih zmenší. Tak se tomu dějě neustále. Aby jednotka nemusela hranici hledat neustále-trvalo by jí to příliš dlouho,korekční hodnoty od základního datovýho pole se ukládají a řj se jakoby "učí" jízdní styl a z něj vychází.
Proto pokud má motor snímač klepání,má dostatečně vysoký kompresní poměr, a pokud má jednotka v datovým poli horní hranici dostatečně vysokou,potom by se měl projevit zvýšený točivý moment a tím pádem i výkon motoru při používání 98 okanů a víc.
Jen pro info: ŘJ motoru má nainstalována určitý datový pole od výrobce z kterýho vychazí. Dostává vstupní hodnoty od snímačů (počet ot KH,případně vačky, snímač polohy KH nebo vačky,snímače polohy škrtící klapky, meřič hmotnosti nasávanýho vzduchu,teploty vzduchu,tlaku/podtlaku v sacím potrubí,teploty motoru,lambda sondy a taky od jednoho nebo víc snímačů klepání (detonačního hoření). Z toho vychází a dává pokyny akčním členúm- délka ukostření vstřiků(pod stabilizovaným napětím a tlakem paliva)a zapalovacím modulům u svíček.
Motor sleduje hranici detonačního hoření každou -myslím druhou otáčku-motoru a pokouší se najít co nejvyšší hodnotu předstihu pro dané zatížení.Pokud motor tzv zaklepe,snímač klepaní zareaguje a řj předstih zmenší. Tak se tomu dějě neustále. Aby jednotka nemusela hranici hledat neustále-trvalo by jí to příliš dlouho,korekční hodnoty od základního datovýho pole se ukládají a řj se jakoby "učí" jízdní styl a z něj vychází.
Proto pokud má motor snímač klepání,má dostatečně vysoký kompresní poměr, a pokud má jednotka v datovým poli horní hranici dostatečně vysokou,potom by se měl projevit zvýšený točivý moment a tím pádem i výkon motoru při používání 98 okanů a víc.
Motor sleduje hranici detonačního hoření každou -myslím druhou otáčku-motoru a pokouší se najít co nejvyšší hodnotu předstihu pro dané zatížení.Pokud motor tzv zaklepe,snímač klepaní zareaguje a řj předstih zmenší. Tak se tomu dějě neustále. Aby jednotka nemusela hranici hledat neustále-trvalo by jí to příliš dlouho,korekční hodnoty od základního datovýho pole se ukládají a řj se jakoby "učí" jízdní styl a z něj vychází.
Proto pokud má motor snímač klepání,má dostatečně vysoký kompresní poměr, a pokud má jednotka v datovým poli horní hranici dostatečně vysokou,potom by se měl projevit zvýšený točivý moment a tím pádem i výkon motoru při používání 98 okanů a víc.
pěkně vysvětlený ale autor zapoměl uvect že nastavení řidicí jednotke je na určité benzin a korekce je možná v rozsahu +-1 okt.-max. 1.5 okt.to znamená při požadavko výrobca 95 okt-93.5 až 96.5. 91 v takovým motoru klepe furt 98 nikdy a je nevyužitá a bely zbytečně vyhozený penízeMick píše:Jen pro info: ŘJ motoru má nainstalována určitý datový pole od výrobce z kterýho vychazí. Dostává vstupní hodnoty od snímačů (počet ot KH,případně vačky, snímač polohy KH nebo vačky,snímače polohy škrtící klapky, meřič hmotnosti nasávanýho vzduchu,teploty vzduchu,tlaku/podtlaku v sacím potrubí,teploty motoru,lambda sondy a taky od jednoho nebo víc snímačů klepání (detonačního hoření). Z toho vychází a dává pokyny akčním členúm- délka ukostření vstřiků(pod stabilizovaným napětím a tlakem paliva)a zapalovacím modulům u svíček.
Motor sleduje hranici detonačního hoření každou -myslím druhou otáčku-motoru a pokouší se najít co nejvyšší hodnotu předstihu pro dané zatížení.Pokud motor tzv zaklepe,snímač klepaní zareaguje a řj předstih zmenší. Tak se tomu dějě neustále. Aby jednotka nemusela hranici hledat neustále-trvalo by jí to příliš dlouho,korekční hodnoty od základního datovýho pole se ukládají a řj se jakoby "učí" jízdní styl a z něj vychází.
Proto pokud má motor snímač klepání,má dostatečně vysoký kompresní poměr, a pokud má jednotka v datovým poli horní hranici dostatečně vysokou,potom by se měl projevit zvýšený točivý moment a tím pádem i výkon motoru při používání 98 okanů a víc.
Osobne taky sleduji spotrebu s ohledem na tankovaci stanici a muzu rict ze rozdily jsou +- 0,5l/100. Ovsem Globus je jedna z cerpacek, se kterou jsem nikdy nemel problem, stejne jako Hypernova, ktera tu byla zminovana. Na cerpackach z Hypernovy mi to dokonce jezdi za nejmin Nejvetsi shit jsem ovsem bral v Makru - a to nekolikrat.
No muj CHevrolet Laceti 1.4 letos koupeny ma předepsano v T.P. 91 oktanu a korejske vozy to tak maji všechny....Anonymous píše:pěkně vysvětlený ale autor zapoměl uvect že nastavení řidicí jednotke je na určité benzin a korekce je možná v rozsahu +-1 okt.-max. 1.5 okt.to znamená při požadavko výrobca 95 okt-93.5 až 96.5. 91 v takovým motoru klepe furt 98 nikdy a je nevyužitá a bely zbytečně vyhozený penízeMick píše:Jen pro info: ŘJ motoru má nainstalována určitý datový pole od výrobce z kterýho vychazí. Dostává vstupní hodnoty od snímačů (počet ot KH,případně vačky, snímač polohy KH nebo vačky,snímače polohy škrtící klapky, meřič hmotnosti nasávanýho vzduchu,teploty vzduchu,tlaku/podtlaku v sacím potrubí,teploty motoru,lambda sondy a taky od jednoho nebo víc snímačů klepání (detonačního hoření). Z toho vychází a dává pokyny akčním členúm- délka ukostření vstřiků(pod stabilizovaným napětím a tlakem paliva)a zapalovacím modulům u svíček.
Motor sleduje hranici detonačního hoření každou -myslím druhou otáčku-motoru a pokouší se najít co nejvyšší hodnotu předstihu pro dané zatížení.Pokud motor tzv zaklepe,snímač klepaní zareaguje a řj předstih zmenší. Tak se tomu dějě neustále. Aby jednotka nemusela hranici hledat neustále-trvalo by jí to příliš dlouho,korekční hodnoty od základního datovýho pole se ukládají a řj se jakoby "učí" jízdní styl a z něj vychází.
Proto pokud má motor snímač klepání,má dostatečně vysoký kompresní poměr, a pokud má jednotka v datovým poli horní hranici dostatečně vysokou,potom by se měl projevit zvýšený točivý moment a tím pádem i výkon motoru při používání 98 okanů a víc.
Tak nevim ...
Výrobce motoru udává vždycky minimální oktanový nárok motoru. Tzn,že by majitel neměl čerpat palivo které má méně oktanů než je uvedeno v servisní knížce/návodu,nebo velkém TP, právě z důvodu detonačního hoření. Někdy bývá na dvířkách nárže vyznačen druh benzinu např:98(95), nebo 95(91). Z toho plyne že motor je schopen pracovat i s "horším"palivem,ale jednotka změní režim a předstih a může dojít ke snížení výkonu motoru.
Pokud do motoru,kde je uvedeno jako minimum 91 okt, načerpáte 95 nestane se nic zvláštního. Budete mít právě výhodu pro případ že byste náhodou načerpal palivo u "neznačkové"stanice na kterou ostatní nadávají. Zrovna tak je ale pro Vás zbytečnosí palivo 98a více.
Pokud do motoru,kde je uvedeno jako minimum 91 okt, načerpáte 95 nestane se nic zvláštního. Budete mít právě výhodu pro případ že byste náhodou načerpal palivo u "neznačkové"stanice na kterou ostatní nadávají. Zrovna tak je ale pro Vás zbytečnosí palivo 98a více.
Natankoval jsem u Globusu v Ústí 98-mičku do motorky(chopper) v bláhové naději,že to bude na rozdíl od 95-tky kvalitnější a snad poctivej benzín a po ujetí cca 2 kilásků to při přidání zahulilo jako nafťák,motoru se do otáček nechtělo, tak jsem u nejbližší značkový pumpy dotankoval a bylo to lepší. Ve finále to odnesly jen svíčky(samý saze),takže u Globusu už ne.
Záleží jak ten benzín jde naodbyt. Pokud ne, tak je zanesený potrubí a pak to takhle může dopadnout víš. Určitě jim tam zavolej, oni ti to vrátí. Aspoň jiný benzínky to tak dělaj. Ví, že když je to benzín ze dna, tak to není nic moc. A pokud ti to poničilo svíčky, tak požaduj náhradu, ale to těžko prokážeš. Matestirika píše:Natankoval jsem u Globusu v Ústí 98-mičku do motorky(chopper) v bláhové naději,že to bude na rozdíl od 95-tky kvalitnější a snad poctivej benzín a po ujetí cca 2 kilásků to při přidání zahulilo jako nafťák,motoru se do otáček nechtělo, tak jsem u nejbližší značkový pumpy dotankoval a bylo to lepší. Ve finále to odnesly jen svíčky(samý saze),takže u Globusu už ne.
pořád se tu věří na obecně oblíbené omyly...
mj. mám korejský vůz 12 let starý a mám předepsáno 95 okt. Nizkoobsahové vozy = levné vozy. Takový vůž není tak dobře vybavený a řídící jednotka obvykle jede na základní nastavení. Vůz pak třeba ani není vybavený příslušnými čidly. Nemá tedy čím by na změnu paliva zareagoval.
Benzín ze dna u čerpaček tipu Globus neexistuje. K separaci frakcí v palivu dojde v nejlepším případě po několika týdnech. To normálně nehrozí. Stočením další cisterny se to všechno zase pjéékně promixuje. Pokud, ale někdo zapomene v cisterně pár kubíků nafty tak pak může nastat problém. Některé motory si s tím neporadí. Dnes už se to vzhledem k cenám. ale asi nenosí, spíš naopak.
Samozřejmě může být problém i zcela obrácený, že náhodou zakoupený produkt obsahuje aditivum, které vám pročistí palivovou soustavu a samožřejmě dlouhodobé usazeniny rozptýlené do paliva značně změní jeho vlastnosti a může se to projevit paradoxně tak, že si budete myslet, že se jedná o nekvalitní palivo. V horším případě dojde i zastavení chodu motoru a to bud ucpáním filtru nebo i k vážné závadě. To se týká především značkových a výceoktanových paliv. Lepší palivo = více aditiv. Aditivum, které vámi běžně používané palivo neobsahuje během chvíle rozpustí usazeniny a je problém. Základní benzín je stejný. Pokud do něj někdo úmyslně nemíchá něco jiného např. Neraten.
Doufám, že už je to trochu jasnější...
mj. mám korejský vůz 12 let starý a mám předepsáno 95 okt. Nizkoobsahové vozy = levné vozy. Takový vůž není tak dobře vybavený a řídící jednotka obvykle jede na základní nastavení. Vůz pak třeba ani není vybavený příslušnými čidly. Nemá tedy čím by na změnu paliva zareagoval.
Benzín ze dna u čerpaček tipu Globus neexistuje. K separaci frakcí v palivu dojde v nejlepším případě po několika týdnech. To normálně nehrozí. Stočením další cisterny se to všechno zase pjéékně promixuje. Pokud, ale někdo zapomene v cisterně pár kubíků nafty tak pak může nastat problém. Některé motory si s tím neporadí. Dnes už se to vzhledem k cenám. ale asi nenosí, spíš naopak.
Samozřejmě může být problém i zcela obrácený, že náhodou zakoupený produkt obsahuje aditivum, které vám pročistí palivovou soustavu a samožřejmě dlouhodobé usazeniny rozptýlené do paliva značně změní jeho vlastnosti a může se to projevit paradoxně tak, že si budete myslet, že se jedná o nekvalitní palivo. V horším případě dojde i zastavení chodu motoru a to bud ucpáním filtru nebo i k vážné závadě. To se týká především značkových a výceoktanových paliv. Lepší palivo = více aditiv. Aditivum, které vámi běžně používané palivo neobsahuje během chvíle rozpustí usazeniny a je problém. Základní benzín je stejný. Pokud do něj někdo úmyslně nemíchá něco jiného např. Neraten.
Doufám, že už je to trochu jasnější...
Benzín od Globusu
Neustále se tu všude omýlá,jak je Shell W-Power zázračnej benzín,podle testů a kontrol,není tenhle benzín o nic lepší než nějaká 95 od Globusu!!!
To by jste to museli natankovat na západ od našich hranic,aby jste zjistili jak se na W-Power jezdí.
To by jste to museli natankovat na západ od našich hranic,aby jste zjistili jak se na W-Power jezdí.