dežněv píše:Tak to já jsem se rozhodl jít do Divinolu, i když tam není uvedena norma VW 502.00, tak někdo tady psal, že donedávna tam ještě byla a jestli není tak velký obrat těch olejů, aby se jim vyplatilo tu placenou normu uvádět, tak to lze taky pochopit. Takže dle mě to pořád splňuje uvedenou normu. Přemýšlel jsem ještě o Agipu, ale ten tam pro změnu nemá vůbec nic uvedeno.
Já oleje, o kterých nezískám plné informace, vůbec neberu v úvahu.
Poslední dobou se stalo módou informace o olejích jaksi krátit. Jejich hledání je stále více obtížné.
Postupně se z Technických listů vytrácejí informace o HTHS, (Shell a Castrol je neudávaly nikdy, ) o TBN ani nemluvě.
Patrně nás prodejci, resp. hlavní dealeři, považují za národ negramotů, pro které je škoda slov.....
Subaru Outback 3,0- objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
skodovkar píše:Já doporučuji pouze Mogul 5W-50. Psal jsem do Parama, dostal jsem TL a tam je uvedena VW 502.00 .
Mobil http://www.mobil.com/Australia-English/ ... _5w-50.pdf prostě tam benzín není, ačkoliv "..překračuje nároky na olej u benzínových motorů..." Je opravdu možné, že by se nic nestalo, ale já bych to tam nedával (možná spíše pro klid duše )
Vůbec nic by se nestalo, jedině, že by se u tohoto slaboučkého motoru při použití hustějšího oleje asi vůbec neroztočil motor
Pitris píše:Mobil1 5w50 Rally Formula má ofico z norem VW "jen" naftovou 505.00.
Benzinovou "pětsetdvojku" má v SAE 5w50 Millers Oils XFS, a teď jsem našel další "pětwépadesátku" s normou VW500.00 - Sunoco Synturo Sportivo.
skodovkar píše:Já doporučuji pouze Mogul 5W-50. Psal jsem do Parama, dostal jsem TL a tam je uvedena VW 502.00 .
Mobil http://www.mobil.com/Australia-English/ ... _5w-50.pdf prostě tam benzín není, ačkoliv "..překračuje nároky na olej u benzínových motorů..." Je opravdu možné, že by se nic nestalo, ale já bych to tam nedával (možná spíše pro klid duše )
Vůbec nic by se nestalo, jedině, že by se u tohoto slaboučkého motoru při použití hustějšího oleje asi vůbec neroztočil motor
Hezkej nesmysl.
Proč by ten olej měl být hustší? To je matení pojmů.
BTW., STATISÍCE VOZŮ ŠKODA JEZDILY NA MOGUL SUPER 15W50
Subaru Outback 3,0- objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
skodovkar píše:Já doporučuji pouze Mogul 5W-50. Psal jsem do Parama, dostal jsem TL a tam je uvedena VW 502.00 .
To by nebola zla volba, ale ked pozeram na stranke tak Mogul 5W-50 nema 502 00 uvedenu. Vedel by si mi poslat tech.list, ktory ti poslali na moj email?
Rád přepošlu TL , napiš mi SZ nebo na po.lu@seznam.cz - pošlu každému kdo bude chtít.
Pitris píše:Mobil1 5w50 Rally Formula má ofico z norem VW "jen" naftovou 505.00.
Benzinovou "pětsetdvojku" má v SAE 5w50 Millers Oils XFS, a teď jsem našel další "pětwépadesátku" s normou VW500.00 - Sunoco Synturo Sportivo.
Budu se opět opakovat, je to tu už v několika vláknech........
Všechny syntetické oleje 5W-50 a 5W-60 (Mobil1, Divinol, Agip,MOL Dynamic, Millers Oils atp....) splní normu VW 502.00 s bodákem v pr**li. Źe ji neuvádí na obalu je v celku logické, norma stojí cca 30.000 Euro na jeden rok a "šarži" a při nízkém prodeji těchto olejů proti tzv.standardním viskozitám se to nevyplatí a kvůli pár motorům HTP už vůbec ne.
Doplnění: Přestože je norma např. VW502.00 obsažena v nakoupeném aditivačním balíku, MUSÍ se zaplatit "poplatek" výše jmenované částky, aby mohla být norma uvedena na obalu oleje.
Je pravda, že když si člověk čte info o výrobku, konkrétně toho mobilu 5W/50, tak je tam uvedeno, že je určen pro použití u zážehových i vznětových motorů.
Pitris píše:Mobil1 5w50 Rally Formula má ofico z norem VW "jen" naftovou 505.00.
Benzinovou "pětsetdvojku" má v SAE 5w50 Millers Oils XFS, a teď jsem našel další "pětwépadesátku" s normou VW500.00 - Sunoco Synturo Sportivo.
Ano, já také vycházel z českých stránek Millers oils, ale i kdyby.....tak i podle těch "cizích" plní Millers Oils XFS 5w50 normu pro benzinové motory VW 500.00 a 501.01
Pitris píše:
Ano, já také vycházel z českých stránek Millers oils, ale i kdyby.....tak i podle těch "cizích" plní Millers Oils XFS 5w50 normu pro benzinové motory VW 500.00 a 501.01
Na oleji co mám k dispozici je norma 502.00 uvedena na obalu. Pokud na "domácích"anglických stránkách ji již neuvádí, předpokládám, že se zachovali ekonomicky a odmítli zaplatit koncernu "výpalné" za normu, která je u tohoto oleje zcela zbytečná......
Šmarjá zase je to tady....mám HTP mám tam dát 5w50?.............asi jo ale já mám 5w40 ale taky se chystám dát 5w50.......já mám 5w50 ale na zimu možná dám 5w40....já mám 10w40....jseš blázen dej tam 5w50!.................................................
Ano, 100 lidí - 100 názorů. Některé jsou ale vyzkoušené provozem, a některé jen chlapama u piva. A krom toho, je potřeba vzít v potaz jízdní styl a podmínky, a taky podle toho vybrat SAE
Pitris píše:Mobil1 5w50 Rally Formula má ofico z norem VW "jen" naftovou 505.00.
Benzinovou "pětsetdvojku" má v SAE 5w50 Millers Oils XFS, a teď jsem našel další "pětwépadesátku" s normou VW500.00 - Sunoco Synturo Sportivo.
Sunoco Synturo Sportivo (SAE 5W50) je velmi solidní olej s vysokou HTHS (4,9) a poměrně slušnou TBN (9). Proto jej používají někteří majitelé Subaru na slabších (2,0 litr.) motorech, kde není třeba 10W60.
Mimo to je značka Sunoco vzhledem k své vysoké kvalitě velmi levná. Má také velký výběr, včetně olejů pro veterány, podobně jako Millers Oils.
Používám oleje Sunoco 17 let. Na všechno včetně zahradní techniky.
Vždy bez problému.
Proto mi překvapuje, že není v nabídce zde, na http://www.oleje.cz/
ahoj!
takze po precitani diskusie som sa rozhodol pre valvoline durablend 10w40, potom pred zimou prejdem na 5 w40... rozmyslal som nad total quartz 9000... napadá vás aj nejaký iný vhodný?
má význam prepláchnut motor týmto olejom 10w 40/mám 9l na výmenu ide 3/, alebo len vymenit a po par km znovu vymenit alebo ako?
DO TOHOTO MOTORU 10W-40 NEPATŘÍ, byť by splňovala normu. Sám jsem se ptal všude možně a kdysi prý u tohoto vozidla byla v mazacím plánu castrolu poznámka, že je nutné použít tehda speciální olej 5W-40. 10W-40 jsem jezdil díky servisu od novoty a také se nic nestalo. Už jen z důvodu napínáku řetězu a hdyroštelů ji tam nikdy nedám.
Proplachy jsou dnes téměř zbytečné, raději bežně vyjezdit a dříve vyměnit.