Aditiva nafta

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od bjukemen »

zla uvaha, aj keby VIF cistil usady nemalo by to vplyv na zanasanie DPF pretoze tam nieje tolko gram usad aby to rychlejsie zaplnilo filter

a na druhej strane xy ludi nema potuchy kedy a ako rychlo sa im zanasa DPF , preto by som ajvtie recenzie vifu bral z rezervou
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od bjukemen »

Egorich píše: úte pro 19, 2023 12:55
1.9JTD píše: úte pro 19, 2023 11:25 Skutočne ho robí VIF? Používajú ho desaťtisíce ľudí. Ak by - bolo by na to hodne sťažností v internete. Zmienku že by zanášal DPF je problém vôbec nájsť.
Ano, několikrát se při přechodu na VIF objevily problémy v DPF, při přechodu na jiná aditiva problém zmizel.

u mna to iste :wink:
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od bjukemen »

okrem toho vif nema zazracne cistiace ucinky na vstrekovaci system, kedysi sme s nim cistili vstrekovace tdi pd , uzavrety system motor bezal na ciste vif, po hodine sa samozrejme nieco udialo ale bola to slabota,korekcie boli stale 10, tak sa spravil okruh STP diesel cleaner 2x 500ml a 1l nafty a ti tue vstreky riadne prefuklo, korekcie klesli na 3-3.5
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9941
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od Colommbo »

bjukemen píše: úte pro 19, 2023 13:14 zla uvaha, aj keby VIF cistil usady nemalo by to vplyv na zanasanie DPF pretoze tam nieje tolko gram usad aby to rychlejsie zaplnilo filter...
A myslíš, bjuku, že (minimální) procentuální objemový podíl VIFu v naftě by naopak k rychlejšímu zanášení DPF přispíval...? :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od bjukemen »

isteze, napriek nizkej koncentracii nastava zmena vo vlastnostiach nafty

a to zaplnanie dpf, sam som tomu neveril kedze som nemal auto s dpf a povedal som si isto nejaky tupec nevie co pise, ale uz take auto mam a mam aj ja take zistenie, ale v teste budem pokracovat aj v lete kde prestriedam zase VIF a Mannol
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9941
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od Colommbo »

bjukemen píše: úte pro 19, 2023 13:41 isteze, napriek nizkej koncentracii nastava zmena vo vlastnostiach nafty
Nejsem motorář ani palivář a chemik nedostudovaný, jen tak laicky si myslím, že takové tvrzení je dost odvážné... A v souvislosti s mírou zanášení DPF že by vlivem VIFu nafta shořela s větším množstvím pevných úsad...? Tomu se mi fakt nechce věřit, nicméně rád se poučím. :)
Sám jako benzínová hlava s tímhle zkušenosti nemám, v mém okolí však nevím o nikom, kdo by podobné problémy se zanášením DPF měl. Na první dobrou mě napadá kamarád s Vectrou C 1.9CDTI (2006) vifující dlouhé roky a byl velmi spokojen, regenerace probíhala plus-minus stále kolem 800km. Je pravda, že prakticky nejezdil pod 2000/min., šestku řadil výjimečně, s dlouhodobou (deset let) spotřebou 6,1/100.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Egorich
Příspěvky: 53
Registrován: stř kvě 25, 2022 9:32

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od Egorich »

1.9JTD píše: úte pro 19, 2023 13:03 Mojim sedliackym rozumom z toho vyplýva, že VIF niekde čistil úsady, ktoré iné aditíva nečistili.
Podle mě VIF produkoval při spalování hodně sazí, které rychle ucpaly DPF.
BMW E91 320d m47n204d4 12/2006, Helix Ultra Professional AM-L 5W-30
EO optimal diesel + Wynn's Supremium Diesel
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9941
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od Colommbo »

Po cca kolika kilometrech u tebe probíhá regenerace DPF běžně a jak rychle s VIFem...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od bjukemen »

az myslis mna tak s vif regeneracia po 500km cca a s mannol zatial 700km ale musi to prebehnut viac krat aby som z toho spravil statistiku
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9941
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od Colommbo »

Moje otázka směřovala na kolegu Egoriche. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
1.9JTD

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od 1.9JTD »

Mňa by skutočne neskutočne zaujímalo, čím by dokázal VIF zvýšiť množstvo sadzí ak platí: "aj keby VIF cistil usady nemalo by to vplyv na zanasanie DPF".
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od bjukemen »

znamena to to, ze ake usady vycisti? a ake mnozstvo ich je, je to uhlik v mnozstvach mikrogram, zanasanie DPF je na zaklade nespalenej nafty teda ked horenie nafty prebieha pri nie idealnom pomere nafta vzduch, ja si to priebezne kontrolujem za jazdy ako lambda a kedze vif je hlavne zvysovac cetanoveho cisla malo by spalovanie prebiehat efektivnejsie pri mensom mnozstve sadzi a i tak to tak niekedy nieje
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
1.9JTD

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od 1.9JTD »

Napríklad zanesený EGR a pravdepodobne aj piesty, hlava môžu mať na sebe karbónu naozaj hodne. Úplne stačí, ak ich účinné aditívum začne čistiť. Kde skončia? Ak ich nejaké nečistí - nezanáša DPF
Nemám v autách DPF a nechýba mi. Keď som kúpil posledné dve - dymili pri prudkom pridaní ako ... teraz už len slabý obláčik pri studenom štarte.
Egorich
Příspěvky: 53
Registrován: stř kvě 25, 2022 9:32

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od Egorich »

Colommbo píše: úte pro 19, 2023 14:41 Po cca kolika kilometrech u tebe probíhá regenerace DPF běžně a jak rychle s VIFem...?
S VIFem regenerace mohla probíhat již cca od 200 km s (Wynn's Supremium Diesel) nebo (Millers Oils Diesel Power EcoMax) cca 350+ km. 80% město
BMW E91 320d m47n204d4 12/2006, Helix Ultra Professional AM-L 5W-30
EO optimal diesel + Wynn's Supremium Diesel
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od bjukemen »

ale co ma vif zo zanesenym egr tam sa aditivum s naftou nedostane, to sa da len mechanicky ocistit

a nejaky karbon obcas na piestoch je aj ked by nemal byt na spravne fungujucich motoroch to skorej benziniak tam moze mat karbon
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Odpovědět