2t motor se vstrikovanim
Moderátor: Colommbo
2t motor se vstrikovanim
zdarvim vsehcny zaregistroval jsem se tady ..a rad bych slysel nazory na tohle tema..mam dvoutakt motor Trabant s elektronickym vstrikovanim paliva a lambda sondou....a premyslim jaky pro tohle pouzivat olej abych neznicil lambda sondu karbonovymi usazeninami...motor je zatim ve vyvoji a pro zjkouseni jsem pouzil olej castrol v pomeru presne 1:50 vsem dekuji za reakce i napady diky jirka
Zdravim Vas,
misto rady mam nejdrive dotazy...
Jakou lambda sondu budete pouzivat? Co bude system ridit? Vstikovat budete ""klasicky" do sani? Lambdu budete mit kvuli katalyzatoru nebo rizeni smesi?
Olej pro 2T motory by lambde nemusel vadit o moc vic, nez bezne vyrobci povoleny 1l motoroveho oleje na 1000km u 4T . Otazka spise bude, jak kvalitne olej motor spali.
misto rady mam nejdrive dotazy...
Jakou lambda sondu budete pouzivat? Co bude system ridit? Vstikovat budete ""klasicky" do sani? Lambdu budete mit kvuli katalyzatoru nebo rizeni smesi?
Olej pro 2T motory by lambde nemusel vadit o moc vic, nez bezne vyrobci povoleny 1l motoroveho oleje na 1000km u 4T . Otazka spise bude, jak kvalitne olej motor spali.
vstrikuje se klasicky do sani palivo s olejem..odpada tak problem s oddelenym mazanim system vstrikovani je Bosch monomotronic i s lambda sondou bosch
http://www.youtube.com/watch?v=xmPbMdD9EhY
tohle video je posledni co sem natocil ale mam jich vice z vyvoje...i fotek dost na ruznych strankach
http://www.youtube.com/watch?v=xmPbMdD9EhY
tohle video je posledni co sem natocil ale mam jich vice z vyvoje...i fotek dost na ruznych strankach
Popravde asi budete mit problem s tou klasickou lambdou. Lambda totiz reaguje na kyslik ve spalinach.
U 2T vsak dochazi vzdy k miseni spalin se smesi paliva a vzduchu. V urcitych rezimech se dokonce dostava nespalena smes primo do vyfuku. Jinak receno, nebude obsah kysliku ve vyfukovych plynech v prime vazbe na slozeni spalovaci smesi. Lambda tak ztraci smysl.
U 2T vsak dochazi vzdy k miseni spalin se smesi paliva a vzduchu. V urcitych rezimech se dokonce dostava nespalena smes primo do vyfuku. Jinak receno, nebude obsah kysliku ve vyfukovych plynech v prime vazbe na slozeni spalovaci smesi. Lambda tak ztraci smysl.
Uz jsem to zminoval. Davkovani oleje v pomeru 1:50 je velice blizko limitu 1l na 1000km u 4t motoru.
Ve Vasem pripade bych povazoval za nejvetsi nebezpeci pro lambda sondu kontaminaci nespalenym olejem. V tom pripade by se znehodnotil pro kyslik prostupny pevny elektrolyt lambdy (zpravidla oxid zirkonicity). U 2T je potreba s nespalenym olejem ve vyfuku pocitat. Nejsem schopen posoudit, do jake miry by stacilo mechanicke cloneni aktivni casti lambdy labyrintem. Ale ve Vasi aplikaci o rychlost odezvy nejde, tak muze byt lambda vice oddelena.
Kazdopadne bude nutna vyhrivana sonda, v lepsim pripade planarni.
Zvazte vsak smysluplnost jejiho nasazeni.
Ve Vasem pripade bych povazoval za nejvetsi nebezpeci pro lambda sondu kontaminaci nespalenym olejem. V tom pripade by se znehodnotil pro kyslik prostupny pevny elektrolyt lambdy (zpravidla oxid zirkonicity). U 2T je potreba s nespalenym olejem ve vyfuku pocitat. Nejsem schopen posoudit, do jake miry by stacilo mechanicke cloneni aktivni casti lambdy labyrintem. Ale ve Vasi aplikaci o rychlost odezvy nejde, tak muze byt lambda vice oddelena.
Kazdopadne bude nutna vyhrivana sonda, v lepsim pripade planarni.
Zvazte vsak smysluplnost jejiho nasazeni.
Ja vim jenze prime vstrikovani bych po elektronicke strance nedal dohromady a ten system i lambda opravdu funguje i tak a smes si to hlida koukal jsem se na diagnostice lambda sonda ukazuje pekne kolem 1V slo mi spise o nazor jaky do toho pouzivat olej aby nevytvarel karbon tolik a sonda se nezanesla
lambda sonda tady
http://www.youtube.com/watch?v=of65QSdc3S0
lambda sonda tady
http://www.youtube.com/watch?v=of65QSdc3S0
Dneska plni normu TC kdejaky levny olej. Ja jsem vsadil u svych 2T motoru na Mogul TS. Mel by stat do cca 120,- za litr.
Norma API TC prave pozaduje nizke usady ze spalovaneho oleje. tedy presne to, co Vy od oleje potrebujete.
vice mozna tady
http://www.oleje.cz/index.php?left=dvou ... dobe_vykon
Zamerne neradim predrazene z v tomto pripade zbytecne oleje. Je totiz jasne, ze ekonomika provozu bude take hodnocena.
Norma API TC prave pozaduje nizke usady ze spalovaneho oleje. tedy presne to, co Vy od oleje potrebujete.
vice mozna tady
http://www.oleje.cz/index.php?left=dvou ... dobe_vykon
Zamerne neradim predrazene z v tomto pripade zbytecne oleje. Je totiz jasne, ze ekonomika provozu bude take hodnocena.