API SM

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

Já po delším vstřebání a po určitém vyoslení s odborníkem, to chápu stejně jako Pitris.Po mém prvním přečtení však musím říct, že jsem to vstřebal asi jako Alfi166silver, proto mi to nedalo...asi by to mělo pro mnohé být definováno příkladněji.
modelář

Příspěvek od modelář »

Já nevím, proč se tak čílíte. Je třeba pozorněji číst. Pro mne je pak důležité především potvrzení toho - byť to tam přímo takhle napsané není, co si myslím už dávno, totiž že olej v API SM je ve většině případů - s výjimkou možná Mobilu1 - horší, než "tentýž" olej v API "pouze" SL.
alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Příspěvek od alfi166silver »

modelář píše: Pro mne je pak důležité především potvrzení toho - byť to tam přímo takhle napsané není, co si myslím už dávno, totiž že olej v API SM je ve většině případů - s výjimkou možná Mobilu1 - horší, než "tentýž" olej v API "pouze" SL.
To by ale přesně podle americké normy neměla být pravda!! Norma API SM přidává proti SL větší ochranu proti opotřebení, větší oxidační stabilitu a ochranu proti korozi. Jediné v čem je"ekologičtější" ,a tento požadavek byl vládou USA dán v rámci úspor fosilních paliv, že umožnuje snížení průměrné spotřeby benzínu na 100 us.mil o cca 1 quart(což při průměrné spotřebě 18 litrů na 100 udělá snížení asi na 16,5 litru). Toť vše. Tato norma neřeší ani obsah síry(může být 0% nebo taky 10%) a ani obsah zinku. Pouze jmenované aspekty a lehkoběžnost. To že si "někdo"v Evropě tu normu překroutil k obrazu svému a kdáká, že pánové z USA přizpůsobili tuto normu koncernu überauto a jejich požadavkům na Lowsaps oleje pro DPF a kolaboruje s jejich dokonalými normami VW ve kterých oni sami mají neskutečný chaos,je velmi smutné a od p.ing.Černého bych to nečekal. Ve spoustě amerických státech je zákonem zakázáno vlastnit osobní vůz na naftu a jedno jestli má veškeré ekologické "vymoženosti" vymyšlené evropskou lobby zelených a automobilek na vytažení peněz z kapes nebohých uživatelů jejich výrobků. Takže nevím proč by pánové v USA brali ohled na Evropu a její požadavky a svou národní benzínovou normu postavili na požadavcích evropských "ekodieselzbohatlíků".
modelář

Příspěvek od modelář »

Pod tu druhou polovinu předchozího příspěvku se s chutí podepíšu. Ovšem když jsem se blahé paměti o ty API normy trochu zajímal a prošel si alespoň to, co bylo na stránce API a amerických úřadů (např. EPA) k dispozici, jasně mi z toho vyplývalo, že čím vyšší Sx - již někde od API SH, tím také nižší max. povolený obsah zejména síry a fosforu. A u API SM tam již bylo také něco o popelu.

Aniž bych byl chemik, jsem si téměř jist, že právě nižší podíl síry a fosforu dokáže tzv. "bez dalšího" zajistit vyšší oxidační stálost výsledného produktu. U těch ostatních "vylepšení" nevím. Proto jsem přesvědčen o tom, že to na nás marketéři prostě jenom hrají: vyzdvihují ta "vylepšení", kterých bylo jaksi automaticky dosaženo ošizením oleje o důležitá a zřejmě stále ještě stěží nahraditelná aditiva, a zamlčují právě onu "druhou stranu mince".
FF

Příspěvek od FF »

...stále dookola "API SM má znížený obsah iXu a Ypsilonu kvôli ekológii, tak je horší ako API SJ/SL, blá blá blá"
Podľa tejto logiky je najlepší a jediný správny olej API SA pretože už API SB je kvôli ekológii ochudobnené o iXy a Ypsilony!!!
Podľa tejto logiky sú aj LCD/Plazma panely novšej generácie úplne na ho.no, lebo neobsahujú niektoré ťažké kovy!
Podľa tejto logiky sú aj alkalické batérie novšej generácie úplne na ho.no, lebo neobsahujú ortuť a kadmium!
Podľa tejto logiky aj chladničky a mrazničky chladia bez freónov úplne na ho.no!

http://www.api.org/certifications/engin ... _GUIDE.pdf
http://www.api.org/certifications/engin ... rint-2.pdf (strana 4 bod 2.3.2.1)


Jediné s čím by som súhlasil, že nie je úplne najlepšie - sú biozložky v palivách...
modelář

Příspěvek od modelář »

To FF: Silně překrucuješ to, co jsem napsal, věci vykládáš účelově a k tomu ještě argumentuješ tím, co kritizuji - marketingovými kecy.

Tak např. platí, že freon ničím jiným plnohodnotně nenahradíš! A jde právě o ono slůvko "plnohodnotně", jelikož náhrady existují a ekologické předpisy, s nimiž já - jen tak mimochodem - v daném případě plně souhlasím, si je vynutily. Akorát je obdobného výsledku dosaženo větším a nákladnějším úsilím.

Zrovna tak platí, že přídavek biosložek do nafty úspěšně řeší problém její mazivosti, který nastal poté, co si opět ekologické předpisy vynutily snížení obsahu síry v naftě. Takže i tady hlásáš omyl.

Ale zpět k olejům: Nižší písmenko v abacedě po "S" v rámci API znamená novější normu podle požadavků konstruktérů motorů a ROVNĚŽ ekologických předpisů, jimiž se ti konstruktéři musejí řídit. Tedy API SM skutečně dnes představuje "nejnovější" normu, ale zároveň to vůbec neznamená NEJLEPŠÍ - z hlediska mazivostních a dalších pro životnost oleje i motoru důležitých parametrů - olej. Prostě se jedná o olej "splňující současné, nejmodernější, nejvyšší (tj. i ty ekologické) požadavky", nic víc!

V dané souvislosti nemohu nevzpomenout dobu, kdy jsem jako kluk chodil do kravína s bančičkou pro mléko: té chuti čerstvě nadojeného mléka se prostě NIC nevyrovná. Ano, bylo to možná nehygienické či dokonce nebezpečné, ale nikomu z toho kupodivu nic nebylo. Dnes kupuji mléko odpovídající všem "soudobým" předpisům, jenže snad kromě "obílení" kávy se k ničemu nehodí...
alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Příspěvek od alfi166silver »

API SL a SJ

http://www.infineum.com/information/api ... 202008.pdf

API SM

http://www.infineum.com/information/api ... 202008.pdf

Napiš mi prosím v čem je SM "horší" proti předcházejícím normám API....
modelář

Příspěvek od modelář »

Třeba ve snížené limitní hodbotě obsahu fosforu, jak přímo vyplývá ze zde odkazovaných tabulek. Kromě toho API SM snižuje mj. i limit pro síru, jenže to v těch tabulkách na první pohled nějak nevidím - v tabulkách na webu samotného API to však přinejmenším koncem r. 2008 bylo. Ale hledat se mi to nechce, vlastní názor na věc už mám přes rok a Ing. Černý mi ho teď jen potvrdil.
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Příspěvek od Brembo »

a com ze je ten Mobil1 taky vynimocny? On jediny na svete ma nejaku extra normu SM a neochudobnuje olej? Je to charitativna organizacia,ktora dotuje kazdemu zakaznikovi PAO a aditiva? Nebudte smiesny. A vraj zaslepenost Castrolu? Taki zaslepenci su i Mobilisti! A Mobil nema reklami? Ach jaj,Mobil je skratka vo vsetkom dokonaly a jeho oleje SA su lepsie ako oleje od Shellu v SL!
FF

Příspěvek od FF »

alfi166silver píše:API SL a SJ

http://www.infineum.com/information/api ... 202008.pdf

API SM

http://www.infineum.com/information/api ... 202008.pdf

Napiš mi prosím v čem je SM "horší" proti předcházejícím normám API....
...aj ja sa márne "niektorým" snažím vysvetliť, že písmenková hierarchia naďaľej platí bez ohľadu na bla bla bla... ...ale nedarí sa mi to ani takými argumentami, že keď olej spĺňa API SM a zároveň sa to nijako neprejavilo na napr. ACEA A3 a ani napr. na VW502.00, tak tie kecy o odstredenom mlieku sú kecy.
Naposledy upravil(a) FF dne sob led 09, 2010 15:08, celkem upraveno 1 x.
FF

Příspěvek od FF »

modelář píše:...Ale zpět k olejům: Nižší písmenko v abacedě po "S" v rámci API znamená novější normu podle požadavků konstruktérů motorů a ROVNĚŽ ekologických předpisů, jimiž se ti konstruktéři musejí řídit....
Naozaj nižšie písmenko v abecede po "S" v rámci API znamená novšiu normu???
Prekrucuješ, alebo sa mýliš?!
modelář

Příspěvek od modelář »

Brembo píše:a com ze je ten Mobil1 taky vynimocny? On jediny na svete ma nejaku extra normu SM a neochudobnuje olej? Je to charitativna organizacia,ktora dotuje kazdemu zakaznikovi PAO a aditiva? Nebudte smiesny. A vraj zaslepenost Castrolu? Taki zaslepenci su i Mobilisti! A Mobil nema reklami? Ach jaj,Mobil je skratka vo vsetkom dokonaly a jeho oleje SA su lepsie ako oleje od Shellu v SL!
Podívej se na hodnotu TBN u toho Mobilu1 v API SM a porovnej ji s hodnotou TBN u jiných olejů v SM. Přesně o tohle mi jde!
modelář

Příspěvek od modelář »

FF píše:
modelář píše:...Ale zpět k olejům: Nižší písmenko v abacedě po "S" v rámci API znamená novější normu podle požadavků konstruktérů motorů a ROVNĚŽ ekologických předpisů, jimiž se ti konstruktéři musejí řídit....
Naozaj nižšie písmenko v abecede po "S" v rámci API znamená novšiu normu???
Prekrucuješ, alebo sa mýliš?!
Chceš tím snad říct, že norma API SM NENÍ "novější" než API SL, když "M" leží v abecedě BEZE VŠECH POCHYB "níže" než "L"? To už je opravdu k smíchu - nebo spíš k pláči!
FF

Příspěvek od FF »

modelář píše:Chceš tím snad říct, že norma API SM NENÍ "novější" než API SL, když "M" leží v abecedě BEZE VŠECH POCHYB "níže" než "L"? To už je opravdu k smíchu - nebo spíš k pláči!
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

..."níže"?
...mne sa zdá, že M je vyššie ako L
modelář

Příspěvek od modelář »

Abeceda se odjakživa píše ve sloupci odshora dolů, tudíž M je pod L, tj. níže. A i kdyby se to nakrásně napsalo do řádku, tak M je stejně až po L, tedy hlouběji, níže, dále či za, resp. až po L.
Odpovědět