aky olej

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
jansx

aky olej

Příspěvek od jansx »

Audi A3 1,6 benz. 75kw model 2000-03 doteraz Shell 5w40 kamoš mi radi dať Shell 10w40 že je hustejší teraz dolievam max 1.l.od výmeny . do výmeny. na 10tis.km,jazdím celoročné denne asi 2x7km po dialnici
200-300km mesačne.Vďaka za každú radu jansx. PS hore menované oleje
plnia VW normy .
e-panolin.cz

Příspěvek od e-panolin.cz »

A proč ti radí SAE 10W40? Kvůli spotřebě oleje 1 l na 10 000 km ?
modelář

Příspěvek od modelář »

Další možností je zkusit jinou značku oleje, byť v SAE 5W-40.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

ja by som ostal pri oleji kt. pouzivas, 1 liter nieje az tak moc. Alebo Total quartz 9000 5W-40 ten je lacnejsi.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: aky olej

Příspěvek od Pitris »

jansx píše:Audi A3 1,6 benz. 75kw model 2000-03 doteraz Shell 5w40 kamoš mi radi dať Shell 10w40 že je hustejší teraz dolievam max 1.l.od výmeny . do výmeny. na 10tis.km,jazdím celoročné denne asi 2x7km po dialnici.....
Nech tam tu 5w40 (VW502.00), a měň po 10-ti tkm - na sedmikilometrové pojíždění je to tak akorát :wink:
jansx píše:.....doteraz Shell 5w40 kamoš mi radi dať Shell 10w40 že je hustejší.....
obecně oblíbený omyl - ten olej 10w40 je sice hustější, ale při STARTU - déle mu trvá (a čím míň °C, tím déle), než promaže celý motor, a ve fázi ne zcela ohřátého motoru ho hůře chrání (což asi nechceš, že? ) / při provozní teplotě je 5w40 a 10w40 stejně viskózní (hustý / řídký).
FF

Re: aky olej

Příspěvek od FF »

jansx píše:Audi A3 1,6 benz. 75kw model 2000-03 doteraz Shell 5w40 kamoš mi radi dať Shell 10w40 že je hustejší teraz dolievam max 1.l.od výmeny . do výmeny. na 10tis.km,jazdím celoročné denne asi 2x7km po dialnici
200-300km mesačne.Vďaka za každú radu jansx. PS hore menované oleje
plnia VW normy .
...asi ťa prekvapím, ale všeobecne - motorový olej SAE 10W-40 nie je hustejší ako motorový olej SAE 5W-40!!! ...to taký SAE 10W-50, alebo SAE 5W-50 je už iná káva!
Z mojej vlastnej skúsenosti viem, že "ten istý" motorový olej (teda výk. špecifikácia a viskozita) od rôznych výrobcov má v mojom motore rôznu "míňavosť" (vow! - nový výraz a len tak z ničoho nič :lol: ).
modelář

Re: aky olej

Příspěvek od modelář »

FF píše:Z mojej vlastnej skúsenosti viem, že "ten istý" motorový olej (teda výk. špecifikácia a viskozita) od rôznych výrobcov má v mojom motore rôznu "míňavosť" (vow! - nový výraz a len tak z ničoho nič :lol: ).
No a právě proto jsem doporučil zkusit jinou značku oleje! :wink:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

To ale môže nabádať k podozreniu, že niektoré xW-40-tky budú v skutočnosti xW-30- tkami, alebo ani to nie. (potvrdiť to neviem, chcelo by to testy).
Polymérne modifikátory viskozity, ktorými sa "doháňa" viskozitný index nie sú zadarmo ..., testovanie viskozity pre "koncového používateľa" je možné akurát tak v teoretickej rovine.
... použitie inej značky tej istej deklarovanej viskozity bude určite na mieste. :wink:
modelář

Příspěvek od modelář »

Jestliže mezi převodovými oleji stejného SAE rozsahu jsou prokazatelně - dle údajů v TL - až překvapivé rozdíly, je pravděpodobné, že něco podobného může platit i pro motorové oleje "v používání".
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:To ale môže nabádať k podozreniu, že niektoré xW-40-tky budú v skutočnosti xW-30- tkami, alebo ani to nie. (potvrdiť to neviem, chcelo by to testy).....
Viskozita při 100°C u nového oleje má určité rozpětí hodnot, ale "čtyřicítka" nezasahuje do "třicítky" - mají své hranice, kde se viskozita "pohybuje" u různých značek olejů; "třicítka" je mezi 9,3 až 12,5mm2/s, (většinou okolo 11-ti), "čtyřicítka" pak mezi 12,5 až 16,3mm2/s (bývá kolem 14-ti). Ale počtem najetých kilometrů se viskozita mění - jeden z výsledků testů je tady: http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju2
Odpovědět