Každý predsa vie, že svine kyslé nežerú!modelář píše:Např. toto (ze sousedního vlákna):FF píše:"...čo si predstavujete pod takým slovom: absurdné?!"
(cit.) "Ze vraj turbo diesel obsahuje viac aditiv a preto je lepsi pre dieslove motory? Vela ludi s benzinom dava prave turbo diesl olej kvoli aditivam." (konec cit.)
....."ANEB TOYOTA V USA A ZVYŠKU SVĚTA"
Moderátor: Colommbo
No a takhle se to pro změnu dělá "po evropsku":
http://www.novinky.cz/auto/196161-fabie ... -vozu.html
Na otázku, zda je nějaký problém (např. s Fabiemi, ale platí to stejnou měrou pro jakýkoli vůz kterékoli evropské značky), existuje jediná správná odpověď: "Samozřejmě, že NENÍ, jak jste na to vůbec přišli?!"
http://www.novinky.cz/auto/196161-fabie ... -vozu.html
Na otázku, zda je nějaký problém (např. s Fabiemi, ale platí to stejnou měrou pro jakýkoli vůz kterékoli evropské značky), existuje jediná správná odpověď: "Samozřejmě, že NENÍ, jak jste na to vůbec přišli?!"
Jak víš že je to u toyoty čistě mechanický problém ,ty jsi byl ve vyšetřovacím týmu?Pro tebe jistě nic není porucha ,zaseknutý plyn + porucha brzd -pro jiného nezávislého odborníka trochu fatální kombinace poruch.A k tomu ještě to kosmické záření,asi Marťani nemají zájem aby pozemské ekologické hybridy měli malou spotřebu.Asi dýchají oxid uhličitý a proto jim nejdou toyoty pod fousy- tykadla.
Vycházím z informací, které jsou veřejně dostupné. A z nich jednoznačně plyne následující:Anonymous píše:Jak víš že je to u toyoty čistě mechanický problém ,ty jsi byl ve vyšetřovacím týmu?Pro tebe jistě nic není porucha ,zaseknutý plyn + porucha brzd -pro jiného nezávislého odborníka trochu fatální kombinace poruch.A k tomu ještě to kosmické záření,asi Marťani nemají zájem aby pozemské ekologické hybridy měli malou spotřebu.Asi dýchají oxid uhličitý a proto jim nejdou toyoty pod fousy- tykadla.
- Než se Toyota rozhodla vyměnit takové množství plynových pedálů, důkladně zkoumala (údajně za přítomnosti nezávislých expertů, ovšem zda a do jaké míry tomu věřit, to fakt nevím...) skutečnou technickou příčinu toho, že auto jede na plný plyn.
- Původní odhad příčin jednoznačně směřoval k chybě v řídícím systému "elektronického plynu", tedy právě k oné elektronice.
- Během simulačních testů (a informace o nich byly rovněž zveřejněny) se nikdy nepodařilo "donutit řídící elektroniku k selhání", naopak se spíše k překvapení všech ukázalo, že závada je čistě mechanického rázu.
- Její řešení ovšem bude Toyotu stát mnohem více, než event. přeprogramování řídící elektroniky.
- Návazně se rozhořel skandál se selhávajícím brzdovým systémem - nejspíše v reakci na to, že "auto pod plným plynem přece nelze zastavit/zabrzdit..." (inu nelze, když se ta provozní brzda vůbec nepoužije).
- Proto Toyota ještě navíc testovala, zda jde auto pod plným plynem zastavit alespoň s pomocí ruční (v daném případě spíše "nožní") brzdy. A jde!
Proto je nanejvýš nepravděpodobné, že by si za dané situace někdo ze "zainteresované protistrany" tzv. rád nepřisadil, kdyby se byla bývala projevila i nějaká závada v řídící elektronice. A jelikož se nic takového nestalo, lze se důvodně domnívat, že řídící elektonika je naprosto OK.
Kromě toho, alespoň pokud je mi známo, tak Prius i všechny ostatní Toyoty používají brzdový systém klasického, tedy čistě hydraulického uspořádání - jinak také s přímou hydraulickou vazbou mezi pedálem brzdy a brzdovými třmeny. Jinými slovy: Ani event. selhání elektroniky vozu nesebere řidiči možnost zastavit pomocí pedálu provozní brzdy! Teď se pochopitelně vyjadřuji pouze k té řídící elektronice, nikoli k možnosti nějaké poruchy (opět) mechanického rázu. Nabízí se zde sronání např. s minulou generací Mercedesu např. řady E, který měl kromě "elektronického plynu" i "elektronický brzdový pedál", což posloužilo nejen samotnému Mercedesu, ale i ostatním výrobců, jako dokonalý odstrašující příklad...
No a konečně co se týče onoho kosmického záření, tak působení jeho tzv. primární složky je Země vystavena neustále, přičemž na úrovni horních vrstev atmosféry dochází k jeho rozpadu převážně na "mí-mezony" (odpovídající znak řecké abecedy sem neumím vložit) a něco málo tvrdého "gama"-záření (znovu stejný problém s řeckou abecedou) a pár zcela neškodných fotonů. Mí-mezonům se nijak neubráníme ani my, ani počítače, resp. jsme jim vystaveni neustále, dodatečná dávka "gama"-záření je zanedbatelná (přirozené radioaktivní pozadí je na mnohých místech Země řádově větší) a fotony můžeme klidně pominout. Jinými slovy: Dokud Zemi chrání atmosféra, tak se z hlediska kosmického záření (a jeho vlivu) na jejím povrchu nic nemění
Nepochybuji že takový hybrid bude prošpikován elektronikou zhora až dolů ,to je běžné u všech dnešních aut ,né tak u takového obojživelníku.Brzdy může mít samozřejmě hydraulické ale ovládání hydrauliky a abs a podobné "vymoženosti" které mnohdy způsobí víc problémů než radosti jsou jistě taky elektronického rázu.Ale jistě je to bezpečné auto,nebýt toho plynu ,brzd a marťanů.
Vždyť už jsem napsal, že tady stále je přímá hydraulická vazba mezi pedálem provozní brzdy a brzdovými třmeny, tedy žádný "elektronický brzdový pedál" (jako třeba u toho mnou zmíněného Mercedesu), kde taková vazba prostě není, poněvadž to "ovládání hydrauliky" je řešeno plně elektronicky. "Vymoženosti" ve formě ABS, BAS, ESP a dalších třípísmenkových zhovadilostí proto nebrání schopnosti vozu zabrzdit! Vliv marťanů a dalších -idů (od slova "humanoid") samozřejmě nelze nikdy úplně vyloučit, stejně jako vliv prachobyčejné lidské hlouposti a neschopnosti řidiče.Anonymous píše:Nepochybuji že takový hybrid bude prošpikován elektronikou zhora až dolů ,to je běžné u všech dnešních aut ,né tak u takového obojživelníku.Brzdy může mít samozřejmě hydraulické ale ovládání hydrauliky a abs a podobné "vymoženosti" které mnohdy způsobí víc problémů než radosti jsou jistě taky elektronického rázu.Ale jistě je to bezpečné auto,nebýt toho plynu ,brzd a marťanů.
Problémy vozů Toyota
- V roce 2007 míří do servisů 533 000 vozů Tundra a Sequoia kvůli vadným kulovým čepům.
- Počátkem roku 2009 míří do servisů po celém světě 1,35 milionu vozů Yaris (také prodáván jako Vitz nebo Belta) kvůli vadné izolaci, která může vzplanout po aktivaci předpínače pásů. V Česku se akce týká 4 940 vozů.
- V roce 2009 svolává Toyota v USA do servisů 4,2 milionu vozů. Jejich plynový pedál se může zaseknout o podlahovou rohož.
- Počátkem roku 2010 pokračuje svolávací akce v USA. Tentokrát zamíří do servisů 2,3 milionu vozů kvůli vadné konstrukci plynového pedálu. Ten se opět může zaseknout.
- Koncem ledna je předchozí akce rozšířena i na 1,8 milionu vozů v Evropě. V Česku musí do servisu přes 14 000 aut.
- Počátkem února se objevuje problém u nové Toyoty Prius. Má vadné ABS, do servisu bude muset celkem 437 000 vozů. V Česku je to asi jen 94 aut.
- O pár dní později hlásí řidiči v USA potíže s posilovačem řízení.
Není toho trochu příliš ,na "nejspolehlivější" značku.
- V roce 2007 míří do servisů 533 000 vozů Tundra a Sequoia kvůli vadným kulovým čepům.
- Počátkem roku 2009 míří do servisů po celém světě 1,35 milionu vozů Yaris (také prodáván jako Vitz nebo Belta) kvůli vadné izolaci, která může vzplanout po aktivaci předpínače pásů. V Česku se akce týká 4 940 vozů.
- V roce 2009 svolává Toyota v USA do servisů 4,2 milionu vozů. Jejich plynový pedál se může zaseknout o podlahovou rohož.
- Počátkem roku 2010 pokračuje svolávací akce v USA. Tentokrát zamíří do servisů 2,3 milionu vozů kvůli vadné konstrukci plynového pedálu. Ten se opět může zaseknout.
- Koncem ledna je předchozí akce rozšířena i na 1,8 milionu vozů v Evropě. V Česku musí do servisu přes 14 000 aut.
- Počátkem února se objevuje problém u nové Toyoty Prius. Má vadné ABS, do servisu bude muset celkem 437 000 vozů. V Česku je to asi jen 94 aut.
- O pár dní později hlásí řidiči v USA potíže s posilovačem řízení.
Není toho trochu příliš ,na "nejspolehlivější" značku.
Ještě že nemám Toyotu!
Ale fakt už mi to připadá celé nějaké až móc podezřelé...
Buď jde "slavná" Toyota skutečně do kytek (což je mi celkem fuk, neboť mne s výjimkou Supry žádný její typ nedokázal oslovit), nebo se jedná o cílenou kampaň, což už mi principiálně jedno není, jelikož pak se totiž někomu programově škodí, aby se někomu jinému programově pomohlo. A v daném případě mi vůbec nejde o Toyotu jako takovou, ale o to, že jsou narušovány principy svobodné konkurence a že to může na základě analogie v budoucnu postihnout kohokoli jiného.
Co do toho výčtu "poruch", tak bych rád uvedl, že plynovým pedálem "zasekávajícím se o podlahovou rohož" (zřejmě jde o koberečky) trpí řada značek a nikdo to zvlášť neřeší. Stejně tak výpadky ABS jsou běžným jevem napříč značkami používajícími komponenty od stejných dodavatelů. Jména těch typů Toyot s problémy kolem "kulových čepů" (jedná se o "svisláky" nebo o "čepy řízení" či ještě nějaké jiné "kulové čepy", které mohou být i na tzv. kostech příčných zkrutných stabilizátorů?) mi mnoho neříkají, ale pokud jde o Yarise, tak ten se pro evropský trh vyrábí z větší části ve Francii.
Osobně bych pak považoval za největší průšvih jednoznačně "potíže s posilovačem řízení", který je dnes povětšinou elektrohydraulický či dokonce plně elektrický. Na vlastní kůže jsem to zažil na jednom Opelu, ale údajně stejné problémy mívají i některé typy Fiatu, protože jednoduše berou stejné celky od stejných dodavatelů. Zlí jazykové dokonce tvrdí, že i ty vadné plynové pedály u Toyoty pocházejí od nějakého dodavatele pro GM, což by mne ani moc nepřekvapilo... Tím by to ovšem u mne Toyota definitivně prohrála!
Ale fakt už mi to připadá celé nějaké až móc podezřelé...
Buď jde "slavná" Toyota skutečně do kytek (což je mi celkem fuk, neboť mne s výjimkou Supry žádný její typ nedokázal oslovit), nebo se jedná o cílenou kampaň, což už mi principiálně jedno není, jelikož pak se totiž někomu programově škodí, aby se někomu jinému programově pomohlo. A v daném případě mi vůbec nejde o Toyotu jako takovou, ale o to, že jsou narušovány principy svobodné konkurence a že to může na základě analogie v budoucnu postihnout kohokoli jiného.
Co do toho výčtu "poruch", tak bych rád uvedl, že plynovým pedálem "zasekávajícím se o podlahovou rohož" (zřejmě jde o koberečky) trpí řada značek a nikdo to zvlášť neřeší. Stejně tak výpadky ABS jsou běžným jevem napříč značkami používajícími komponenty od stejných dodavatelů. Jména těch typů Toyot s problémy kolem "kulových čepů" (jedná se o "svisláky" nebo o "čepy řízení" či ještě nějaké jiné "kulové čepy", které mohou být i na tzv. kostech příčných zkrutných stabilizátorů?) mi mnoho neříkají, ale pokud jde o Yarise, tak ten se pro evropský trh vyrábí z větší části ve Francii.
Osobně bych pak považoval za největší průšvih jednoznačně "potíže s posilovačem řízení", který je dnes povětšinou elektrohydraulický či dokonce plně elektrický. Na vlastní kůže jsem to zažil na jednom Opelu, ale údajně stejné problémy mívají i některé typy Fiatu, protože jednoduše berou stejné celky od stejných dodavatelů. Zlí jazykové dokonce tvrdí, že i ty vadné plynové pedály u Toyoty pocházejí od nějakého dodavatele pro GM, což by mne ani moc nepřekvapilo... Tím by to ovšem u mne Toyota definitivně prohrála!
Vždyť nevíš, o jaký problém se konkrétně jedná! A jestliže už došlo na svolávání zákazníků po telefonu, což je v dané branži považováno za krajní řešení/řešení v krajní nouzi, tak se téměř jistě jedná o něco vážného. Osobně to tipuji na nějaký problém kolem palivového systému v oblasti nádrže...skodovkar píše:To co má teď škodovka za "problém" je naprostá banalita a myslím, že na bezpečnost provozu má zcela zanedbatelný vliv.
Pokud se jedná o toto...modelář píše: Vždyť nevíš, o jaký problém se konkrétně jedná! A jestliže už došlo na svolávání zákazníků po telefonu, což je v dané branži považováno za krajní řešení/řešení v krajní nouzi, tak se téměř jistě jedná o něco vážného. Osobně to tipuji na nějaký problém kolem palivového systému v oblasti nádrže...
http://ekonomika.idnes.cz/desetitisicum ... nomika_lpo
Toyota používá tento brzdový systém ,který může být ovlivněn elektronikou.
Technika: Brake-by-wire
20.03.2008
Z dosud obvyklého schématu kapalinových brzd zůstává jen vlastní činná část brzdy spojená s kolem (kotouč se třmenem), mizí z něj ale brzdový válec s posilovačem, kapalinový rozvod, ABS i regulátor tlaku. Místo nich má každé kolo samostatnou brzdovou jednotku s elektromotorem přímo spojeným s čelistmi, na nichž vyvolá přítlačnou sílu až 20 kN, v celém rozsahu plynule regulovanou řídicím počítačem soustavy podle požadované, resp. využitelné intenzity brždění.
To je současná brzdová soustava automobilů - BBW (brake-by-wire). Každé kolo má vlastní elektrickou brzdovou jednotku, spojenou s řídicím počítačem a "elektronickým" pedálem brzdy jen kabely.
Technika: Brake-by-wire
20.03.2008
Z dosud obvyklého schématu kapalinových brzd zůstává jen vlastní činná část brzdy spojená s kolem (kotouč se třmenem), mizí z něj ale brzdový válec s posilovačem, kapalinový rozvod, ABS i regulátor tlaku. Místo nich má každé kolo samostatnou brzdovou jednotku s elektromotorem přímo spojeným s čelistmi, na nichž vyvolá přítlačnou sílu až 20 kN, v celém rozsahu plynule regulovanou řídicím počítačem soustavy podle požadované, resp. využitelné intenzity brždění.
To je současná brzdová soustava automobilů - BBW (brake-by-wire). Každé kolo má vlastní elektrickou brzdovou jednotku, spojenou s řídicím počítačem a "elektronickým" pedálem brzdy jen kabely.
Ano, narážím přesně na toto. Prostě to hrají do autu, resp. zakrývají pravý důvod svolávačky/nesvolávačky!
Na té stupnici závažnosti to funguje v případě, že se přijde na nějaký systémový problém, asi následovně (od nejlehčí k nejzávažnější věci):
1/ výměna/oprava v případě, že se zákazník kvůli tomu v rámci záruky sám dostaví a stěžuje si na to;
2/ automatická výměna/oprava během příští návštěvy servisu v rámci pravidelné kontroly vozu s tím, že zákazníkovi se obvykle ani neříká, že byl učiněn nějaký zásah nad rámec běžného oservisování při určitém km nájezdu;
3/ písemná výzva, aby se zákazník dle svých časových možností dostavil k úpravě/opravě;
4/ telefonická výzva k provedení úpravy/opravy.
Z toho je snad jasné, že tady jde hlavně o čas (při srovnání bodů 4 a 3). Kromě toho je výhodou postupu dle bodu 4, že nic není tzv. na papíře, tedy se všechno dá svést na "agenturu JPP", případně na nějaké "plastové úchytky v kufru". Nebo je skutečně někdo tak naivní, že věří mohutné svolávačce/nesvolávačce, při které fabrika maximálně mlží, resp. si protiřečí, jen kvůli nějakým úchytkám?!
Na té stupnici závažnosti to funguje v případě, že se přijde na nějaký systémový problém, asi následovně (od nejlehčí k nejzávažnější věci):
1/ výměna/oprava v případě, že se zákazník kvůli tomu v rámci záruky sám dostaví a stěžuje si na to;
2/ automatická výměna/oprava během příští návštěvy servisu v rámci pravidelné kontroly vozu s tím, že zákazníkovi se obvykle ani neříká, že byl učiněn nějaký zásah nad rámec běžného oservisování při určitém km nájezdu;
3/ písemná výzva, aby se zákazník dle svých časových možností dostavil k úpravě/opravě;
4/ telefonická výzva k provedení úpravy/opravy.
Z toho je snad jasné, že tady jde hlavně o čas (při srovnání bodů 4 a 3). Kromě toho je výhodou postupu dle bodu 4, že nic není tzv. na papíře, tedy se všechno dá svést na "agenturu JPP", případně na nějaké "plastové úchytky v kufru". Nebo je skutečně někdo tak naivní, že věří mohutné svolávačce/nesvolávačce, při které fabrika maximálně mlží, resp. si protiřečí, jen kvůli nějakým úchytkám?!