Nevím, kdy poprvé byla "ošizená kontrolka mazání" uplatněna, v každém případě bych zkusil to čidlo vyměnit.jarson1 píše:Myslis? V aute z roku96? Ja myslim , ze mam klasicky cidlo na vani. Ale zrejme necidluje.
3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normální?
Moderátor: Colommbo
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Tielk: Já ti také předložím jeden článek http://www.auto.cz/pohony-rozvodu-remen ... tezu-70246
A možná bys měl také pohledat skutečné zkušenosti lidí s těmito super oleji,na netu jich je víc než dost.
Zejména na zahraničních fórech,kde se s auty přeci jen jezdí po dálnicích nepoměrně více než u nás,jsou popsány "úžasné" zážitky s nízkoviskózními oleji.A jinak předpokládám,že vlastníš nějaký automobil,opatřený tímto typem motoru a naplněný tímto olejem a máš s tím tedy odpovídající osobní zkušenosti.Ale třeba ti přijde normální,dolévat co 3000 1l oleje,mít u benzínového motoru výfuk jako bys jezdil s neseřízeným dieselem.To vše,kdy výrobce tvrdí,že olej stačí měnit po 30 tis. nebo 2 letech.
A možná bys měl také pohledat skutečné zkušenosti lidí s těmito super oleji,na netu jich je víc než dost.
Zejména na zahraničních fórech,kde se s auty přeci jen jezdí po dálnicích nepoměrně více než u nás,jsou popsány "úžasné" zážitky s nízkoviskózními oleji.A jinak předpokládám,že vlastníš nějaký automobil,opatřený tímto typem motoru a naplněný tímto olejem a máš s tím tedy odpovídající osobní zkušenosti.Ale třeba ti přijde normální,dolévat co 3000 1l oleje,mít u benzínového motoru výfuk jako bys jezdil s neseřízeným dieselem.To vše,kdy výrobce tvrdí,že olej stačí měnit po 30 tis. nebo 2 letech.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
No, on to netvrdí všude, ve všech zemích, ale jenom tam, kde si je předem jistý, že to v případě problémů "nějak uhraje". Tak např. ve Švýcarsku se člověk až při přebírání nového vozu dozví, že výměnné lhůty oleje jsou ve srovnání s ČR nastavené na poloviční hodnotu. USA raději nezmiňuji, byť i tam jezdí německé vozy se stejnými (samozřejmě až od určité kubatury) benzínovými motory.lengy60 píše:... To vše,kdy výrobce tvrdí,že olej stačí měnit po 30 tis. nebo 2 letech.
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Ano, kdo nemá interval výměny oleje v motoru aspoň 20.000km, jako by ani nebyl
A měnit někdy olej v převodovce No blázníte Vždyť je přece celoživotní....
A měnit někdy olej v převodovce No blázníte Vždyť je přece celoživotní....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
to Tielk: Píšeš že se ing. Černý "zastává" nízkoviskózních olejů. Ano > a proč ne Jenže taky píše že:
Viskozitní třídy motorových olejů jsou důležité pro mazání některých třecích míst v motoru, kde panují běžné hydrodynamické podmínky tření. Tady se dosahuje úspory paliva pomocí moderních nízkoviskózních, lehkoběžných olejů. Tento fakt je také výrobci automobilů využíván jako jeden z příspěvků k plnění emisních limitů. Ale je tam i uvedeno že: V některých zahraničních materiálech se uvádí, že až 40 % tření v motoru může probíhat právě za podmínek suchého či mezního tření. Jo, ten motor to "chvíli" vydrží, ale jak si myslíš, že bude vypadat po několika (deseti)tisícikilometrové zátěži (a navíc ve "spolupráci" s dlouze nastavenými intervaly výměn těch olejů)
A krom toho, ti místní "odborníci" tady taky nepíší že nízkoviskózní oleje nepoužívat, ale že:
ad 1 ) při zátěži (teplota, výkon, karavan) jsou vhodnější víceviskózní oleje 40 a 50
ad 2 ) za studena nízkoviskózní oleje 0w a 5w jsou vhodnější pro časté starty a krátké jízdy
ad 3 ) za tepla nízkoviskóznější oleje jsou v pohodě při běžných nedlouhých jízdách
ad 4 ) za tepla nízkoviskózní oleje mají své hranice ve vztahu k vyšší provozní (a i venkovní) teplotě
ad 5 ) olej xw30 A3/B3 je vhodnější než xw/30 A1/B1/A5/B5
ad 6 ) i když je filtr pevných částic, tak k oleji 5w30 C3 existuje ekvivalentní "náhrada" 5w40 C3
ad 7 ) na sníženou HTHS viskozitu MUSÍ být motor konstruovaný
ad 8 ) tam kde je povolena snížená HTHS viskozita se může bez obav použít i olej s normální HTHS
ad 9 ) téměř vždy je lepší pevný interval výměny (podle typu jízd do 10-ti/15-ti tkm) než jezdit "LongLife"
ad 10 ) při již větších vůlích v motoru (a ty budou tím větší, čím víc bude olej "řidší" a mezní tření častější) jsou vhodnější za tepla víceviskózní oleje protože ty vůle lépe vymezí / dotěsní.... a přeber si to jak libo.
Viskozitní třídy motorových olejů jsou důležité pro mazání některých třecích míst v motoru, kde panují běžné hydrodynamické podmínky tření. Tady se dosahuje úspory paliva pomocí moderních nízkoviskózních, lehkoběžných olejů. Tento fakt je také výrobci automobilů využíván jako jeden z příspěvků k plnění emisních limitů. Ale je tam i uvedeno že: V některých zahraničních materiálech se uvádí, že až 40 % tření v motoru může probíhat právě za podmínek suchého či mezního tření. Jo, ten motor to "chvíli" vydrží, ale jak si myslíš, že bude vypadat po několika (deseti)tisícikilometrové zátěži (a navíc ve "spolupráci" s dlouze nastavenými intervaly výměn těch olejů)
A krom toho, ti místní "odborníci" tady taky nepíší že nízkoviskózní oleje nepoužívat, ale že:
ad 1 ) při zátěži (teplota, výkon, karavan) jsou vhodnější víceviskózní oleje 40 a 50
ad 2 ) za studena nízkoviskózní oleje 0w a 5w jsou vhodnější pro časté starty a krátké jízdy
ad 3 ) za tepla nízkoviskóznější oleje jsou v pohodě při běžných nedlouhých jízdách
ad 4 ) za tepla nízkoviskózní oleje mají své hranice ve vztahu k vyšší provozní (a i venkovní) teplotě
ad 5 ) olej xw30 A3/B3 je vhodnější než xw/30 A1/B1/A5/B5
ad 6 ) i když je filtr pevných částic, tak k oleji 5w30 C3 existuje ekvivalentní "náhrada" 5w40 C3
ad 7 ) na sníženou HTHS viskozitu MUSÍ být motor konstruovaný
ad 8 ) tam kde je povolena snížená HTHS viskozita se může bez obav použít i olej s normální HTHS
ad 9 ) téměř vždy je lepší pevný interval výměny (podle typu jízd do 10-ti/15-ti tkm) než jezdit "LongLife"
ad 10 ) při již větších vůlích v motoru (a ty budou tím větší, čím víc bude olej "řidší" a mezní tření častější) jsou vhodnější za tepla víceviskózní oleje protože ty vůle lépe vymezí / dotěsní.... a přeber si to jak libo.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Vždyť ono stačí si ty články od p. Černého přečíst důkladně(ji) a přitom zasadit v nich uvedené informace do kontextu reálných provozních podmínek toho kterého motoru/vozu. A pokud jde o ten jeho zde posledně odkazovaný článek, ani s ním asi nelze mít zásadní problém, stejně jako nelze mít problém s výrobci deklarovanou spotřebou paliva či deklarovaným zrychlením z 0 na 100 km/h: nikdo z nich vyloženě nelže, nepochybně jde o skutečně naměřené veličiny, jenže v podmínkách na hony vzdálených provozním podmínkám a způsobu využívání vozu/stylu jeho řízení běžným uživatelem.
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Tož, co by říkal jiného. Hladina oleje se má kontrolovat. Majitel auta má sice pravdu, že motor oleje papá nějak moc, na to, kolik má najeto, ale není mu to nic platné a nebude. Příště si nekoupí Toyotu, no.Jezevcik píše:Tak jsem dnes volal do jednoho značkového Toyota servisu a pobavil se s technikem o probíraném problému. Z jeho pohledu to jde na vrub zanedbaného servisu a ne konstrukční vady. Lidé si obecně vlivem masáže o dlouhých výměnných lhůtách, kvalitních olejích a "dokonalých" technologiích při výrobě motorů, odvykli od pravidelných kontrol hladiny. Pokud se ve stále větší míře používají nízkoviskozní oleje, kterých si motor něco vezme a není průběžně hlídán, tak se takový malý agregát, u kterého z již tak malé náplně zmizí více než polovina, trochu "kousne" a pak už je zaděláno.
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
V P107 dávám 3L oleje a vypouštím po 15000 km tak 2.2L. Něco je ve filtru, řekl bych, že pápne asi 0,7L do výměny. Čili asi 0,05L na 1000 km, beru v úvahu poslední výměnu v 90000 km. Spotřeba oleje patrně plynule nyrůstá. Hned v 15000 km jsem dal olej 10W-40 a pokračuji nadále. Pouze po záruce jsem změnil olej Mobil (ten jsem nosil do servisu) za nejlevnější mě dostupný Cinol. Samozřejmě vždy ACEA A3, dle návodu. Zatím OK, najeto 94000 km.
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Jakýže by bylo "olejový řešení" problému dotazovatele? Abysme se nezahrabali v tom, kdo má zfixlovanější kontrolku... Netroufnu si vydat diagnózu, ale motor žere olej kvůli vydření vložek, připečeným kroužkům, zadření na klice, či co? Co dát nejlacinější 5-10W50 s normou SJ, SL, dolívat, sledovat. Katalyzátor (, lambda) a další ústrojí sice už teď nemají radost, ale co lze ztratit, když ani servis nereaguje. Kontrolka je sice hezká, ale raději to chtělo poslouchat zvuk motoru, při skoro suchém provozu to muselo řvát a nemohlo jet, navíc dvoutaktní modrá clona... Kouknout se, jak vypadaj svíčky, případně i fibroskopem, sundat vanu atd. atd.
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Pokud kontrolka oleje občas problikla, nemusí to být tak zlé. Dal bych viskóznější olej 10W-40 a jezdil (a kontroloval hladinu oleje po 1000 km). Pokud by to majitel udělal, zajímal by mě další vývoj. Mám dojem, že hladina oleje na rysce klesá nerovnoměrně. Tedy od horní rysky klesá rychleji a směrem k dolní rysce pomaleji při stejném úbytku oleje. Takže v dolní polovině mezery mezi ryskami se úbytek oleje tolik neprojeví na poklesu hladiny.
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Jenze kontrolka tlaku,problikne az v krizi,a to je,teda bejvavalo,za mych casu,az pri hodne nizkych hodnotach. Bejvavalo,ze zhasinala v zime i pri startovani. U soucasnych aut uz moc praxi s nastavenim sepnuti nemam,preci jen uz se s tim leta nezivim. Navstevnik se v nich vyzna lip ...
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Jestli to bylo při jízdě, nikoli na volnoběh, tak to už je velmi zlé.Itall píše:Pokud kontrolka oleje občas problikla, nemusí to být tak zlé.
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Pri jizde,ale na vyhozenou z mirneho kopce.
To je spatny,kujva..,
To je spatny,kujva..,
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
Myslím si takto: jestli majitel nekontroloval hladinu oleje nikdy a neměl s tím problém v celém výměnném intervalu a najednou je v půlce výměnného intervalu auto bez oleje, tak se v motoru asi něco stalo.
Teď, když je značkovému servisu známo, že auto jezdilo skoro bez oleje, na záruku neuhraje nic, i když ji má zaplacenu. Těžko bude investovat do rozborky motoru, aby zjistil, co je. A zřejmě by neprokázal, že to, co je, se stalo už před kritickým úbytkem oleje. Takže jeho situace je nezaviděníhodná, částečně si za ni může sám, kdyby alespoň po 5000 km olej kontroloval, nedošlo by to až sem. Mě to přijde, že třeba autu neprospěl olej, který mu dávali v servisu nebo k nějaké závadě opravdu došlo a majitel i při své liknavosti na kontroly za to až tak nemůže. Jenže má smůlu...Třeba v servisu o spotřebě oleje už věděli a dávali novou náplň přes horní rysku a při výměně vypouštěli už pod dolní ryskou a zákazníkovi neřekli nic. Má si to kontrolovat, auto je v záruce, proč si dělat problémy. Nebo to tak vůbec nebylo...
Takže dát vyšší viskozitu oleje a jezdit, buď se to rozpadne nebo ne. A prodat. Auto v záruce, najeto do 100000 km, servisní kniha, značkový servis, dobrá cena, kdo by si nekoupil takovou voňafku...
Teď, když je značkovému servisu známo, že auto jezdilo skoro bez oleje, na záruku neuhraje nic, i když ji má zaplacenu. Těžko bude investovat do rozborky motoru, aby zjistil, co je. A zřejmě by neprokázal, že to, co je, se stalo už před kritickým úbytkem oleje. Takže jeho situace je nezaviděníhodná, částečně si za ni může sám, kdyby alespoň po 5000 km olej kontroloval, nedošlo by to až sem. Mě to přijde, že třeba autu neprospěl olej, který mu dávali v servisu nebo k nějaké závadě opravdu došlo a majitel i při své liknavosti na kontroly za to až tak nemůže. Jenže má smůlu...Třeba v servisu o spotřebě oleje už věděli a dávali novou náplň přes horní rysku a při výměně vypouštěli už pod dolní ryskou a zákazníkovi neřekli nic. Má si to kontrolovat, auto je v záruce, proč si dělat problémy. Nebo to tak vůbec nebylo...
Takže dát vyšší viskozitu oleje a jezdit, buď se to rozpadne nebo ne. A prodat. Auto v záruce, najeto do 100000 km, servisní kniha, značkový servis, dobrá cena, kdo by si nekoupil takovou voňafku...
Re: 3 roky starý Yaris žere 0,5l oleje /1000km, je to normál
A ten nízkoviskozny olej má po 30 tisíc viskozitu ešte nižšiu+naviac zriedený palivom. Takže z 5W-30 tam po 30 tisíc može byt i 5W-20 alebo menej,eventuálne i 0W-xy- niečo medzi 10 a 20. A ked je ešte vyladený normou A1 alebo A5 ....Jezevcik píše:Tak jsem dnes volal do jednoho značkového Toyota servisu a pobavil se s technikem o probíraném problému. Z jeho pohledu to jde na vrub zanedbaného servisu a ne konstrukční vady. Lidé si obecně vlivem masáže o dlouhých výměnných lhůtách, kvalitních olejích a "dokonalých" technologiích při výrobě motorů, odvykli od pravidelných kontrol hladiny. Pokud se ve stále větší míře používají nízkoviskozní oleje, kterých si motor něco vezme a není průběžně hlídán, tak se takový malý agregát, u kterého z již tak malé náplně zmizí více než polovina, trochu "kousne" a pak už je zaděláno.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta