Automatická převodovka. Jakou?
Moderátor: Colommbo
Re: Automatická převodovka. Jakou?
Vážený VAGofil dany01,to tvoj idol značiek hrdinsky uvádza 4motion ako niečo výnimočné,akoby to vyrábali a skonštruovali oni. A pritom je to Haldex,ktorý používa množstvo iných značiek. To isté DSG prevodovka,vytváraju dojem u svojich oviec,že ten vynález patrí im. A tak je to i inými systémami,kde nevýhodu predkladaju ako niečo výnimočné a skvelé.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Automatická převodovka. Jakou?
brembo, s tym vagofil môžeš ísť vieš kam...ja pochválim, uznám dobre aj na iných značkách s ktorými som mal reálne skúsenosti a nie len teoretické dristanie od klávesnice. milión krát som napísal problémy majú všetci-by sa tu dali písať litánie aj o "svätých japoncoch" ale ja na to pozerám s nadhľadom nie ako veľa ľudí tu ,cez krvavé oči...., viac k tomu nemám čo dodať.
haldex komentovať netreba , je to ekonomická náhrada 4 x4- používa viacero značiek. buď vieš čo je 4 motion alebo nevieš a len strieľas do vetra. nikde som nepostrehol ze by si niekto niečo privlastnoval, akurát viac spropagoval systém ktorý je podľa mna top- minimálne ak bol v mechanickej verzii bez elektronických zásahov. Ti čo vedia, vedia o čom hovorím.
pitris: pozri si tu moderátor, rob ako uznáš za vhodne. ja som len zopakoval 100 krát napísane...., nápis mu, odpros ,ze si ho trochu vyhresil za tu už "aroganciu" (5000 príspevkov na inom fóre za 1/2 roka)a on sa urazil..... možno ozaj vyhľadal psychológa. ani nemám chuť to dopísať...
a ku mne:napíšte mi kde som do krvy niečo obhajoval u VAGU a na druhej strane hanil iné.
DSG je rovnaká sracka ako aj ostatne či Getragu, KIA/Hyundai, ostatných.
za mna len Hydromenic
haldex komentovať netreba , je to ekonomická náhrada 4 x4- používa viacero značiek. buď vieš čo je 4 motion alebo nevieš a len strieľas do vetra. nikde som nepostrehol ze by si niekto niečo privlastnoval, akurát viac spropagoval systém ktorý je podľa mna top- minimálne ak bol v mechanickej verzii bez elektronických zásahov. Ti čo vedia, vedia o čom hovorím.
pitris: pozri si tu moderátor, rob ako uznáš za vhodne. ja som len zopakoval 100 krát napísane...., nápis mu, odpros ,ze si ho trochu vyhresil za tu už "aroganciu" (5000 príspevkov na inom fóre za 1/2 roka)a on sa urazil..... možno ozaj vyhľadal psychológa. ani nemám chuť to dopísať...
a ku mne:napíšte mi kde som do krvy niečo obhajoval u VAGU a na druhej strane hanil iné.
DSG je rovnaká sracka ako aj ostatne či Getragu, KIA/Hyundai, ostatných.
za mna len Hydromenic
Re: Automatická převodovka. Jakou?
toto je podla teba TOP ? Teoretické drístanie od klávesnice vedieš ty.
https://www.youtube.com/watch?v=dtx6w_WqVNs
https://www.youtube.com/watch?v=dtx6w_WqVNs
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Automatická převodovka. Jakou?
Přesunuto. Dál v koncerňáckým....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Automatická převodovka. Jakou?
Uděláme/koupíme automat, ale řadit budeme jako s manuálem Ach jo
https://www.autozive.cz/automaticke-pre ... .sznhp.box
https://www.autozive.cz/automaticke-pre ... .sznhp.box
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Automatická převodovka. Jakou?
Tady jsem napsal rozdělení AP (dřív to bylo i v Toyotím foru, ale to je nepochopitelně zrušené):
Klasická (HDM)
Robotizovaná (ASG), Sekvenční (SMG) - nejedná se o plnohodnotné automaty
Dvouspojková (DSG, DCT, PDK)
Bezestupňová - Variátor (CVT)
e-CVT (Toyota HSD, Ford HEV, Honda IMA /i-MMD/ e:HEV)
Jen bych doplnil: ačkoli názvy CVT a e-CVT jsou velmi podobné, jedná se o naprosto odlišné systémy.
Někteří výrobci používají pro označení AP výraz "..Tronic", což je ovšem ve skutečnosti označení pro různé AP: HDM, Variátor, DSG.
Sám jezdím s automatama už dvaadcatátým rokem, a nic jiného bych už nechtěl. Mým současným autem je poslední poctivá Toyota - Avensis T25 FL: jednoduché nápravy, jednoduchý atmosférický 1.8 benzíňák s rozvodovým řetězem, bez GPF, EGR, TPMS... Zato ale s klasickou HDM - jízda je parádní a navíc je to držák.
K samotnému "řazení" (jak zde někteří píší): Nejlépe používat pouze PRD (a nesnažit se, mimo velmi specifické situace, tam cpát něco jiného, dokonce i za jízdy) - tak vám AP (HDM) vydrží věky.
Sám bych si u budoucího auta vybíral pouze HDM, popř. e-CVT. Problém ale je, že HDM už se prakticky do aut nedávají, a u e-CVT (až na pár výjimek) nelze tažné.
K současné (tristní) situaci: (nevím jak je to momentálně v Americe a Austrálii), ale nyní převládá "asijský mor" ve formě CVT a "evropský mor" ve formě dvouspojky.
Klasické a poctivé HDM snad úplně vymizely.
Je vůbec nějaký přehled, které značky a modely na evropském trhu používají ještě klasiku HDM?...
Klasická (HDM)
Robotizovaná (ASG), Sekvenční (SMG) - nejedná se o plnohodnotné automaty
Dvouspojková (DSG, DCT, PDK)
Bezestupňová - Variátor (CVT)
e-CVT (Toyota HSD, Ford HEV, Honda IMA /i-MMD/ e:HEV)
Jen bych doplnil: ačkoli názvy CVT a e-CVT jsou velmi podobné, jedná se o naprosto odlišné systémy.
Někteří výrobci používají pro označení AP výraz "..Tronic", což je ovšem ve skutečnosti označení pro různé AP: HDM, Variátor, DSG.
Sám jezdím s automatama už dvaadcatátým rokem, a nic jiného bych už nechtěl. Mým současným autem je poslední poctivá Toyota - Avensis T25 FL: jednoduché nápravy, jednoduchý atmosférický 1.8 benzíňák s rozvodovým řetězem, bez GPF, EGR, TPMS... Zato ale s klasickou HDM - jízda je parádní a navíc je to držák.
K samotnému "řazení" (jak zde někteří píší): Nejlépe používat pouze PRD (a nesnažit se, mimo velmi specifické situace, tam cpát něco jiného, dokonce i za jízdy) - tak vám AP (HDM) vydrží věky.
Sám bych si u budoucího auta vybíral pouze HDM, popř. e-CVT. Problém ale je, že HDM už se prakticky do aut nedávají, a u e-CVT (až na pár výjimek) nelze tažné.
K současné (tristní) situaci: (nevím jak je to momentálně v Americe a Austrálii), ale nyní převládá "asijský mor" ve formě CVT a "evropský mor" ve formě dvouspojky.
Klasické a poctivé HDM snad úplně vymizely.
Je vůbec nějaký přehled, které značky a modely na evropském trhu používají ještě klasiku HDM?...
Re: Automatická převodovka. Jakou?
Toyota klub opět nějakou dobu funguje https://toyotaklub.duckdns.org/forum/index.php.
A jsem téhož názoru, jednoduchý automat HDM s jednoduchým motorem a raději si připlatím za PHM než hledat chyby v komplikovaných eko-motorech.
A jsem téhož názoru, jednoduchý automat HDM s jednoduchým motorem a raději si připlatím za PHM než hledat chyby v komplikovaných eko-motorech.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Automatická převodovka. Jakou?
ale davaju, 6-8°.problém ale je, že HDM už se prakticky do aut nedávají
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Automatická převodovka. Jakou?
A čo je to také "6-8°"?...pepoh píše: ale davaju, 6-8°.
Re: Automatická převodovka. Jakou?
6 az 8 stupnovy hdm; mb ma aj 9°
predpokladam ze sa bavime o novych autach
predpokladam ze sa bavime o novych autach
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Automatická převodovka. Jakou?
Ano, to se bavíme, ale v kterých konkrétně je HDM?..
Re: Automatická převodovka. Jakou?
https://www.aisin-aw.co.jp/en/products/ ... up/at.html vcelku velka firma s mnohymi typmi predoviek.
japonsky aisin hdm -psa "stelantis" a dalsi. stara- https://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC nova- https://en.wikipedia.org/wiki/AWF8F35
mb 9gtronic zase hdm.
hore si pisal ze jednoduchy motor s jednoduchym automatom, ale to dnes nekupis.
japonsky aisin hdm -psa "stelantis" a dalsi. stara- https://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC nova- https://en.wikipedia.org/wiki/AWF8F35
mb 9gtronic zase hdm.
hore si pisal ze jednoduchy motor s jednoduchym automatom, ale to dnes nekupis.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Automatická převodovka. Jakou?
1) nic jsem nepsal o jednoduchém automatu
2) neptal jsem se na výrobce převodovek, ale na to, ve kterých konkrétních značkách a modelech (u nových aut) se ještě používá klasika HDM (nyní jsem se dozvěděl, že HDM by měla mít Mazda - ale zda všechny modely, nebo jen nějaké, nevím).
2) neptal jsem se na výrobce převodovek, ale na to, ve kterých konkrétních značkách a modelech (u nových aut) se ještě používá klasika HDM (nyní jsem se dozvěděl, že HDM by měla mít Mazda - ale zda všechny modely, nebo jen nějaké, nevím).
Naposledy upravil(a) stani dne úte led 19, 2021 18:25, celkem upraveno 1 x.
Re: Automatická převodovka. Jakou?
Mercedes myslím kromě sportovních modelů všude, Ford ve většině taky, Toyota a Subaru používají CVT, které má vlastně taky HDM. A určitě jich bude víc.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Automatická převodovka. Jakou?
Mercedes nedává náhodou dvoujspojky? A CVT není klasická HDM! Je to podřadný asijský shit, variátor.lefort píše:Mercedes myslím kromě sportovních modelů všude, Ford ve většině taky, Toyota a Subaru používají CVT, které má vlastně taky HDM. A určitě jich bude víc.
Nebude jich více. Klasická HDM je v současné době vzácnost..