nabíjecí proud 1/10 je klasika. Je to charakteristika nabíjení I. Od začátku do konce konstantním proudem. Moderní nabíječky využívají jiné charakteristiky nabíjení. Většinou charakteristiky kombinují.v.vilik píše:Nechci vám kazit radost z "výhodného" nákupu nabíječky v Lidlu, ale neměla by ta nabíječka mít trochu jiné parametry? Třeba nabíjecí proud 1/10 kapacity akumulátoru, například?
Konstatní proud má nevýhodu v pomalosti nabíjení a v nebezpečí přebíjení akumulátoru, když neni proces automaticky ukončen.
Takže metoda konstatního proudu1/10 kapacity akumulátoru je fajn. Nic s tím nezkazíš, ale jsou i trošku sofistikovanější způsoby
Kvalitní mikroprocesorem řízená nabíječka má několik charakteristik a v každé fázi nabíjení využívá jinou. Takže když chceš nabíjet kvalitně, tak si kup kvalitní nabíječku. Moderní nabíječky mají malé zvlnění proudu atd. A když chceš nabíjet rychle, tak musíš koupit nabíječku s dostatečným nabíjecím proudem. Každá nabíječka má udaný maximální nabíjecí proud. Když si koupíš 2A a budeš nabíjet 60Ah autobaterii, tak to bude trvat déle,než když si koupíš např. nabíječku s 10A to pak nabíjí rychleji. Zas nabíječky s velkým proudem neni dobré používat na baterie s malou kapacitou. Ta z Lidlu má myslim 3,8A což neni žádný zázrak na akumulátory 60Ah a výš. Ale nabíječky s vyšším proudem jsou dražší a běžnému uživateli se to nevyplatí. Ten radši snese delší dobu nabíjení.
A opravdu kvalitní nabíječky mají čidla teploty, aby mohly nabíjecí proces automaticky upravovat podle teploty okolí
Ještě můžete kompenzovat úbytek napětí na kabelech, ale to se používá jen tam, kde jsou větší vzdálenosti např. 10m. nabíjčeky od akumulátoru. To jen tak na doplnění
A pro fajnšmejkry a uznávače 1/10 kapacity akumulátoru přesný vzorec je 0,12xC. Takže u 60Ah místo 6A zvolíte 7,2A