Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Pitris »

Tak ten "šestkovej" Civic byl coupé, třídvířko, sedan, pětidveřový fastback i kombi. A 1.5-ka měla i variantu 66 kW (motory D15Z3 a D15Z8). A jestli si dobře pamatuji tak dvé výkonnové varianty měla i 1.6-ka. Bylo jich víc jen pro Civic, než kolik má dnes motorů lecjaká značka pro všechny svoje modely. To je ale teď vina někoho jiného > zeleného.

A ano, je to vlastnost většiny VTEC-ových motorů Honda, že si to nad 6 t/ot olej pápne, byť do 4 tisíc jsou bez patrné spotřeby.
Ale že i nové motory "superznaček" z Evropy si vezmou dva, tři, i víc litrů oleje za interval, a v otáčkách mrcasících se někde do třech tisíc, tak to je asi normální a v pořádku, že ??

Ale ono je to TADY vlastně jedno !!
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Mirec 29 »

Niekto má rád vysokootáčkové atmosféry niekto uprednostní brbľajúceho amíka a iný dajú prednosť chrochtákovy s fúkačkou ... rád by som sa zviezol a zablbol v svalnatom amíkovi a rovnako rád by som sa zviezol s" nadupaným " turbo motorom ale ak by som si mal vybrať auto na trvalo bola by to práve tá točiaca atmo :wink: hold každý podľa gusta...a za mňa čo sa týka motorov nie je pre mňa nič krajšie ako vysoké otáčky nepreplňovaného benzíňaka :twisted: samozrejme že mu musí prúdiť v krvi ravenol :D aby som sa držal vlákna :wink:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od lefort »

Vystřelím od boku - AR 145/146, velmi zajímavé motory boxer z předchozí 33, poté TwinSparky od 1.4 do 2.0 se 114kW. V té době to nebylo nic vzácného...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
rosso
Příspěvky: 513
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od rosso »

Pitris píše:
Pedro píše:A k cemu je dobre 6-9000?
Na houno....
Admin by mohl vědět, že bez krouťáku je mu i 15000ot k hounu.
abc
Příspěvky: 1072
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od abc »

lefort píše:Vystřelím od boku - AR 145/146, velmi zajímavé motory boxer z předchozí 33, poté TwinSparky od 1.4 do 2.0 se 114kW. V té době to nebylo nic vzácného...
Jo ale 1,6 se 118 kw a 2,0 s 114 kw je trochu rozdíl, že ? O spolehlivosti se asi nemusíme bavit i když AR mám rád. :)
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Pitris »

lefort:
Jo, ale to dvoulitrové Type-R má z atmosféry 147 kW. A S2000 měla 176 kW. V roce 1999.

rosso:
Admin ví že krouťák potřeba. Neboj se. Když vynechám ten Type-R, tak Accord 2.0 měl krouťák 194 Nm a 2.4-ka má 234 Nm. Řekl bych, že jak jiné atmosféry stejného obsahu.

abc:
Alfa ví co je to spolehlivost? https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... aktual_fdv
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Zajda
Příspěvky: 110
Registrován: úte kvě 09, 2017 20:38

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Zajda »

dany01 píše:Jazdil som na Type-R ešte bez turba na Slovakiaringu- mali ich tam na požičanie, chápem že som to musel točiť, lebo by to vôbec nešlo - samo že zažitok to bol, ale na bežnom aute?
Na velkém okruhu bude asi každé auto s 200 koňma na 1200+ kg poněkud postrádat výkon.
0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od lefort »

Reagoval jsem na nabídku motorů a rozptyl výkonů u hatchbacku z roku 1996. Toť vše.
Mimochodem spoustu věcí, kterou tu u Hondy píšete, vymysleli právě ti Italové. Jinak o spolehlivosti Alfy víte úplný houno, tak se tu s tím radši neohánějte. To už je tak trapná poznámka, jako měkčený plasty a velikost kufru v českejch autotestech...Zrovna ta 156 bylo skvěle jezdící auto, na kterým český vychcánkové šetřili na servisu a pak se nestačili divit. :roll:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od dany01 »

Zajda píše:Na velkém okruhu bude asi každé auto s 200 koňma na 1200+ kg poněkud postrádat výkon.
tak ja som si to ohromne užíval .... :wink: , vykon nechybal-viac na super povozenie s lahkým upraveným autom nieje treba (to boli komplet vykuchané autá, s rámom, slicky, určite aj podvozok zavodný), a to že to musím točiť do nepríčetna som vedel - mne nevadia vysoké otáčky, aj na motorke je to super zvuk ked ju podržím...., len na bežné jazdenie nie. Kolegovi som tiež poradil aby to točil, ostatní zvyknuti z Turbo aut na krutak od spodu s tým jazdili uplné zlé časy. vtedy som mal v robote (staral som sa o autopark)Turbo 911 a to bolo tak premotorované, až nechutne sa s tým jazdilo. To isté bolo Cayanne turbo S - 500 PS , uplná hovadina - to chcelo lietať..... :roll: Najlepšia pre mna na pobavenie bola 911 carerra 4s bez turba.
Uživatelský avatar
Zajda
Příspěvky: 110
Registrován: úte kvě 09, 2017 20:38

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Zajda »

lefort píše:Jinak o spolehlivosti Alfy víte úplný houno, tak se tu s tím radši neohánějte. To už je tak trapná poznámka, jako měkčený plasty a velikost kufru v českejch autotestech...Zrovna ta 156 bylo skvěle jezdící auto, na kterým český vychcánkové šetřili na servisu a pak se nestačili divit. :roll:
Já jsem tu zaslepenost nikdy nechápal. Nábožesntví Alfy mi není o nic lepší než náboženství Hondy nebo Tesly. Alfa 156 byla jedno z mála aut, do kterého jsem sedl a hned mi padla do ruky. Auto se skvělýma jízdníma vlastnostma díky úžasně vymakané přední nápravě, která ale jaksi nemohla snášet české cesty. Platforma s kořeny v 80. letech znamenala naprosto zoufalou pasivní bezpečnost. 2,5 litr Busso měl úžasný charakter a byl robustní, z dnešního pohledu s nesmyslnou spotřebou. JTD na špičce třídy, Twinsparky velký omyl, naprosto bez diskusí. Motory, které vyžadovaly specifickou údržbu a oleje jen aby nabídly mírně vyšší výkon než standard své objemové třídy byly možná dobrým nápadem v hlavách italských konstruktérů, ne pro běžného spotřebitele. Kdo to koupil jeté po x přechozích majitelích hrál ruskou ruletu.
0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Colommbo »

Zajda píše:Já jsem tu zaslepenost nikdy nechápal. Nábožesntví Alfy mi není o nic lepší než náboženství Hondy nebo Tesly...
Jako celoživotní ortodoxní ateista tvrdím, že vynášení jakékoli automobilové značky do nebe(s) je... Nechť si každý doplní podle svého názoru, přesvědčení, mínění... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Pitris »

Amen....
A když jsem tuto diskuzi započal já reakcí na rossa, dovolím si onu nikam nevedoucí při i ukončit (alespoň ze své strany). Alfa je Alfa, Honda je Honda, Evropa je Evropa a Japonsko je Japonsko.
Stejně příznivci jednoho "tábora" ty druhé nepřesvědčí ani tentokrát bo tvrdohlavost :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od lefort »

Zajda píše:Já jsem tu zaslepenost nikdy nechápal. Nábožesntví Alfy mi není o nic lepší než náboženství Hondy nebo Tesly. Alfa 156 byla jedno z mála aut, do kterého jsem sedl a hned mi padla do ruky. Auto se skvělýma jízdníma vlastnostma díky úžasně vymakané přední nápravě, která ale jaksi nemohla snášet české cesty. Platforma s kořeny v 80. letech znamenala naprosto zoufalou pasivní bezpečnost. 2,5 litr Busso měl úžasný charakter a byl robustní, z dnešního pohledu s nesmyslnou spotřebou. JTD na špičce třídy, Twinsparky velký omyl, naprosto bez diskusí. Motory, které vyžadovaly specifickou údržbu a oleje jen aby nabídly mírně vyšší výkon než standard své objemové třídy byly možná dobrým nápadem v hlavách italských konstruktérů, ne pro běžného spotřebitele. Kdo to koupil jeté po x přechozích majitelích hrál ruskou ruletu.
Zaslepenej nejsem, to fakt ne. Jen nesnáším takový to hospodský kydání na auta, který jsou jiný než běžná nudná konfekce. Prosímtě, o jaké to platformě mluvíš? Myslíš snad 75, která měla koncepci transaxle? Jinak TwinSparky byly a jsou opravdu dobré motory, velký průser přišel teprve s dobou GM a jejich JTS...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od pepoh »

lefort píše: velký průser přišel teprve s dobou GM a jejich JTS...
to som cital casto :oops:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
rosso
Příspěvky: 513
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od rosso »

Pitris píše:Amen....
A když jsem tuto diskuzi započal já reakcí na rossa, dovolím si onu nikam nevedoucí při i ukončit (alespoň ze své strany). Alfa je Alfa, Honda je Honda, Evropa je Evropa a Japonsko je Japonsko.
Stejně příznivci jednoho "tábora" ty druhé nepřesvědčí ani tentokrát bo tvrdohlavost :P
Skálopevná značkofilní tvrdohlavost je něco, co třebas ty nikdy nepochopíš :D
Odpovědět