....."ANEB TOYOTA V USA A ZVYŠKU SVĚTA"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
FF

Příspěvek od FF »

modelář píše:
FF píše:"...čo si predstavujete pod takým slovom: absurdné?!"
Např. toto (ze sousedního vlákna):

(cit.) "Ze vraj turbo diesel obsahuje viac aditiv a preto je lepsi pre dieslove motory? Vela ludi s benzinom dava prave turbo diesl olej kvoli aditivam." (konec cit.)
Každý predsa vie, že svine kyslé nežerú! :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

FF píše:Každý predsa vie, že svine kyslé nežerú! :lol: :lol: :lol:
Ale při troše dobré vůle by to zežrat mohly.... :lol:
modelář

Příspěvek od modelář »

No a takhle se to pro změnu dělá "po evropsku":

http://www.novinky.cz/auto/196161-fabie ... -vozu.html


Na otázku, zda je nějaký problém (např. s Fabiemi, ale platí to stejnou měrou pro jakýkoli vůz kterékoli evropské značky), existuje jediná správná odpověď: "Samozřejmě, že NENÍ, jak jste na to vůbec přišli?!" :P
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Ano, Toyota "udělala chybu", "a druhou", že to přiznala veřejně..... :evil:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Jak víš že je to u toyoty čistě mechanický problém ,ty jsi byl ve vyšetřovacím týmu?Pro tebe jistě nic není porucha ,zaseknutý plyn + porucha brzd -pro jiného nezávislého odborníka trochu fatální kombinace poruch.A k tomu ještě to kosmické záření,asi Marťani nemají zájem aby pozemské ekologické hybridy měli malou spotřebu.Asi dýchají oxid uhličitý a proto jim nejdou toyoty pod fousy- tykadla. :lol:
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:Jak víš že je to u toyoty čistě mechanický problém ,ty jsi byl ve vyšetřovacím týmu?Pro tebe jistě nic není porucha ,zaseknutý plyn + porucha brzd -pro jiného nezávislého odborníka trochu fatální kombinace poruch.A k tomu ještě to kosmické záření,asi Marťani nemají zájem aby pozemské ekologické hybridy měli malou spotřebu.Asi dýchají oxid uhličitý a proto jim nejdou toyoty pod fousy- tykadla. :lol:
Vycházím z informací, které jsou veřejně dostupné. A z nich jednoznačně plyne následující:
- Než se Toyota rozhodla vyměnit takové množství plynových pedálů, důkladně zkoumala (údajně za přítomnosti nezávislých expertů, ovšem zda a do jaké míry tomu věřit, to fakt nevím...) skutečnou technickou příčinu toho, že auto jede na plný plyn.
- Původní odhad příčin jednoznačně směřoval k chybě v řídícím systému "elektronického plynu", tedy právě k oné elektronice.
- Během simulačních testů (a informace o nich byly rovněž zveřejněny) se nikdy nepodařilo "donutit řídící elektroniku k selhání", naopak se spíše k překvapení všech ukázalo, že závada je čistě mechanického rázu.
- Její řešení ovšem bude Toyotu stát mnohem více, než event. přeprogramování řídící elektroniky.
- Návazně se rozhořel skandál se selhávajícím brzdovým systémem - nejspíše v reakci na to, že "auto pod plným plynem přece nelze zastavit/zabrzdit..." (inu nelze, když se ta provozní brzda vůbec nepoužije).
- Proto Toyota ještě navíc testovala, zda jde auto pod plným plynem zastavit alespoň s pomocí ruční (v daném případě spíše "nožní") brzdy. A jde!

Proto je nanejvýš nepravděpodobné, že by si za dané situace někdo ze "zainteresované protistrany" tzv. rád nepřisadil, kdyby se byla bývala projevila i nějaká závada v řídící elektronice. A jelikož se nic takového nestalo, lze se důvodně domnívat, že řídící elektonika je naprosto OK.

Kromě toho, alespoň pokud je mi známo, tak Prius i všechny ostatní Toyoty používají brzdový systém klasického, tedy čistě hydraulického uspořádání - jinak také s přímou hydraulickou vazbou mezi pedálem brzdy a brzdovými třmeny. Jinými slovy: Ani event. selhání elektroniky vozu nesebere řidiči možnost zastavit pomocí pedálu provozní brzdy! Teď se pochopitelně vyjadřuji pouze k té řídící elektronice, nikoli k možnosti nějaké poruchy (opět) mechanického rázu. Nabízí se zde sronání např. s minulou generací Mercedesu např. řady E, který měl kromě "elektronického plynu" i "elektronický brzdový pedál", což posloužilo nejen samotnému Mercedesu, ale i ostatním výrobců, jako dokonalý odstrašující příklad...

No a konečně co se týče onoho kosmického záření, tak působení jeho tzv. primární složky je Země vystavena neustále, přičemž na úrovni horních vrstev atmosféry dochází k jeho rozpadu převážně na "mí-mezony" (odpovídající znak řecké abecedy sem neumím vložit) a něco málo tvrdého "gama"-záření (znovu stejný problém s řeckou abecedou) a pár zcela neškodných fotonů. Mí-mezonům se nijak neubráníme ani my, ani počítače, resp. jsme jim vystaveni neustále, dodatečná dávka "gama"-záření je zanedbatelná (přirozené radioaktivní pozadí je na mnohých místech Země řádově větší) a fotony můžeme klidně pominout. Jinými slovy: Dokud Zemi chrání atmosféra, tak se z hlediska kosmického záření (a jeho vlivu) na jejím povrchu nic nemění :!:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Nepochybuji že takový hybrid bude prošpikován elektronikou zhora až dolů ,to je běžné u všech dnešních aut ,né tak u takového obojživelníku.Brzdy může mít samozřejmě hydraulické ale ovládání hydrauliky a abs a podobné "vymoženosti" které mnohdy způsobí víc problémů než radosti jsou jistě taky elektronického rázu.Ale jistě je to bezpečné auto,nebýt toho plynu ,brzd a marťanů.
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:Nepochybuji že takový hybrid bude prošpikován elektronikou zhora až dolů ,to je běžné u všech dnešních aut ,né tak u takového obojživelníku.Brzdy může mít samozřejmě hydraulické ale ovládání hydrauliky a abs a podobné "vymoženosti" které mnohdy způsobí víc problémů než radosti jsou jistě taky elektronického rázu.Ale jistě je to bezpečné auto,nebýt toho plynu ,brzd a marťanů.
Vždyť už jsem napsal, že tady stále je přímá hydraulická vazba mezi pedálem provozní brzdy a brzdovými třmeny, tedy žádný "elektronický brzdový pedál" (jako třeba u toho mnou zmíněného Mercedesu), kde taková vazba prostě není, poněvadž to "ovládání hydrauliky" je řešeno plně elektronicky. "Vymoženosti" ve formě ABS, BAS, ESP a dalších třípísmenkových zhovadilostí proto nebrání schopnosti vozu zabrzdit! Vliv marťanů a dalších -idů (od slova "humanoid") samozřejmě nelze nikdy úplně vyloučit, stejně jako vliv prachobyčejné lidské hlouposti a neschopnosti řidiče.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Problémy vozů Toyota

- V roce 2007 míří do servisů 533 000 vozů Tundra a Sequoia kvůli vadným kulovým čepům.

- Počátkem roku 2009 míří do servisů po celém světě 1,35 milionu vozů Yaris (také prodáván jako Vitz nebo Belta) kvůli vadné izolaci, která může vzplanout po aktivaci předpínače pásů. V Česku se akce týká 4 940 vozů.

- V roce 2009 svolává Toyota v USA do servisů 4,2 milionu vozů. Jejich plynový pedál se může zaseknout o podlahovou rohož.

- Počátkem roku 2010 pokračuje svolávací akce v USA. Tentokrát zamíří do servisů 2,3 milionu vozů kvůli vadné konstrukci plynového pedálu. Ten se opět může zaseknout.

- Koncem ledna je předchozí akce rozšířena i na 1,8 milionu vozů v Evropě. V Česku musí do servisu přes 14 000 aut.

- Počátkem února se objevuje problém u nové Toyoty Prius. Má vadné ABS, do servisu bude muset celkem 437 000 vozů. V Česku je to asi jen 94 aut.

- O pár dní později hlásí řidiči v USA potíže s posilovačem řízení.

Není toho trochu příliš ,na "nejspolehlivější" značku.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

To co má teď škodovka za "problém" je naprostá banalita a myslím, že na bezpečnost provozu má zcela zanedbatelný vliv.
modelář

Příspěvek od modelář »

Ještě že nemám Toyotu! :lol:

Ale fakt už mi to připadá celé nějaké až móc podezřelé...

Buď jde "slavná" Toyota skutečně do kytek (což je mi celkem fuk, neboť mne s výjimkou Supry žádný její typ nedokázal oslovit), nebo se jedná o cílenou kampaň, což už mi principiálně jedno není, jelikož pak se totiž někomu programově škodí, aby se někomu jinému programově pomohlo. A v daném případě mi vůbec nejde o Toyotu jako takovou, ale o to, že jsou narušovány principy svobodné konkurence a že to může na základě analogie v budoucnu postihnout kohokoli jiného.

Co do toho výčtu "poruch", tak bych rád uvedl, že plynovým pedálem "zasekávajícím se o podlahovou rohož" (zřejmě jde o koberečky) trpí řada značek a nikdo to zvlášť neřeší. Stejně tak výpadky ABS jsou běžným jevem napříč značkami používajícími komponenty od stejných dodavatelů. Jména těch typů Toyot s problémy kolem "kulových čepů" (jedná se o "svisláky" nebo o "čepy řízení" či ještě nějaké jiné "kulové čepy", které mohou být i na tzv. kostech příčných zkrutných stabilizátorů?) mi mnoho neříkají, ale pokud jde o Yarise, tak ten se pro evropský trh vyrábí z větší části ve Francii.

Osobně bych pak považoval za největší průšvih jednoznačně "potíže s posilovačem řízení", který je dnes povětšinou elektrohydraulický či dokonce plně elektrický. Na vlastní kůže jsem to zažil na jednom Opelu, ale údajně stejné problémy mívají i některé typy Fiatu, protože jednoduše berou stejné celky od stejných dodavatelů. Zlí jazykové dokonce tvrdí, že i ty vadné plynové pedály u Toyoty pocházejí od nějakého dodavatele pro GM, což by mne ani moc nepřekvapilo... Tím by to ovšem u mne Toyota definitivně prohrála! :twisted:
modelář

Příspěvek od modelář »

skodovkar píše:To co má teď škodovka za "problém" je naprostá banalita a myslím, že na bezpečnost provozu má zcela zanedbatelný vliv.
Vždyť nevíš, o jaký problém se konkrétně jedná! A jestliže už došlo na svolávání zákazníků po telefonu, což je v dané branži považováno za krajní řešení/řešení v krajní nouzi, tak se téměř jistě jedná o něco vážného. Osobně to tipuji na nějaký problém kolem palivového systému v oblasti nádrže...
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

modelář píše: Vždyť nevíš, o jaký problém se konkrétně jedná! A jestliže už došlo na svolávání zákazníků po telefonu, což je v dané branži považováno za krajní řešení/řešení v krajní nouzi, tak se téměř jistě jedná o něco vážného. Osobně to tipuji na nějaký problém kolem palivového systému v oblasti nádrže...
Pokud se jedná o toto... :lol:

http://ekonomika.idnes.cz/desetitisicum ... nomika_lpo
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Toyota používá tento brzdový systém ,který může být ovlivněn elektronikou.
Technika: Brake-by-wire
20.03.2008

Z dosud obvyklého schématu kapalinových brzd zůstává jen vlastní činná část brzdy spojená s kolem (kotouč se třmenem), mizí z něj ale brzdový válec s posilovačem, kapalinový rozvod, ABS i regulátor tlaku. Místo nich má každé kolo samostatnou brzdovou jednotku s elektromotorem přímo spojeným s čelistmi, na nichž vyvolá přítlačnou sílu až 20 kN, v celém rozsahu plynule regulovanou řídicím počítačem soustavy podle požadované, resp. využitelné intenzity brždění.

To je současná brzdová soustava automobilů - BBW (brake-by-wire). Každé kolo má vlastní elektrickou brzdovou jednotku, spojenou s řídicím počítačem a "elektronickým" pedálem brzdy jen kabely.
modelář

Příspěvek od modelář »

Ano, narážím přesně na toto. Prostě to hrají do autu, resp. zakrývají pravý důvod svolávačky/nesvolávačky!

Na té stupnici závažnosti to funguje v případě, že se přijde na nějaký systémový problém, asi následovně (od nejlehčí k nejzávažnější věci):
1/ výměna/oprava v případě, že se zákazník kvůli tomu v rámci záruky sám dostaví a stěžuje si na to;
2/ automatická výměna/oprava během příští návštěvy servisu v rámci pravidelné kontroly vozu s tím, že zákazníkovi se obvykle ani neříká, že byl učiněn nějaký zásah nad rámec běžného oservisování při určitém km nájezdu;
3/ písemná výzva, aby se zákazník dle svých časových možností dostavil k úpravě/opravě;
4/ telefonická výzva k provedení úpravy/opravy.

Z toho je snad jasné, že tady jde hlavně o čas (při srovnání bodů 4 a 3). Kromě toho je výhodou postupu dle bodu 4, že nic není tzv. na papíře, tedy se všechno dá svést na "agenturu JPP", případně na nějaké "plastové úchytky v kufru". Nebo je skutečně někdo tak naivní, že věří mohutné svolávačce/nesvolávačce, při které fabrika maximálně mlží, resp. si protiřečí, jen kvůli nějakým úchytkám?!
Odpovědět