Aku
Moderátor: Colommbo
To je fakt já před dvěmi lety když byly mrazy kolem 30 a klekla mi Akuma tak jsem se začal poohlížet po nové a ta Bannerka UniBull (ta červená) stála na mé auto (Escort TD) něco přes 2 tis. Akuma to nakonec přežila, dobila se, šoupnul jsem tam Amper Plus a dle posledních měření je stále OK a když jsem nedávno tu unibulku zahlédl za cenu přes 3500 tak jsem se zhrozil. Za tu cenu už do ní odmítám jít. Když vemu že současná Akuma už je v autě 5,5 let tak se do předražené Bannerky nevyplatí jít. A i kdyby ta Akuma brzy klekla tak i levná baterie vydrží déle než se auta zbavím.Jerry3 píše: Akorát, že ty červené "oboustranné" neskutečně zdražili.
Varta so striebornou technologiou nemusi abyt zle a maju prijemnu cenu.
Co je lepsie? To zavisi od definicie slova LEPSIE.
Ja preferujem exide, hlavne kvoli technologii ktorou je kusok dalej nez uvedene znacky. Cenou je vsak dalej takisto. Proste u nich si za kvalitu ale najma pokrocilejsiu technologiu musite priplatit. Nemam vsak na mysli ich low-end ale aspon excel alebo lepsie xtreme. Maxximu som sa zatial kupovat neodvazil ale ini sa odvazili a nestazuju sa. Ja mam v skodovke uz tusim 5 rokov ich armadu (dnes sa nevyraba nahradila ju extreme) uplne bez problemov a bez uprav nabijacej sustavy. Na nabijacke bola len raz kvoli kratkym jazdam, ked uz "ocko" bolo cierne. A raz kvoli mojej blbosti ked som nezapojil regulator . Vtedy som ju vymlatil az na 6V . Hned po kupe.
Bannerky som si vsimol ze isli nejako hore ale zase som si vsimol ze tie "zdrazene" baterky su uz s vapnikovou technologiou a to este pre 4 rokmi neboli.
Delphi viem ze robili napriklad baterky "pre dizle" ktore mali trochu vyssie startovacie prudy, rozmerovo boli vyssie. A ich vapnikove baterky nemali tiez zlu cenu len to boli konstrukcne klasika len s vapnikom a "ockom" kvoli "bezudrzbovosti". Ine specialitky nemali. Volakedy boli celkom dobri v startovacich akumulatoroch pretoze sa pred 10 rokmi montovali do korejskych aut a ak majitel casto nezabudal zazate svetla alebo zapnute radio tak poniektorym sluzia dodnes.
A odporucam baterku s co najvyssou kapacitou ktora sa do daneho auta vojde. Ak su teda na to pristriedky. Na kecy podavacov v predajniach ohladne alternatora nedajte.
Co je lepsie? To zavisi od definicie slova LEPSIE.
Ja preferujem exide, hlavne kvoli technologii ktorou je kusok dalej nez uvedene znacky. Cenou je vsak dalej takisto. Proste u nich si za kvalitu ale najma pokrocilejsiu technologiu musite priplatit. Nemam vsak na mysli ich low-end ale aspon excel alebo lepsie xtreme. Maxximu som sa zatial kupovat neodvazil ale ini sa odvazili a nestazuju sa. Ja mam v skodovke uz tusim 5 rokov ich armadu (dnes sa nevyraba nahradila ju extreme) uplne bez problemov a bez uprav nabijacej sustavy. Na nabijacke bola len raz kvoli kratkym jazdam, ked uz "ocko" bolo cierne. A raz kvoli mojej blbosti ked som nezapojil regulator . Vtedy som ju vymlatil az na 6V . Hned po kupe.
Bannerky som si vsimol ze isli nejako hore ale zase som si vsimol ze tie "zdrazene" baterky su uz s vapnikovou technologiou a to este pre 4 rokmi neboli.
Delphi viem ze robili napriklad baterky "pre dizle" ktore mali trochu vyssie startovacie prudy, rozmerovo boli vyssie. A ich vapnikove baterky nemali tiez zlu cenu len to boli konstrukcne klasika len s vapnikom a "ockom" kvoli "bezudrzbovosti". Ine specialitky nemali. Volakedy boli celkom dobri v startovacich akumulatoroch pretoze sa pred 10 rokmi montovali do korejskych aut a ak majitel casto nezabudal zazate svetla alebo zapnute radio tak poniektorym sluzia dodnes.
A odporucam baterku s co najvyssou kapacitou ktora sa do daneho auta vojde. Ak su teda na to pristriedky. Na kecy podavacov v predajniach ohladne alternatora nedajte.
Když ona červená Bannerka UniBull stále používá stejnou "bezvápníkovou" technologii (s vápníkem jde o jiný typ), takže opravdu nechápu to příšerné zdražení (české ceny jen kopírují nárůst těch v Rakousku). Svého času jsem pošilhával po gelové Optimě, ale protože mi ji těsně před koupí rovněž silně zdražili, nekoupil jsem. A jelikož opět stojím před koupí, tak teď opravdu nevím: buď něco od Exide (pokrokové technologie za přijatelnou cenu), nebo prostě "cokoli", co bude za dobrou cenu. Jenže v tom případě mne poněkud mrazí, že v případě havárie aku (zkrat, ztráta odporu v důsledku přerušení okruhu) se nedoplatím za zničený alternátor (už mne to jednou postihlo, takže s výběrem aku jsem spíše opatrnější).
A jak řešíš případně zničený alternátor? Ono se nic neděje, když ráno přijdeš k autu a už nenastartuješ, ale když se aku vnitřně zhroutí při jízdě a alternátor tím pádem ztratí zátěž, bez které pracovat nemůže, jedná se o poměrně drahou srandu. Jinými slovy: Takový "laciný" akumulátor se může silně prodražit!Anonymous píše:Preferuji levné akumulátory. Je lepší každý druhý nebo třetí rok koupit novou levnou než jednu drahou.
Tak to já asi taky, neboť právě u Rencka 21 2.2 MPI mně stála repase alternátoru 3 litry. A to jsem si ho musel sám vymontovat a namontovat, což je právě u daného vozu děsná pakárna.Anonymous píše:často se mě povolí šroubovací svorka na akumulátoru. auto jen přestane jet a po znovuupevnění pokračuji s nezničeným alternátorem v jízdě. nám asi divné auto? renault 2.2 dt