Avanol

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Matýsek píše:Jaké máte s olejem zkušenosti, jak to myslíš? Olej má ty výkonostní specifikace, které jsem nahodil nahoře. Mám ho v autě a moje zkušenost je, že maže:-)
MAŽE - mazat bude každý olej. Jenže olej má v motoru "víc věcí na starosti". Musí ten motor chránit proti korozi, musí mít dobré nízkoteplotní vlastnosti kvůli studeným startům, musí být odolný vysokým teplotám, protože také dotěsňuje spalovací prostor a zároveň pomáhá ochlazovat (nejenom) pístní kroužky, musí mít dobrou oxidační stabilitu, mazací olejový film se nesmí "trhat", musí odolávat tlakům např. v ložiskách a musí být stálý i při hodně rozdílných venkovních i provozních teplotách, pomáhá tlumit rázy spalovacího motoru, musí umět udržet vnitřek motoru čistý, musí......
A právě u těchto dalších, (a nikoliv nepodstatných) vlastností motorového oleje si nejsem zcela jistý, zda-li je správně plní i ty levné, neznačkové nebo nové značky olejů. Možná ano - pak všechna čest, ale jestli ne - pak si myslím, že je škoda zničit nebo poškodit motor DŘÍVE, než je nutné..... :oops:
Moja

Příspěvek od Moja »

Tak,tak!
Matýsek

RE:

Příspěvek od Matýsek »

No, myslím, že výkonostní specifikace, které jsou těm olejům dané, platí. Žádný výrobce si nemůže dovolit klamat, už jen z toho důvodu, že škody, které by pak vznikaly, by musel hradit. Kdyby expertýza prokázala, že tento olej nemá ty parametry, které výrobce uvedl, tak by byla firma ve vážném problému a to, myslím si, v současné době neriskne nikdo. Ba naopak jsem se setkal s články, které říkají, že velké monopoly, tak trochu šidí nejenom benzín, ale i oleje, protože si můžou dovolit tak trochu lobovat na trhu. To je můj názor, možná je špatný.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Ano, ty výkonnostní specifikace plní: s novým olejem. Otázkou zůstává, jak na tom bude ten olej třeba po pěti nebo deseti tisících kilometrech a nebo po třičtvrtě roku v motoru. Ale to je každého věc, jakou značku použije, a jak věří výrobci. Ale je možné, že kvůli ušetřeným několika stokorunám pak dá desettisíce za opravu.
Nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci :lol:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Noo, s tím bych taky moc nesouhlasil, protože, když olej projde náročným testováním, aby tyto specifikace získal, je to testování nadměrnou zátěží, takže povolené rezervy tam jsou. To znamená, že když je to plně syntetický olej s prodlouženou dobou výměny a my ho měníme po 11 tisících kilometrech, mínus 20-30% při městském provozu a častých studených startech. Při startu nedáváme motoru hned "plnej knedlík", jezdíme v rozumném spektru otáček, tak se nemusíme ničeho bát. Ale jasně souhlasím s tvými obavami, protože nikdo z nás nesbírá peníze jen tak po zemi. :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:Noo, s tím bych taky moc nesouhlasil, protože, když olej projde náročným testováním, aby tyto specifikace získal, je to testování nadměrnou zátěží, takže povolené rezervy tam jsou. To znamená, že když je to plně syntetický olej s prodlouženou dobou výměny a my ho měníme po 11 tisících kilometrech, mínus 20-30% při městském provozu a častých studených startech. Při startu nedáváme motoru hned "plnej knedlík", jezdíme v rozumném spektru otáček, tak se nemusíme ničeho bát. Ale jasně souhlasím s tvými obavami, protože nikdo z nás nesbírá peníze jen tak po zemi. :wink:
sorry, ale pokud měníš LongLife olej po 11tkm, tak je buď zbytečný olej s prodlouženou výměnnou lhůtou, nebo těch "jen" 11000km. Ty LongLife oleje jsou jinak - možná lépe - aditivované, (ale jsou dražší), ale stejně při častých studených startech jsou na konci životnosti daleko dřív, než až v 30000, resp. 50000km. A ty neznačkové oleje budou chemicky vyčerpané ještě dříve. Ale jak jsem už napsal, je to každého věc, co použije.
Matýsek

RE

Příspěvek od Matýsek »

Podle toho co píšeš do toho vidíš. No já si dávám do auta ten avanol, je to 5W 40 full syn. Subjektivně v porovnání s olejem Mobil1 je to lepší. Lehčí chod, motor jde lépe, to je ale subjektivní pocit. Objektivně můžu říci, že mobil1 jsem měl jaro- léto a po 11 tisících byl tmavý, hutný. Pak jsem zkusil ten avanol. Teď ho dojíždím, 11Tkm, pořád ale vypadá k světu, není tak tmavě hnědý, je pěkně tekutý a pěkně maže na ruce, jako když jsem ho tam lil. Takže asi tak :wink:
Matýsek

Příspěvek od Matýsek »

Osobně si myslím, že to co dává Mobil1 do závodních strojů je špička, ale běžnýmu zákazníkovi jen vychválí v podstatě jejich Low - endové produkty, kde si platíš značku. :oops:
Matýsek

Příspěvek od Matýsek »

Značka oleje = jeho kvalita, to je mýtus..
Viz LINK:
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... ky_mytus11
:wink:
Rejpal

Příspěvek od Rejpal »

Matýsek píše:Podle toho co píšeš do toho vidíš. No já si dávám do auta ten avanol, je to 5W 40 full syn. Subjektivně v porovnání s olejem Mobil1 je to lepší. Lehčí chod, motor jde lépe, to je ale subjektivní pocit. Objektivně můžu říci, že mobil1 jsem měl jaro- léto a po 11 tisících byl tmavý, hutný. Pak jsem zkusil ten avanol. Teď ho dojíždím, 11Tkm, pořád ale vypadá k světu, není tak tmavě hnědý, je pěkně tekutý a pěkně maže na ruce, jako když jsem ho tam lil. Takže asi tak
Takže pěkně od začátku. Aditiva nejenže zlepšují střihovou stabilitu, upravují viskozitní charakteristiky, dodávají odolnost vůči kyselým produktům spalování atp. atp., ale hlavně mají v oleji rovnoměrně rozptylovat částice (produkty spolování resp. karbon, popel, prach, otěrové kovy atd.).

To, že je olej na pohled zakalený neznamená, že je znehodnocený! Jeho barva závisí na stylu jízdy, ročním obdobním provozu auta ( léto/zima) a hlavně na stáří auta. Taky je rozdíl diesel a benzín. Pokud olej tmavne, je to také známka toho, že správně rozpouští karbon a disperguje ho v oleji.
Moja

Příspěvek od Moja »

Ty Matýsku ten Mobil měls zasranej protože ti rozpustil sračky z předchozích nekvalitních olejů.Avanol je momentálně čistý,protože Ti Mobil vyčistil motor. :lol: :lol: :lol:
Matýsek

RE:Moja

Příspěvek od Matýsek »

No asi máš pravdu hele :lol: Trochu sem zariskoval, ale moje mitsubishi je staré 12 let, sice je to lancer a má rádo vysoké otáčky, ale.. Mám časté starty a jízdy do 50 km, takže to chce rozumný styl. Ten avanol vyleju zase po 11TKM, takže.. Zkusil jsem, uvidím;)
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Motorové zkoušky už dnes dělá málokdo (včetně docela renomovaných výrobců), jelikož je to finančně mimořádně náročné a vzhledem k produkovaným objemům daného konkrétného oleje by se uvedené náklady nemohly nikdy vrátit. Takže se olej jednoduše oklasifikuje podle jeho chemickofyzikálních vlastností (ty jsou logicky předurčeny především jeho recepturou), které se dají změřit a do požadavků té či oné normy se jaksi strefí. Normy mají pochopitelně jednak určitý rozptyl, jednak nikoho zřejmě příliš nezajímá, jaké vlastnosti bude mít daný olej po určité době strávené v "nenormovaném motoru", zejména pak v případě, že se nejedná o Long Life olej. Z toho současně plyne, že dva oleje splňující stejnou normu mohou být při aplikaci do určitého konkrétního motoru velmi podobné, ale po čase klidně i diametrálně odlišné.
Ano, žádný výrobce nebude riskovat, že jeho produkt nedokáže po čase zajistit přinejmenším elementární mazání motoru, ale zkuste některého z nich zažalovat za to, že jeho olej změnil právě v tom vašem motoru (kdo ví, v jaké technickém stavu je a v jakém režimu je vlastně provozován - prostě "nenormovaný motor"...) po čase změnil své vlastnosti jaksi více, než by bylo zdrávo, či že nedokáže dostat/udržet nečistoty ve vznosu!

A hodnotit "kvalitu" oleje podle jeho "čistoty", "hutnosti", "tekutosti" či dokonce schopnosti "mazat ruce", to už je úplně od věci! Naopak při výměně po 11 tis. km možno do 12 let starého Myšáka, tedy pokud to zrovna není nadupané EVO, nalít téměř cokoli, co splňuje alespoň API SG a není to zároveň ACEA A1/B1 nebo A5/B5.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

hodělat dobré volej umí skoro každé. těší je jé prodat,.dokuď bode meze lidima značková mánija . tričko vod rákosníka je věčinó to stény jako ve značkovým vobchodě a je desetkrát levňéši
To zas bude den

Příspěvek od To zas bude den »

Anonymous píše:hodělat dobré volej umí skoro každé. těší je jé prodat,.dokuď bode meze lidima značková mánija . tričko vod rákosníka je věčinó to stény jako ve značkovým vobchodě a je desetkrát levňéši
Tak to kecáš,víís pruhíí-víís adidáás,to chceš říct, že šitý trička z rejže sou kvalitnější než ta značková.Radši si značku připlatim, ale rozumně.U olejů je to zrovna tak.
Odpovědět