Barva na výfuk
Moderátor: Colommbo
Barva na výfuk
Dobrý večer,
chci natřít výfukové potrubí, původní nátěr poněkud zteřel a slézá.
Nemáte někdo dobrý tip na barvu ? ( nejlépe v pixle, ne ve spreji )
Taková ta stříbřenka na komíny, o které všichni víme, že se vždy oloupe není to, co hledám
Děkuji
Matěj
chci natřít výfukové potrubí, původní nátěr poněkud zteřel a slézá.
Nemáte někdo dobrý tip na barvu ? ( nejlépe v pixle, ne ve spreji )
Taková ta stříbřenka na komíny, o které všichni víme, že se vždy oloupe není to, co hledám
Děkuji
Matěj
Re: Barva na výfuk
"Zteří, sleze a oloupe" se za čas každá barva.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Barva na výfuk
Tento problém jsem kdysi řesil na sportovním koncovém tlumiči. Původní barva slezla a tato část výfuku začala korodovat víc, než ostatní. Žádný dodatečný ochranný nástřik nevydržel (zinkový spray, komínová barva). Natrefil jsem na kluka, co dělal v nějaké firmě tady v Ově a když jsme se o tom bavili, řekl, že by mi mohl pomoci. Vyfuk opískoval a nanesl na něj nějaký drsný povlak šedé barvy (na pohled jako smirek). Nevím, jestli to napíšu úplně správně, ale mělo se jednat snad o "pohliníkování", či co. Nezkoumal jsem to blíž. Nicméně tato povrchová úprava přežila až do doby, když šel Civic do světa. Se sprayi či barvami, jak píše Pitris, moc pozitivní zkušenosti na výfucích tedy nemám.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Barva na výfuk
Jedná se o technologii žárového nanášení kovů, obvykle hliníku a zinku. Výrobci aftermarketových výfuků jí obvykle kompenzují ošizenost samotného materiálu výfuku.Libor píše:Vyfuk opískoval a nanesl na něj nějaký drsný povlak šedé barvy (na pohled jako smirek). Nevím, jestli to napíšu úplně správně, ale mělo se jednat snad o "pohliníkování", či co. Nezkoumal jsem to blíž.
Re: Barva na výfuk
Aby to mělo alespoň kousek šance na nějakou životnost, musí se jednat o aplikaci na tzv. studený výfuk. V případě horkého výfuku jde jen o vyhozené peníze. Zda se jedná o horký či naopak studený výfuk se snadno pozná podle toho, jak horké či jen vlažné vycházejí výfukové plyny z koncovky výfuku, a celé se to pak odvíjí od konstrukce výfukového traktu: adsorbční, rezonanční, kombinovaný...jerome píše:Ja používam zinkovo-hliníkový sprej a pohoda
Re: Barva na výfuk
Dík za info, to mi pomohlo Jdu googlit, protože kontakt na týpka už nemám a potřebuji dobře ošetřit rezavějící povrch výfuku na čtyřkolceJerry3 píše:Jedná se o technologii žárového nanášení kovů, obvykle hliníku a zinku. Výrobci aftermarketových výfuků jí obvykle kompenzují ošizenost samotného materiálu výfuku.Libor píše:Vyfuk opískoval a nanesl na něj nějaký drsný povlak šedé barvy (na pohled jako smirek). Nevím, jestli to napíšu úplně správně, ale mělo se jednat snad o "pohliníkování", či co. Nezkoumal jsem to blíž.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Barva na výfuk
No, žárové "stříkání" se používá hlavně na zatím nepoškozené, tj. nezkorodované povrchy. Nevím, zda ti to někdo dodatečně udělá na korozí již poškozeném povrchu.
Re: Barva na výfuk
Psal jsem to už výše. Na Hondě mi to udělal, a to po předchozím opískování (již lehce rezivého) výfuku. Ochrana fungovala bez defektu 4 roky, pak jsem auto prodal. Vycházím tedy z toho, že pokud se výfuk opískuje až na zdravý matroš (na čtyřkolce nemám výfuk sežraný od rzi, jen povrchovou rez a hnusnou barvu), tak to bude fungovat. Viz čtyřletá zkušenost z předchozí aplikace. Sám jsem byl překvapen, jak to fungovalo.Jerry3 píše:No, žárové "stříkání" se používá hlavně na zatím nepoškozené, tj. nezkorodované povrchy. Nevím, zda ti to někdo dodatečně udělá na korozí již poškozeném povrchu.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Barva na výfuk
Pokud je tomu tak, jak píšeš, pak by to mělo jít udělat s perspektivou slušné výdrže.
Re: Barva na výfuk
Mělo by, mohlo... Nicméně, dík za tipJerry3 píše:Pokud je tomu tak, jak píšeš, pak by to mělo jít udělat s perspektivou slušné výdrže.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Barva na výfuk
Myslím,že v tomhle případě stejně asi moc neuspěješ. Jakmile to bude rozpálený a vlítneš s tím do bahna/vody (budeš brodit a pod.),tak na tom moc dlouho nic nevydrží ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Barva na výfuk
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40