1.0 MPi CNG citigo/Up

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27508
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Pitris »

filip.díky píše: čtv dub 04, 2024 12:48Kolega koupil v lídlu jejich W5 olej s VW normami. Jakože nejdřív do sekačky. Pak mu to ale nedalo, nalil to do auta. Tak s tim teď přes rok jezdil s lpg 2l honda. Zkusili jsme merkou tlaky na vlacích před a po, bez změny. Měli 10w40 za 350 kc a 5w40 stoji 450kc 5l. Co si o tom myslíte na proplach, dolévání či i ježdění?
Na dolití či jako občasný proplach (nechat to v motoru jednou za 5 výměn 1000 km) klidně.
Ale nechat to v motoru celý interval :?: Mě by 3 stovky na 5 litrech nestály za potencionální možnost problému (který se nemusí projevit hned)....
On Argus 🍺 z Lidlu se taky pít dá, ale....🤮 🤣
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1798
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Nedávno sem někam dával tuším Jarson rozbor toho oleje ne? Nebo si to s něčím pletu?
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
jarson1
Příspěvky: 2090
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od jarson1 »

Nie ja a nie tohoto. Ale ano, niekto daval rozbor na kaufladdovsky " mitan". A bol teda dost dobry.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Shi
Příspěvky: 1347
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Shi »

filip.díky píše: čtv dub 04, 2024 12:48 Kolega koupil v lídlu jejich W5 olej s VW normami. Co si o tom myslíte na prolach, dolévání či i ježdění?
Lidl si nemůže dovolit žádný průšvih, takže pokud je na tom napsaná nějaká norma, tak ji to splňovat bude. Současně to bude maximálně orientované na nízkou cenu a může to být výprodej aditivačních balíčků a receptury, které se někdo potřebuje zbavit, protože nastupuje nová generace aditivačních balíčků. Takže já bych se toho nebál, zejména pokud se ten olej bude měnit včas a nebude se interval výměny šponovat na doraz a auto není náročné na kvalitu oleje. Pro někoho s menším nájezdem, kdo mění olej ročně a komu auto dřív zrezaví než se opotřebuje, to může být velmi racionální volba.
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1798
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Tak nějak jsem si myslel, že by to mohlo bejt.
A záměna Lidl x Kaufland... Oboje má stejného majitele, nepodstatné 😂😂😂
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27508
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Pitris »

Shi píše: čtv dub 04, 2024 15:07 Lidl si nemůže dovolit žádný průšvih, takže pokud je na tom napsaná nějaká norma, tak ji to splňovat bude. Současně to bude maximálně orientované na nízkou cenu a může to být výprodej aditivačních balíčků a receptury, které se někdo potřebuje zbavit, protože nastupuje nová generace aditivačních balíčků. Takže já bych se toho nebál, zejména pokud se ten olej bude měnit včas a nebude se interval výměny šponovat na doraz a auto není náročné na kvalitu oleje. Pro někoho s menším nájezdem, kdo mění olej ročně a komu auto dřív zrezaví než se opotřebuje, to může být velmi racionální volba.
To asi ano, tady souhlas, leč já svoji odpovéď vztáhl k filipovu autu (a předpokládám, že jde stále o to samé), kdy k němu a k provozu filip uvedl že litrový motor na CNG celkem ždíme.
filip.díky píše: stř led 03, 2018 13:30 Zdravím olejáře!

Mám prosbu a dotaz na druh oleje do tohoto motůrku. Dle specifikace Škodá je to následovně:

"1.0l/50kW - CNG -VW 502 00 nebo VW 504 00 s důrazem na použití paliva s normou EN228(N95/98), tedy pokuď jsem dobře pochopil, tak se jedná o aditivovaný naturál. Olej se má u tohoto motoru měnit po 15 tis. kilometrech. Auto je už po garančce, takže si chci začít měnit sám. Ročně "nalítám" cca 30-35 tisíc. Olej se bude tedy měnit cca 2-3 x za rok. Dle příručky se ho tam vejde asi 3.4 litru.

Mám předvybráno Mobil1 ESP 5W-30 v 20l sudu. Jsou nějaké jiné alternativy? Co byste mi doporučili prosím?

Na autě mám najeto cca 45 tisíc, jezdí se převážně dálnice. Někdy v pravém a někdy v levém. Autíčko moc nešetřím, protože vzhledem k obsahu motoru je potřeba občas trochu vytáčet. Tam kde u běžných obsahů vystačíte s 2-3 tis otáček, tak u Citigo je to o tisíc víc....
Proto jsem napsal že bych s W5 olejem byl opatrný a dal třeba (o ty 3 stovky na 5 litrů dražší) Shell, který tu zátěž zvládne určitě lépe, a navíc budu vědět CO je to za olej....
A fakt bych tady neřešil možnou úsporu 60,- na litr oleje W5.
Na druhou stranu ano, pro toho kdo najede 5 tkm za rok a po roce olej vymění to může být ekonomicky použitelná nebo zajímavá volba.
To má(š) Shi pravdu :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Shi
Příspěvky: 1347
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Shi »

Máš pravdu to že jde o CNG s vysokým ročním nájezdem mi uniklo. :wink:
Kdybych honil každou korunu, tak bych i u auta na plyn bych ten W5 klidně použil, ale měnil bych olej tak často, že by nakonec u auta s velkým ročním nájezdem dávalo větší smysl použít ten Shell, který bych stejně měnil nejpozději jednou za 10 000 km. Na aditivačním balíčku W5 ušetřit moc nemůže, takže tu nízkou cenu můžou vyčarovat jen levným základovým olejem a ví bůh jak se ten bude chovat v nadstandardně horkém CNG motoru.

Nevím jak moc řeší oxidační stabilitu VW normy, takže bych určitě pošilhával po oleji který navíc plní RN nebo GM normy.
Citigo na dálnici v levém pruhu, to je trochu jako Porsche na Nurburgringu, takže plnění Porsche normy je z pohledu dlouhotrvajícího vysokého zatížení jasnou výhodou.

No a shodou okolností jsme zase u toho Shellu Helix Ultra 5w-40, který plní vše relevantní:
Specifications: API SN/CF; ACEA A3/B3, A3/B4; BMW LL-01; MB approval 229.5, 226.5; VW 502.00/505.00; Porsche A40 (dlouhodobé zatížení); Renault RN0700, RN0710 (oxidační stabilita a tepelné zatížení); PSA B71 2296, Ferrari. Meets the requirements of Fiat 9.55535-Z2 and Chrysler MS-10725
Odpovědět