....."ANEB TOYOTA V USA A ZVYŠKU SVĚTA"
Moderátor: Colommbo
Na Toyotu se valí další problémy, svolává půl miliónu aut kvůli brzdám
Japonská automobilka Toyota prožívá asi jedno z nejsmolnějších období své existence. Po problémech s plynovými pedály se nyní objevily závady i na brzdách, a to u luxusních vozů Prius. Informovala o tom BBC.
Zvětšit obrázek
Toyota Prius byla loni v Japonsku nejprodávanějším modelem.
úterý 9. února 2010, 9:58
Nejprve automobilka musela kvůli plynovým pedálům svolat několik miliónů vozů po celém světě. Nyní přiznala poruchu na modelu Prius. Těchto hybridních vozů svolá na 436 tisíc kvůli špatným brzdám.
„Rozhodli jsme se auta svolat, protože bezpečnost našich zákazníků považujeme za nejdůležitější,“ citovala BBC firmu.
Ta již začíná ztrácet mezi zákazníky kredit. Například v lednových prodejích na americkém trhu se Toyota propadla na nejhorší výsledek za posledních deset let.
Prezident automobilky Akio Toyoda již uvedl, že z problémů si vezme osobní zodpovědnost. „Osobně povedu snahu o obnovení důvěry v naši značku,“ sdělil.
Například Prius byl loni v Japonsku nejprodávanějším vozem. Navíc tento hybridní vůz dosáhl velké obliby po celém světě.
Japonská automobilka Toyota prožívá asi jedno z nejsmolnějších období své existence. Po problémech s plynovými pedály se nyní objevily závady i na brzdách, a to u luxusních vozů Prius. Informovala o tom BBC.
Zvětšit obrázek
Toyota Prius byla loni v Japonsku nejprodávanějším modelem.
úterý 9. února 2010, 9:58
Nejprve automobilka musela kvůli plynovým pedálům svolat několik miliónů vozů po celém světě. Nyní přiznala poruchu na modelu Prius. Těchto hybridních vozů svolá na 436 tisíc kvůli špatným brzdám.
„Rozhodli jsme se auta svolat, protože bezpečnost našich zákazníků považujeme za nejdůležitější,“ citovala BBC firmu.
Ta již začíná ztrácet mezi zákazníky kredit. Například v lednových prodejích na americkém trhu se Toyota propadla na nejhorší výsledek za posledních deset let.
Prezident automobilky Akio Toyoda již uvedl, že z problémů si vezme osobní zodpovědnost. „Osobně povedu snahu o obnovení důvěry v naši značku,“ sdělil.
Například Prius byl loni v Japonsku nejprodávanějším vozem. Navíc tento hybridní vůz dosáhl velké obliby po celém světě.
Pověstí japonského výrobce "těch nejspolehlivějších" vozů a dokonce průkopníka hybridních technologií, nedávno otřásl skandál, kdy se vyskytl problém se zasekávajícím se pedálem plynu hned u několika vozů značky Toyota. Po celém světě tak muselo být do servisů svoláno kolem 8 miliónů vozů. Americké regulační orgány nyní vyšetřují možnou souvislost mezi kosmickým zářením a těmito problémy.
Zdroj z amerického úřadu NHTSA, který se zabývá bezpečností provozu, řekl, že je tu jistá možnost ovlivnění mikroprocesorů a softwaru paměťových čipů v automobilech značky Toyota kosmickým zářením. I přesto, že takovéto informace mohou znít poněkud bláznivě, je potřeba si uvědomit, že s tímto problémem se musejí potýkat například satelity a dopravní letadla.
Mohou za problémy Toyoty marťani?
Po celá léta je vědcům znám problém, který může způsobovat kosmické záření na výpočetní technice. Prozatím se ale neobjevila žádná souvislost mezi tímto zářením a automobilovým průmyslem. Pokrok jde kupředu, a proto tuto možnost nelze vyloučit, jelikož technika je stále dokonalejší, což v konečném důsledku nemusí vždy znamenat to nejlepší pro uživatele.
Zdroj z amerického úřadu NHTSA, který se zabývá bezpečností provozu, řekl, že je tu jistá možnost ovlivnění mikroprocesorů a softwaru paměťových čipů v automobilech značky Toyota kosmickým zářením. I přesto, že takovéto informace mohou znít poněkud bláznivě, je potřeba si uvědomit, že s tímto problémem se musejí potýkat například satelity a dopravní letadla.
Mohou za problémy Toyoty marťani?
Po celá léta je vědcům znám problém, který může způsobovat kosmické záření na výpočetní technice. Prozatím se ale neobjevila žádná souvislost mezi tímto zářením a automobilovým průmyslem. Pokrok jde kupředu, a proto tuto možnost nelze vyloučit, jelikož technika je stále dokonalejší, což v konečném důsledku nemusí vždy znamenat to nejlepší pro uživatele.
To se teprve uvidí. V každém případě se nejedná o první významnou a tradiční evropskou značku, kterou Číňani koupili, a určitě jde o nejsnadnější způsob, jak právě prostřednictvím takovýchto akvizicí proniknout na evropský trh. Kromě toho to svědčí i o tom, že rovněž evropský Ford má velké ekonomické problémy.bjukemen píše:..a prave nad tým uvažujem čo je to chyba alebo nie..skodovkar píše:Modeláři s tou Čínou jsi to trefil, právě koupila Volvo.
Zvrhlo se to na str. 3 u příspěvku jednoho z anonymů, který sem byl vložen v "so březen 27, 2010 19:45". A zvrhlo se to na Tvém oblíbeném tématu, a sice syntetičnosti/polo/minerálnosti...FF píše:Normálne si už nespomínam o čom toto vlákno pôvodne malo byť!?...
"Nachystejte uzenáče, na snídani jsem zpátky!"
.....jo, od oleje pro feldu přes pravdivost popisu na kanystrech, zaseklý plyn na Toyotě, Volvo do Číny, uzenáče k snídani, a závody v plavání.....modelář píše:.....Zvrhlo se to na str. 3 u příspěvku jednoho z anonymů, který sem byl vložen v "so březen 27, 2010 19:45". A zvrhlo se to na Tvém oblíbeném tématu, a sice syntetičnosti/polo/minerálnosti...
.....i kdybych to chtěl "nějak" rozdělit, tak ani nevím na co, a jak (téma).....
.....třeba to zas nakonec nějak "přejde" k těm olejům
Jo, někdy si holt připadám jako úplný blbec (či spíše vůl), že jsem ztratil v součtu 19,5 roku svého kdysi mladého života navštěvováním různých škol (jesle v to nepočítám, tehdy snad ještě ani neexistovaly, a školku jsem jaksi stačil vynechat, tak dobrý jsem byl totiž student ), když se to dnes dá zařídit (pardon, stihnout) - no, schválně, za kolik...? Teď se samozřejmě ptám na časovou lhůtu, nikoli na výši bakšišného.FF píše:...to vieš...
...bronzový diplom za plávanie (v Plzni) a strieborný diplom za plávanie (v Trenčíne)...
...a hneď sa v našich/vašich končinách uchytíš v štátnej správe...
A uchytit se ve státní správě samo o sobě nestačí, nutno mít totiž želízka v ohni na obou stranách, tj. i v podnikatelské sféře, a rovněž právní krytí (advokacie atd.), jinak by ten tunel prostě nemohl fungovat tím správným směrem.
Ještě k tomu výroku jednoho z anonymů, že
(cit.) "Přirovnáváš novou Toyotu k 50 let staré škodovce 1000 mb ,to je myslím dosti ubohé." (konec cit.)
jsem si dodatečně uvědomil, že jsem nejspíše nebyl správně pochopen, poněvadž mně nešlo o srovnávání "vozů", ale srovnání "reakce řidičů" na zasekávající se plyn, což mi připadá jako docela férové, nikoli "ubohé" srovnání. Nějak si totiž nepamatuji, že by z toho tehdy někdo dělal vědu: prostě se ten plynový pedál čas od čas promazal, a když ani to nepomohlo, tak se holt plynová kulisa vymontovala, šoupla do petroleje, rozhýbala, promazala a zase se nějaký čas (obvykle do příští zimy) jezdilo. Hlavně si nepamatuji, že by se kvůli tomu někdo naboural či alespoň že by na to svou bouračku svaloval.
V dané souvislosti mne však napadá poněkud jiné srovnání, a sice porovnání konstrukce přední nápravy Těch starých škodovek počínaje řadou 1000MB a dnešních vozů: Tak schválně, kolik vozů z dnešní produkce má vpředu dvojitý lichoběžníkový závěs, což je považováno za konstrukčně nejdokonalejší, resp. nejčistší řešení?
(cit.) "Přirovnáváš novou Toyotu k 50 let staré škodovce 1000 mb ,to je myslím dosti ubohé." (konec cit.)
jsem si dodatečně uvědomil, že jsem nejspíše nebyl správně pochopen, poněvadž mně nešlo o srovnávání "vozů", ale srovnání "reakce řidičů" na zasekávající se plyn, což mi připadá jako docela férové, nikoli "ubohé" srovnání. Nějak si totiž nepamatuji, že by z toho tehdy někdo dělal vědu: prostě se ten plynový pedál čas od čas promazal, a když ani to nepomohlo, tak se holt plynová kulisa vymontovala, šoupla do petroleje, rozhýbala, promazala a zase se nějaký čas (obvykle do příští zimy) jezdilo. Hlavně si nepamatuji, že by se kvůli tomu někdo naboural či alespoň že by na to svou bouračku svaloval.
V dané souvislosti mne však napadá poněkud jiné srovnání, a sice porovnání konstrukce přední nápravy Těch starých škodovek počínaje řadou 1000MB a dnešních vozů: Tak schválně, kolik vozů z dnešní produkce má vpředu dvojitý lichoběžníkový závěs, což je považováno za konstrukčně nejdokonalejší, resp. nejčistší řešení?
Nějak mi uniká, co je Priusu "luxusního". Že by snad luxusní předvědčení jeho majitele o tom, jak moc ekologicky uvědoměle se chová? Je to však stejně mylné přesvědčení, jako např. celá hysterie kolem biopaliv!Anonymous píše:Na Toyotu se valí další problémy, svolává půl miliónu aut kvůli brzdám
Japonská automobilka Toyota prožívá asi jedno z nejsmolnějších období své existence. Po problémech s plynovými pedály se nyní objevily závady i na brzdách, a to u luxusních vozů Prius. Informovala o tom BBC.
Ten problém Toyoty je ale v daném případě čistě mechanické povahy a s řídící elektronikou vozu nemá nic společného. Ovšem konkrétně Američané už mají své vlastní neblahé zkušenosti např. se "sebevražednými" vozy na železničních přejezdech. Po důkladném zkoumání nehod se přišlo na to, že jev samovolného rozjetí vozů s automaty těsně pod přijíždějící vlak způsobovala elektomagneticky špatně odstíněná řídící elektronika určitých typů vozů, která se následkem "indukčního" vlivu přijíždějícího vlaku rozhodla sama zařadit "D" a rozjet. Sice mi není jasné hlavně to, jak přijíždějící vlak elektromagneticky ovlivňuje na přejezdu stojící vozidla, když snad všechny vlaky v USA jsou dieselelektrické, tedy nepotřebují trolej, ale budiž, třeba to byly jen tramvaje... I zde ovšem selhal lidský činitel, tedy řidič: mrtví už sice vypovídat nemohli, ale ti, které to postihlo a vypovídat i poté ještě mohli, prostě jen šlápli na brzdu.Anonymous píše:Pověstí japonského výrobce "těch nejspolehlivějších" vozů a dokonce průkopníka hybridních technologií, nedávno otřásl skandál, kdy se vyskytl problém se zasekávajícím se pedálem plynu hned u několika vozů značky Toyota. Po celém světě tak muselo být do servisů svoláno kolem 8 miliónů vozů. Americké regulační orgány nyní vyšetřují možnou souvislost mezi kosmickým zářením a těmito problémy.
Zdroj z amerického úřadu NHTSA, který se zabývá bezpečností provozu, řekl, že je tu jistá možnost ovlivnění mikroprocesorů a softwaru paměťových čipů v automobilech značky Toyota kosmickým zářením. I přesto, že takovéto informace mohou znít poněkud bláznivě, je potřeba si uvědomit, že s tímto problémem se musejí potýkat například satelity a dopravní letadla.
Mohou za problémy Toyoty marťani?
Po celá léta je vědcům znám problém, který může způsobovat kosmické záření na výpočetní technice. Prozatím se ale neobjevila žádná souvislost mezi tímto zářením a automobilovým průmyslem. Pokrok jde kupředu, a proto tuto možnost nelze vyloučit, jelikož technika je stále dokonalejší, což v konečném důsledku nemusí vždy znamenat to nejlepší pro uživatele.