aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Moderátor: Colommbo
aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Dobrý den, máte někdo zkušenost s aditivem VIF do benzínu. VIF do nafty všichni chválí a tak bych to chtěl vyzkoušet do staršího
Fiata Punto - koupil jsem ho jety a kdo ví na co jezdil a zdá se mi i mechanikovi líný. V dieslu se m iVIF osvědčil.
Fiata Punto - koupil jsem ho jety a kdo ví na co jezdil a zdá se mi i mechanikovi líný. V dieslu se m iVIF osvědčil.
V podstatě je to jen lití "lepšího" benzínu do horšího, viz složení VIFu. Svůj účel to pravděpodobně splní a palivovou soustavu to pročistí a zřejmě to rozpustí i případné usazeniny po motoru. Takže pohlídat filtry na palivové soustavě a i na oleji. Nejlíp náhradní sebou, kdyby to nečistoty rospustilo moc rychle a byla úcpa. Míchal bych dle návodu, možná lépe přepočítat na nižší hmotnost stejného objemu benzínu.
VIF
V podstatě mám zkušenost s oběma , jak do nafty tak do benzínu.
Ten do nafty zimní používám u služebáku již dlouho a je super.
Lepší chod motoru a spotřeba o ca.0.5l menší a to už po vyjetí dvou nádrží a pročištění.(VW 2.5 TDi T4).Najezdím 80-100 tis./rok
Bentínový VIF používám do Opel Vectra B Caravan 1.8 16V a tam už takový úspěch nepociťuji. Spotřeba plus mínus stejná , ale chod motoru , kultivovanost a zátah se zlepšil.Ale zase tomu více šlapu na krk tak je spotřeba větší.
Přidávám do každé nádrže a najedu tak 10 tis./rok.
Ten do nafty zimní používám u služebáku již dlouho a je super.
Lepší chod motoru a spotřeba o ca.0.5l menší a to už po vyjetí dvou nádrží a pročištění.(VW 2.5 TDi T4).Najezdím 80-100 tis./rok
Bentínový VIF používám do Opel Vectra B Caravan 1.8 16V a tam už takový úspěch nepociťuji. Spotřeba plus mínus stejná , ale chod motoru , kultivovanost a zátah se zlepšil.Ale zase tomu více šlapu na krk tak je spotřeba větší.
Přidávám do každé nádrže a najedu tak 10 tis./rok.
Tak jsem to vyzkoušel. Mám Škodu Rapid, motor 1,3 se starým dobrým karburátorem Už jsem vyjel dvě nádrže, cca 80l N95 a cca 200ml aditiva. Ze začátku jsem zvolil silnější dávkování a pomohlo to. Už po první nádrži začal motor lépe startovat, což je rozhodně úspěch, do teď to byl boj, hlavně v téhle zimě. Dále pozoruji že motor jde líp za plynem a v delších kopcích neklesá výkon tak jako předtím. Spotřeba mi klesla o 0,2l. Je fakt, že nemusim tolik mačkat plyn. Prostě spokojenost
Problémem těchto motorů, zvláště pokud jsou už jetější (což se dá předpokládat), je značné zakarbonování spalovacích prostorů, pokud nejsou dostatečně proháněné. Použití jakéhokoli čistícího aditiva v kombinaci s ostřejším stylem jízdy proto obvykle velmi pomůže. A pomůže to i tryskám a kanálkům v karburátoru. Kromě toho je dobré prostříkat difuzory karbece k tomu určeným čistícím sprejem a důkladně vyčistit především klapky - tu na druhém stupni pak nejlépe ručně po odblokování podtlakové aretace, neboť nepředpokládám, že by někdo točil motor naprázdno až do otáček, kdy se sama otevře.
Jo,u škoda motorů těchto generací je po hodně najetych km toho karbonu fakt hafo,který se běžnou jízdou nevypálí. A u karbeců specielně u edrs a sedr je jak píše modelář,vhodné udělat jím zmíněné procedury. Doplnim jen zkoušku lehkého otáčení klapky 2.komory. Má tendenci zarůstat,neb při běžné jízdě je "mimo". Kolik desítek lidí se kdysi divilo,jak po seřízení motoru jejich šáde jede,když jsem jim to předváděl. A stačilo svíce,odtrh,komplet předtih,vyčistit karbec,srovnat mu víčko a na 75% rozhybat 2. klapku....
Kdysi jsem používal na své 136tce občas karbec z T 613ky a ten tyhle sklony neměl.
Ale k tématu,zkušenosti s aditivem nemám. Léta jsem jezdil v power a teď asi rok carreru. A rozhodně jsem nikdy nepociťoval změny v jízdních vlastnostech. A jestli to v pal.soustavě a spalovacím prostoru dělá co má,nevim. Ale věřim...........
Kdysi jsem používal na své 136tce občas karbec z T 613ky a ten tyhle sklony neměl.
Ale k tématu,zkušenosti s aditivem nemám. Léta jsem jezdil v power a teď asi rok carreru. A rozhodně jsem nikdy nepociťoval změny v jízdních vlastnostech. A jestli to v pal.soustavě a spalovacím prostoru dělá co má,nevim. Ale věřim...........
Měsíc je pryč a najezdil jsem další cca 1700km s VIF (dávkování 1:500) a na motoru se to projevilo. Volnoběh se už konečně ustálil, od 2 do 3 tisíc jde motor mnochem lépe a na dálnicích neztrácí výkon v kopích. Spotřeba se ustálila na 7,5l, což je o půl litru zlepšení. Asi tohle aditivum má opravdu dobrý vliv na staré karburátorové motory plné karbonu