API SM
Moderátor: Colommbo
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
To by ale přesně podle americké normy neměla být pravda!! Norma API SM přidává proti SL větší ochranu proti opotřebení, větší oxidační stabilitu a ochranu proti korozi. Jediné v čem je"ekologičtější" ,a tento požadavek byl vládou USA dán v rámci úspor fosilních paliv, že umožnuje snížení průměrné spotřeby benzínu na 100 us.mil o cca 1 quart(což při průměrné spotřebě 18 litrů na 100 udělá snížení asi na 16,5 litru). Toť vše. Tato norma neřeší ani obsah síry(může být 0% nebo taky 10%) a ani obsah zinku. Pouze jmenované aspekty a lehkoběžnost. To že si "někdo"v Evropě tu normu překroutil k obrazu svému a kdáká, že pánové z USA přizpůsobili tuto normu koncernu überauto a jejich požadavkům na Lowsaps oleje pro DPF a kolaboruje s jejich dokonalými normami VW ve kterých oni sami mají neskutečný chaos,je velmi smutné a od p.ing.Černého bych to nečekal. Ve spoustě amerických státech je zákonem zakázáno vlastnit osobní vůz na naftu a jedno jestli má veškeré ekologické "vymoženosti" vymyšlené evropskou lobby zelených a automobilek na vytažení peněz z kapes nebohých uživatelů jejich výrobků. Takže nevím proč by pánové v USA brali ohled na Evropu a její požadavky a svou národní benzínovou normu postavili na požadavcích evropských "ekodieselzbohatlíků".modelář píše: Pro mne je pak důležité především potvrzení toho - byť to tam přímo takhle napsané není, co si myslím už dávno, totiž že olej v API SM je ve většině případů - s výjimkou možná Mobilu1 - horší, než "tentýž" olej v API "pouze" SL.
Pod tu druhou polovinu předchozího příspěvku se s chutí podepíšu. Ovšem když jsem se blahé paměti o ty API normy trochu zajímal a prošel si alespoň to, co bylo na stránce API a amerických úřadů (např. EPA) k dispozici, jasně mi z toho vyplývalo, že čím vyšší Sx - již někde od API SH, tím také nižší max. povolený obsah zejména síry a fosforu. A u API SM tam již bylo také něco o popelu.
Aniž bych byl chemik, jsem si téměř jist, že právě nižší podíl síry a fosforu dokáže tzv. "bez dalšího" zajistit vyšší oxidační stálost výsledného produktu. U těch ostatních "vylepšení" nevím. Proto jsem přesvědčen o tom, že to na nás marketéři prostě jenom hrají: vyzdvihují ta "vylepšení", kterých bylo jaksi automaticky dosaženo ošizením oleje o důležitá a zřejmě stále ještě stěží nahraditelná aditiva, a zamlčují právě onu "druhou stranu mince".
Aniž bych byl chemik, jsem si téměř jist, že právě nižší podíl síry a fosforu dokáže tzv. "bez dalšího" zajistit vyšší oxidační stálost výsledného produktu. U těch ostatních "vylepšení" nevím. Proto jsem přesvědčen o tom, že to na nás marketéři prostě jenom hrají: vyzdvihují ta "vylepšení", kterých bylo jaksi automaticky dosaženo ošizením oleje o důležitá a zřejmě stále ještě stěží nahraditelná aditiva, a zamlčují právě onu "druhou stranu mince".
...stále dookola "API SM má znížený obsah iXu a Ypsilonu kvôli ekológii, tak je horší ako API SJ/SL, blá blá blá"
Podľa tejto logiky je najlepší a jediný správny olej API SA pretože už API SB je kvôli ekológii ochudobnené o iXy a Ypsilony!!!
Podľa tejto logiky sú aj LCD/Plazma panely novšej generácie úplne na ho.no, lebo neobsahujú niektoré ťažké kovy!
Podľa tejto logiky sú aj alkalické batérie novšej generácie úplne na ho.no, lebo neobsahujú ortuť a kadmium!
Podľa tejto logiky aj chladničky a mrazničky chladia bez freónov úplne na ho.no!
http://www.api.org/certifications/engin ... _GUIDE.pdf
http://www.api.org/certifications/engin ... rint-2.pdf (strana 4 bod 2.3.2.1)
Jediné s čím by som súhlasil, že nie je úplne najlepšie - sú biozložky v palivách...
Podľa tejto logiky je najlepší a jediný správny olej API SA pretože už API SB je kvôli ekológii ochudobnené o iXy a Ypsilony!!!
Podľa tejto logiky sú aj LCD/Plazma panely novšej generácie úplne na ho.no, lebo neobsahujú niektoré ťažké kovy!
Podľa tejto logiky sú aj alkalické batérie novšej generácie úplne na ho.no, lebo neobsahujú ortuť a kadmium!
Podľa tejto logiky aj chladničky a mrazničky chladia bez freónov úplne na ho.no!
http://www.api.org/certifications/engin ... _GUIDE.pdf
http://www.api.org/certifications/engin ... rint-2.pdf (strana 4 bod 2.3.2.1)
Jediné s čím by som súhlasil, že nie je úplne najlepšie - sú biozložky v palivách...
To FF: Silně překrucuješ to, co jsem napsal, věci vykládáš účelově a k tomu ještě argumentuješ tím, co kritizuji - marketingovými kecy.
Tak např. platí, že freon ničím jiným plnohodnotně nenahradíš! A jde právě o ono slůvko "plnohodnotně", jelikož náhrady existují a ekologické předpisy, s nimiž já - jen tak mimochodem - v daném případě plně souhlasím, si je vynutily. Akorát je obdobného výsledku dosaženo větším a nákladnějším úsilím.
Zrovna tak platí, že přídavek biosložek do nafty úspěšně řeší problém její mazivosti, který nastal poté, co si opět ekologické předpisy vynutily snížení obsahu síry v naftě. Takže i tady hlásáš omyl.
Ale zpět k olejům: Nižší písmenko v abacedě po "S" v rámci API znamená novější normu podle požadavků konstruktérů motorů a ROVNĚŽ ekologických předpisů, jimiž se ti konstruktéři musejí řídit. Tedy API SM skutečně dnes představuje "nejnovější" normu, ale zároveň to vůbec neznamená NEJLEPŠÍ - z hlediska mazivostních a dalších pro životnost oleje i motoru důležitých parametrů - olej. Prostě se jedná o olej "splňující současné, nejmodernější, nejvyšší (tj. i ty ekologické) požadavky", nic víc!
V dané souvislosti nemohu nevzpomenout dobu, kdy jsem jako kluk chodil do kravína s bančičkou pro mléko: té chuti čerstvě nadojeného mléka se prostě NIC nevyrovná. Ano, bylo to možná nehygienické či dokonce nebezpečné, ale nikomu z toho kupodivu nic nebylo. Dnes kupuji mléko odpovídající všem "soudobým" předpisům, jenže snad kromě "obílení" kávy se k ničemu nehodí...
Tak např. platí, že freon ničím jiným plnohodnotně nenahradíš! A jde právě o ono slůvko "plnohodnotně", jelikož náhrady existují a ekologické předpisy, s nimiž já - jen tak mimochodem - v daném případě plně souhlasím, si je vynutily. Akorát je obdobného výsledku dosaženo větším a nákladnějším úsilím.
Zrovna tak platí, že přídavek biosložek do nafty úspěšně řeší problém její mazivosti, který nastal poté, co si opět ekologické předpisy vynutily snížení obsahu síry v naftě. Takže i tady hlásáš omyl.
Ale zpět k olejům: Nižší písmenko v abacedě po "S" v rámci API znamená novější normu podle požadavků konstruktérů motorů a ROVNĚŽ ekologických předpisů, jimiž se ti konstruktéři musejí řídit. Tedy API SM skutečně dnes představuje "nejnovější" normu, ale zároveň to vůbec neznamená NEJLEPŠÍ - z hlediska mazivostních a dalších pro životnost oleje i motoru důležitých parametrů - olej. Prostě se jedná o olej "splňující současné, nejmodernější, nejvyšší (tj. i ty ekologické) požadavky", nic víc!
V dané souvislosti nemohu nevzpomenout dobu, kdy jsem jako kluk chodil do kravína s bančičkou pro mléko: té chuti čerstvě nadojeného mléka se prostě NIC nevyrovná. Ano, bylo to možná nehygienické či dokonce nebezpečné, ale nikomu z toho kupodivu nic nebylo. Dnes kupuji mléko odpovídající všem "soudobým" předpisům, jenže snad kromě "obílení" kávy se k ničemu nehodí...
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
API SL a SJ
http://www.infineum.com/information/api ... 202008.pdf
API SM
http://www.infineum.com/information/api ... 202008.pdf
Napiš mi prosím v čem je SM "horší" proti předcházejícím normám API....
http://www.infineum.com/information/api ... 202008.pdf
API SM
http://www.infineum.com/information/api ... 202008.pdf
Napiš mi prosím v čem je SM "horší" proti předcházejícím normám API....
Třeba ve snížené limitní hodbotě obsahu fosforu, jak přímo vyplývá ze zde odkazovaných tabulek. Kromě toho API SM snižuje mj. i limit pro síru, jenže to v těch tabulkách na první pohled nějak nevidím - v tabulkách na webu samotného API to však přinejmenším koncem r. 2008 bylo. Ale hledat se mi to nechce, vlastní názor na věc už mám přes rok a Ing. Černý mi ho teď jen potvrdil.
a com ze je ten Mobil1 taky vynimocny? On jediny na svete ma nejaku extra normu SM a neochudobnuje olej? Je to charitativna organizacia,ktora dotuje kazdemu zakaznikovi PAO a aditiva? Nebudte smiesny. A vraj zaslepenost Castrolu? Taki zaslepenci su i Mobilisti! A Mobil nema reklami? Ach jaj,Mobil je skratka vo vsetkom dokonaly a jeho oleje SA su lepsie ako oleje od Shellu v SL!
...aj ja sa márne "niektorým" snažím vysvetliť, že písmenková hierarchia naďaľej platí bez ohľadu na bla bla bla... ...ale nedarí sa mi to ani takými argumentami, že keď olej spĺňa API SM a zároveň sa to nijako neprejavilo na napr. ACEA A3 a ani napr. na VW502.00, tak tie kecy o odstredenom mlieku sú kecy.alfi166silver píše:API SL a SJ
http://www.infineum.com/information/api ... 202008.pdf
API SM
http://www.infineum.com/information/api ... 202008.pdf
Napiš mi prosím v čem je SM "horší" proti předcházejícím normám API....
Naposledy upravil(a) FF dne sob led 09, 2010 15:08, celkem upraveno 1 x.
Naozaj nižšie písmenko v abecede po "S" v rámci API znamená novšiu normu???modelář píše:...Ale zpět k olejům: Nižší písmenko v abacedě po "S" v rámci API znamená novější normu podle požadavků konstruktérů motorů a ROVNĚŽ ekologických předpisů, jimiž se ti konstruktéři musejí řídit....
Prekrucuješ, alebo sa mýliš?!
Podívej se na hodnotu TBN u toho Mobilu1 v API SM a porovnej ji s hodnotou TBN u jiných olejů v SM. Přesně o tohle mi jde!Brembo píše:a com ze je ten Mobil1 taky vynimocny? On jediny na svete ma nejaku extra normu SM a neochudobnuje olej? Je to charitativna organizacia,ktora dotuje kazdemu zakaznikovi PAO a aditiva? Nebudte smiesny. A vraj zaslepenost Castrolu? Taki zaslepenci su i Mobilisti! A Mobil nema reklami? Ach jaj,Mobil je skratka vo vsetkom dokonaly a jeho oleje SA su lepsie ako oleje od Shellu v SL!
Chceš tím snad říct, že norma API SM NENÍ "novější" než API SL, když "M" leží v abecedě BEZE VŠECH POCHYB "níže" než "L"? To už je opravdu k smíchu - nebo spíš k pláči!FF píše:Naozaj nižšie písmenko v abecede po "S" v rámci API znamená novšiu normu???modelář píše:...Ale zpět k olejům: Nižší písmenko v abacedě po "S" v rámci API znamená novější normu podle požadavků konstruktérů motorů a ROVNĚŽ ekologických předpisů, jimiž se ti konstruktéři musejí řídit....
Prekrucuješ, alebo sa mýliš?!