1.0 MPi CNG citigo/Up
Moderátor: Colommbo
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
tak to tam potom musia mat pernamentu epidemiu chrípky. Jerry, fakt veríš tomu čo si napísal?
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Tady nejde o to, čemu věřím, ale co jsem zjistil, když jsem se o to zajímal. Region jihovýchodní Asie jsem totiž v posledních letech navštívil několikrát, naposledy před dvěma týdny.
Jinak zrovna v Hong Kongu je z hlediska exhalací z aut čisto. Nejezdí tam totiž smrduté diesely v osobácích.
Jinak zrovna v Hong Kongu je z hlediska exhalací z aut čisto. Nejezdí tam totiž smrduté diesely v osobácích.
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
dobre, Honk Kong som spomenul ako ilustraciu. Detailista...tak ok , Peking , Jakarta... Može byť?
stále si myslíš ze len majú nádchu?
https://www.noviny.sk/zahranicie/155137 ... satnasobne
stále si myslíš ze len majú nádchu?
https://www.noviny.sk/zahranicie/155137 ... satnasobne
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Tam jsem nebyl, tudíž nedokážu posoudit. Ale důvod nošení roušek jsem z vlastního zájmu opravdu zjišťoval a i k mému překvapení nejde o to, jak to chápeš ty a jak jsem to donedávna bral i já.
-
- Příspěvky: 68
- Registrován: pon pro 11, 2017 13:56
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Ahoj,
ještě s tím olejem. Co koupit, aby to sedělo do citiga a zároveň i do 1.4 tsi g-tec?
▶1.4 tsi benzinové motory: VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00, ACEA A3/ACEA
B4 nebo API SN, (API SM)
Asi stále nevymyslím(e) nic lepšího, než tohle, což?
https://www.eshop-truck.cz/mobil-1-fs-x1-5w-50-20l.html
https://www.oleje.cz/p/mol-essence-5w-4 ... any--17452
S pozdravem,
Filip
ještě s tím olejem. Co koupit, aby to sedělo do citiga a zároveň i do 1.4 tsi g-tec?
▶1.4 tsi benzinové motory: VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00, ACEA A3/ACEA
B4 nebo API SN, (API SM)
Asi stále nevymyslím(e) nic lepšího, než tohle, což?
https://www.eshop-truck.cz/mobil-1-fs-x1-5w-50-20l.html
https://www.oleje.cz/p/mol-essence-5w-4 ... any--17452
S pozdravem,
Filip
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Asi. Ten Mobil1 FS 5w50 by šel. Do obou. A vlastně i ten MOL 5w40. Hlavně NE olej 508
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Pro jakýsi MOL 5w-40 jsem nedávno "zkoumal" co je to zač a podle bezpečnostního listu to vypadalo na "polosyntetiku" takového charakteru, že bych to vedle Mobil 1 nedal ani na společnou polici, aby se tím ten Mobil1 nekontaminoval .
Deklarované normy ten MOL nepohybně splňuje, z toho pohledu samozřejmě proč ne. Ale dostalo mě, že katalogový list toho MOLu byl perfektně vyleštěný, takže jsme pak byl hodně překvapený tím, co nakonec uváděl bezpečnostní list jako složení základového oleje. Castrol očividně není sám kdo umí leštit katalogové listy k nepoznání. Nejspíš ten MOL Essence nebude špatný olej, ale přišlo mi to tehdy ve výsledku podobně neseriózní jako inteligentní molekuly od castrolu, takže MOL ode mě dostal doživotní černý puntík.
-----
Na vysokou tepelnou zátěž a do motoru s turbem bych ve třídě 5w-40 do výběru určitě zahrnul Ravenol VST 5w-40.
Deklarované normy ten MOL nepohybně splňuje, z toho pohledu samozřejmě proč ne. Ale dostalo mě, že katalogový list toho MOLu byl perfektně vyleštěný, takže jsme pak byl hodně překvapený tím, co nakonec uváděl bezpečnostní list jako složení základového oleje. Castrol očividně není sám kdo umí leštit katalogové listy k nepoznání. Nejspíš ten MOL Essence nebude špatný olej, ale přišlo mi to tehdy ve výsledku podobně neseriózní jako inteligentní molekuly od castrolu, takže MOL ode mě dostal doživotní černý puntík.
-----
Na vysokou tepelnou zátěž a do motoru s turbem bych ve třídě 5w-40 do výběru určitě zahrnul Ravenol VST 5w-40.
-
- Příspěvky: 68
- Registrován: pon pro 11, 2017 13:56
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Ahoj, okej okej tak snad.
Ten safety sheet je asi dohledatelný jen v AJ a mně to nic neříká, nic z toho nevykoukám:
https://www.billigabromsar.se/files/par ... -40_gb.pdf
A český tech. list je tohle:
https://www.billigabromsar.se/files/par ... -40_gb.pdf
A tohle je pro ten Mobil1 5w50:
http://www.lubstar.cz/upload/files/cs/m ... 0-2013.pdf
Ta norma 508 to ne, protože mají malou viskozitu a tedy laicky řečeno blbě mažou?
https://www.auto.cz/nove-motorove-oleje ... rum-111485
Ten safety sheet je asi dohledatelný jen v AJ a mně to nic neříká, nic z toho nevykoukám:
https://www.billigabromsar.se/files/par ... -40_gb.pdf
A český tech. list je tohle:
https://www.billigabromsar.se/files/par ... -40_gb.pdf
A tohle je pro ten Mobil1 5w50:
http://www.lubstar.cz/upload/files/cs/m ... 0-2013.pdf
Ta norma 508 to ne, protože mají malou viskozitu a tedy laicky řečeno blbě mažou?
https://www.auto.cz/nove-motorove-oleje ... rum-111485
-
- Příspěvky: 68
- Registrován: pon pro 11, 2017 13:56
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Zajímavý test olejů na té válečkové brzdě, nebo jak se tomu říká. https://www.youtube.com/channel/UCLQb2U ... 1IA/videos
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Na tom není zajímavého vůbec nic, poněvadž se jedná o naprostou hloupost.
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Ano. Ta nenasimuluje z podmínek v motoru NIC.
A ano2, olej 0w20 je vhodný tak leda na krátké jízdy s malým zatížením.
A ano2, olej 0w20 je vhodný tak leda na krátké jízdy s malým zatížením.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Ze safety sheetu je poznat, že ten olej je na hydrokrakovaném základě, což je naprosto v pořádku. Ale ten safety sheet je pro MOL Essence Diesel 5w-40, což není totéž co MOL Essence 5w-40.
-
- Příspěvky: 68
- Registrován: pon pro 11, 2017 13:56
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Ještě jsem našel tenhle skrz tip na Ravenol od Shi. Ale chybí tam normy a není k mání žádný tech. list. Ale je to PAO. Před časem, jak mi tady Pitris doporucil to Yacco, tak tuším, že bylo v té době jediné. Ale vy to asi znáte. https://dufy.cz/motorovy-olej-ravenol-rrs-sae-5w-50-20l
Našel jsem, že mám v garáží ještě kanystřík s Mobil1 5w50, tak to tam teď dám a tu 20l budu řešit asi až na jaře.
Nejzajímavější je i kvůli ceně teda asi tenhle https://dufy.cz/motorovy-olej-ravenol-hvt-sae-5w-50-20l
Našel jsem, že mám v garáží ještě kanystřík s Mobil1 5w50, tak to tam teď dám a tu 20l budu řešit asi až na jaře.
Nejzajímavější je i kvůli ceně teda asi tenhle https://dufy.cz/motorovy-olej-ravenol-hvt-sae-5w-50-20l
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
tieto "valčekové testy" sú úplny nerelevantný blud.. o to viac že sa dnes veľmi výrazne rieši aditivačný koncept olejov z hľadiska ochrany motora (kvôli potrebe nižších HTHS).. ten sa ale aktivuje pri novej náplni až pri určitých splnených podmienkach a po určitých km, kým sa vytvorí ochranný film z toho ktorého prvku z aditivačného balíka. Tieto smiešne testy také podmienky nikdy nemôžu vytvoriť.
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Filipe, ten olej Ravenol HVT je docela novinka (když začalo toto vlákno loni zkraje roku, tak v nabídce v ČR ještě asi nebyl), nicméně vedle toho Mobilu1 FS 5w50 by určitě použít šel. A lépe jak ten MOL.
A vlastně asi i lépe než ten RRS, který je sice PAO, ale je to "racing" olej kde jsou jiné priority aby dobře fungoval; hlavně ale od určité doby neuvádí API ani ACEA. On je zřejmě plní, a dobře, ovšem možná ne všechny jejich jednotlivé požadavky. Motor by se nezadřel, ale vhodnější (když by ne "racing" provoz) by byl (a když ten Ravenol, tak) ten HVT, nebo v 5w40 VST nebo VSI.
Ono nelze doporučit JEN jeden nebo dva konkrétní oleje - vždy je více vhodných variant; a jsou i další (méně vhodné, ale) použitelné možnosti, ovšem vždy je to o včasné výměně. (Asi) všechny oleje chrání dobře, některé ještě líp, ale ne při dlouhé výměnné lhůtě a velkém kilometrovém proběhu.
A vlastně asi i lépe než ten RRS, který je sice PAO, ale je to "racing" olej kde jsou jiné priority aby dobře fungoval; hlavně ale od určité doby neuvádí API ani ACEA. On je zřejmě plní, a dobře, ovšem možná ne všechny jejich jednotlivé požadavky. Motor by se nezadřel, ale vhodnější (když by ne "racing" provoz) by byl (a když ten Ravenol, tak) ten HVT, nebo v 5w40 VST nebo VSI.
Ono nelze doporučit JEN jeden nebo dva konkrétní oleje - vždy je více vhodných variant; a jsou i další (méně vhodné, ale) použitelné možnosti, ovšem vždy je to o včasné výměně. (Asi) všechny oleje chrání dobře, některé ještě líp, ale ne při dlouhé výměnné lhůtě a velkém kilometrovém proběhu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF