Aditiva nafta

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Egorich
Příspěvky: 53
Registrován: stř kvě 25, 2022 9:32

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od Egorich »

Zajímavá odpověď přišla z ORLEN
Dobrý den,

U mazivosti platí, že čím menší číslo, tím lepší schopnost paliva mazat a chránit části vstřikovacího zařízení před opotřebením a poškozením. Obě námi nabízené nafty standardní Efecta Diesel a prémiová Verva Diesel dosahují mazivosti okolo 170 μm (jakostní norma ČSN EN 590 požaduje mazivost alespoň 460 μm, nicméně moderní vznětové motory vyžadují alespoň 300 μm).

Věříme, že Vám výše uvedené informace pomohou. V případě jakýchkoliv dalších dotazů se na nás neváhejte obrátit.

S pozdravem

Ing. Hoang Anh Pham
Specialista kvality paliv | Fuel Quality Specialist

ORLEN Unipetrol RPA s.r.o. - BENZINA
BMW E91 320d m47n204d4 12/2006, Helix Ultra Professional AM-L 5W-30
EO optimal diesel + Wynn's Supremium Diesel
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od bjukemen »

tak to je uz ina vec :wink:
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1797
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

No nevím, dost lidí co znám s naftou (2.0 HDI, TDI, TDCI...) tak na naftu od Orlenu / Benziny nadávají, že auto cuká a je hlučný... 😅
Je mě tato pumpa těžce nesympatická
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
1.9JTD

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od 1.9JTD »

Písal som už - pýtal sa na Orlen. Vzal som raz a už nevezmem. Jazda od tej malej čerpačky 60 km domov bola ok no po pár krátkych nejaké výpadky (spojené so signalizáciou závad na palubovke. Po predávkovaní aditív sa už neobjavili. Neviem, či skrz palivo ako také (alebo z tej konkrétnej čerpačky) no už sa im vyhnem. 0,02 eura na litri mi nestojí za to. A je tu kúsok vedľa kamiónová firma, ktorá má vo dvore za zhodnú cenu stojany s OMV. Inak roky beriem Slovnaft na čs s väčším obratom.

EDIT: pravdepodobne to nebolo naftou nech im nekrivdím.
Naposledy upravil(a) 1.9JTD dne pon led 29, 2024 10:23, celkem upraveno 1 x.
Egorich
Příspěvky: 53
Registrován: stř kvě 25, 2022 9:32

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od Egorich »

Pitris JUNIOR píše: čtv pro 21, 2023 14:48 No nevím, dost lidí co znám s naftou (2.0 HDI, TDI, TDCI...) tak na naftu od Orlenu / Benziny nadávají, že auto cuká a je hlučný... 😅
Je mě tato pumpa těžce nesympatická
souhlasím
BMW E91 320d m47n204d4 12/2006, Helix Ultra Professional AM-L 5W-30
EO optimal diesel + Wynn's Supremium Diesel
tajfun
Příspěvky: 21
Registrován: pon zář 13, 2021 21:55

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od tajfun »

Egorich píše: čtv pro 21, 2023 11:39 Možná to někoho bude zajímat. Odpověď ČEPRO na otázku týkající se mazivosti
Dobrý den,

k Vašemu dotazu:

Výjimečnost produktu Optimal Diesel spočívá ve skutečnosti, že neobsahuje biosložku (FAME) a je čistě fosilního původu.

Nafta bez biosložky eliminuje některé negativní jevy spojené s přítomností biologicky aktivní a odbouratelné složky, kterými jsou zejména zvýšená tendence vázat vzdušnou vlhkost, snížená oxidační a bakteriální stabilita a tím přísnější podmínky pro manipulace a skladování. Tato skutečnost se projevuje pozitivně sníženou tvorbou kalů a následně omezeným rizikem ucpávání filtrů palivové soustavy i po delším odstavení vozidla. Tato nafta je vhodná i pro stabilní dieselagregáty s časově omezeným provozem.

Nafta Optimal Diesel obsahuje pouze základní výrobní aditivaci garantovanou výrobci paliv zajišťující shodu s limitními požadavky příslušné jakostní specifikace ČSN EN 590.

Mazivost je dána vlastním uhlovodíkovým složením produktu a aditivací přísadou zvyšující mazivost (LIA – lubricity improver additive). Toto zaručuje již výrobce na vstupu do distribučního systému ČEPRO, a.s.. Hodnoty mazivosti se zpravidla pohybují v typickém rozmezí 380 – 440 µm.


Palivo Optimal Diesel bez biosložky Plus je vysoce aditivovaným palivem prémiového typu

Toto palivo kombinuje přínos absence biosložek s přínosem cíleně koncipované aditivační směsi.

Aditivace tohoto produktu je prioritně zaměřena na ochranu motoru, jeho životnost a sníženou spotřebu paliva (přibližně 3 – 5 % při dlouhodobé aplikaci)

Detergentní složka čistí vnitřní povrchy motoru i palivové soustavy
Antikorozní - chrání proti korozi
Antioxidant - prodlužuje životnost paliva,
Protipěnivostní složka - usnadňuje tankování.
Úroveň mazivosti je totožná s produktem OPTIMAL Diesel


S pozdravem

Ing. Pavel Cimpl
Vedoucí odboru řízení jakosti
ČEPRO, a.s.
V zásadě žádné nové a přesné informace. :) Myslel jsem, že Diesel Plus s aditivy bude mít lepší mazivost.

Ptal jsem se na stejnou otázku ORLEN, zatím bez odpovědi.
taky jsem mu kdysi psal a ta jejich aditivovana nafta ma mazivost lepsi o30 jednotek…. jinak koukam ze posilaj jeden stejny nakopirovany mail :-D
Obsah LIA – lubricity improver additive v produktu zajišťuje, že hodnota úrovně mazivosti vyjádřená šířkou otěrové stopy je cca o 30 µm nižší oproti primární fosilní naftě.
To ve výsledku znamená, že obvyklá mazivost nafty Optimal diesel Plus se pohybuje v intervalu 350 až 410 µm, přičemž normativní limit je max. 460
Naposledy upravil(a) tajfun dne ned led 07, 2024 13:02, celkem upraveno 1 x.
tajfun
Příspěvky: 21
Registrován: pon zář 13, 2021 21:55

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od tajfun »

Egorich píše: čtv pro 21, 2023 13:22 Zajímavá odpověď přišla z ORLEN
Dobrý den,

U mazivosti platí, že čím menší číslo, tím lepší schopnost paliva mazat a chránit části vstřikovacího zařízení před opotřebením a poškozením. Obě námi nabízené nafty standardní Efecta Diesel a prémiová Verva Diesel dosahují mazivosti okolo 170 μm (jakostní norma ČSN EN 590 požaduje mazivost alespoň 460 μm, nicméně moderní vznětové motory vyžadují alespoň 300 μm).

Věříme, že Vám výše uvedené informace pomohou. V případě jakýchkoliv dalších dotazů se na nás neváhejte obrátit.

S pozdravem

Ing. Hoang Anh Pham
Specialista kvality paliv | Fuel Quality Specialist

ORLEN Unipetrol RPA s.r.o. - BENZINA
takhle mazivost je zpusobena samozrejme tim , ze je tam maximalni mnozstvi bioslozky, v obou pripadech MEŘO…. diky ale nechci
shawt
Příspěvky: 31
Registrován: pon úno 26, 2018 22:40

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od shawt »

bjukemen píše: úte pro 19, 2023 13:15
Egorich píše: úte pro 19, 2023 12:55
1.9JTD píše: úte pro 19, 2023 11:25 Skutočne ho robí VIF? Používajú ho desaťtisíce ľudí. Ak by - bolo by na to hodne sťažností v internete. Zmienku že by zanášal DPF je problém vôbec nájsť.
Ano, několikrát se při přechodu na VIF objevily problémy v DPF, při přechodu na jiná aditiva problém zmizel.

u mna to iste :wink:
Zdravim, mam pul roku Passat 110kw, najeto mel 52, ted 68tis. Co jsem zacal davat VIF a tusim zimni verze, tak mam pocit, ze se mi spina regenerace DPF nejak casto a ted ctu, ze nejsem sam. Nasel sem vyrobek od firmy Metabond aditiva a take neco co ma pomoci pri regeneraci DPF - Metabond DPFCC. By me nenapadlo, ze VIF skodi...
Muzes sdilet, jaka aditiva pouzivas ty?
1.9JTD

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od 1.9JTD »

Sorry za vstup - beriem späť námietky na kvalitu nafty Orlen - chyba sa prejavila aj s inou a zrejme súvisí s elektrinou.
VIF - mám za to, že môže čistiť niejaké úsady a preto sa DPF regeneruje častejšie. Aditíva pre dobrý pocit, ktoré úsady nečistia, zanášať DPF nebudú. DPF nemám, teda DPFCC odskúšaný osobne nemám. Iné Metabondy dlhé roky áno k max. spokojnosti.
Egorich
Příspěvky: 53
Registrován: stř kvě 25, 2022 9:32

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od Egorich »

1.9JTD píše: ned led 14, 2024 23:56 VIF - mám za to, že môže čistiť niejaké úsady a preto sa DPF regeneruje častejšie.
Omlouvám se, ale toto je úplný nesmysl
BMW E91 320d m47n204d4 12/2006, Helix Ultra Professional AM-L 5W-30
EO optimal diesel + Wynn's Supremium Diesel
1.9JTD

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od 1.9JTD »

Niet sa za čo ospravedlňovať.
Balenie VIFu je na 500 litrov paliva. Naň sa prejazdí na pažravom aute 5000 km. Medzitým bežne DPF regeneruje 10 krát.
Teda na jeden interval sa minie 50 mililitrov VIFu (...50 miligramov).
Aké a koľko zložiek, ktoré by mohli vytvoriť popol obsahuje pol deci VIFu?
Naozaj ma zaujíma odpoveď na otázku ako a čím by mal VIF zvyšovať zanášanie DPF. :)

Dodatok.
Podľa staršej štúdie vyprodukuje osobné auto s naftovým motorom bez DPF filtra v priebehu nájazdu 100-tisíc kilometrov asi 3,5 kilogramu sadzí. Teda 3,5 gramu na 100 km. Teda 17-18 gramov na 500 km.
Čo z VIFu by mohlo tvoriť popol?
https://im9.cz/product-docs/xbvqbbo1kmc ... Aditiv.pdf
Egorich
Příspěvky: 53
Registrován: stř kvě 25, 2022 9:32

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od Egorich »

Nezapomeňte, že aditivum nehoří samostatně, ale ve směsi s motorovou naftou. Aditivum je vytvořeno za účelem změny vlastností paliva do té či oné míry. Nevím, jak VIF mění palivo, ale má negativní vliv na DPF mého auta.
Možná to ovlivňuje poměry přidaných chemických prvků nebo něco jiného. Pro mě to v zásadě není důležité, použil jsem VIF několikrát (několik plechovek) a výsledek byl stejný.

Nikoho neodrazuji od používání VIF. Právě jsem sdílel svůj výsledek z použití VIF
Každý si vybere, co mu vyhovuje nebo co má nejraději.
BMW E91 320d m47n204d4 12/2006, Helix Ultra Professional AM-L 5W-30
EO optimal diesel + Wynn's Supremium Diesel
1.9JTD

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od 1.9JTD »

Veď ani ja nepresviedčam, dupľom keďže používam trvale a dlhodobo niečo iné a VIF len posledný rok. No ani sa nedám presvedčiť niečim, čo je inak... Nespochybňujem možnú častejšiu regeneráciu DPF, len tvrdenie, že ju robí VIF ako taký. Spôsobujú ju úsady, ktoré uvoľní. Neviem predstaviť, ako a čo by mohlo promile VIFu zmeniť, aby sa z toho tvorili pevné častice, popol.
Zato si viem veľmi dobre predstaviť, čo môže zo spaľovacieho priestoru uvoľniť a aj to robí - aj na to sa do paliva dáva.
Odporúčam (nie Vám konkrétne) nájsť si laboratórne testy, robené v Čechách kde vyšlo o 95% menej úsad na ventiloch, tuším pri benzínových priamovstrekových motoroch no nie len také sa zanášajú bordelom.
Ako vyzerá hlava, ventily benzínového morota, jazdiaceho na kvalitné palivo no bez použitia dodatočných aditív si môžete pozrieť na tejto s bývalého manželkinho HTP. Bolo výlučne jej posunuté od rodičov, na jej/ich žiadosť som do neho nepridával nič.
Hádajte, kam sa ten sajrajt podeje pri použití aditív s čistiacimi účinkami?

Obrázek
image upload
Egorich
Příspěvky: 53
Registrován: stř kvě 25, 2022 9:32

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od Egorich »

BG 244 Diesel Fuel System Cleaner používám přibližně každých 15 tisíc km
Efektivní dekarbonizace / odstranění karbonových úsad ze vznětových motorů.
Obnovuje výkon vstřikovacího systému, odstraňuje nejhouževnatější úsady ze spalovacího prostoru, ventilů, filtru pevných částic a katalyzátoru. Zaručuje zvýšenou efektivitu využití paliva, snižuje spotřebu paliva, zvyšuje výkon motoru a několikanásobně prodlužuje životnost vstřikovacího systému, filtru pevných částic a katalyzátoru.
A při jeho používání nejsou problémy s DPF.
Nyní se zamyslete nad tím, o kolik menší čisticí výkon má VIF!
BMW E91 320d m47n204d4 12/2006, Helix Ultra Professional AM-L 5W-30
EO optimal diesel + Wynn's Supremium Diesel
1.9JTD

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od 1.9JTD »

O kolik menší čistící účinek má VIF?
To neviem posúdiť, nedal ste jediný relevantný okaz na to, aké má BG 244. Nadšené recenzie používateľov ma naozaj nedojmú, najmä ak nachádzam aj viacero takých, kde píšu žiadna zmena v spotrebe ani intervale čistenia DPF.

Čistiaci (aj preventívny) účinok VIFu dokumentovaný je - ak nechete tvrdiť, že si to páni tu vymysleli na oklamanie verejnosti:
"https://www.petrol.cz/petrol-awards/pet ... cinku-6499"

Ďaľšiu polemiku považujem pre seba za zbytočnú stratu času - pekný deň prajem.
Odpovědět