Autonavigace

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět

Máte autonavigaci?

Ano
7
78%
Ne
2
22%
 
Celkem hlasů: 9

skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Autonavigace

Příspěvek od skodovkar »

Doma vzešel požadavek na autonavigaci.
Jelikož jsem se o to nikdy nezajímal, tak si nechám poradit co a jak.
Naše představa jsou prioritně dobré a nejlépe doživotně aktualizované mapy. Potom lehká demontáž, velice dobrá čitelnost a český jazyk.
Prý některé dokáží i vzhledem k aktuální dopravní situaci změnit trasu. A taky nám jde o to, aby měla dobrý a rychlý příjem (třeba když se vyjede z tunelu).
A naopak, jestli víte co si ohlídat a na co si dát pozor :wink:
Shi
Příspěvky: 1342
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Příspěvek od Shi »

1)Doživotně aktualizované mapy jsou tak trochu pověra. Doživotností se často myslí životnost přístroje. O tom kdy končí životnost přístroje rozhoduje výrobce navigací tak, že prostě přestane vydávat mapy, se kterými si poslední verze firmwaru pro danou navigaci rozumí.
Mám pocit, že garmin něco takového nabízí a takto mi to vysvětloval kolega, co má garmina.

2) Cena nových map map se často blíží ceně nového levnějšího přístroje s mapou.

3) Aktualizace trasy za jízdy na základě aktuální dopravní informace znamená, že navigace má příjmač dopravních informací (RDS-TMC). Tato služba je v ČR prakticky nepoužitelná. Funkční je to v Německu a asi i Rakousku. Já si proto koupil levnější navigaci, která tímto příjmačem nedisponuje.

4) Dobrý a rychlý příjem znamená požadavek na kvalitní přijímač (GPS čip), který je v navigaci použit. Svého času patřil ke špičce SirfStar III, který se dával jen do lepších navigací. Ale citlivost měl velmi slušnou. Dnes bych se zajímal, zda má navigace citlicvost srovnatelnou se Sirfstar III, který byl skutečně "legendou" a každý, kdo se kolem navigací motá ho zná - je to dobrá referenční úroveň.

5) Užitečná je schopnost navigace rychle přepočítat trasu, pokud člověk špatně odbočí. To chce rychlý procesor a dost paměti. Není nic horšího, než když člověk s jede na špatném sjezdu a navigace není schopná dost rychle spočítat alternativní trasu, takže člověk na dálničním čtyřlístku nestihne zvolit správnou variantu ...

6) Musíš si říct do kterých zemí chceš jezdit, jak často ji budeš používat a podle toho si zvolíš vhodný model.

7) Nejvyšší modely v sobě mají kompas a akcelerometr, takže dokáží navigovat i během delší ztráty GPS signálu. V evropě se to hodí třeba v tunelech - v některých zemích mají dlouhé tunely a v nich skryté křižovatky. V USA se to hodí ve velkých městech: mezi vysokými domy navigace občas měla problémy (a já jako řidič pak taky, protože tamní křižovatky jsou občas šílené.) Navigace zabudovaná ve vozidle od výrobce auta tento problém řeší tak, že je napojená na sběrnici CAN a bere si z ní velmi přesné informace o pohybu auta.

Já mám TomTom 720 (vyšší střední třída navigací) a jsem spokojený, osvědčil se mi slot na paměťovou kartu (mám na externí kartě nově zakoupené mapy "celá evropa" a západ USA"). Nevyužil jsem: schopnost přehrávat MP3, handsfee přes bluetooh, možnost připojit přijímač RDS-TMC.

Mám i PDA (MDA) Nokia s mapami zdarma od Nokie. Provedení odpovídá ceně - nejel jsem podle toho ani jednou (to co mám já neumí hlasovou navigaci a komfort obsluhy je hrozný, zejména pokud PDA nemá připojení na internet, protože to není schopen vyhledat zadaná místa. S navigací se to nedá srovnat.
Shi
Příspěvky: 1342
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Příspěvek od Shi »

@Matyzak

Příspěvek od @Matyzak »

dalsia moznost je kupit si GPS ako USB modul pre notebook
a navigacny program si stiahnut z netu :-)

kamos kamionista to tak spravil a ma mapy vzdy aktualne :-)
a navyse ma velku obrazovku ...

ma menic 24V na 220V a z toho napaja notebook
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
modelář

Příspěvek od modelář »

Za rozhodující funkce považuji na základě předchozích zkušeností z používání různých typů navigací:
- včasnost grafického upozornění (je mi houby platné, že mi např. krátce před nájezdem do komplikovaného kruháku prublikne jeho schéma s nákresem, kudy mám jet, když to třeba pro nutnost hlídat si provoz kolem ani nestihnu zaregistrovat);
- volba alternativní trasy;
- rychlost přepočítání a zároveň promítnutí mé třeba zcela záměrné odbočky do výpočtu zbývající trasy do cíle (tj. že navigace netrvá na původně spočítané trase);
- jasná uživatelská kontrola spočítaného trasování (není nic horšího, než že navigace mne sice vede k cíli, akorát z ní nedokážu jednoduše dostat, jakou že vlastně trasou);
- automatické pokračování navigování beze změny nastavených parametrů v případě, že navigaci během jízdy či zastávky vypnu.
@Matyzak

Příspěvek od @Matyzak »

moje skusenosti s navigaciou

chodte dalej rovno a potom dobocte vpravo ...

ale predo mnou bol les a plot

proste navigacia bola posunuta paralelne zhruba o 30 metrov v tom mieste
takze som vycuval a zisiel dolu na spravnu cestu
potom uz vedela co a ako dalej ....
na dianici nebol problem ale v okresnych nestach ano ...

tak isto vie navigacia poslat clovek aby isiel autom po schodoch a pod ...
alebo zbytocnymi obklukami ...
:-D
DDDDDDD
modelář

Příspěvek od modelář »

V reakci na Matyzáka:
Na navigaci mi vadí už to, že je ženského rodu, čímž je předem dáno to, jak naviguje... :twisted:

Teď vážně: Jako prostředek na dohledání "koncové adresy" OK, a i to ještě jen občas. Jinak je to povětšinou zařízení na h...o či pro bl.ce, kteří se nevyznají v mapách a postrádají orientační smysl!

Oceňuji však funkci okamžité rychlosti, ujeté vzdálenosti, průměru a nadmořské výšky (na tu však také není 100% spolehnutí :P ).
Shi
Příspěvky: 1342
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Příspěvek od Shi »

Matfyzak: Jelikož téměř postrádám orientační smysl, tak je pro mě navigace při cestách do neznáma životní nutnost.

Vámi popisované problémy však prakticky neznám. Chyba 30 metrů je možná, jen když navigace vidí málo satelitů. V běžných podmínkách evropy moje navigace obvykle vidí 7 až 12 satelitů (minimum pro stanovení polohy jsou 4). To asi bude souviset s citlivostí přijímače (a jak už jem psal Mám TT720 a ten je vybaven čipem Sirfstar III).

Že navigace nezná cestu souvisí s kvalitou mapových podkladů. Škoda, že jste neuvedl jaká navigace to ve vašem případě byla. Navigace TomTom řady 7xx nebo 9xx, se nebojím doporučit (s ostatními modely zkušenost nemám). Bohužel v poslední době TomTom dělá podivná rozhodnutí - z navigací zmizel slot na paměťovou kartu.

modelář: Že se v mapách vyznám je mi houby platné, když u toho musím ještě řídit. Ale připouštím, že mám orientační smysl jako průměrná ženská. Naštěstí mám štěstí na ženský a jezdím s takovýma, který jsou schopný navigovat :lol:
modelář

Příspěvek od modelář »

To Shi: Názorný obrázek o funkčnosti navigace poskytne její otestování na známé, ale dostatečně záludné trase. To se pak člověk nestačí divit, co všechno (ne)dokáže vymyslet... :lol: Na neznámé trase to řidiče samozřejmě netíží, jelikož to vlastně ani netuší - hodnotí pouze výsledek, nikoli "proces".

Jinak z důvodu absence schopné živé navigátorky (mapy sice ovládám a orientační smysl mám, akorát že do nich bez brýlí na čtení nevidím a s nimi zase nemohu řídit) jsem si pořídil navigaci: mám už čtvrtou a pořád nic, s čím bych byl spokojen! :(
Shi
Příspěvky: 1342
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Příspěvek od Shi »

modelář: Ikdyž nafasuji auto s vestavěnou navigací, tak radši používám svého TomToma - ostatní navigace mi obvykle něčím dost lezou na nervy, s TT jsem se sžil, možná i díky tomu, že zbytečně moc nekecá.

Ale drobné vady má taky:
- na sjezd z dálnice poprvé upozorňuje hlášením "blíží se sjezd" ve vzdálenosti (tuším že) 1600 metrů od sjezdu, což při hustším provozu v levém pruhu tříproudé německé dálnice při 160 km/h není tak úplně včas. No a při rychlosti 10 km/h (v koloně) to je zbytečně brzo.
- některé křižovatky by si zasloužily trošku jemnější rozlišení povelů, protože těch cca 70 povelů, které TT zná, na některé geniální silniční výtvory nestačí (ovšem popsat to verbálně je někdy skutečně oříšek).
modelář

Příspěvek od modelář »

Ano, každá navigace má nějaká pozitiva, ale i negativa, bohužel zřejmě (alespoň zatím) neexistuje žádná, která by integrovala většinu pozitiv a eliminovala maximum negativ.
modelář

Příspěvek od modelář »

Shi píše:Matfyzak: ...
:lol: :wink:
Odpovědět