6 let stará nafta..
Moderátor: Colommbo
6 let stará nafta..
Hoj chlopi,je možno ještě vyjezdit cca 6 let starou naftu?Byla ve sklepě v uzavřených kanistrech..Třeba smíchat nějak s čerstvou,navifovat a vyjezdit?Rotačka by to mohla zkousnout,ne??
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: 6 let stará nafta..
Vloni jsem z jednoho stacionárního dieselagregátu vypustil asi 50 litrů nafty, o které nikdo nevěděl, kolik let tam byla a odvezl je k našim, kde je i malotraktor. Táta to v těch průhledných kanystrech nechal nějakou dobu ustát, nafta vypadala normálně a tak ji nakonec vyjezdil v Berlingu 1,9 D. Nic se nestalo, auto startuje a jezdí jako předtím. Ono ale asi bude záležet i na skladovacích podmínkách. Zde byla celoročně konstantní teplota - jednalo se o 2. podzemní podlaží. Když jsem ten diesel po několikaleté přestávce zkusil nahodit, tak ten starý Perkins chytnul na škubnutí.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: 6 let stará nafta..
Atmosférický nafťák dokáže schroupat cokoli,znám lidi,co to krmili i naftou z remorkéru,ale z oturbeným dieselem to zkusili většinou jen jednou.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: 6 let stará nafta..
Tak že do rotačky TDi raději nezkoušet,jo?
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: 6 let stará nafta..
Když už,tak bych zkusil pár litrů a uvidíš.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: 6 let stará nafta..
Já myslím, že rotačka to spolkne, akorát bych pro sichr přidal trochu Fritolu (třeba), aby se pořádně mazalo...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: 6 let stará nafta..
Snad to bude ještě bez bio a když už, tak bych to zkusil "namíchat" (aspoň) půl na půl s naftou novou.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 6 let stará nafta..
No tak mám toho 35 litrů..Myslel jsem míchat třeba 10 litrů te starší nafty a 30 litrů čerstvé nafty + VIF..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: 6 let stará nafta..
Namichej a jezdi. Nebo si to prelej,vzorek,do neceho pruhlednyho. Hyn sa ukaze.
Lengy,cim je motor remorkeru inaci? Pouziva se jina nafta?
Lengy,cim je motor remorkeru inaci? Pouziva se jina nafta?
Re: 6 let stará nafta..
Nejsem znalec lodních motorů,vím pouze to,že vhledem ke spotřebě to žádné extra palivo nebude.Ale co vím,tak několik spořivých námořníků si tohle palivo nalilo do svých strojů a pak se nestačili divit.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: 6 let stará nafta..
Zvačša sa používa lahký alebo tažký vykurovací olej,u menších lodných motorov do 60 litrov nafta. U najvačších lodných motorov niekedy i mazut,pričom mnohé agregáty na tažký olej a mazut maju na lodi vlastné upravné jednotky paliva-filtračné stanice,odlučovače a nakoniec i ohrievače paliva. Tieto palivá maju velký obsah nečistot a vody,rýchle zanášaju malé vsrekovače,DPF je zanesené uplne po niekolkých tisíc km,katalyzátory tiež odchádzaju a i vstrekovacie čerpadlá-toto sa deje už od lahkých vykurovacích olejov. A vstrekovacie čerpadlá su radové alebo samostatné pre každý valec. U najvačších dieselov je jedna vstrekovacia dávka pre valec i 250 g.Pedro píše:Namichej a jezdi. Nebo si to prelej,vzorek,do neceho pruhlednyho. Hyn sa ukaze.
Lengy,cim je motor remorkeru inaci? Pouziva se jina nafta?
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: 6 let stará nafta..
dostal jsem od známého kanystr nafty - plechový, stojící v zahradním domku - staré 20let
nebylo v tom, krom oloupané barvy z kanystru vůbec nic jako chuchvalce, sediment atp.
šlo to do 40litrů od čepra a auto to ani nepoznalo
klasický komurkový TD, čerpadlo ovládaný lankem, ovšem ne řadový
nebylo v tom, krom oloupané barvy z kanystru vůbec nic jako chuchvalce, sediment atp.
šlo to do 40litrů od čepra a auto to ani nepoznalo
klasický komurkový TD, čerpadlo ovládaný lankem, ovšem ne řadový
Re: 6 let stará nafta..
Brembo,ok,ale proč do lokomotiv klasická nafta?
Bavíme se o starší generaci,ok? Motory CZ,SK,ČSSR. Díky.
Nikoliv o mega strojích.Lengy psal o remo,snad tedy řícních. Ale možná jsem to blbo pochvopil.
Bavíme se o starší generaci,ok? Motory CZ,SK,ČSSR. Díky.
Nikoliv o mega strojích.Lengy psal o remo,snad tedy řícních. Ale možná jsem to blbo pochvopil.
Re: 6 let stará nafta..
Ano,myslel jsem říční remorkéry nebo klasické lodě,ale co do toho lijí fakt netuším.Do mašin se tankuje klasická nafta,i do katrů nebo herkula.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW