Osobně znám dva majitele Legacy s tímto motorem. Jednomu praskla klika a ten druhý takovou kliku neměl a odnesl to blok. Motory do opravy nešly a vozy samotné dlouho někde stály v kopřivách. Smutný konec auta za milion.NOP píše: Nevím jaká je situace nyní, ale dieslové boxery od Subaru měly zpočátku neskutečné problémy, především na klikovce - motory se zadíraly a stávalo se, že některá auta jezdí již s třetím motorem.
Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Moderátor: Colommbo
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
A to je přesně důkaz toho, na co je tady na tomto webu celkem shodný názor. Po zdejším "školení", když už diesel má částicový filtr, tak alespoň olej s vyššími viskozitami, raději C3 než C2... Ale u té Mazdy je to hlavně použitím těch kluzáků a ten olej to potom dokoná. Nějak to asi nedomysleli. Proč ty kluzáky, to ovšem nedovedu se svými znalostmi vysvětlit. Možná nám to tady (M)modelově vysvětlí Návštěvník. Mne by to tedy osobně docela zajímalo. No a to jsem k tomu Skyactivu vzhlížel málem jako k "modle". Jó, není všechno zlato, co se třpytí......Pitris píše:.....A tady sis vlastně odpověděl. Možná je to dané těmi delšími výměnnými lhůtami a určitě v neposlední řadě požadavky na tzv. bezpopelnost olejů u motorů s část. filtrem. Chce to zkrátit výměnnou lhůtu !!
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
No, to já znám pouze jednoho, který mi ovšem o tom problému obsáhle a zasvědceně povídal a nebyl to vůbec veselý příběh. Ono otřepané "konec dobrý, všechno dobré" se zde jaksi nekonalo....Jezevcik píše: Osobně znám dva majitele Legacy s tímto motorem. Jednomu praskla klika a ten druhý takovou kliku neměl a odnesl to blok. Motory do opravy nešly a vozy samotné dlouho někde stály v kopřivách. Smutný konec auta za milion.
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Mazda předepisuje do dieselového Skyactiv-u C3. Jinak zvolené řešení vahadel jedoucích bez rolny přímo po vejci vačky bylo historicky nejobvyklejší, zdaleka nejosvědčenější a co do četnosti výskytu zůstane ještě dlouho nepřekonané. Bohužel dnešní oleje a jejich výměnné lhůty...NOP píše:...když už diesel má částicový filtr, tak alespoň olej s vyššími viskozitami, raději C3 než C2... Ale u té Mazdy je to hlavně použitím těch kluzáků a ten olej to potom dokoná. Nějak to asi nedomysleli. Proč ty kluzáky, to ovšem nedovedu se svými znalostmi vysvětlit...
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Osobně jsem si ho někdy v r. 2008 či 2009 málem pořídil, poněvadž to byl jeden z extrémně mála vozů s dieselovým motorem, jehož řízení dokázalo vykouzlit úsměv na mé tváři. Jenže jsem to nestihl: přišel nový model a ten už mi nevyhovoval.Jezevcik píše:Osobně znám dva majitele Legacy s tímto motorem.
Pokud je mi známo, tak veškeré problémy toho motoru pocházely od vstřikovačů: v případě potíží s nimi docházelo k silnému "obohacování" olejové náplně naftou a ta - na rozdíl od všeobecného přesvědčení o opaku - nemaže (tedy přinejmenším nedokáže "umazat" motor). V pr.eli motor pak měli ti, kdož úspěšně proignorovali veškeré signály dávající jim najevo, že něco není v pořádku.
P.S.: Ten motor je specifický např. už tím, že má dvě olejové vany...
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
JJ, Lexus. Pokud se nemýlím, tak teď už jen s automatem...Kandidátů je víc - nové Mondeo, IS 250, možná MB C. Ale jak tátu znám, zase to bude modrý oválPitris píše:IS - máš na mysli Lexus ? Je pravda, že o IS 250 (a Subaru Legacy 2.5) jsem ochoten uvažovat (pokud by byl s manuálem a vnitřek bez kůže) tak někdy za 6-7 let až budu měnit Accorda a neseženu jeho 8. generaci s 2.4
Já zas ten "vršek", kdy je ručka otáčkoměru mezi 5 a 7 využívám a poslouchám rád - je to návykové
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Díky za vysvětlení, já měl dojem, že tady něco nedomyslela Mazda. I když s ohledem na charakter předepsaných olejů to lze i takto interpretovat... Prostě, ne vždy se všechno povedeNávštěvník píše:...Jinak zvolené řešení vahadel jedoucích bez rolny přímo po vejci vačky bylo historicky nejobvyklejší, zdaleka nejosvědčenější a co do četnosti výskytu zůstane ještě dlouho nepřekonané. Bohužel dnešní oleje a jejich výměnné lhůty...
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Já interpretuji spíše následky, nikoli příčiny, proč tam konstruktéři nedali v současnosti již obvyklé rolny na jehlových ložiskách. Ty totiž pomáhají snižovat vnitřní odpory, což je dnes velmi žádoucí, na druhou stranu znamenají setrvačné momenty navíc a k tomu hrozbu vzniku nežádoucích vůlí - pokud záleží na mimořádné přesnosti. Právě to poslední osobně tipuji na onu příčinu, ale je to jen můj dohad.
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
A nemůže celý ten problém být třeba nevhodným materiálovým složením těch vaček. Dnes je také obvyklé šetřit tam, kde se to potom nevyplácí.
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Tak to opravdu netuším. Ovšem kdyby to bylo jenom o nevhodném materiálu či úpravě povrchu, pak by pro Mazdu nebyl problém udělat svolávačku a všechny vačky vyměnit. Že se tak dosud nestalo, to ukazuje spíše na problém zásadnější povahy, tj. konstrukční. Divné na tom zároveň je, že problém se neprojevuje ve stejném časovém horizontu/km nájezdu a u všech turbodieselů Skyactiv.
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Nie som ziaden odbornik na motory ani auta ale co som cital ze odporuceny olej je tam Dexelia 0W20 a logicky u benzinu s vyssim tepelnym zatazenim a samozrejme natiahnutim intervalu by mohol tento olej mat nejaky suvis s tou chybou
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Předpis na olej v případě turbodieselu zní C3 a benzíny Skyactiv žádný problém nemají.jerome píše:...odporuceny olej je tam Dexelia 0W20 a logicky u benzinu...
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
sorry zle som pochopil tuto vetu: Divné na tom zároveň je, že problém se neprojevuje ve stejném časovém horizontu/km nájezdu a u všech turbodieselů Skyactiv. som myslel ze je ta zavada na benzinoch a diesloch nie a ono je to naopak A preco nie u vsetkych ? asi to ma suvis s jazdnymi podmienkami,vymenami oleja
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Asi jsem tam měl napsat, že u všech "kusů" Skyactiv.jerome píše:... a u všech turbodieselů Skyactiv.
Jinak ty důvody neznám. Známý má ten motor v CX 5, najeto 80 tis. km a problém zatím žádný. Podotýkám, že on je typický "ovladač", žádný fanda.
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
-->Návštěvník: Zajímavé, díky za postřehy i vysvětlení. Přiznám se, že jsem o tomto motoru, tedy dieselu v Mazdě 6 uvažoval, ale už určitě ne.... Tedy pokud to nějak uspokojivě nevyřeší. Konečně ona ani ta spotřeba podle majitelů není taková, jak slibovali a spíše se to zhoršuje. Bude to také asi souviset s tím, jak ubývá tý vačky a motor nefunguje, jak má. Když to tak kolem vše sleduji, tak je dost pravděpodobné, že po více jak 25. letech s diesly skončím u nějakého benzínu