Ako olej Skoda Fabia 1.2 htp 12V
Moderátor: Colommbo
Re: Ako olej Skoda Fabia 1.2 htp 12V
Jestli máš ten Mobil za lepší cenu, tak neváhej, horší než Castrol není v žádném případě.martin123477 píše:Zdravim mam fabiu 1.2 HTP 12V najazdene 130.000km, doteraz som daval olej Castrol Magnatec C3 5w-40. Kamarat zacal robit vo firme Mobil a ponukol mi za vyhodnejsiu cenu olej Mobil Synt S 5W-40. Co myslite ktory olej je lepsi?
Sakra anonyme!!!!!Anonymous píše:Sakra Pitrisi!!!!!
Castrol Magnatec 5W40:
ACEA A3/B3/B4/C3, API SM/CF, VW 502 00, 505 00, MB 229.31
Mobil Synt S 5W40:
API SL/SJ/CF, ACEA A3-98/B3-98, B4-98, API EC,Schváleno: VW 502.00, 505.00, BMW LL-98, OPEL GM-LL-B-025, PORSCHE, MB 229.3
1.2 HTP (konkrétně ta tazatelova) chce: ACEA A3 a VW502.00
Tak nám tu vysvětlete, včem pro tento motor nejsou výše uvedené 2 motorové oleje plně srovnatelné
Pro 1.2 HTP totiž oba tyto oleje plně srovnatelné jsou a je tudíž jedno jaký z nich tazatel používá.
Dále bych Vás chtěl požádat o vysvětlení Vaše tvrzení, že tyto dva oleje nejsou ani srovnatelné co se kvality týče - vysvětlete nám tedy prosím, který z těchto dvou olejů je pro 1.2 HTP kvalitnější, když oba splňují naprosto přesně normy požadované pro 1.2 HTP.....
Právě pro ten motor 1.2 HTP - který chce ACEA A3 a VW 502.00 - NEJSOU plně srovnatelné, a je pro něj vhodnější ten Mobil - nebo jakýkoliv "kvalitní" A3/B3, (čímž ale netvrdím, že ten Magnatec C3 nejde použít), a právě proto, že ten Magnatec je ACEA C3 Což znamená LOW SAPS olej, a (zjednodušeně řečeno) obsahuje méně právě těch aditiv, které se "starají" o kilometrovou výdrž, a má i sníženou (oproti olejům jen A3/B3) hodnotu TBN.
Dá se dobře použít i ten Mobil1 0w40 - motor přechodem ze SAE třídy 5w40 na 0w40 nijak nepoškodíš. (Ale olej zimní třídy 0w je určen pro hodně časté mrazivé starty).martin123477 píše:a este som nasiel jeden olej Mobil 1 0W-40 New Life co hovorite na tento? Nemohol by sa poskodit motor kv. tomu ze som daval 130.000km iba Castrol 5W-40 a teraz by som zmenil na 0W-40 ?
martin123477 píše:a ako zistim ci je motor zakarbonovany?
Pokud si měnil olej vždy po 15-ti tkm, tak by s tím karbonem neměl být problém (i když Magnatec - no nic); ale ten interval výměny bych zkrátil na tak 10tkm - proto, že při dlouhých jízdách je olej v tomto motoru hodně teplotně namáhán, a při pouze popojíždění po městě má zase jízdou s převážně studeným motorem již vyčerpanou alkalickou rezervu.martin123477 píše:menil som olej vzdy pri 15.000 km..
A ještě dodatek - pokud vybereš olej renomovaného výrobce,
tak na značce zas až tak nezáleží - v tom má anonym pravdu.