Žárovky H7- vyšší svítivost
Moderátor: Colommbo
Docela zajimave tema.. Ja jiz nejaky cas zkousim ruzne druhy firmy Ring z UK na Ebay viz tady - http://cgi.ebay.co.uk/RING-H7-XENON-MAX ... 1c10544e9b
a musim rici, ze minimalne zivotnost dobra, svitivost asi taky lepsi nez normalni..
a musim rici, ze minimalne zivotnost dobra, svitivost asi taky lepsi nez normalni..
Nebude nakonec lepsi pouzivat dalkova svetla stale, pokud ty potkavaci stejne oslnuji?IBIZA píše:ja mam stretavacie aj dialkove uz cca. 130.000 km HID-ky "xenon" a tiez som spokojny
oprotiiduci uz asi vsetci nie
Nic osobniho, jen me opravdu se.ou lidi s neserizenymi svetly (to jeste omlouvam jejich neschopnosti, blbosti...), ale vrcholem jsou ti lepici, kteri svetlomety umyslne vylepsuji s cilem "lepe videt", avsak bez ohledu na ostatni.
Je bezpecne, kdyz jeden vidi pomerne dobre, ale ten protijedouci kvuli oslneni nevidi vubec nic? Neni lepsi snizit rychlost kdyz spatne vidim, nez obtezovat (minimalne, spis ohrozovat) ostatni?
PS:prispevek jsem si dlouho rozmyslel, ale dneska me vyprovokoval jeden opravdu mega vul. Svetla prvni fabie jsou uz v serii katastrofalni co do rozptylu svetla. Ten dnesni pripad tam mel navic vybojky...
PPS: Dnes neni ve zvyku na lidi s neserizenymi svetly "blikat". Takze pokud uz na Vas nekdo "blikne", je to serizeni asi opravu dost za hranici unosnosti.
HID sada mi leží doma v krabici. Poměrně dlouho jsem vybíral jakou teplotu světla vybrat, nakonec jsem zvolil tuším 6000K, protože na této barevné teplotě je světlo ještě přirozené.
Vzhledem k tomu, že jsem jezdil občas terén, tak mi vydržely cca 1 rok, potom prdla jedna výbojka. S tím, že jsem se poprvé 2 dny v kuse sral s nastavením světel podle obrazců na stěně, abych neoslňoval (a věřte nebo ne, když bylo moje auto bourané vlakem, tak se na něm ty světla raz dva nedoštelují). Stejně to nebylo ono. Světelný tok je moc silný a v podstatě ignoruje geometrii, kterou nařizuje sklo světlometu. Už bych do toho nešel.
Xenony nejsou špatné, ale dokud se budou dávat do vozů typu Octavia II, budu proti nim. Děsně oslňují. A vzhledem k tomu, že 80% lidí, co dnes potkávám, světlomety dobře seštelované nemá, jsem za zákaz používání přestavbových sad skutečně rád.
Vzhledem k tomu, že jsem jezdil občas terén, tak mi vydržely cca 1 rok, potom prdla jedna výbojka. S tím, že jsem se poprvé 2 dny v kuse sral s nastavením světel podle obrazců na stěně, abych neoslňoval (a věřte nebo ne, když bylo moje auto bourané vlakem, tak se na něm ty světla raz dva nedoštelují). Stejně to nebylo ono. Světelný tok je moc silný a v podstatě ignoruje geometrii, kterou nařizuje sklo světlometu. Už bych do toho nešel.
Xenony nejsou špatné, ale dokud se budou dávat do vozů typu Octavia II, budu proti nim. Děsně oslňují. A vzhledem k tomu, že 80% lidí, co dnes potkávám, světlomety dobře seštelované nemá, jsem za zákaz používání přestavbových sad skutečně rád.
Jo to je fakt, Fabky des a dost borcu tam ma jeste ty xenony, a kdyz na nej nahodou bliknes, tak si rika, co na me ten deb...l blika Ale nejsou to jenom Fabky, desne lidi tam ma evidentne 100W zarovky, a spolu se spatne serizenym svetlometem / nalozenym autem a nesklopenym svetlometem, des. A dodavky, kapitola sama pro sebe...
Tak se mi to jen nezda. Posledni dobou je pomerne velka cast oslnujicich aut prave OcII. A ne ze oslnuji jen pravym postrannim lalokem (coz je stale castejsi "nesvar" napric temer vsemi vyrobci), oslnuji i v primem smeru a oba svetlomety. Nevim, jestli to s tim souvisi, ale vetsina je kombiku. Mozna jen neco v konstrukci "nedotahli" na zadni naprave?Twinkill píše:...vozů typu Octavia II...
Do nedavna jsem nebyl daleko od tvrzeni, ze Skodovka neumi (spise nechce) delat svetla "ohledupne". Ty projekcni u Fabie II jsou vsak perfektni. Prechod je ostry, kuzel dobre smerovany (pro primou jizdu). Jen pro lidi zvykle na rozptylene svetlo napr. z Fabie I "malo sviti"
V daném případě se 100% přidávám k Pkod-ovi
A pokud jde o "pravé" xenony, tj. legální/homologované, mám s nimi jeden zcela zásadní problém: Když jsou správně seřízené, nedá se na tlumená světla jet rychle! Rozhraní mezi světlem a tmou je totiž povětšinou příliš ostré, a jelikož zornice se přizpůsobí tomu světlu, není už za jeho hranicí vidět vůbec nic, tj. mnohem méně, než kdyby člověk jel třeba za měsíčné noci úplně bez světel. Na tohle samozřejmě přijde většina uživatelů velmi rychle sama, a také sama si výškové postavení/nastavení těch světlometů upraví "dle svého". Výsledkem je pak oslňování. O přestavbových sadách raději vůbec nemluvím, a to jsou někteří borci schopni si narvat výbojky i do mlhovek a permanentně svítit vším!
A pokud jde o "pravé" xenony, tj. legální/homologované, mám s nimi jeden zcela zásadní problém: Když jsou správně seřízené, nedá se na tlumená světla jet rychle! Rozhraní mezi světlem a tmou je totiž povětšinou příliš ostré, a jelikož zornice se přizpůsobí tomu světlu, není už za jeho hranicí vidět vůbec nic, tj. mnohem méně, než kdyby člověk jel třeba za měsíčné noci úplně bez světel. Na tohle samozřejmě přijde většina uživatelů velmi rychle sama, a také sama si výškové postavení/nastavení těch světlometů upraví "dle svého". Výsledkem je pak oslňování. O přestavbových sadách raději vůbec nemluvím, a to jsou někteří borci schopni si narvat výbojky i do mlhovek a permanentně svítit vším!
modelář píše:V daném případě se 100% přidávám k Pkod-ovi
A pokud jde o "pravé" xenony, tj. legální/homologované, mám s nimi jeden zcela zásadní problém: Když jsou správně seřízené, nedá se na tlumená světla jet rychle! Rozhraní mezi světlem a tmou je totiž povětšinou příliš ostré, a jelikož zornice se přizpůsobí tomu světlu, není už za jeho hranicí vidět vůbec nic, tj. mnohem méně, než kdyby člověk jel třeba za měsíčné noci úplně bez světel. Na tohle samozřejmě přijde většina uživatelů velmi rychle sama, a také sama si výškové postavení/nastavení těch světlometů upraví "dle svého". Výsledkem je pak oslňování. O přestavbových sadách raději vůbec nemluvím, a to jsou někteří borci schopni si narvat výbojky i do mlhovek a permanentně svítit vším!
..bohužial v prípade šošovky to inak ani svietiť nebude,je to dane konštrukcne a dufam že mi tu začnete tvrdiť že parabola oslnuje menej tak sa bodnem,ja som do teraz mal iba jedno auto s kl. parabolou ale s šošovk. sveltami sa mi jazdí ovela lepšie a hlavne o rozhranie medzi tmou a svetlom mi vyhovuje..
..škodovku by som nezaradoval,všetky ich svetla do teraz oslnovali...