No a vo tom to (v mém případě) je!jerome píše:Kde zijes ? ...
api sl alebo vyššie
Moderátor: Colommbo
Re: api sl alebo vyššie
Re: api sl alebo vyššie
Pokračování o výměnách je tady: http://www.oleje.cz/forum/interval-vymeny-t5562.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: api sl alebo vyššie
Tu som nasiel nejaky clanok kde na ford/forum nejaky chlap pise ze API SJ a max SL.
http://www.forum.ford-club.cz/viewtopic ... &start=555 (strana 38)
Ahoj, koukám, že tu panuje dost zavádějících mýtů o olejích. Tak jen pár připomínek, aby se někdo při výběru oleje "nespálil". Neberte to jako machrování, ale není snad v autě druhá taková kapalina, o které se toho tolik navypráví a která dokáže udělat i neskutečnou paseku. Takže např.:
...že hustota není to samé, jako viskozita
...že např. oleje se stejným letním či zimním číslem nemusí být notabene stejně husté
...že 5W30 A1/B1 se sníženou HTHS viskozitou (Ford), je o dost jiný, než běžná 5W30 A3/B3
...že 5W30 A1/B1 nebo A5/B5 100% nebude mít v zimě stejnou viskozitu jako 5W40 A3/B3. Ani v létě, ani při provozní teplotě motoru. Už ze své podstaty. Doporučuji prostudovat technické listy jednotlivých olejů
...že věšina olejů jsou hydrokraky a určovat jestli "to je syntetika nebo ne" rozhodně nelze podle zimního čísla. Můžu mít na krásno 10W40 syntetiku a 5W40 hydrokrak.
...že olej Ford Formula E 5W40 A1/B1 byl vyráběn firmou Mobil. Bohužel s potřebou normy A5/B5 ho začal proFord vyrábět "Hrnec" a tento olej stojí za prd. Kdo chce prostudovat jeho vlastnosti, nechť na netu vyhledá list od Magnatecu 5W30 A5, nic jiného to totiž není, jen to má jinou flašku. No a kdo se trochu v olejích vyzná, tak ví, jak na tom řada Magnatecu je a co dokáže Celkově se mi nezamlouvá značka, co nemá ani svou rafinérku, ale to už je každého věc.
Všeobecně bych ale oleje se sníženou HTHS viskozitou úplně nezatracoval, jen bych při výběru koukal na co nejvyšší číslo HTHS viskozity, co nejvyšší číslo TBN a na to, aby API bylo SJ nebo max. SL, a ne SM nebo SN. SJ je totiž poslední výkonostní stupeň, kdy byla používána ještě funkční aditiva co se týče čistících účinků. Od té doby se kvůli DPF a jiným ekokurvítkům obsah těchto látek rapidně omezil a rozhodně už nemá takové čistící schopnosti. Sám už jsem od olejů SM ustoupil, olej na sobě tolik neváže nečistoty a při provozu bývá dost čirý. Naprotitomu Sj je po pár stovkách km od výměny většinou černý jako bota. A to je správně. Kdosi tu psal o používání Oleje. TBN má celkem vysoké, Je to API SJ, Kin. viskozita při 100°C je taky docela vysoká (Oproti Formula F určitě), takže hurá do něj. Nejsem příznivce ani zastánce oleje se sníženou HTHS, ale bohužel třeba hydraulický napínák rozvodového řetězu u motoru Duratec s nimi počítá. Pokud budu přecházet na olej s normální HTHS, měl bych mít alespoň základní přehled o vlastnostech olejů. Když se člověk dočte, že někdo je z 5W30 A5 schopný skočit do 15W40 A3, tak by měl vědět co dělá a že to není jako si místo Coly nalejt Malinovku.
Apropós, ještě k mýtu uvolnění úsad, ucpání kanálků a následné zadření motor. Toto platilo naposled při přechodu z OLEJE M6A na M6AD. Od té doby nebyl důvod se něčeho takového obávat, oleje pak obsahovaly dostatek detergentů a disperzantů a motory se nezanášely.Bohužel už to zase neplatí. Oleje LL (pro longlife provoz) nemohou obsahovat tolik čistících aditiv, aby se brzo nezanesly a vydržely mazat tu neskutečnou porci kilometrů. A taky to vydrží. Bohužel po těch cca 30ti tis. km jsou už totálně vyčerpané a samozřejmě někam se nečistoty, vznikající při spalování paliva podít musí. Zůstávají v motoru. O to, že nelžu, se můžete přesvědčit sami - zde odkaz na motor, který je při 60tis. km (druhá výměna LL oleje) zralý na GO :
http://totalcarmagazine.com/tech/2013/1 ... ur_engine/
Jinak odkaz na zajímavé stránky, kde se dá dost o olejích nastudovat a najdete tam pár fundovaných lidí, kteří na tamním tribotechnickém fóru dokáží poradit:
http://www.oleje.cz/obsah/Poradna
Naposledy upravil Jestřáb dne neděle 09. listopad 2014, 17:45, celkově upraveno 2
Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: LPG | Výkon motoru v kW: 107 | Rok výroby: 2005 |
http://www.forum.ford-club.cz/viewtopic ... &start=555 (strana 38)
Ahoj, koukám, že tu panuje dost zavádějících mýtů o olejích. Tak jen pár připomínek, aby se někdo při výběru oleje "nespálil". Neberte to jako machrování, ale není snad v autě druhá taková kapalina, o které se toho tolik navypráví a která dokáže udělat i neskutečnou paseku. Takže např.:
...že hustota není to samé, jako viskozita
...že např. oleje se stejným letním či zimním číslem nemusí být notabene stejně husté
...že 5W30 A1/B1 se sníženou HTHS viskozitou (Ford), je o dost jiný, než běžná 5W30 A3/B3
...že 5W30 A1/B1 nebo A5/B5 100% nebude mít v zimě stejnou viskozitu jako 5W40 A3/B3. Ani v létě, ani při provozní teplotě motoru. Už ze své podstaty. Doporučuji prostudovat technické listy jednotlivých olejů
...že věšina olejů jsou hydrokraky a určovat jestli "to je syntetika nebo ne" rozhodně nelze podle zimního čísla. Můžu mít na krásno 10W40 syntetiku a 5W40 hydrokrak.
...že olej Ford Formula E 5W40 A1/B1 byl vyráběn firmou Mobil. Bohužel s potřebou normy A5/B5 ho začal proFord vyrábět "Hrnec" a tento olej stojí za prd. Kdo chce prostudovat jeho vlastnosti, nechť na netu vyhledá list od Magnatecu 5W30 A5, nic jiného to totiž není, jen to má jinou flašku. No a kdo se trochu v olejích vyzná, tak ví, jak na tom řada Magnatecu je a co dokáže Celkově se mi nezamlouvá značka, co nemá ani svou rafinérku, ale to už je každého věc.
Všeobecně bych ale oleje se sníženou HTHS viskozitou úplně nezatracoval, jen bych při výběru koukal na co nejvyšší číslo HTHS viskozity, co nejvyšší číslo TBN a na to, aby API bylo SJ nebo max. SL, a ne SM nebo SN. SJ je totiž poslední výkonostní stupeň, kdy byla používána ještě funkční aditiva co se týče čistících účinků. Od té doby se kvůli DPF a jiným ekokurvítkům obsah těchto látek rapidně omezil a rozhodně už nemá takové čistící schopnosti. Sám už jsem od olejů SM ustoupil, olej na sobě tolik neváže nečistoty a při provozu bývá dost čirý. Naprotitomu Sj je po pár stovkách km od výměny většinou černý jako bota. A to je správně. Kdosi tu psal o používání Oleje. TBN má celkem vysoké, Je to API SJ, Kin. viskozita při 100°C je taky docela vysoká (Oproti Formula F určitě), takže hurá do něj. Nejsem příznivce ani zastánce oleje se sníženou HTHS, ale bohužel třeba hydraulický napínák rozvodového řetězu u motoru Duratec s nimi počítá. Pokud budu přecházet na olej s normální HTHS, měl bych mít alespoň základní přehled o vlastnostech olejů. Když se člověk dočte, že někdo je z 5W30 A5 schopný skočit do 15W40 A3, tak by měl vědět co dělá a že to není jako si místo Coly nalejt Malinovku.
Apropós, ještě k mýtu uvolnění úsad, ucpání kanálků a následné zadření motor. Toto platilo naposled při přechodu z OLEJE M6A na M6AD. Od té doby nebyl důvod se něčeho takového obávat, oleje pak obsahovaly dostatek detergentů a disperzantů a motory se nezanášely.Bohužel už to zase neplatí. Oleje LL (pro longlife provoz) nemohou obsahovat tolik čistících aditiv, aby se brzo nezanesly a vydržely mazat tu neskutečnou porci kilometrů. A taky to vydrží. Bohužel po těch cca 30ti tis. km jsou už totálně vyčerpané a samozřejmě někam se nečistoty, vznikající při spalování paliva podít musí. Zůstávají v motoru. O to, že nelžu, se můžete přesvědčit sami - zde odkaz na motor, který je při 60tis. km (druhá výměna LL oleje) zralý na GO :
http://totalcarmagazine.com/tech/2013/1 ... ur_engine/
Jinak odkaz na zajímavé stránky, kde se dá dost o olejích nastudovat a najdete tam pár fundovaných lidí, kteří na tamním tribotechnickém fóru dokáží poradit:
http://www.oleje.cz/obsah/Poradna
Naposledy upravil Jestřáb dne neděle 09. listopad 2014, 17:45, celkově upraveno 2
Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: LPG | Výkon motoru v kW: 107 | Rok výroby: 2005 |
Re: api sl alebo vyššie
A v podstatě má pravdu a nejenom v tom, ale i v ostatním....Návštěvník píše:Tu som nasiel nejaky clanok kde na ford/forum nejaky chlap pise ze API SJ a max SL....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: api sl alebo vyššie
Takze SM a SN mam chapat ako?Ze niesu tak kvalitne ako SJ a SL? Ak som to spravne pochopil, on pise ze SM a SN nemaju tie aditiva taku cistiacu schopnost ako u SJ a SL.
Re: api sl alebo vyššie
Castrol patří pod BP. Já myslím, že svoji rafinerii mají a ne jednu. Akoráť tam asi nemají nápis Castrol .)
Třeba Lingen v Německu
https://www.youtube.com/watch?v=5_e2Oktg0Bo
Třeba Lingen v Německu
https://www.youtube.com/watch?v=5_e2Oktg0Bo
Re: api sl alebo vyššie
Nějak tak - u SJ a SL bylo prioritou ještě mazání a ochrana motoru. U SM je hlavní snížení emisí....Návštěvník píše:Takze SM a SN mam chapat ako?Ze niesu tak kvalitne ako SJ a SL?....
U SN jde o emise taky, ale jsou už jinak aditivované než ty SM, takže to motoru už nevadí.... ALE !
Jde o to, že "jdeme" trošku do extrému - kdo je ochotný měnit olej o pár set kilometrů dřív než je předpis výrobce; nebo - ještě lépe - správně upraví dle jízdních podmínek, nemusí řešit SJ, SL, SM či SN.
Ono totiž ty aditiva (na nižší emise) použitá u olejů SM "šly" tak trochu proti kilometrové výdrži oleje.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: api sl alebo vyššie
Sakra ja som nalial Mogul s API SM Co scul Dufam ze tych 5000km vydrzi
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: api sl alebo vyššie
U mne Mogul Extreme ACEA C3 je s nabehem km tissi a tissi. A spotreba v dnesnich 14°C byla jen o 0,1 litru vetsi (stale stejna trasa) nez v lete s LL, ale narozdil od LL motor nema tak kraplavy zvuk.
Re: api sl alebo vyššie
Obdivuji schopnost měřit rozdíly v průměrné spotřebě s přesností na 0,1 litru!Pandora píše:... A spotreba v dnesnich 14°C byla jen o 0,1 litru vetsi (stale stejna trasa) nez v lete s LL...
Re: api sl alebo vyššie
Mereno dle PP, ale pokud tu trasu jezdim 20x mesicne, tak vykyvy uz moc nejsou.
Re: api sl alebo vyššie
Jerome,vydrží olej,ale motor kaput.
Ty,zrovna Ty,jsi nalil do poctivého stroje toto
Ty,zrovna Ty,jsi nalil do poctivého stroje toto
Re: api sl alebo vyššie
Předpokládám, že ta trasa není příliš dlouhá.Pandora píše:Mereno dle PP, ale pokud tu trasu jezdim 20x mesicne, tak vykyvy uz moc nejsou.
Re: api sl alebo vyššie
Ja viem hanbim saPedro píše:Jerome,vydrží olej,ale motor kaput.
Ty,zrovna Ty,jsi nalil do poctivého stroje toto
Inak ked porovnam ten Mogul Racing a minulorocnym Mogulom Alfa (mali by bat rovnake) tak ten Alfa mi viac sedel pocitovo
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: api sl alebo vyššie
A co takhle Beta nebo Gama,ta by nebyla?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW