2x hybrid doma, čo naliať?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
tomxass
Příspěvky: 328
Registrován: úte úno 22, 2022 10:25

2x hybrid doma, čo naliať?

Příspěvek od tomxass »

Ahoj, doma pribudlo nové auto.
HONDA Z-RV 2.0 i-MMD Hybrid 135kW.
Budeme meniť po 10t, prvá výmena asi po 3t.
Co tam naliať?

Plus budeme servisovat už mimo AS našu Toyotu Rav4 2016 2.5 Hybrid AWD 145kW.
Tu by som tiež bol rad za rady.
Nabehane ma už 110 000km, v Toyote sa nevedeli vyjadriť k prevodovke, je tam CVT potrebuje to nejakú údržbu?
Vdaka.
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Brodys
Příspěvky: 166
Registrován: čtv dub 14, 2022 22:26

Re: 2x hybrid doma, čo naliať?

Příspěvek od Brodys »

Odpovím jen k převodovce, teda říká se jí tak, ake v principu to převodovka není. Údržba klasicky alespoň jednou za 90 tkm dát nový olej. Mění se pouze ten, nemá to žádný filtr, nedělá se žádný proplach, pouze vypustit a napustit.
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 2x hybrid doma, čo naliať?

Příspěvek od Pitris »

U té Hondy bych v záruce dodržel předpis výrobce (předpokládám 0w20 C5),
a k Toyotě se zeptám - jak a kde se s tím jezdí, resp. jak často je spalovák v chodu?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
tomxass
Příspěvky: 328
Registrován: úte úno 22, 2022 10:25

Re: 2x hybrid doma, čo naliať?

Příspěvek od tomxass »

Teraz začne jazdiť prevažne krátke trasy, mesto, tam raz ide na baterku raz štartuje...
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 2x hybrid doma, čo naliať?

Příspěvek od Pitris »

Asi bych dal 0w20 C5 nebo 0w30 C2
Dáváš Ravenol 👍 tak třeba ECS, DFE či FES, VST. Nebo třeba Mobil1 nebo Petronas.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
abc
Příspěvky: 1072
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: 2x hybrid doma, čo naliať?

Příspěvek od abc »

Ten Ravenol VST bych tam určitě nedával. :) Není důvod. :idea:
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 2x hybrid doma, čo naliať?

Příspěvek od Pitris »

Však já taky ne 😄 Mělo tam být VSF. Sorry 🤨
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Shi
Příspěvky: 1341
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: 2x hybrid doma, čo naliať?

Příspěvek od Shi »

tomxass píše: pon říj 30, 2023 21:23 Nabehane ma už 110 000km, v Toyote sa nevedeli vyjadriť k prevodovke, je tam CVT potrebuje to nejakú údržbu?
Vdaka.
Není tam CVT, ale eCVT a patří tam speciální olej, který funguje současně jako mazivo, chlazení a také elektrický izolant. Používat určitě náplň originální od Toyoty.

Má se u hybridů většinou za normálních okolností měnit nejpozději po cca 10letech nebo cca 160 000km, ve ztížených podmínkách zhruba po polovině uvedeného nájezdu i času. Reálně asi všichni splňujeme definici ztížených podmínek, takže já bych měnil.
Po té se má měnit každých 5 let.
Pokud v Toyotě nevěděli, tak je to zvláštní, protože to musí mít snadno k nalezení v počítači - každý model to může mít trochu jinak, takže je potřeba donutit servis ať se podívá do servisního plánu. Občas neváhají tvrdit, že je předčasná výměna zbytečná, já se držím toho, že inženýr zaměstnaný u výrobce je většinou mnohem znalejší, než servisní technik.
U klasických automatů platilo, že předčasná výměna škodí, tady je to ale úplně jiná technologie a předčasná výměna škodit nemůže.
Brodys
Příspěvky: 166
Registrován: čtv dub 14, 2022 22:26

Re: 2x hybrid doma, čo naliať?

Příspěvek od Brodys »

Těch 160 je moc, z pár míst včetně autorizáku jsem slyšel po 90 tkm, sám jsem nechával měnit už při 70 tkm a problém s tim nebyl. Ale vím, že někde v autorizácích s tím mají problém. Ve zbytku souhlas👍
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
tomxass
Příspěvky: 328
Registrován: úte úno 22, 2022 10:25

Re: 2x hybrid doma, čo naliať?

Příspěvek od tomxass »

Ahoj, Toyota ide na servis, chcem spravit aspon dve kratke vymeny oleja.
Poradte nieco nie drahe.
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
tomxass
Příspěvky: 328
Registrován: úte úno 22, 2022 10:25

Re: 2x hybrid doma, čo naliať?

Příspěvek od tomxass »

Moze byt Shell Helix Hybrid 0W-20?
Alebo dat nieco ine?
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
abc
Příspěvky: 1072
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: 2x hybrid doma, čo naliať?

Příspěvek od abc »

Ten Shell úplně v klidu a můžeš třeba Mobil 1 ESP X2 0w20.
Levnější máš https://www.motora.cz/oleje/petronas-sy ... 117163.htm 145,- kč za litr. :)
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Shi
Příspěvky: 1341
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: 2x hybrid doma, čo naliať?

Příspěvek od Shi »

Pokud by člověk chtěl být puntičkář přes formality, tak u Totyot člověk narazí na to, že Mobil 1 ESP X2 0w20 formálně nedeklaruje splnění toho "resource conserving", ale jen plnění všech motorových zkoušek API SN a API SP. Ono to chybějící "RC" mj. znamená že nemusí plnit pro hybrid (bez truba) zcela irelevantní zkoušku TEOST33C. Navíc má trochu víc fosforu, než připouští API/ILSAC (limit je 0.08%, zatímco Mid Saps oleje můžou mít až 0,09%). Takže ač je to špičkový olej a technicky s ním není nejmenší problém (spíš naopak - patří k tomu nejlepšímu co se dá za rozumný peníz koupit a nalít do hybrida), tak z čistě formálního hlediska můžer být lepší šáhnout o kousek vedle:
a) pro výkonově poněkud slabší "Mobil1 AFE 0W-20", který je formálně lepší, reálně však nebude lepší ani náhodou,
b) třeba Ravenol DFE 0w-20 nebo EFS 0w-20 papírově plní vše co je potřeba, ten DFE asi trochu víc čistí.

Spousta olejů explicitně vhodných pro hybridy je super, pokud se hybrid používá na poskoky po městě a jezdí se s ním na spotřebu. Pokud se s ním pravidelně jezdí pila, tak olej pro hybridy nemusí být úplně výhra a naopak ten Mobil 1 ESP X2 0w20, který plní Porsche C20 a MB229.71/72, by byl lepší. Mimochodem, stejný formální zádhel jako u Mobil 1 ESP X2 0w20 může nastat u Motul 8100 ECO-CLEAN 0W-20, kde je také těžké z technického listu poznat co přesně ten olej vlastně formálně plní.
Takže já opět mířím k Ravenolu.
Odpovědět